חומץ תפוחים לשיער

יולי 8, 2022

רבילד HR

כולנו מכירים את יתרונותיו הבריאותיים של חומץ התפוחים, אך מה לגבי שימוש בו לטיפוח השיער ועור הקרקפת? במה הוא שונה משמפו מבהיר? והאם בטוח להשתמש בו לשיער צבוע?
קראו את הכתבה הבאה על מנת להכיר טוב יותר את יתרונות חומץ התפוחים לשיער שלנו וכיצד להשתמש בו בצורה בטוחה ויעילה.

מהו חומץ תפוחים?

חומץ תפוחים עשוי ממיץ תפוחים מותסס. הוא מיוצר על ידי ריסוק תפוחים ולאחר מכן סחיטת המיץ. חיידקים ושמרים מתווספים לנוזל בכדי להתחיל תהליך תסיסה אלכוהולי, שהופך את הסוכרים מהמיץ לאלכוהול. לאחר מכן בשלב התסיסה השני והאחרון, האלכוהול הופך לחומץ. חומץ תפוחים מכיל תכונות אנטי בקטריאליות ואנטי פטרייתיות שהופכות אותו לאידיאלי לשימושים רבים: החל מבישול וכלה בבריאות ויופי, חומץ התפוחים ידוע במיוחד כמסייע בתור שורף שומן לירידה במשקל דרך דיכוי התאבון אבל מסתבר שהוא מעולה גם עבור שיערך.

היתרונות של חומץ תפוחים לשיער

חומץ תפוחים מכיל המון תכונות שיכולות להזין ולרפא את השיער. שימוש קבוע בו ממש יחזיר את השיער שלך לחיים הודות למספר תכונות:

ניקוי השיער ואיזון החומציות

חומץ תפוחים יספק לשיערך ניקוי יסודי מבלי לפגוע בו. השומן והלכלוך שהצטברו בשיערך ייעלמו מהר מאוד אך השיער לא ייפגע מכיוון שחומץ תפוחים מאופיין ברמת חומציות התואמת את עור הקרקפת. האיזון בקרקפת נשמר. זאת לעומת שמפו הבהרה שלרוב חומצי יותר או שמפו רגיל שלרוב יהיה חומצי פחות.
רוב מוצרי טיפוח השיער הקיימים לא ממש משמרים את רמת החומציות הטבעית בקרקפת, מה שאומר ששימוש קבוע בהם מפר אותה. למרבה המזל, חומץ תפוחים, כן. מה שהופך אוו לכלי נהדר לחפיפה יומיומית ללא חשש.

בחורה עם שיער יפה
שיערך יראה נפלא לאחר חפיפה בתמיסת חומץ תפוחים

תכונות אנטי בקטריאליות ואנטי דלקתיות

החומצה האצטית [1] שנמצאת בשפע בחומץ התפוחים (כ-5-6% מהתרכובת) היא מרכיב אנטי בקטריאלי ידוע, ויכולה למנוע התפתחות של חיידקים מזיקים, שאחראים ליצירת הקשקשים, בקרקפת . אמנם הנושא טרם הוכח מחקרית, אך מאמינים כי חומץ התפוחים מצליח הודות לתכונותיו לחסל את המלסזיה – זוהי הפטרייה שאחראית ליצירת הקשקשים.

מדוע חומץ תפוחים עדיף על פני שמפו להבהרה?

קודם כל נושא המחיר, בעוד שמפו איכותי להבהרה הוא יקר מאוד, חומץ התפוחים מציע תוצאות טובות יותר במחיר הרבה יותר זול.

בואו נשווה:
בשמפו מבהיר ניתן להשתמש להסרת הצטברות לכלוך ושומנים עודפים, כמו גם הכנת השיער לסוגים מסוימים של צבעים או טיפולי שיער. עם זאת, כאשר משתמשים בו לבד הוא יביא לדעיכת הצבע הטבעי של השיער ועשוי לגרום לשיער יבש, משעמם וחסר ברק.
לעומת זאת, חומץ תפוחים, לצד יכולות הניקוי הזהות, מציע גם את היתרון הנוסף של ריפוי הקרקפת ואיזון רמת החומציות בה.

תוצאות מעולות בפחות כסף משמפו הבהרה

איך להשתמש בחומץ תפוחים לשיער?

האפשרות הטובה ביותר תהיה להשתמש בבקבוק המאפשר התזה לצורך פיזור אחיד על גבי השיער.

  •         נתחיל מהכנת התרכובת. יש לערבב חומץ תפוחים עם מים מסוננים ביחס של 5:1 לטובת המים. זאת אומרת, למשל על 500 מ"ל של מים הוסיפו 100 מ"ל חומץ תפוחים.  הכמות הכוללת יכולה להשתנות בהתאם לאורך השיער אבל היחס צריך להישמר.
  •         לאחר שהתרכובת מוכנה, אנחנו מרססים היטב על הקרקפת ודואגים לפיזור אחיד בכל הקצוות.
  •         כעת מעסים את עור הקרקפת ומושחים את החומר על כל השיערות עד לקצוות. זה לא אמור לשרוף מכיוון שדיללנו את חומץ התפוחים בצורה מספקת.
  •         ממתינים כ-5 דקות ומאפשרים לחומץ התפוחים להספג היטב בשיער ובעור הקרקפת  לקבלת התוצאה הרצויה.
  •         שוטפים את השיער והקרקפת היטב. וודאו שהמים לא חמים.
  •         למראה שיער מושלם ניתן להשלים את פעולת הטיפוח על ידי הוספת מרכך שיער או מסיכה לשיער בשלב הבא. ושוב ממתינים ושוטפים היטב.

התוצאה תדהים אתכם, שיער נקי ומבריק וקרקפת נקייה מקשקשים.

מתי פחות מומלץ להשתמש בחומץ תפוחים לשיער?

לא מומלץ להשתמש בחומץ תפוחים לשיער יבש במיוחד. הוא משיג תוצאה הפוכה לחלוטין כי הרי הוא מפחית את כמות השומן בשיער. במקרה זה מומלץ להשתמש בשמפו ללא סולפטים.
מצב נוסף בו חומץ התפוחים יכול להיות מעט בעייתי זה כששיערך צבוע. זה לא אסור, אבל לא ממש מומלץ לעשות זאת לעיתים קרובות (למשל עד פעמיים בשבוע זה בסדר). הסיבה לכך, היא שהאינטראקציה בין צבע השיער לבין חומץ התפוחים תשפיע על צבע השיער.

לסיכום

שימוש קבוע בתערובת של 5 יחידות מים ליחידת חומץ תפוחים לשיער, תגרום לו להראות נפלא. זה מתאים במיוחד לבעלי שיער שמנוני, הנוטה לקשקשים וגירויים בקרקפת. הוא יספק להם, בשימוש קבוע פתרון נהדר לבעיה. פתרון זה פחות מתאים לשימוש קבוע לבעלי ובעלות שיער צבוע ולא מתאים כלל לבעלי שיער יבש.

שיערכם יכול להיראות ולהרגיש הרבה יותר טוב דרך הזנה נכונה וויטמינים או כדורים טבעיים לנשירת שיער.

כנסו לקישור זה לקבלת המלצות לבחירת חומץ תפוחים המתאים ביותר עבורכם.

רבילד HR
יותם פרל
יותם פרל
דילוג לתוכן