איך לקחת כורכום – מהי הדרך הטובה ביותר לצרוך אותו?

יולי 26, 2022

רבים תוהים מהי הדרך הטובה ביותר לצרוך כורכום. מדובר במרכיב מרכזי במנות רבות, במיוחד במטבח דרום אסיה והמזרח התיכון. במקביל, כורכום הופך להיות מרכיב יותר ויותר פופולרי שאנשים דואגים לצרוך אותו באופן יזום בגלל היתרונות שלו, וככזה ניתן למצוא אותו בהרבה מתכונים. 

אבל מהי הדרך הטובה ביותר לצרוך כורכום על מנת להבטיח שכמה שיותר מהיתרונות שלו ייספגו ביעילות בגוף? ומהו המינון האופטימלי של הכורכום?

במאמר זה, אנו משווים את הדרכים השונות בהן ניתן לקחת כורכום, את הצורות שבהן הוא יכול להגיע ולשקול את היתרונות והחסרונות.

מינון הכורכום הנכון

מחקרים מראים כי מינונים של עד 2,000 מ"ג של כורכומין בטוחים לצריכה ותורמים לתפקודים הטבעיים של הגוף. ניתן למצוא מוצרים המכילים 35 גרם של שורש כורכום נא, עם ריכוז גבוה של כורכומין. מבלי להיכנס ליותר מדי חישובים, זה אומר שכל מנה כזאת מכילה בערך 1,750 מ"ג של כורכומין, במקביל לרכיבים נוספים.

נטילת כורכום במזון

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

היתרון בצריכת כורכום בתוך ארוחה או חטיף הוא שזו דרך נוחה לשלב יותר ממנו בתזונה. במיוחד אם אינכם יכולים לקחת כמוסות כורכום או לא אוהבים לקחת אותן, אז זו דרך לעקוף את זה תוך הוספת מינון נאה של כורכום לתזונה היומית שלכם.

אבל האם זו הדרך הטובה ביותר לקחת כורכום? התשובה הקצרה היא – לא. משום שבאופן הזה קשה לנהל מעקב מדויק כמה כורכום הגוף שלכם מקבל, מכיוון שזה מסתכם בכמות הכורכום ששמו בתבשיל, בגודל המנה ושיעור מינון הכורכום ביחס לשאר הארוחה.

נטילת כורכום בטבליות

ישנן הרבה טבליות כורכום או כמוסות כורכום זמינות, אך קיים גם פער משמעותי ביניהן במחיר ובאיכות המרכיבים. למרות שיכול להיות קשה למצוא את הכמוסה הנכונה מבין אינספור אפשרויות הבחירה, נטילתה כן מקלה על השליטה במינון הנצרך וזו דרך פשוטה וקלה מאוד להגדיל את כמות הכורכום בתזונה שלכם. כפי שצוין קודם לכן, החיסרון הגדול ביותר הוא שטבליות מכילות כורכום מוצק ולכן הגוף לא מסוגל לספוג את החומרים המזינים באותה מהירות או יעילות כמו כאשר הכורכום נלקח כנוזל או בתוך כמוסה נוזלית.

בחורה נוטלת כורכומין

צריכת כורכום בשוט

אחת הדרכים היעילות (והטעימות) ביותר לצרוך תוסף כורכום היא כשוט נוזלי המכיל ריכוז גבוה של כורכום.
לקיחת מנת הכורכום שלכם בתערובת איכותית מאפשרת לכם ליהנות ממרכיבים טעימים אחרים. לדוגמה, אם שוט הכורכום שלכם מכיל גם ג'ינג'ר, אתם תצרכו:

  • תיאמין התורם לתפקוד תקין של הלב
  • ריבופלבין התורם להפחתת עייפות
  • ויטמין C התורם לתפקוד תקין של העצמות והמפרקים

גם טעים וגם מזין!

כורכום בתוך משקאות

להוסיף את הכורכום למשקה יכול להיות גם כן מעולה מבחינת האצת הספיגה שלו בגוף. זה יכול להיות תוספת לתה או לשייק וצורות הגשה כאלו כבר נראות בבתי קפה ומסעדות. 

תוספת קבועה למשקה של הבוקר יכולה להפוך את המשימה לפשוטה במיוחד עבוראלו הרוצים להנות מיתרנותיו הרבים. 

מזיגת כוס תה ירוק

כורכום בשמנים

הידעתם שכורכום ניתן למצוא גם בשמנים אתריים וארומתרפיים [1]?

יש מעט מאוד מדע חד משמעי התומך בשימוש בשמנים ארומתרפיים בכדי לספוג את היתרונות של כל החומרים הפעילים והטובים בכורכום, אבל אנחנו בטוחים שתהיה ארומה חזקה ללא ספק!

אם תרשו לנו להיות גלויים – זה לא סביר שתצרכו ביעילות כורכום באמצעות שמן, מכיוון שזו באמת לא הדרך הטובה ביותר לקחת אותו. עם זאת, אם אתם מעוניינים ליצור אווירה מרגיעה בבית, אז תוכלו לשלב שמן כורכום עם שמני ג'ינג'ר, לימון ואגוז מוסקט כדי ליצור ריח רענן בהתאמה אישית. או נסו לערבב שמן כורכום עם לבנדר, יסמין וילנג-ילנג לניחוח מרגיע.

כורכום נא וגולמי

אכילת כורכום טרי וגולמי עשויה להיות לא נעימה בכלל בגלל חוזק הטעם והמרקם, אבל היא כן מאפשרת לכם לדייק בצריכה שלכם. ישנן דרכים רבות לאכול את מנת הכורכום הגולמי שלכם, כולל כאבקה או כורכום מגורד טרי! אבל כדי לשפר את הטעם וגם להבטיח שהוא נספג ביעילות בגוף, אנו ממליצים לשלב כורכום עם נוזל כמו שוט כורכום בטעמים, תה כורכום או שייק.

הדרך הטובה ביותר לקחת כורכום

הדרך היעילה ביותר לקחת כורכום היא עם נוזל, למשל בשוט או אפילו מעורבב בתוך משקה או שייק. הסיבה לכך היא שכאשר נוטלים ויטמין או תוסף כלשהו בצורה מוצקה (כמו בכמוסה או בתוך מזון) הגוף צריך לפרק את המוצקים לפני שתכונות החומרים הפעילים נספגות.

כאשר מערבבים אותו עם פלפל שחור גרוס, קצב הספיגה של הכורכום יכול לעלות בצורה משמעותית.

יותם פרל
יותם פרל
אולי יעניין אותך..
דילוג לתוכן