כורכומין מומלץ

18 מוצרי כורכומין נבדקו
22 שעות מחקר
70 ביקורות שנבחנו
ללא פרסומות

תכונותיו האיכותיות של שורש הכורכומין הפכו אותו לאחד התוספים והתבלינים הנפוצים ביותר. הוספת התבלין לארוחה אמנם תעניק למאכל טעם מיוחד אך היא רחוקה מלספק את כמות הכורכומין הדרושה לגוף על מנת להנות ממגוון התכונות החיוביות שלו עליהן ארחיב בהמשך.

יש כיום הרבה תוספי כורכומין המגיעים בצורות שונות. עשיתי את המחקר שלי על מנת לאתר את המומלצים ביותר עבורכם.

הבחירה שלנו
כורכומין סופט ג'ל
מתאים לספורטאים
כורכומין לספורטאים
תמצית נוזלית
כורכומין בספיגה מיידית

המדריך לנטילת כורכומין

התבלין בעל הצבע הצהוב שיש לו הרבה מה להציע מעבר לתוספת טעם לארוחות שלכם לא מכירים כורכומין? ייתכן ואין לכם צנצנת כורכומין בארון התבלינים, אך כנראה שכבר יצא לכם לטעום כורכומין בעבר. כורכומין הוא מה שנותן לחרדל ולקארי את הצבע הצהוב החזק.

כורכומין הוא תוספת נהדרת למנות אשר צריכות להיצבע בקצת צהוב כדי להיראות מפתות יותר, אך בנוסף לזה יש לו איכויות נוגדות דלקות אשר יכולות להועיל מאוד לבריאותכם. 

הדיאטנית המוסמכת ניקול הופסקגר, כותבת על היתרונות הרבים שיש לכורכומין ונותנת טיפים על כיצד יש לשלב אותו בדיאטה היומית שלכם.

מה זה כורכומין?

כורכומין הוא תבלין אשר מגיע משורש צמח הכורכום, ממשפחת הג׳ינג׳ר. הרכיב הפעיל שלו נקרא כורכומין. ״כורכומין נותן לכורכום צבע צהוב״ אומרת הופסגקר. ״אך היזהרו, הוא מכתים בקלות מאוד. נסו לא לשפוך אותו בטעות על בגדיכם!״

האוצר הטמון בכורכום הוא היתרונות הרבים שהכורכומין מעניק למי שאוכל אותו. כורכומין מכיל נוגדי חימצון ונוגדי דלקות. נעשים מחקרים רבים על מנת לבדוק כיצד כורכומין מסייע במחלות הנגרמות כתוצאה מדלקת – מדלקת פרקים ועד קוליטיס.

בחורה נוטלת כורכומין

היתרונות הבריאותיים של כורכומין

כורכומין הוא תבין שקל להוסיף לקארי או לשייק שונים, ולו יתרונות בריאותיים רבים.

מפחית דלקות

במצבים כרונים בהם דלקות מתחילות להשפיע על רקמות הגוף, אכילת כורכומין עלולה לעזור מאוד.  במחקר אחד על חולי קוליטיס, אלו אשר לקחו 2 גרם כורכומין ביום יחד עם תרופות מרשם נטו להישאר יותר בהפוגה של המחלה מאשר אלו שלקחו רק תרופות מרשם.

״זה לא בהכרח יעזור כאשר אתם חווים התקף קוליטיס, אך זה יכול להאריך את ההפוגות״ מסבירה הופסקגר.

משפר את הזיכרון

ניסוי קליני אחר הראה ש – 90 מיליגרם של כורכומין אשר נצרך פעמיים ביום למשך 18 חודשים עוזר לשפר את הזיכרון אצל מבוגרים בלי דמנציה.  ״חוקרים סברו כי מזעור הדלקות במוח ונוגדני החימצון הקיימים בכורכומין הובילו לפחות ירידה בניורוקוגניציה, שזהו כושר החשיבה וההיגיון של המוח״ אומרת הופסקגר.

