ולריאן הוראות שימוש

שורש ולריאן הוא תוסף צמחי המשמש כמסייע לשינה כבר מאות שנים.
למרות שהוא לא מתאים לכולם, שורש ולריאן עשוי להיות בדיוק מה שאתם צריכים כדי לישון טוב יותר.

הוא זמין במספר צורות, כולל כמוסות, אבקה ונוזל. אם תחליטו להשתמש בשורש ולריאן או בכל תוסף צמחי אחר, התייעצו על כך עם הרופא שלכם ותמיד עקבו בקפידה אחר הוראות שימוש.

קנקן תה וכוסות

חלק 1 מתוך 3: נטילת המינון הנכון

1. קראו את ההוראות על האריזה.

לא משנה איזה סוג של שורש ולריאן [1] אתם רוכשים, הקפידו לקרוא בעיון את ההוראות הרשומות על המוצר.
אם ניתנת מנה מומלצת, עקבו אחר ההוראות, אלא אם הרופא שלכם ממליץ על מינון אחר.
המוצרים שונים זה מזה, ועשויים להכיל ריכוזים שונים של הצמח, יש לולריאן תופעות לוואי, צריכה מוגזמת עלולה לגרום להן להופיע.

2. קנו כדורים ממקומות אמינים

הדרך הקלה ביותר ליטול תוסף שורש ולריאן היא לרכוש כדורים או כמוסות של מותג מוכר ובדוק כמו אלו המיוצגים ב-Iherb.
המינון המומלץ הוא בין 400 ל-900 מ”ג.

– נטילת שורש ולריאן בצורת גלולה תעזור לכם להימנע מהטעם הלא נעים שבדרך כלל נלווה לדרכי הנטילה האחרות.
– חלק מהכדורים מכילים רק שורש ולריאן, בעוד שאחרים מכילים גם צמחי מרפא אחרים.

3. השרו את התה שלכם.

אם אתם רוכשים שורש ולריאן מיובש, אתם יכולים להשתמש בו כדי להשרות תה צמחים משלכם.
פשוט מניחים כפית אחת של שורש ולריאן (כ-2-3 גרם) בספל ומוסיפים מים חמים.

הניחו לתה לעמוד לפחות חמש דקות לפני השתייה.
ייתכן שתוכלו לרכוש תמצית אבקת שורש ולריאן או חתיכה שלמה של שורש ולריאן מיובש לתה.
ייתכן שתוכלו גם למצוא שקיות תה מוכנות מראש.

בחורה אוחזת כוס תה

4. תמצית נוזלית

ניתן לרכוש שני סוגים שונים של שורש ולריאן נוזלי: תמיסה, שהיא פחות מרוכזת, או תמצית נוזלית, שהיא יותר מרוכזת.
ניתן לשים מנת תמצית בכוס מים.

– אם אתם משתמשים בתמיסה, הוסיפו בין 1 ל-1-1/2 כפית של שורש ולריאן למים שלכם.
אם אתם משתמשים בתמצית נוזלית, הוסיפו בין 1/2 כפית ל-1 כפית.

– אם קשה לכם עם הטעם, אתם יכולים לנסות להוסיף מעט דבש או סוכר לתערובת.

חלק 2 מתוך 3: להפיק את המרב משורש ולריאן

1. צרכו אותו זמן קצר לפני השינה.

לא משנה באיזו צורה אתם לוקחים שורש ולריאן, עדיף לקחת אותו שעה עד שעתיים לפני השינה לקבלת התוצאות הטובות ביותר.
ייתכן שיחלפו מספר שבועות עד שתרגישו בדיוק כמה זמן לוקח לשורש ולריאן להתחיל להשפיע, אז פעלו בהתאם.

– ניתן לצרוך שורש ולריאן גם במהלך היום כדי להקל על חרדות ובעיות קיבה, אבל זה גורם לנמנום, אז בחרו בחוכמה את המינון שלכם אם אתם בוחרים לעשות זאת.

