דיאטת אורז

דיאטת האורז, שפותחה לראשונה ב-1939 על ידי החוקר הרפואי של אוניברסיטת דיוק, וולטר קמפנר, שימשה בהצלחה יתרה לטיפול בהשמנת יתר. הדיאטה התבססה על התצפית של ד”ר קמפנר על אנשים ברחבי העולם שצורכים אורז כמקור עיקרי למזון ונוטים לסבול מפחות בעיות של השמנת יתר, יתר לחץ דם, מחלות לב וסוכרת.

איך הדיאטה עובדת

דיאטת האורז מבוססת על פחמימות בריאות. ירקות, פירות ודגנים עתירי סיבים מהווים את עיקר התזונה; בימי “ניקוי רעלים” תאכלו רק פירות ודגנים. דיאטת האורז גם דלה במלח ודלה בשומן.

אתם יורדים במשקל בשלב הראשון של דיאטת האורז מכיוון שאתם מוגבלים לכ-800 קלוריות ביום, וזה נמוך מאוד. איגוד הדיאטה האמריקאי קבע שיש לצרוך באזור ה- 1,600 קלוריות ליום כדי לשמור על תזונה נכונה.

לאחר שלב ניקוי הרעלים, אתם נשארים על כ-1,000 קלוריות ביום עד להשגת המשקל הרצוי. בשלב האחרון, שהוא תחזוקה, כמות הקלוריות עולה טיפה יותר, אך התזונה ממשיכה להיות דלה בקלוריות, בשומן ובמלח ועתירה בפירות, ירקות ודגנים.

דיאטת האורז: תפריט לדוגמא

תפריט דיאטת האורז מחולק לעמילנים, פירות, ירקות ומוצרי חלב. בתפריט לדוגמה זה, מנת עמילן יכולה להיות פרוסת לחם אחת, שליש כוס אורז או חצי כוס פסטה. מנת פרי היא פרי אחד שלם או כוס פרי חתוך. ירק אחד נחשב כוס אחת לא מבושלת או חצי כוס מבושלת.

מנת חלב היא כוס חלב או יוגורט או חצי כוס גבינת קוטג’. תפריט לדוגמה זה הוא השלב בדיאטה אשר בו כמות צריכת החלבון היא מוגבלת. בהמשך, ניתן להוסיף דגים ובשרים רזים.

  • ארוחת בוקר: לבחירתכם מנה אחת של עמילן, מוצר חלב נטול שומן ופרי
  • ארוחת צהריים: שלוש מנות של עמילנים, שלושה סוגי ירקות ופרי אחד
  • ארוחת ערב: זהה לארוחת צהריים

דיאטת האורז - יתרונות וחסרונות

לתזונה עשירה בסיבים כמו לדיאטת האורז יש יתרונות רבים. לסיבים יש השפעות מועילות כמו הורדת הכולסטרול בדם והסיכון למחלות לב. סיבים חשובים לבריאות המעיים ולתפקוד סדיר של מערכת העיכול. מזונות עשירים בסיבים הם בעלי נפח גדול יותר וגורמים לכם להרגיש שובע בקלות. ולכן במהלך דיאטה, מזונות עשירים בסיבים תזונתיים יכולים לעזור לכם לרדת במשקל.

יתרונות נוספים של דיאטת האורז:

  • תוכנית מוכחת. תוכנית דיאטת האורז אינה טרנד. היא קיימת כבר זמן רב ומבוססת על תוצאות מוכחות שהושגו באוניברסיטת דיוק.
  • יתרונות בריאותיים. מומחי תזונה מסכימים שמזונות דלי מלח, דלי שומן ועתירי סיבים שעליהם מבוססת דיאטת האורז יכולים לשפר את לחץ הדם, סוכרת ומחלות לב.
  • תוכנית שלמה. תוכנית דיאטת האורז כוללת פעילות גופנית ולמידה בסיסית על תזונה שתצטרכו כדי לשמור על ירידה במשקל.

בצד השלילי, ייתכן שבדיאטת האורז אין מספיק קלוריות עבור אדם פעיל. אם אתם פעילים מאד, כנראה שתהיו רעבים רוב הזמן. חלבון בדיאטה זו מוגבל ל-16 עד 20 גרם, וזה לא הרבה בהשוואה לתזונה טיפוסית שיש בה בין 46 ל- 56 גרם חלבון. זה עלול להוביל לאובדן מסת שריר במקרים מסויימים.

גבר מול צלחת אורז

השפעות קצרות טווח וארוכות טווח של דיאטת האורז

לדיאטת האורז יש כמה יתרונות טובים לטווח קצר. הפחתת מלח ומזון מעובד, תוך קבלת רוב הקלוריות שלכם מפחמימות, יכולה להיות אסטרטגיה טובה לטווח קצר. אבל בטווח הארוך, אנו לא חושבים שדיאטת האורז מספקת מספיק קלוריות או חלבון כדי שרוב האנשים יוכלו להתקיים עליה.

תוכנית דיאטת האורז [1] היא תוכנית מוכחת לירידה במשקל לטווח קצר. כמו בכל דיאטה, היתרונות ארוכי הטווח יהיו תלויים בכמה שלמדתם מהתזונה ובאופן שבו תשלבו אותה באורח החיים שלכם.

כדי להבין למה עדיף לאכול מזון אחד מאשר אחר, אתם צריכים ללמוד קצת על תזונה. אתם חייבים לעשות את העבודה הזו בעצמכם. בלי קיצורי דרך. כך תוכלו ליצור דיאטה מאוזנת עבורכם – דיאטה שאתם אוהבים, יכול להרשות לעצמכם מבחינה כלכלית ויכולים להתמיד בה בטווח הארוך כאורח חיים.

נטע לוי
נטע לוי
נטע היא יועצת תזונה מנוסה המביאה גישה הוליסטית לאימוץ אורח חיים בריא יותר עבור לקוחותיה. היא עזרה למאות אנשים לשנות את הרגלי התזונה שלהם ולאמץ תפריט בריא ונכון יותר בהתאם ליעדים אותם רוצים להשיג.
עשוי לעניין אותך..