כמה קלוריות יש בחביתה? חביתה ערך תזונתי

צריכת ביצים מועילה בבקרת משקל, בריאות המוח, תפקוד העיניים ומצב בריאותי מיטבי במהלך ההריון.

חביתה היא דרך מצוינת להכין ארוחה מזינה ומאוזנת תוך דקות. מחקרים הראו שצריכת ביצים לארוחת בוקר מגבירה את תחושת השובע, מה שמביא לצריכת קלוריות נמוכה יותר ביום. זוהי ארוחה זולה יחסית ובעלת ערך תזונתית המועילה גם לצמיחת השריר.

ההרכב התזונתי של חביתה ישתנה בהתאם למה שאתם מוסיפים לתערובת ואיך אתם מבשלים אותה. למשל, תוספת ירקות תגדיל את כמות הסיבים, הוויטמינים והמינרלים במנה, ואם מוסיפים גבינה או נקניק, תכולת השומן תהיה גבוהה יותר.

טיגון החביתה בחמאה או בשמן זה עניין של טעם אישי. חמאה תכיל יותר שומן רווי. אם אתם משתמשים בשמן, בחרו בשמנים בעלי כמות גבוהה יותר של שומנים חד בלתי רוויים (כגון לפתית או שמן זית) או בשומנים רב בלתי רוויים (כגון שמן חמניות) ואם אתם מודאגים לגבי קלוריות, צמצמו את הכמות למינימום. כדי לצמצם עוד יותר את השומן והקלוריות, אתם יכולים לנסות להשתמש במחבת טפלון ומעט תרסיס שמן.

זרקו פנימה תערובת של ירקות, כמו פטריות, עגבניות, פלפלים, אפונה קפואה או דלעת בשביל תוספת ויטמינים ומינרלים חיוניים.

חביתה

ערך תזונתי של חביתה

חביתה – ערכים תזונתיים לשתי ביצים גדולות

קלוריות

183

חלבונים

15 גרם

פחמימות

1.0 גרם

שומנים

13.8 גרם

כמה קלוריות בחביתה?

חביתה רגילה עשויה משתי ביצים גדולות, עם כ-1 כפית של שמן זית ומתובלת במעט מלח וקצת פלפל תכיל כ-183 קלוריות. ביצים מהוות חלק חשוב מתזונה בריאה ומאוזנת מכיוון שהן מספקות חלבון באיכות גבוהה ומגוון שלם של ויטמינים (A, E, D ו-K, ויטמינים B) ומינרלים (במיוחד זרחן, ברזל, אבץ וגופרית).

נטע לוי
נטע לוי
נטע מביאה גישה הוליסטית לאימוץ אורח חיים בריא יותר. היא עזרה למאות אנשים לשנות את הרגלי התזונה שלהם ולאמץ תפריט בריא ונכון יותר בהתאם ליעדים אותם רוצים להשיג.
עשוי לעניין אותך..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.