גלוטמין מומלץ

6 מוצרי גלוטמין נבדקו
5 שעות מחקר
35 ביקורות שנבחנו
ללא פרסומות

תוסף חשבוב במיוחד בתזונת ספורטאים הוא הגלוטומין. אמנם הוא פחות מוכר למרבית המתאמנים בתחילת הדרך, אולם מהרגע שנחשפים ליתרונות הבריאותיים של הגלוטמין, הוא הופך לתוסף חשוב מאוד בתפריט של המתאמנים ולא רק. כמו במקרה של תוספי תזונה אחרים, כדאי תמיד לבחור במותג מוכר וטוב ולא לסכן את הבריאות שלנו עם ניסויים מפוקפקים.

בדיוק בשביל זה לקחתי כמה מותגים והקדשתי כמה שעות  ומצאתי את תוסף הגלוטמין הבריא והמומלץ ביותר עבורכם.

הבחירה שלנו

מדריך נטילת גלוטמין

גלוטמין זה השם של חומצת האמינו הנפוצה ביותר בגוף האדם. תפקידה הוא תמיכה בתהליכים בריאותיים הכוללים:

הגוף שלכם יודע לייצר גלוטמין בעצמו, אך אנו משיגים גלוטמין גם על ידי אכילת מאכלים כמו חיטה, בוטנים, תירס וחלב. מחסור בגלוטמין נדיר מאוד ואינו נגרם מאי אכילת מאכלים עשירים בגלוטמין, אלא כתוצאה מבעיה גנטית.

עם זאת, מחקרים רבים מראים שצריכת תוסף גולטמין יכולה להייטיב מאוד עם המערכת הבריאותית. מדענים ממשיכים לחקור את היכולות הפוטנציאליות של חומצת האמינו בטיפול ומניעת מצבים בריאותיים מסויימים.

יתרונות בריאותיים של גלוטמין

בעוד שגופנו יודע לייצר את כמות הגלוטמין שהוא צריך על מנת לתפקד, בעת לחץ, מחלה או פציעה הגוף צריך כמויות גדולות יותר של גלוטמין.מחקרים מדעיים רבים הראו שגלוטמין עוזר להקל על תופעות הלוואי הנגרמות עקב הטיפולים השונים במחלת הסרטן כמו איבוד שריר, דלקות הפה, בחילות, הקאות ושלשולים.

נטילת תוספי גלוטמין נקשרת גם לזמני הישארות קצרים יותר בבית החולים ואחוז נמוך יותר של מוות אצל חולים.
הממצאים אשר תומכים במחקרים על יתרונותיו של הגלוטמין כוללים:

תמיכה במערכת החיסונית

גלוטמין הוא ה״דלק״ העיקרי של הלימפוציטים בגוף, שהם תאי דם לבנים אשר נלחמים בדלקות ומחלות. כאשר אתם חולים או פצועים, רמת הגלוטמין בגופכם יורדת, וכתוצאה מזה גם יורדת היכולת של התאים החיסוניים הללו להגן על גופכם.

בעוד שישנם ממצאים סותרים בין אם גלוטמין תורם למערכת החיסונית אצל אנשים בריאים או לא, מחקרים הראו שגלוטמין מקצר את זמני ההחלמה ומקטין את הסיכויים לסיבוכים אם אתם חולים.

ויסות בריאות המעיים

פעולת הגלוטמין במערכת החיסונית קשורה מאוד גם לפעולתו במעיים. חומצת האמינו עוזרת לשמר את רירית המעי, פעולה המבטיחה שגופכם יספוג את החומרים המזינים מהמזון להם הוא זקוק – מה שמעודד שמירה על בריאות טובה והגנה מפני בעיות רציניות כמו תסמונת המעי הדולף.

גבר רץ על החוף

המעיים שלנו הם האיבר הגדול ביותר במערכת החיסונית, לכן מדענים סבורים שגלוטמין תורם למערכת החיסונית. ישנם ממצאים המראים כי תוספי גלוטמין יכול לעזור לאנשים עם בעיות בריאותיות במעיים כמו מחלת קרוהאן, מחלת צליאק ודלקות במעיים.

