כמה חלבון יש בחזה עוף

חזה עוף הוא מקור מצוין לחלבון רזה (חלבון ללא הרבה שומן). אנשים שאוכלים מספיק חלבון נוטים יותר בקלות לשמור על מסת השריר ועל חילוף חומרים בריא. מכיוון שחזה עוף הוא זול יחסית וניתן לבשל אותו במגוון צורות שונות, נוח וקל לשלב אותו בתפריט תזונה בריא ומאוזן.

מידע תזונתי לגבי חזה עוף

הבאנו כאן כמה נתונים תזונתיים (על פי ה- USDA) עבור מנה אחת (85 גרם) של חזה עוף בגריל נטול עצמות וללא עור.
יש לשים לב שחזה עוף ארוז שוקל הרבה יותר ממנה של 85 גרם, אז אם אתם אוכלים יחידה אחת של חזה עוף, קחו בחשבון שאתם כנראה אוכלים יותר ממנת הגשה אחת.

קלוריות: 128

שומן: 2.7 גרם

נתרן: 44 מ”ג

פחמימות: 0 גרם

סיבים: 0 גרם

סוכרים: 0 גרם

חלבון: 26 גרם!

קערה עם חזה עוף וירקות

פחמימות

חזה עוף אינו מכיל סוכר או עמילן (אלא אם כן הוא מוכן עם לחם או תיבול), כך שאין בו פחמימות. העומס הגליקמי המשוער של חזה עוף הוא אפס.

שומנים

חזה עוף ללא עור מכיל כמות קטנה של שומן, פחות מ -3 גרם. זהו בעיקר שומן בלתי רווי (יש פחות מ -1 גרם של שומן רווי במנה של 85 גרם של חזה עוף ללא עור). אם תשאירו את העור על חזה העוף, כמות השומנים, הקלוריות והחלבון תהיה גבוהה יותר. מנה של 85 גרם של חזה עוף צלוי, מבושל או אפוי עם עור מספק 166 קלוריות, 6.6 גרם שומן וכ-25 גרם חלבון.

חלבון

חזה עוף הוא מקור טוב לחלבון רזה, הוא יכול להוות חלק משמעותי מצריכת החלבון היומית שלכם. עבור אנשים שאוכלים בשר, צריכת עוף היא דרך פשוטה לענות על חלק מדרישות החלבון של גופכם מבלי לצרוך הרבה שומן.
חזה העוף [1] הוא גם דל נתרן באופן טבעי אך כמות הנתרן תלויה כמובן גם בשיטת הבישול שתבחרו בשביל להכין אותו.

בדקו אילו עוד מאכלים מלאים בחלבון איכותי, שלבו אותם עם אכילת חזה עוף כך שכל ארוחה תספק את פרופיל החלבון שאתם צריכים.

חזה עוף על מגש חיתוך

ויטמינים ומינרלים

חזה עוף הוא מקור טוב מאוד לסלניום, זרחן, ויטמין B6 וניאצין.

יתרונות בריאותיים

החלבון דל השומן המצוי בחזה עוף יכול להציע יתרונות חשובים רבים, מה שהופך אותו לתוספת מצויינת וקלה לשילוב בתפריטי תזונה רבים ומגוונים גם לאנשים שמנסים לשמור על הבריאות וגם כתוספת בריאה לתזונה של ילדים.

עוזר לבנות ולשמור על מסת שריר

חלבון מסייע לגוף שלכם לשמור על מסת השריר וגם מסייע בבניית שרירים יחד עם תוכנית אימוני כוח. מחקרים מראים כי אובדן מסת השריר והכוח קשורים ישירות לשיעורי התמותה בקרב אנשים מבוגרים.

מחזק עצמות

מדענים ורופאים האמינו פעם שתזונה עשירה בחלבון מן החי יכולה להפחית את צפיפות העצם ולהגדיל את הסיכון לשברים בעצמות. עם זאת, מחקרים עדכניים יותר מראים שחלבון פועל יחד עם סידן כדי להגן על העצמות. חשוב לצרוך מספיק חלבון בכדי לשמור על עצמות חזקות ובריאות.

מפחית תאבון

צריכת חלבון מסייעת לכם להרגיש שבעים, מה שיכול לסייע בהפחתת התשוקה לאוכל ולמניעת אכילת יתר.
מחקר קטן אחד על גברים הסובלים מעודף משקל בדיאטות מופחתות קלוריות, למשל, מצא כי אלו שאכלו יותר חלבון הראו “שיפור בשליטה על התיאבון והשובע.”

יותם פרל
יותם פרל
יותם הוא מאמן כושר מנוסה ויועץ תזונה. התשוקה שלו לתחום הביאה אותו לשתף את המידע עם העולם באמצעות בלוג זה. ההמלצות שלו ותכניות האימונים כבר עזרו לאלפי אנשים להשיג את הגוף שהם תמיד רצו ובאופן כללי להפוך לבריאים וחזקים יותר.
עשוי לעניין אותך..