דיאטת תפוחים

תפוח ביום באמת יכול לעזור לכם להתרחק מרופאים, על פי המחקרים האחרונים. אומרים שקליפת התפוח מסייעת לבניית שרירים, שומרת על רמות הסוכר בדם ומפחיתה את הכולסטרול.

אומרים גם כי אלה שאוכלים תפוחים באופן קבוע הם בעלי סיכוי נמוך ב-20% ללקות בהתקפי לב.

תפוחים תמיד היו טובים לירידה במשקל. הם פועלים כמאיצים לשריפת שומן והם עשירים בסיבים, 4-5 גרם לתפוח, מה שעוזר להפחית את הרעב. הסוכר הטבעי בתפוחים מסייע גם להפחית את החשקים למתוק.

תוכנית זו, המשלבת חמישה ימי ניקוי, מוצלחת מכיוון שהדיאטה מבוססת על אכילה בריאה ולא על הגבלה של אוכל. קל להיצמד אליה וסביר שתסירו באזור ה5-6 קילו בחודש הראשון. אז צאו לסופר וקנו עוד היום שקית גדולה של תפוחי פינק ליידי או סוג אחר שאתם אוהבים.

למה תפוחים?

1. תפוחים מכילים סיבים מסיסים ובלתי מסיסים, שיעזרו לכם לדכא את התיאבון.

 

2. מחקרים מראים שסיבים מסיסים, או פקטין, הופכים לג’ל דביק בבטן ומונעים מהגוף לספוג סוכר מהר מדי.

 

3. פקטין תפוחים ידוע גם כמסייע בהפחתת כולסטרול. כאשר 26 אנשים אכלו שלושה תפוחים ביום, הכולסטרול שלהם ירד בשבעה אחוזים – יותר מאלה שאכלו את אותה דיאטה ללא תפוחים.

 

4. פקטין מפסיק את השתוקקות הגוף לאוכל למשך עד ארבע שעות.

 
5. התפוחים מכילים פיטוכימיקלים [1] בעלי תכונות נוגדות חמצון, הנלחמים בהשפעות ההזדקנות על הגוף.

בחורה אוכלת תפוח על כסא

שימו לב לא להגזים...

תפוחים עשירים בסיבים ונפלאים עבור כל מי שסובל מעצירות מכיוון שהם חומר משלשל טבעי. עם זאת, אל תחרגו מחמישה תפוחים ביום ולעולם אל תיתנו יותר מכמה פרוסות לילדים קטנים מאוד. תפוחים מכילים הרבה סוכרי פודמאפ, הם עשויים להיות הסיבה שתפוחים גורמים לכם לבעיות עיכול.

איך עובדת דיאטת התפוחים

בשבוע הראשון, אתם אוכלים 3-5 תפוחים ביום!

גבר ואישה מחזיקים תפוחים

יום 1 לניקוי רעלים:

אכלו חמישה תפוחים במרווחי זמן קבועים. חתכו כל תפוח לפרוסות ואכלו אותו לאט. שתו כוס חלב רזה או סויה עם כל תפוח. בין הארוחות, אכלו גביע קטן של יוגורט בטעם טבעי. אתם יכולים גם לשתות תה או קפה והרבה מים.

ימים 2-3:

אכלו חמישה תפוחים כמו קודם, אבל הוסיפו סלט צבעוני מגוון עם שמן זית ורוטב וינגרט בצהריים ובערב.

ימים 4-7:

אכלו שלושה תפוחים מדי יום, בחרו ארוחות מהתפריט (למטה). אין צורך לשתות חלב בכל ארוחה, אבל מומלץ לצרוך חצי ליטר בכל יום.

