דיימטייז איזו 100 (ISO 100) – סקירה מלאה

ינואר 2, 2022

דיימטייז זה שם מוכר מאוד בעולם תוספי התזונה. הם מייצרים חטיפים, אבקות חלבון, מעלי מסה, קריאטין, גלוטאמין וכל מה שבינם. יש להם מוניטין טוב בשוק תוספי הספורט. הם בעצמם הכריזו על אבקת חלבון איזו 100 כמוצר הדגל שלהם.

איזו 200 הוא חלבון מי גבינה הידרולי, משמעות הדבר היא שחלבון ה –  מי גבינה מבודד, או בשמו המוכר יותר – מי גבינה, הוא צורת מי הגבינה עם כמות השומן והקלוריות הנמוכה ביותר, אותו העבירו דרך אנזימים המפרקים אותו לצורתו הבסיסית ביותר שהיא חומצות אמינו.

המשמעות של זה היא שהוא מתעכל מהר יותר מחלבון מבודד סטנדרטי, ובעוד שהרבה אנשים שמים דגש על חשיבותו לאחר אימון, אנו חושבים שזה יותר שימושי אם נוטלים תוספי חלבון מי גבינה לפני או תוך כדי אימון. על פי המדע אכן ניתן לראות שאיזו 100 יכול להיות אפקטיבי עבור התאוששות. ולא רק זה, המחיר שלו הגיוני, והוא גם טעים להפליא.

אנחנו ניסינו את טעמי שוקולד הגורמה ושוקולד עם חמאת בוטנים של איזו 100 לראות אם זה אכן כל מה שטוענים שזה.

מידע על איזו 100 של חברת דיימטייז

בשני הטעמים, כף גדושה אחת מספקת 120 קלוריות, 25 גרם חלבון, 2 גרם פחמימות (1 גרם סוכר ללא סיבים), ו – 0.5 גרם שומן. ביחד כל זה מסתכם ל – 4.8 קלוריות לגרם חלבון בתוספים אלו (הכי נמוך שניתן להשיג זה 4 קלוריות לגרם חלבון, דבר שמתאפשר רק כאשר לחלבון יש 0 פחמימות ו – 0 שומן).

זה מעט מלוח, עם 160 מיליגרם של נתרן, או במילים אחרות 7% מהמנה היומית המומלצת של נתרן, אך אם אתם נוטלים את התוספים קרוב לזמן האימון, וודאי תזדקקו לתוספת המלח. ואין זה באמת כמות מאוד גבוהה של מלח.

מלבד זאת, אין עוד מה להוסיף על המיקרו – נוטריינטים. כמות הסידן נמוכה יחסית – רק כ – 10% מהמנה היומית המומלצת, וגם כמות הכולסטרול לא גבוהה או נמוכה במיוחד, עם 10 מיליגרם, או במילים אחרות 3% מהמנה היומית המומלצת.

הרכיבים של איזו 100 של חברת דיימטייז

חלבון מי גבינה הידרולי מבודד הוא הרכיב הראשון. מייד אחריו מופיעים חלבון מי גבינה מבודד (מה שאומר שזה לא 100% חלבון הידרולי), אבקת קקאו, מלח, סויה לציטין (בשביל עירבוב טוב), חומרי טעם טבעיים ומלאכותיים, אשלגן כלורידי וממתיק מלאכותי הנקרא סוכרלוז, הידוע גם כספלנדה.

האפקטיביות והתועלת של איזו 100 של חברת דיימטייז

זוהי רשימת רכיבים פשוטה ללא הפתעות – כמעט כל אבקת חלבון ממוצעת בחנות מכילה סויה לציטין וסוכרלוז, אם כי הרוב מכילות ממתיק מלאכותי נוסף הנקרא אשלגן אקסולפם.

השאלה האמיתית כאן היא , למה לקנות חלבון מי גבינה הידרולי? כאשר אנו לוקחים בחשבון שאיזו 100 הוא בעיקר חלבון מי גבינה הידרולי, חשוב להבין את הצורות העיקריות של חלבון מי גבינה. ככל שהמיצוי של חלבון מי גבינה פחות מעובד, ככה הוא יקר יותר. חלבון מי גבינה מבודד הוא חלבון אשר הוסרו ממנו מרבית הפחמימות והשומנים. חלבון מי גבינה הידרולי מבודד, מפורק חלקית על ידי אנזימים או חומצה. מרבית האנשים רואים בו חלבון מעוכל מראש, מה שיכול להקל על אנשים עם בעיות עיכול. 

