הליכה לירידה במשקל

אוגוסט 6, 2022

לאנשים מסויימים הליכה לא מייצגת ספורט, במיוחד לא כזה שיכול לעזור להם להרזות, זו טעות נפוצה. הליכה היא אחד מסוגי הספורט המועילים ביותר שאפשר לשלב ביום יום. להליכה יתרונות רבים גם מעבר לתרומה שלה לבריאות הגוף שלנו.

ישנן דרכים שונות להליכה והליכה מהירה היא אפילו סגנון ספורט עולמי, נשמע מפתיע? נסו את זה ותבינו כמה זה קשה, הליכה מהירה לא נחשבת אם בכל רגע בזמן ההליכה שני הרגליים שלכם באוויר, בהצלחה.

יתרונות בריאותיים של הליכה מהירה

סיבולת לב ריאה

כמובן שסיבולת לב ריאה הוא היתרון הבולט והמרכזי. כדי לשפר את סיבולת לב הריאה שלכם אינכם חייבים לרוץ. הליכה משפרת את סיבולת לב הריאה שלנו, משמע שהיא מחזקת את בריאות הלב, מערכת כלי הדם ומערכת הנשימה שלכם.

לב בריא וראיות בריאות משמעותן סיכוי נמוך ברבה למחלות ובעיות כמו שבץ, התקפי לב, לחץ דם גובה ועוד. לבריאות הלב ומערכת הדם שלנו יש קשר ישיר לחיים ארוכים יותר, בריאים יותר וטובים יותר, בקיצור, אתם תחיו יותר אם תלכו.

אין לחץ

הליכה היא פעילות בעצימות מאוד נמוכה ולכן היא לא מערבת שום לחץ. לחץ עשוי להיות טוב בצורה מתונה אך לא לכל אחד, כשמדובר בהליכה הסיכון נמוך והתמורה גבוהה. הליכה היא פעילות לא קשה מדי וקצבית, יהיה לכם כיף לעשות אותה גם בשקט עם עצמיכם, גם עם חברים וגם עם האוזניות.

הליכה משפרת את בריאות העצמות

עם הגיל, צפיפות העצם קטנה והעצם נחלשת. מצב כזה עלול לגרום לאוסטופורוזיס, מצב שבו העצמות חשובות לפגיעה ושבירה גם מפגיעות קלות.

הליכה, מאמץ מתון אך כזה שדורש נשיאת משקל, המשקל שלנו. מכיוון שהליכה מאמצת גם את השרירים וגם את העצמות שלנו לאורך זמן, היא מפעילה תאי בנייה של העצמות המחדשים את רקמת העצם. הליכה תיצור לכם עצמות חזקות שלא יוותרו גם בגילאים מאוחרים.

איש מבוגר מתאמן

תוכלו ללכת גם כשתיהיו זקנים

אם אתם מתחת לגיל 50 כנראה אתם לוקחים פעילות כמו הליכה כמובן מאילו, תלוי בבריאותכם. הליכה היא פעילות שבגיל מסויים אנשים מתקשים לעשות, ישנם אנשים שכבר בגיל 50 מתקשים ללכת ובסביבות גיל 80 כמעט ולא יכולים ללכת.

הליכה היא פעילות בסיסית אבל גם היא, דורשת תרגול רציף. איבוד היכולת ללכת יכול להיות גורלי עבור כל אדם, אף אחד לא רוצה לחוות את זה.

אם תאמנו את היכולת שלכם ללכת ותשאירו את הגוף שלכם פעיל, היכולת ללכת עושיה להישאר איתכם עד הסוף ובגיל מסויים היכולת ללכת במרץ ולאורך זמן, ניהיה דבר להתגאות בו.

הליכה להורדת משקל

הליכה היא פעילות גופנית, לכן היא צורכת קלוריות וכמה שתלכו יותר ככה "תשרפו" יותר קלוריות.

אי אפשר לדעת בוודאות כמה קלוריות הליכה דורשת מכיוון שנתון זה משתנה לפי גיל, משקל, מגדר ועוד הרבה משתנים אבל הסברה היא שבכל ק"מ וחצי הגוף צורך בערך 100 קלוריות.

אם תלכו בין 4-5 ק"מ ביום כל יום, הליכה בינונית יחסית, אתם תשרפו בערך 2100 קלוריות בשבוע ובשנה זה יסתכם ביותר ממאה אלף קלוריות, שהם בערך 15 ק"ג של שומן! הליכה יכול לעזור לכם להשיל הרבה קלוריות לא רצויות ולהפוך לחטובים וקלים יותר.

הליכה מונעת מחלות רבות

שומן בין איברי הוא שומן המצטבר בין האיברים במקום לשבת מתחת לעור והוא "השומן הרע". הבעיה הראשונה בשומן זה, שהוא לא נראה מבחוץ.

אדם יכול להיות האדם הכי רזה שהכרתם בזמן שהוא אוכל הרבה מאכלים מזיקים ולא עוסק בפעילות גופנית בכלל. "איך הוא עדיין כזה רזה?" אתם תשאלו את עצמכם. בהרבה מקרים, התשובה היא שהגוף שלו מאחסן את השומן בין האיברים יותר מאשר מתחת לעור, לא דבר טוב.