תה במיטה

2. המשיכו לקחת את השורש במשך כמה שבועות.

 ייתכן שלא תחושו בשום תועלת בפעמים הראשונות שאתם לוקחים שורש ולריאן.
למעשה, הוא לרוב אינו יעיל עד שהוא נלקח באופן קבוע במשך מספר שבועות.
אם אתם רוצים לתת לו את ההזדמנות הראויה, המשיכו ליטול שורש ולריאן מדי יום במשך שבועיים עד שלושה לפחות.

3. שקלו להשתמש בו עם צמחים אחרים.

שורש ולריאן לשינה נלקח לעתים קרובות לבד, אבל נהוג גם לערבב אותו עם צמחי מרפא אחרים שנחשבים כמסייעים לשינה.
מליסה וכשות הם שניים מצמחי המרפא הפופולריים ביותר אשר נהוג לצרוך בשילוב עם שורש ולריאן.

– נסו לקחת 120 מ”ג של שורש ולריאן יחד עם 80 מ”ג מליסה.
לחילופין, אתם יכולים לנסות לקחת גלולה משולבת המכילה 180 מ”ג שורש ולריאן יחד עם 41.9 מ”ג כשות.

– התעייצו תמיד עם הרופא שלכם לפני נטילת תוספי צמחים שונים יחד, מכיוון שהם עלולים ליצור אינטראקציה זה עם זה.

חלק 3 מתוך 3: הבנת הסיכונים והתוויות נגד

1. הישמרו מפני תופעות לוואי.

בעוד שורש ולריאן הוא תוסף צמחים בטוח למדי, יש כמה תופעות לוואי שאתם עלולים לחוות בזמן נטילתו.
אלה כוללים סחרחורת, כאבי ראש וכאבי בטן.

– בנוסף, אתם עלולים להרגיש ישנוניים מאוד, גם לאחר שנת לילה מלאה, ולכן חשוב לנקוט בזהירות רבה בעת נהיגה או הפעלת מכונות.

בחורה חולה במיטה

2. מי לא צריך לקחת שורש ולריאן.

 שורש ולריאן אינו מתאים לכולם. לפני שאתם לוקחים אותו, התייעצו עם הרופא שלכם כדי לוודא שהוא בטוח עבורכם.
תוסף ולריאן אינו מתאים עבור:

-נשים בהריון או מניקות.
– ילדים מתחת לגיל 3.
– אנשים עם מחלת כבד.

3. צריכת שורש ולריאן בשילוב עם תרופות אחרות.

שורש ולריאן עשוי ליצור אינטראקציה עם תרופות מרשם ותוספי צמחים אחרים שאתם נוטלים.
התעייצו תמיד עם הרופא שלכם לגבי כל התרופות והתוספים שאתם נוטלים.

– לא רצוי לקחת עם אלכוהול ותרופות הרגעה.
– שורש ולריאן עשוי גם להשפיע על תפקוד הכבד, אז שימו לב אם אתם נוטלים תרופות שמתפרקות על ידי הכבד.

4. שקלו טיפולים אלטרנטיביים עבור נדודי שינה.

אם אתם סובלים מנדודי שינה, כנראה שנטילת שורש ולריאן , תספק פיתרון חלקי לבעיה.
פנייה לרופא לאבחון יכולה לעזור לכם לגלות ולטפל בשורש נדודי השינה.

– טיפול קוגניטיבי התנהגותי הוא טיפול יעיל מאוד לנדודי שינה שאינם נגרמים בעקבות מצב רפואי לקוי.

יותם פרל
יותם פרל
יותם הוא מאמן כושר מנוסה ויועץ תזונה. התשוקה שלו לתחום הביאה אותו לשתף את המידע עם העולם באמצעות בלוג זה. ההמלצות שלו ותכניות האימונים כבר עזרו לאלפי אנשים להשיג את הגוף שהם תמיד רצו ובאופן כללי להפוך לבריאים וחזקים יותר.
עשוי לעניין אותך..