הדבר החשוב ביותר, זה שהוא מתעכל במהירות יתרה. על פי מאמר שהתפרסם במגזין AOAC International, ייתכן ויש לכך השפעות על התאוששות. מחקר, שנעשה ב – 2010 במגזין מדע ורפואה בספורט, מצא ש – 28 גברים אשר נטלו תוספי חלבון מי גבינה הידרולי התאוששו לאחר אימון וכוחם חזר אליהם מהר יותר מאשר הקבוצה שנטלה תוספי חלבון מי גבינה מבודדים. אם להיות כנים, זה הבדל שישנה כנראה רק לספורטאים מקצועיים, אך זה פרט מעניין בכל זאת. 

דבר נוסף חשוב לשים לב אליו הוא שאיזו 100 מכיל פחות מחצי גרם של לקטוז למנה, לכן זה כנראה לא יגרום לבעיות אצל אנשים הרגישים ללקטוז. הוא מכיל גם סויה וממתיק מלאכותי סוכרלוז, מה שיכול להיות בעייתי עבור אנשים מסויימים, אך אנו חייבים לציין שלסויה לציטין אין השפעה שלילית על רמות הטסטוסטרון בגוף. 

בניגוד לרוב חלבוני ה – מי גבינה, איזו 100 לא מכיל אנזימי עיכול כמו אמינוגן או פאפאין, אשר יכולים להקל על בעיות עיכול אצל חלק מהצרכנים. כמות הלקטוז כה נמוכה, כך שהסיכויים שהוא יגרום לבעיות עיכול נמוכים מאוד, אך אם בדרך כלל אתם סובלים מבעיות עיכול של אבקות חלבון נטולות לקטוז, ייתכן שתתגעגעו לאנזימים האלו.

המחיר של איזו 100 של חברת דיימטייז

המחיר מאוד משתנה: אתם יכולים למצוא קילו של איזו 100 (או 24 מנות), במחירים בין 90 – 180 שקלים. לרוב המחיר יהיה בסביבות ה – 95 – 110 שקלים. זה יוצא בסביבות 3.8 – 4.4 שקל למנה, או כ – 15 אגורות לגרם חלבון. המחיר נמוך יותר ככל שכמות המארז גדולה יותר.

זה כמה אגורות בודדות יותר עבור גרם חלבון מי גבינה הידרולי מאשר המחיר הממוצע של חלבון מי גבינה מבודד, אך אין זה מפתיע, כיוון שתהליך ההידרוליזה יקר יותר. 

המחיר של חברת דיימטייז הוא פייר מאוד למה שמקבלים בתמורה.

יכולות עירבוב

איזו 100 מתערבבת בקלות עם דברים אחרים. האבקה יכולה לגרום למעט הקצפה, אך היא מתמוססת די מהר ובקלות, כנראה בזכות הסויה לציטין.

הטעם של איזו 100 של חברת דיימטייז

טעם השוקולד גורמה היה נהדר. הוא מתוק מאוד ועדין, בתוספת חלב הטעם היה כמו של שייק קרמי ומוקצף. זה לא מפתיע כל כך שאבקות חלבון בטעם שוקולד הולכות טוב עם חלב, אך זה כן מפתיע שאיזו 100 היתה טעימה ביותר עם מים. זה שילוב נדיר ביותר. 


חשוב לדעת שאחת הסיבות העיקריות שהשילוב בין איזו 100 למים כל כך טוב היא כי אבקת החלבון שלעצמה מתוקה דיה, ואם אינכם בעלי חיבה עזה למתוק, ייתכן ולא תהנו מהמוצר הזה כל כך.

מסקנות סופיות

יתרונות של איזו 100 של חברת דיימטייז

חסרונות של איזו 100 של חברת דיימטייז

אם אינכם אתלטים מקצועיים ודאי לא תחושו שינוי מהותי בין חלבון מי גבינה הידרולי לחלבון מי גבינה מבודד, אך אם אתם לקבל המלצות לאבקת חלבון שמתעכלת בקלות ועוזרת להתאוששות מהירה אחרי אימון, דיימטייז הם כנראה אחת מהאפשרויות עבורכם. 

יותם פרל
יותם פרל
דילוג לתוכן