״ייתכן וכורכומין משחק תפקיד גם במניעת התפתחות מחלת האלצהיימר – אך זהו עדיין שטח לא בטוח שצריך לחקור עליו עוד.

מפחית כאב

לכורכומין שורשים עמוקים ברפואה סינית עתיקה ובאירווידה לטיפול בדלקת פרקים. מחקרים מראים כי צריכת תוסף כורכומין יכולה להוריד את הכאב בפרקים, עם זאת יש צורך במחקרים נוספים על מנת להוכיח זאת. 

״לא הייתי סומכת על תוסף כורכומין בלבד״ מציינת הופסקגר. ״טיפול רפואי צריך להיות העדיפות הראשונה שלכם״.

נלחם ברדיקלים חופשיים

כורכומין מכיל נוגדני חימצון, ומחקר אחד מראה שזה עוזר לגוף להילחם ברדיקלים חופשיים על ידי נטרולם. מחקר אחר מראה שנוגדני החימצון של הכורכומין מעודדים נוגדני חימצון אחרים בגוף לפעול גם.

מקטין את הסיכויים למחלות לב

כורכומין יכול להקטין את הסיכויים למחלות לב בזכות התכונות נוגדות החימצון ונוגדות הדלקות שלו.  מחקרים הראו שכורכומין יכול להפוך תהליכים של מחלות לב. אצל מבוגרים בגילאי הביניים ומבוגרים בגילאים מתקדמים יותר אשר לקחו תוספי כורכומין למשך 12 שבועות, ייצור אנדותל התנגדותי בעורק התגבר – מה שמשפיע מאוד על לחץ דם גבוה. 

מחקר אחר עקב אחרי 121 אנשים אשר עברו ניתוח מעקף עורקים כמה ימים לפני ואחרי הניתוח. הקבוצה שלקחה 4 גרם כורכומין ביום היתה ב – 65% פחות סיכוי לחטוף התקף לב בבית החולים. 

כורכומין יכול לעזור כאשר משתמשים בו לצד תרופות על מנת לווסת את רמות הכולסטרול בדם. מחקרים מראים כי כורכומין בטוח לאכילה ויכול להגן על מי שבסכנה למחלות לב על ידי הורדה של רמות הכולסטרול. יחד עם זאת, יש צורך במחקרים נוספים על מנת להבין כמה כורכומין יש לצרוך ואיזה סוג הוא האפקטיבי ביותר.

כורכומין בקופסה

עוזר להילחם בדיכאון

אם אתם סובלים מדיכאון, החלבונים הידועים כגורמים נוירופטים [1] שמקורם במוח (BDNF) מופחתים, וגם ההיפוקמפוס, העוזר  עם למידה וזיכרון מתחיל להיצטמק. מחקרים הראו כי כורכומין יכול להגביר את רמות הגורמים הנויארופטים שמקורם במוח ולהפוך את השינויים שנעשו.

מחקר אחר מראה כי כורכומין אפקטיבי כמו פרוזאק בהפחתת סימפטומים של דיכאון. כורכומין יכול גם להגביר את רמות הסרוטונין ודופאמין – אלו כימיקלים במוח אשר מווסתים מצב רוח ופעולות גוף אחרות.

עוזר במניעת סרטן

מחקרים הראו כי כורכומין הוא בעל השפעה על התפתחות גידולים סרטניים. מחקר אחד אשר התמקד בסרטן המעי הגס, הראה כי יש ירידה של 40% במספר הנגעים במעי אצל גברים

ערך תזונתי

בעוד שרופאים לרוב ימליצו על נטילת 500 מיליגרם פעמיים ביום יחד עם האוכל, הכמות הנכונה לכם תלויה בבריאות הכללית שלכם. ליטול יותר זה לא בהכרח טוב יותר, חשוב להתייעץ עם הרופא. ״זה בטוח לקחת עד 8 גרם ליום, אך ההמלצה שלי היא הרבה פחות, משהו בסגנון 500 – 1,000 מיליגרם ליום למרבית האוכלוסיה״ אומרת הופסגקר.

