חומץ תפוחים מומלץ (כמוסות)

יולי 18, 2022

15 מוצרי חומץ תפוחים נבדקו
10 שעות מחקר
45 ביקורות שנבחנו
ללא פרסומות

העלייה המתמשכת בפופולאריות חומץ התפוחים הביאה לשפע של מוצרים הזמינים כיום.
מגוון זה הופך את החיפוש אחר המוצר המתאים עבורכם לקצת מורכב. רוצים לדעת איזה מוצר עושה את העבודה ואיזה מבזבז את כספכם?
בדיוק מסיבה זאת, בדקתי עשרות מוצרי חומץ תפוחים בשביל להמליץ לכם על המוצר הטוב ביותר שיש כיום. 

הבחירה שלנו
חומץ תפוחים - My Healty Way

מדריך לבחירת חומץ תפוחים

כבר אלפי שנים אנשים מנצלים את תכונותיו הנפלאות של חומץ התפוחים וסגולות המרפא שלו. אל תהססו להוסיפו אל הדיאטה היומית שלכם. שימוש קבוע ישדרג את מצבכם הגופני, יסייע בירידה במשקל וימנע הדבקות במחלות לא נעימות, ועוד. אם אתם רוצים ללמוד עוד על תכונותיו של חומץ התפוחים מאמר זה הוא בדיוק בשבילכם.  

מהו חומץ תפוחים?

חומץ התפוחים מצטיין בהרכב עשיר של ויטמינים, מינרלים וחומצות, כך שאין זה פלא, שהוא עוזר במגוון מאוד גדול של בעיות רפואיות וקוסמטיות. זהו הרכבו של הנוזל המופלא הזה:

אילו בעיות פותר חומץ תפוחים?

מלבד הפחתת החשק לאכול שבאופן ישיר תורמת לירידה במשקל, לחומץ התפוחים עוד מספר תכונות ההופכות אותו לתוספת נחוצה כמעט לכל אחד מאיתנו. אלו הן תכונותיו החיוביות: הוא מוריד לחץ דם ומעכב סכרת, משפר את איכות השינה (כאשר נוטלים אותו לפני השינה), מאזן את רמת הסוכר בדם, משדרג את מראה ובריאות השיער, תורם לאיזון הכולסטרול, מסייע בפתרון בעיות עיכול, משמיד פטריות (ציפורניים, קנדידה, מעיים), משפר את עור הפנים ומטפל באופן בדלקת בדרכי השתן.

תופעות לוואי אפשריות, או מדוע כדאי לצרוך חומץ תפוחים בכמוסות?

קודם כל, כפי ששמתם לב, המוצר הנבחר מגיע בכמוסות. הסיבה לכך שלדעתי, כדאי להיזהר עם המוצר ותופעות לוואי בלתי רצויות אפשריות.
כך למשל, השפעתו של הנוזל אינה זהה להשפעה החיובית של כמוסות חומץ תפוחים האיכותיות והמאוזנות ברמת החומציות בטווח הבריא. בשל כך החומץ הטהור עלול לפגוע באמייל השן, לגרום מעין כוויות בחלל הגרון והפה ונזק לקיבה. כמו כן, ריחו של חומץ התפוחים בצורתו הגולמית דוחה במיוחד ולא ממש מתחשק לצרוך אותו על בסיס קבוע.

כמו כן, מחקר שנערך בקרב אנשים הסובלים מסוכרת מסוג 1 [1] מצא כי חומץ תפוחים מאט את קצב יציאת המזון והנוזלים מהקיבה אל המעיים. עיכול איטי יותר, אולי טוב להרזייה, אך דווקא מקשה לווסת את רמות הסוכר בדם באמצעות תרופות. הסיכון הוא שחומץ תפוחים עלול לשבש חלק מפעולת התרופות שאתם נוטלים. כמו למשל: תרופות לסוכרת ומחלות לב, כמו גם תרופות משתנות (תרופות שעוזרות לגוף להיפטר ממים ומלח) וחומרים משלשלים. אז אם אתם סובלים מאחד מהמצבים הללו, התייעצו עם הרופא לפני הוספת חומץ התפוחים לתכנית התזונה שלכם.

אולי תרצו לגלות עוד על תכונות שמן אורגנו פראי

מינון מומלץ של חומץ תפוחים

אם אתם עדיין לא עושים זאת, אז הוספת חומץ תפוחים למטבח שלכם הוא מהלך מאוד מומלץ. חומץ תפוחים משמש לבישול, אפייה, רוטב לסלט וכחומר משמר. מגוון המתכונים בהם משתלב הוא די עשיר ואל תהססו להשתמש בהם להכנת מאכלים טעימים.
יחד עם זאת, שימו לב, יש בו הרבה חומצה, לכן לשתות חומץ תפוחים ישירות ללא דילול, לא מומלץ כלל.
אם אתם מעוניינים להשתמש בו מסיבות בריאותיות, רוב התזונאים ממליצים להתחיל בכמות נמוכה יותר, למשל כף חומץ תפוחים קטנה אחת (5 מ"ל), מדוללת בכוס מים, כדי להעריך את תגובת הגוף שלכם אליו. במידה ואין תגובות שליליות לעבור ל- 1-2 כפות חומץ תפוחים גדולות אותן שמים בכוס מים או כוס תה.

גם כשמדובר במוצרי מזון בריאים, ישנו רף כמותי שאם נעבור אותו מוצרים אלו ניהים לא בריאים, אם נעבור אותה, אנו מסתכנים בתופעות לוואי , לכן אנו ממליצים לשים לב שאיננו מגזימים עם שום מזון, לא משנה כמה הוא בריא.

למה עוד כדאי לשים לב

חשוב לשים לב לכל המכלול – דיאטת חומץ תפוחים לא תהיה יעילה באותה מידה, אם לא תגובה בתכנית תזונתית נכונה.  אלמנט נוסף שבחנו הוא האריזות והתמקדנו במוצרים הבאים באריזה איכותית הנוגדת אפשרות לחמצון לאחר הפתיחה ופגיעה בחומרים הפעילים והורדת האפקטיביות של תוסף התזונה בדרך זאת.
המינון הנכון בכמוסה של חומץ תפוחים הוא בין 300-500 מ”ג תלוי בהעדפות המשתמש.
ולבסוף, כשבאים לבחון את תוספי התזונה המובילים רואים שהחברות המובילות מתמקדות בתמציות טהורות יחסית ומועילות, ולא דחפו חומרים מיותרים, מזיקים, או חסרי תועלת לתרכובת שאתם צורכים.

הבחירה שלנו
חומץ תפוחים - My Healty Way
יותם פרל
יותם פרל
דילוג לתוכן