ויטמין D – טיפות או כדורים

9 ויטמינים D נבדקו
11 שעות מחקר
32 ביקורות שנבחנו
ללא פרסומות

לויטמין די כמה סוגים. ויטמין די – 3 הוא הסוג המיוצר באופן טבעי על ידי העור בגופנו בחשיפה לשמש. ויטמין די – 3 נמצא בחלמוני ביצים, דג, בשר קר, מוצרי חלב ומזונות מחוזקים. ניתן למצוא ויטמין די גם כתוסף מזון, והוא בעל סגולות חיוביות מרובות לבריאות. ניתן לקנות תוסף ויטמין די בצורת טבליות, קפסולות, או בטיפות. כל הצורות מאוד מועילות ועדיפות על האפשרות של לוותר על תוסף חשוב זה. אני באופן אישי מעדיף לצרוך תוסף זה בצורת טיפות.

גלו באמצעות קריאת מאמר זה מדוע ויטמין D יהיה תוספת נהדרת לתזונה הבריאה שלכם.

כדורים מומלצים
טיפות מומלצות
ויטמין D3 נוזלי נוטרי די

כדורים מומלצים:

יתרונות

טיפות מומלצות:

יתרונות

המדריך לבחירת ויטמין D

בדיקת דם שצריך לבקש במיוחד מרופא המשפחה תגלה אם אתם סובלים ממחסור בויטמין D. למרבה הפלא אפילו במדינה שטופת שמש כמו ישראל רבים סובלים מכך וזקוקים לתוסף ויטמין D בכדורים או בטיפות על מנת להשלים את החסר.

כדורים מול טבליות

בעוד ויטמין די בטיפות או בטבליות הינו תוסף הנותן את אותם תועלות בריאותיות, התוסף בצורת טיפות לא צריך להיות מפורק ומעוכל, אשר עוזר מאוד לאנשים עם רמת חומציות גבוהה בקיבה המפריעים לעיכול. על אף שלא נעשו מחקרים ספציפיים על טיפות ויטמין די – 3, טיפות נחשבות ליותר זמינות ביולוגית, כלומר נספגות באופן טוב יותר על יד הגוף, מה שעוזר לחזק את התועלת שמקבלים מהם.

ויטמין D - 3 לעצמות בריאות

עצמות יכולות לספוג סידן וזרחן עם ויטמין די – 3. כמו כן ויטמין די – 3 יכול לעזור לבריאות השיניים ובריאות העצמות , ולמזער את הסיכון לרככת [1], סדקים בעצמות ואוסטופרוזיס. ויטמין די – 3 יכול להועיל במקרים של מחלות של העצמות כאשר נוטלים אותו עם סידן כחלק מתוכנית תמיכה בעצמות.

יתרונות פוטצניאלים נוספים

ויטמין D תומך בבריאות הכללית ומשחק תפקיד ראשי בפעולת השרירים, הריאות, הלב והמוח. ויטמין די יכול לעודד מערכת חיסונית בריאה ולעזור לגוף שלכם להילחם במחלות. בנוסף, ויטמין די יכול לעזור לווסת את לחץ הדם ולעזור במחזור הדם ופעילות מערכת הדם. רמות בריאות של ויטמין די קשורות גם לאחוזים נמוכים יותר של דיכאון וסרטן, עם זאת אין זה אומר שנטילת תוסף ויטמין די – 3 יוכל לרפא את המחלות האלו.

אמצעי זהירות ושיקולים

ויטמין די נמס בשמן, בניגוד לויטמינים המומסים במים אשר יוצאים עם השתן, ויטמין די יכול להתאחסן בגוף ולהפוך לרעיל. עודף ויטמין די יכול לגרום לרמות סידן גבוהות בדם, אשר יכולות לגרום לבלבול וחוסר התמצאות, מאגרי סידן בלב ובריאות, נזק לכליות, אבנים בכליות, בחילות והקאות. חשוב להיבדק אצל הרופא לרמות ויטמין הדי בדם שלכם בטרם נטילת תוסף ויטמין די – 3, ולהמשיך במעקב על רמת ויטמין די בדם בעת תקופת נטילת התוסף.

כמה ויטמין די צריך לקחת ביום?

ויטמין די נקרא לעיתים ״ויטמין אור השמש״ כיוון שהגוף מייצר אותו כאשר הוא נחשף לשמש. היחשפות לשמש במשך 5 – 15 דקות בין 11:00 – 15:00, ללא קרם הגנה, אך כאשר הזרועות ורגליכם מכוסות, זה כמות מספקת של חשיפה לשמש בחודשי הקיץ.

במהלך החורף אין מספיק שמש (או אורך הגל הנכון של קרינת אולטרה סגול). בחודשי אוקטובר עד מרץ מומלץ לכל מי שמעל גיל שנה לקחת תוסף המכיל 10 מיקרוגרם של ויטמין די. ההמלצמה הזו כוללת נשים בהריון או נשים מניקות. תינוקות יונקים צריכים לקבל בין 8.5 – 10 מיקרוגרם ביום. תינוקות המשתמשים באבקת חלב לא זקוקים לתוספת ויטמין די, כיוון שאבקות החלב מכילות ויטמין די.

תוכלו ללמוד עוד על ויטמין די במדריך שלנו לתוספי ויטמין די לילדים. מאכלים מסוימים כמו דגנים, משקאות יוגורט ופטריות מכילים גם ויטמין די, אך הכמויות הן די נמוכות, לכן חשוב לקחת תוסף המבטיח לכם שתקבלו מספיק ויטמין די. ויטמין די נמס בשמן, לכן מומלץ לקחת את התוסף בעת אכילה לספיגה אופטימלית.

נטע לוי
נטע לוי
נטע היא יועצת תזונה מנוסה המביאה גישה הוליסטית לאימוץ אורח חיים בריא יותר עבור לקוחותיה. היא עזרה למאות אנשים לשנות את הרגלי התזונה שלהם ולאמץ תפריט בריא ונכון יותר בהתאם ליעדים אותם רוצים להשיג.
עשוי לעניין אותך..