איך להוריד שומן בירכיים

אוגוסט 13, 2022

שורף שומן BurnEat

זה נורמלי שיש לכם שומן בגוף, ואין מה להתבייש בו. למעשה, שומן הגוף חיוני לבריאותנו – הוא מגן על האיברים שלנו, מבודד אותנו ואוגר אנרגיה. למרות זאת, יותר מדי שומן בגוף קשור למחלות לב, סוכרת סוג 2, ומצבים בריאותיים כרוניים אחרים.

אם אתם רוצים להוריד שומן, חשוב לדעת שפיזור השומן משתנה מאדם לאדם והוא משתנה בעיקר בגלל גנטיקה. לדוגמה, נשים נוטות לאגור יותר שומן בגוף באזור המותניים והירכיים שלהן מאשר גברים. זה אומר שאנשים מסוימים עשויים להיות מסוגלים לרזות בירכיים שלהם על ידי ירידה במשקל, אבל יש אנשים שלא.

ואם אתם מחפשים להוריד שומן במקום אחד – נניח הירכיים שלכם – תצטרכו להתמקד בירידה במשקל באופן כללי. זה בגלל שאי אפשר להפחית שומן באזור אחד בלבד.

עם זאת, הנה מדריך בן שלושה שלבים להורדת שומן בירכיים וחיטוב הרגליים.

1. אכלו תזונה בריאה

כדי להוריד שומן בירכיים, תצטרכו להקפיד על תזונה בריאה, שהיא הכרחית לירידה במשקל, לדעת מומחי התזונה. ירידה במשקל היא מסובכת, אבל המטרה צריכה להיות לשרוף יותר קלוריות ממה שאתם מכניסים.

אכילת תזונה בריאה יכולה לעזור לכם להשיג את הגירעון הקלורי הזה. תזונה בריאה תתן לכם כוח, כך שתוכלו לעסוק בפעילות גופנית כדי לחטב את הרגליים.

אין דיאטה אחת שנחשבת הכי טובה להורדת שומן בירכיים, אבל באופן כללי, הפחתת צריכת פחמימות מזוקקות וסוכרים מוספים מסייעים בירידה במשקל. פחמימות מזוקקות וסוכרים נמצאים בשפע באוכל מעובד כמו מאפים, ארוחות קפואות ותפוצ'יפס.

ירקות

כדי לאכול תזונה שנחשבת בריאה התמקדו בעיקר באכילת:

  • פירות וירקות – שהם בעלי מספר קלוריות פחותות ועתירי סיבים, כלומר, הם משאירים אתכם שבעים יותר זמן כך שאתם צורכים פחות קלוריות בסך הכל.
  • מקורות של חלבון רזה – כמו שעועית, ביצים, וחזה עוף יכולים גם לעזור לכם לשבוע וגם לבנות שריר.
  • דגנים מלאים –  כמו אורז חום ולחם מחיטה מלאה או פסטה.
  • מוצרי חלב דלי שומן – כמו חלב, יוגורט וגבינה.

2. עשו אירובי

אירובי היא דרך מצוינת לאבד שומן בכל אזורי הגוף, כולל ברגליים שלכם. תרגילי אירובי שורפים המון קלוריות, מה שיכול לעזור לכם להישאר בגרעון קלורי.

בעוד ריצה למרחקים ארוכים ורכיבה על אופניים יכולים לעזור לכם לרדת במשקל, תרגילים אינטנסיביים כמו אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה (HIIT) או ספרינטים, יכולים להיות יעילים באותה מידה בהפחתת שומן הגוף. גם סוגים אלו של אימונים מגבירים את חילוף החומרים שלכם, כך שהגוף שלכם ממשיך לשרוף קלוריות גם כשסיימתם את האימון.

במחקר שנערך בשנת 2014, בדקו עד כמה יעילים ספרינטים להפחתת מסת השומן אצל נשים בגילאי 22 עד 27. משתתפים שהשלימו שישה שבועות של אימוני ספרינטים על הליכון שלוש פעמים בשבוע הורידו בממוצע כ- 8% שומן גוף.

עוד מחקר שנעשה בשנת 2010, גילה שרכיבה על אופניים נייחות, עזרה למשתתפים להוריד משקל מבלי להפחית את צריכת הקלוריות שלהם. המשתתפים עסקו ברכיבה על אופניים נייחות שלוש פעמים בשבוע במשך 12 שבועות וחוו ירידה של 3.2% במשקל הגוף וירידה של 5% במסת השומן.

התדירות המדויקת בה אתם צריכים לעשות אירובי [1] כדי לרדת במשקל תלויה ביעדים האישיים שלכם, טוענים מומחים. אבל באופן כללי, מבוגרים צריכים לעשות לפחות 30 דקות של אירובי חמישה ימים בשבוע לבריאות כללית.

3. אמנו את הרגליים שלכם

בניית מסת שריר באמצעות אימוני כוח יכולה לעזור לכם להוריד שומן בכל הגוף, כולל בירכיים שלכם, אומרים מומחים.

מחקר משנת 2018 בדק את ההשפעות של אימוני התנגדות והפחתת קלוריות על אובדן שומן. המשתתפים חולקו לשלוש קבוצות – אחת שהתמקדה בשינויי תזונה בלבד, אחת שהתמקדה באימוני כוח בלבד ואחת שעשתה את שניהם. כל שלוש הקבוצות הורידו שומן במשך ארבעה חודשים, אך רק קבוצות אימוני ההתנגדות העלו את מסת השריר הרזה.

שורף שומן BurnEat
יותם פרל
יותם פרל
דילוג לתוכן