זרעי צ'יה איך לאכול אותם ולהנות ממיטב היתרונות

זרעי צ'יה נחשבו פעם למרכיב נדיר שתוכלו להשיג רק בחנויות בריאות נבחרות.
כיום, הם הפכו לפופולריים כמזון-על, הם זמינים מאוד ונעשה בהם שימוש בכמעט בכל דבר – החל מדגנים ויוגורט ועד חטיפי אנרגיה ומשקאות.

זרעי הצ'יה מגיעים מצמח פורח השייך למשפחת הנענע ונקרא סלביה היספניקה.
זרעים באיכות טובה מגיעים בצבעים לבן או שחור.

על פי התזונאים, הזרעים השחורים הזעירים האלה מלאים בסיבים, חלבונים, חומצות שומן, שמן אומגה 3 וחומרים תזונתיים אחרים, שמסייעים במניעה של אחסון שומנים לא רצויים שעלולים לגרום למחלות לב ושבץ. לזרעי הצ'יה ערכים תזונתיים עשירים ומוכרים על ידי כל אנשי המקצוע הקשורים בתזונה וספורט.

בגלל שהם עשירים בסיבים, זרעי הצ'יה נספגים בגוף בצורה איטית, מה שישאיר אתכם שבעים לאורך זמן וימנע מכם לאכול סתם. הסיבים (דמויי המסטיק) שנמצאים בזרעים משפרים את בריאות המעיים ומסייעים בייצוב רמות הסוכר בדם.
בנוסף לכך, זרעי הצ'יה נטולי גלוטן ועשירים בסידן, זרחן ומגנזיום מה שהופך אותם לחלופה מצוינת לחלבי לאנשים שנמצאים בתזונה טבעונית.

שיטות לשילוב זרעי צ'יה בתזונה

אתם יכולים להוסיף זרעים שעברו תהליך השרייה ליוגורטים, דגני בוקר ומאפינס, או לפזר אותם מעל סלט.
ניתן להשתמש בנבטי צ'יה באותו אופן או להוסיף אותם לסלט. נסו להוסיף אותם למרקים או לתבשילים בתור מעבה טבעי.
זרעים אלה מוסיפים גם טעם ותזונה למאפים, כגון לחם, מאפינס וקרקרים תוצרת בית.

ניתן לאכול זרעי צ'יה שלמים או טחונים. ניתן לערבב זרעי צ'יה שלמים בשייקים, במיצים או במרקים.
יש אנשים שמעדיפים את המרקם דמוי האבקה מכיוון שהוא מתערבב היטב בקמח מלא.
לא משנה באיזו צורה אתם אוכלים אותם, זרעי הצ'יה לא מאבדים את התכונות התזונתיות שלהם.

מומלץ לאכול 1-2 כפיות (שלמות או טחונות) על בסיס יומי כדי להפיק את היתרונות הבריאותיים של זרעי הצ'יה.
ניתן לערבב זרעי צ'יה טחונים עם קמחים כמו קמח מלא.
ניתן להשרות זרעי צ'יה שלמים ולהוסיף אותם למי ניקוי רעלים, שייקים, מרקים קרים ויוגורטים.

1. פודינג צ'יה

אם פודינג הוא הקינוח האהוב עליכם, אין דרך טובה יותר להפוך אותו לבריא יותר מאשר להוסיף כמה זרעי צ'יה.
הוסיפו זרעי צ'יה לפודינג שלכם כדי לקבל מרקם סמיך יותר.

לאחר מכן, ערבבו אותו עם חלב, יוגורט או קקאו. אתם יכולים אפילו להוסיף פירות טריים.
אם אתם לא אוהבים זרעים בפודינג, אתם יכולים לטחון אותם עם שאר המרכיבים כדי לקבל מרקם חלק.

צ'יה פודינג

2. שייק צ'יה

הכינו שייקים והוסיפו זרעי צ'יה כדי לתת לו טוויסט מזין.
בין אם זה שייק מנגו, שייק בננות או שייק חלבון העשוי מאבקה כמו איזו 100, אפשר להוסיף כף זרעי צ'יה כדי להפוך אותו לממלא יותר.

שייק צ'יה

3. עוגות צ'יה

אופים עוגה בבית? תכניסו פנימה כמה זרעי צ'יה!
למשל, עוגת בננה ותה צ'יה הם נשנוש ערב בריא ומושלם.

עוגת בננה

4. זרעי צ'יה עם שיבולת שועל

אם אתם מחפשים מתכון לארוחת בוקר בריאה, הוסיפו כמה זרעי צ'יה לקערת שיבולת שועל עם חלב או חלב קוקוס.

קערה עם צ'יה ושיבולת שועל

5. זרעי צ'יה ביוגורט

זרעי צ'יה פשוט נהדרים כתוספת.
אם אתם אוהבים קצת קראנצ'יות בקערת היוגורט שלכם, ערבבו בפנים שתי כפיות מהזרעים האלה.

יוגורט עם צ'יה

6. הוסיפו לתה

אם אין לכם חשק להוסיף אותם לארוחה, נסו אותם בכוס התה שלכם.
בזמן הכנת התה, הוסיפו כפית אחת של זרעי צ'יה ותנו להם לשבת  דקה-שתיים עד שהם שרויים היטב.

תה עם צ'יה

7. תוסף מעולה ללימונדות

זרעי צ'יה בלימונדה [1]? ובכן כן, זרעי צ'יה בלימונדה הביתית שלכם יכולים לתת מרקם נחמד למשקה.

ה

אלו הן רק כמה דוגמאות של דרכים בהם ניתן להוסיף זרעי צ'יה לתזונה שלכם, אתם יכולים לנסות אפשרויות נוספות למנות טעימות ואת מוצרי זרעי הצ'יה המומלצים ביותר ולקטוף את כל היתרונות של הזרעים הבריאים האלה. זרעי צ'יה הם תוספת מצויינת לתפריט שלכם או בתפריט לילדים שלכם

יותם פרל
יותם פרל
יותם הוא מאמן כושר, התשוקה שלו לתחום הביאה אותו לשתף את המידע עם העולם באמצעות בלוג זה. ההמלצות שלו ותכניות האימונים כבר עזרו להמון אנשים להשיג את הגוף שהם תמיד רצו ובאופן כללי להפוך לבריאים וחזקים יותר.
עשוי לעניין אותך..
× ליווי תזונה אישי חינם (3 מקומות)