עזרה בהחלמת השריר

גלוטמין הכרחי לשמירת חלבון השריר. גלוטמין נעשה פופולרי תחילה כתוסף מזון בעולם הכושר והספורט המעודד בניית שריר ושריפת שומנים מהירה. מדענים ממשיכים לחקור את הטענות הללו, ועל אף שהניסויים אינם מראים שגלוטמין בהכרח עוזר בבניית שריר, הם מראים כי ייתכן וגלוטמין עוזר להקטין תשישות ולשפר את זמן ההחלמה של הגוף מפעולה ספורטיבית מאומצת.

מחקרים הראו שכאשר ספורטאים השתמשו בתוספי גלוטמין הם סבלו פחות מכאבים בשרירים ואובדן כוח [1]. ייתכן וגלוטמין עוזר גם למזער את הנזק לשריר ולעזור בשיפור הביצועים של תרגילי הכושר, אך ממצאים אלו עדיין בבדיקה מתמשכת.

סיכונים לבריאות

כיוון שגופינו מייצר גלוטמין, ובנסוף הוא נמצא במאכלים רבים, גלוטמין נחשב בטוח בכמויות נורמליות. עם זאת, ישנם סיכונים פוטנציאלים, לכן רצוי להתייעץ עם הרופא שלכם לפני שאתם מתחילים לקחת תוספי גלוטמין. הסיכונים הפוטנציאלים כוללים:

תוסף ארוך טווח

כאשר נוטלים תוסף לטווח ארוך הגוף יכול לחלק את חומצות האמינו בצורות שונות בגוף, גם את הגלוטמין. ההשפעה לטווח הארוך של נטילת תוספים עדיין אינה ידועה והיא עלולה לעורר בעיות בריאותיות.

תופעות לוואי מסוכנות

על אף שזה לא נפוץ, מנות גבוהות של גלוטמין יכולות לגרום לתופעות לוואי אשר ידרשו מכם לראות רופא. תופעות הלוואי האלו כוללות דם בשתן, שינוי צבע העור, כאבים בגב התחתון, דופק מהיר, סחרחורות ופריחה.

תופעות לוואי מתונות

תוסף גלוטמין עלול לגרום לתופעות לוואי מתונות יותר. תופעות הלוואי המתונות הנפוצות ביותר כוללות שיעולים ושינויים בפעולות המעיים שלכם.

התחילו עם מנות קטנות ותנו לגופכם להתרגל לתוספים. אם התסמינים האלו לא חולפים או גורמים לכם לחוסר נוחיות רב, פנו לרופא שלכם, ייתכן ואתם מפתחים אלרגיה לגלוטמין.

הריון

אין מספיק ממצאים על מנת לקבוע אם גלוטמין בטוח לנשים בהריון או נשים מניקות.

מחלות כבד וכליות

תוסף גלוטמין עלול להחריף את הסימפטומים של מחלות כבד וכליות אצל אנשים הסובלים ממחלות אלו.

כמויות וגדלי מנות

הכמויות והתדירות בה עליכם לקחת גלוטמין תלויות בסיבות שאתם נוטלים את התוסף. באופן כללי, במחקרים קלינים משתמשים במנות של בין 5 – 45 גרם ליום למשך 6 שבועות ללא תופעות לוואי שליליות. חוקרים מעריכים כי אנו צורכים מנה של בין 3 – 6 גרם ליום בדיאטה הרגילה שלנו. בגלל שההשפעה ארוכת הטווח של עודף גלוטמין בגוף אינה ידוע, מומלץ להוסיף לדיאטה היומית שלכם כמות קטנה של תוסף גלוטמין, כמו שמומלץ במדריך שעל המוצר.

אך לפני שאתם מתחילים ליטול תוספי גלוטמין יש להתייעץ עם הרופא שלכם על מנת לדעת שזה בטוח עבורכם.

סיכום - מוצר הגלטומין הטוב ביותר

יותם פרל
יותם פרל
יותם הוא מאמן כושר מנוסה ויועץ תזונה. התשוקה שלו לתחום הביאה אותו לשתף את המידע עם העולם באמצעות בלוג זה. ההמלצות שלו ותכניות האימונים כבר עזרו לאלפי אנשים להשיג את הגוף שהם תמיד רצו ובאופן כללי להפוך לבריאים וחזקים יותר.
עשוי לעניין אותך..