שומן בין איברי הוא הגורם למחלות רבות כמו מחלות לב, שבץ, כולסטרול גבוה, סוכרת סוג 2 ואפילו אלצהיימר [1]. בפעילות גופנית קלה המתבצעת לאורך זמן כמו הליכה, הגוף עשוי להשתמש במאגרי השומן שלו בנוסף לפחמימה. הליכה עשויה להשתמש בשומן הבין איברי כדלק ובגדול, להציל את חייכם.

למה להתחיל לעשות הליכות?

קל ללמוד ללכת

ישנם סוגי ספורט שונים שדורשים הסתגלות לפעילות, מיומנות ורמה מסויימת כדי להנות מהם. כנראה רובכם יודעים מה זה לצאת לריצה בפעם הראשונה אחרי 15 שנים שלא חשבתם בכלל לזוז, לא בהכרח "כיף", לעומת זאת הליכה היא פעילות שכל אחד יכול לעשות לאורך זמן.

התחילו מהליכה בקצב המתאים לכם במישור וכשתרגישו בנוח תוכלו להגביר את קצב ההליכה או להתחיל לטפס עליות.

הליכה היא ספורט נגיש

לא צריך כמעט שום ציוד מיוחד בשביל ללכת, שימו נעליים וצאו להליכה. כמעט כל נעל מתאימה להליכה ואם אין לכם נעליים נוחות, סעו לים ולכו יחפים. אין כמעט שום מקום שלא תוכלו ללכת בו, גם אם אתם בחופשה וגם אם אתם בבית, אין יותר פשוט מלצאת החוצה וללכת.

אפשר ללכת כל יום

בהרבה סוגי ספורט, אם תאמנו באינטנסיביות את אותו אזור יומיים ברציפות, הגוף שלכם ידע להודיע לכם שהגיע הזמן להפסיק ויכול להיות שהוא יצטרך חופשה יותר ארוכה ממה שתכננתם. כשמדובר בהליכה, אתם לא באמת צריכים ימי מנוחה, אתם יכולים ללכת כל יום.

בחורה מתמתחת

סיכון נמוך לפציעות

אם תרימו משקל כבד בצורה לא נכונה אתם עלולים להיפצע, אם תרוצו יותר מדי או בדרך לא נכונה אתם עלולים להיפצע, אם תלכו לאימון איגרוף תאילנדי כנראה שלא תצטרכו להתאמץ מדי כדי להיפצע, הסיכוי מאוד ממשי.

הליכה היא ספורט בעצימות נמוכה, בהליכה נכונה יש גם חוק שאומר ששני הרגליים שלכם אף פעם לא יהיו באוויר באותו הזמן ולכן הפגיעה שלהן בקרקע אינה עוצמתית. שתי עובדות אלו מעידות על כך שאין על הרגליים ועל שאר הגוף עומס כבד.

בהליכה, הסיכוי לפציעות הוא נמוך מאוד, אין באמת סיבה שתפצעו כל עוד תלכו בצורה נכונה כל עוד לא תגזימו, משהו שלא קל לעשות אלא אם תנסו להגיע מחיפה לתל אביב וזו דרך השמורה למטיבי הלכת. התמידו בהליכה, רוב הסיכויים שלא תפצעו.

אפשר לחלק את ההליכה

הליכה היא פעילות מהנה, למה שנעשה אותה רק פעם אחת ביום? גם אם אין לכם 3 שעות ביום להקדיש להליכה בלבד, אתם יכולים לחלק הליכה של שעה לשלושה הליכות של 20 דק', להינות מהליכה בכל שעות היום ולהנות מהיתרונות הבריאותיים שמגיעים איתה.

נסו לעשות הליכה של 20 דקות בבוקר לפני האוכל, הליכה של 20 דקות באמצע יום העבודה שלכם והליכה של 20 דקות קצת אחרי ארוחת הערב.

הליכה היא דרך מצויינת לחקור את הסביבה

להרבה אנשים אין מושג איך נראית הסביבה של הבית שלהם או של המקום שבו הם עובדים, הם רואים אותה בדרך לעבודה וחזרה אבל הם לא באמת ראו את הסביבה, את המקומות היפים שבה ושאר הבונוסים המגניבים שמגיעים עם כל אזור.

הליכה מאפשרת לכם פעילות ספורטיבית ובריאה אך גם דרך לצאת ולגלות את סביבתכם, את האנשים, העסקים והמקומות הסובבים אתכם. העולם נראה אחרת בזמן הליכה מודעת לסביבה, זו חוויה ממש טובה להכיר מחדש מקום שכבר הכרתם.

אפשר להעשיר את הידע שלכם תוך כדי

תוך כדי הליכה אתם יכולים לשים אוזניות ולפתוח בפניכם עולם רחב של ידע ובידור. בזמן ההליכה אפשר להקשיב לספרים, פודקאסטים, סטנדאפ ועוד מלא מלא תוכן שנמצא במכשיר הסלולר שלכם. צאו להליכה, שימו אוזניות והשכילו.

אז איך הולכים?

ההוראות להליכה הן מאוד פשוטות:

  1. הגדירו לעצמכם מסלול או זמן הליכה
  2. צעדו עם כיוון, חשוב שכשאתם הולכים, תתכוונו לזה!
  3. צעדו במהירות שתקשה עליכם באופן מתון, עליכם להתנשף קלות אך בצורה כזו שאתם יכולים לנהל שיחה תוך כדי.
  4. שתו מים לפני, בזמן ואחרי, כמה שלוקים, לא להתמלא. למרות שהליכה נראית קלה, הליכה מאמצת את הגוף ולכן מייבשת.
יותם פרל
יותם פרל
דילוג לתוכן