התפריט:

ארוחת בוקר:

– 1 תפוח, פרוס

– חביתה עם גבינה (30 גרם גבינה, 2 ביצים) או קערה קטנה של דייסה עם חלב

ארוחת ביניים:

  גביע יוגורט קטן

ארוחת צהריים:

– 1 תפוח

– 2 קרקרים מדגנים מלאים עם גבינת קוטג’

ארוחת ערב:

– 1 תפוח

 

– חזה עוף עם ברוקולי מאודה וחצי כוס אורז חום, או סלמון בגריל או אפוי עם סלט

שבועות 2-4

כעת עקבו אחר תוכנית הארוחות הזו, אך עשו שלושה ימי ניקוי בכל שבוע (כשבוע 1, יום 1). אסור שיהיו ימים רצופים. ארוחות המסומנות ב** הן אופציות דלות קלוריות ודלות פחמימות.

יום ראשון ארוחת בוקר:

  1 תפוח, פרוס, ביחד עם 30 גרם דגני בוקר עם חלב

ארוחת צהריים:

– 1 תפוח

– 2 קרקרים עם ביצה קשה פרוסה או עגבנייה אחת פרוסה עם גבינת פילדלפיה קלה

אחר הצהריים:

  יוגורט או גביע קוטג’ קטן

אחר ערב:

– 1 תפוח

–  עוף צלוי או בגריל על קוסקוס עם משמשים ושברי שקדים (מנה קטנה), או מוקפץ ירקות מעורב עם קוסקוס, או **סלט עוף קר, או סלט עם סלמון

נשנוש לילה:

  2 קרקרים שיבולת שועל עם חתיכות עגבנייה

יום שני:

* יום ניקוי רעלים (כמו שבוע 1, יום 1)

יום שלישי ארוחת בוקר:

– 1 תפוח, מגורד מעל קערה קטנה של שיבולת שועל עם חלב וכף אחת שברי שקדים

– חופן אוכמניות

ארוחת צהריים:

– 1 תפוח

– חביתת פטריות או גבינה עם סלט, או **2 קרקרים מדגנים מלאים עם ממרח טונה מעורבב עם מיונז לייט, עם מלפפון אחד

ארוחת ערב:

– 1 תפוח

– **ירקות מעורבים, מוקפצים (קישואים, בצל, גזר, ברוקולי וכו’) מוגשים עם מנה אחת בגודל כוס תה של אורז חום וקצת רוטב סויה. או, בקלה אפוי בתנור עם רוטב פטריות, בצל ועגבניות מלמעלה (קנו קרטון רוטב עגניות מוכן מהסופר)

– 2 כפות פירה

יום רביעי:

* יום ניקוי רעלים (כמו שבוע 1, יום 1)

יום חמישי ארוחת בוקר:

– 1 תפוח

– 30 גרם מוזלי ללא סוכר עם חלב רזה

 

ארוחת צהריים:

– 1 תפוח

– 2 קרקרים מדגנים מלאים עם פרוסות דקות של גבינה ומלפפון חמוץ, או עוף (ברוטב במיונז קארי לייט וריבת משמש), מוגש על סלט ירוק

ארוחת ערב:

– 1 תפוח

– חתכו עגבנייה גדולה לשתיים וגרפו את הגרעינים. מלאו ב-30 גרם גבינה מגוררת ובצל (לא חובה) ובשלו בגריל, או 2 כפות של מנת צ’ילי קון קרנה – אופים בתנור ומגישים עם אפונה וברוקולי, או ** 100 גרם סטייק בגריל, עם פטריות, עגבניות וסלט, או 120  גרם המבורגר עם ממרח עגבניות וסלט (ללא הלחמנייה).

יום שישי:

* יום ניקוי רעלים (כמו שבוע 1, יום 1)

יום שבת:

יום חופש מתפוחים. תיהנו אוכל בחוץ או אפילו פרוסת עוגה, אבל וודאו שאתם לא מגזימים ומבטלים את כל העבודה הקשה שעשיתם במהלך השבוע שלכם!

יותם פרל
יותם פרל
יותם הוא מאמן כושר מנוסה ויועץ תזונה. התשוקה שלו לתחום הביאה אותו לשתף את המידע עם העולם באמצעות בלוג זה. ההמלצות שלו ותכניות האימונים כבר עזרו לאלפי אנשים להשיג את הגוף שהם תמיד רצו ובאופן כללי להפוך לבריאים וחזקים יותר.
עשוי לעניין אותך..