״לספיגה אופטימלית, נסו לקחת את הכורכומין יחד עם שומנים בריאים ללב כמו שמנים שונים, אבוקדו, אגוזים וזרעים״ היא מוסיפה. 

בעוד שהסיכוי שיתפתחו תופעות לוואי הינו נמוך מאוד, הפסיקו לקחת כורכומין אם אתם שמים לב להשפעות לא טובות על גופכם.
כורכומין עלול לגרום לנפיחות הבטן, וישנה דאגה תיאורטית שהוא עלול להשפיע על תרופות לקרישת דם.
יש להימנע מאכילת כורכומין עם אתם סובלים ממחלת כיס המרה.

תמיד התייעצו עם הרופא שלכם לפני שאתם מתחילים ליטול תוספי מזון, כיוון שהם עלולים להשפיע על תרופות אחרות אשר אתם נוטלים. כורכומין יכול להיות תוספת טובה בטיפול הרפואי שלכם, אך הוא אינו צריך לבוא במקום תרופות.

״אף תוסף תזונתי לא יכול להחליף תרופות או דיאטה נכונה וטובה״ מזהירה הופסקגר. ״אם אתם אוכלים באופן לא בריא, אכילת כורכומין לא תעשה שום מעשה פלאים לבריאותכם״.

כיצד לאכול כורכומין באופן נכון

אתם יכולים לקחת תוסף כורכומין או לצרוך אותו כתבלין. ״כורכומין יותר חזק כאשר לוקחים תוסף כורכומין כיוון שהם ממוצים באופן מרוכז״ אומרת הפוסגקר. ״אם אתם קונים כורכומין בחנות, יש לו נוגדי חימצון. אמנם שימוש בו כתבלין לא יתן את ההשפעה הגדולה ביותר, אך זו דרך טובה לתבל ארוחות מבלי להשתמש במלח״.

לא מוכנים להתחייב לתוסף כורכומין? בעוד שבישול עם כרוכומין לא יתן לכם את הבוסט הרפואי שיתנו לכם תוספי כורכומין, אתם עדיין יכולים להנות מחלק מהיתרונות שלו כאשר אתם מוסיפים אותו ל:

״זהו אחד המרכיבים העיקריים ברוטב קארי – הוא חזק, חריף, מר ומאוד ארצי״ אומרת הופסגקר. ״אני תמיד חושבת על ריח הקארי כטעם הכורכומין. אתם יכולים לקנות תבלין טחון בכל סופרמרקט או חנות תבלינים, או שאתם יכולים לקנות שורש טרי ולאחסן אותו בקופסא במקרר. כאשר אתם רוצים לבשל אותו אתם יכולים לקלף את קליפתו, לחתוך אותו ולהוסיף אותו לתבשיל שלכם״.

סיכום - הכורומין הטוב ביותר

קפסולות כורכומין יכולות לשמש כתוספת מועילה ומצוינת לתזונה היומית שלכם וכמובן לשפר את תוצאות האימון הספורטיבי ע”י ההמנעות מדלקות וחיזוק המערכת החיסונית. תוספי כורכומין נפוצים מאוד אצל שורה ארוכה של אנשים מכיוון שהם מועילים למגוון מטרות.

לאחר בדיקת הרבה מוצרים אנו ממליצים על הכורכומין בקפסולות של נוטרי די. מדובר באחד מתוספי הכורכומין המובילים בעולם, ואי אפשר להתעלם מהמחקר המקיף שנעשה (וממשיך גם בימים אלו) לפיתוח המרכיבים האיכותיים בשילוב של מתן דגש לאלמנט החוויתי בשימוש המוצר.

יותם פרל
יותם פרל
יותם הוא מאמן כושר, התשוקה שלו לתחום הביאה אותו לשתף את המידע עם העולם באמצעות בלוג זה. ההמלצות שלו ותכניות האימונים כבר עזרו להמון אנשים להשיג את הגוף שהם תמיד רצו ובאופן כללי להפוך לבריאים וחזקים יותר.
עשוי לעניין אותך..
× ליווי תזונה אישי חינם (3 מקומות)