כמה קלוריות יש בפרוסה של לחם מלא? ערך תזונתי של פרוסת לחם מלא

אוגוסט 13, 2022

לחם העשוי מ-100 אחוז קמח מלא מכיל את כל החלקים של דגן החיטה, כולל הסובין, הנבט והאנדוספרם. הסובין, או השכבה החיצונית של הזרע, עשירה בויטמינים וסיבים, בעוד הנבט מכיל ויטמין E, חלבון ושומן. האנדוספרם, או הגרעין, מכיל את רוב תכולת החלבון והפחמימות וגם כמה ויטמינים ומינרלים חשובים.

במהלך העיבוד, כאשר מכינים לחם שחור או לחם לבן, מסירים את שכבות הסובין והנבט. לכן, המרכיבים בלחם שחור ולבן מופשטים מחומרי הזנה רבים. גם לאחר "העשרה", לרוב הם מכילים פחות סיבים ופחות ויטמינים.

לחם מגיע במגוון סוגים ושמות. למרבה הצער, לא תמיד קל לזהות לחם מדגנים מלאים לפי צבעו או שמו. לחם “שחור” או “כפרי” מקבלים לעתים קרובות את צבעם מתוספת קרמל לתערובת, לא מדגנים מלאים. לחמים כגון חיטה שבעה דגנים, ורב דגן עשויים לכלול את גרגר החיטה, אך ייתכן שהם לא מיוצרים מגרגר החיטה המלאה. כדי להבטיח שאתם קונים לחם מחיטה מלאה, עיינו היטב בתווית התזונה וברשימת הרכיבים, חפשו לחם עם המילים "100 אחוז חיטה מלאה" בחזית האריזה ואף מרכיב ראשון הכולל את המילה "מלא" כמו קמח חיטה מלא, שיבולת שועל מלאה או שיפון מלא.

 לחם מדגנים מלאים מכיל יותר חלבון ויש בו יותר מפי שניים סיבים מלחם לבן. בנוסף, הוא מספק יותר ויטמינים ומינרלים כגון מגנזיום, סלניום, ברזל, ויטמיני B, אשלגן ונתרן.

יתכן שיעניין אתכם לקרוא גם את הכתבה על כמה פחמימות צריך לאכול ביום

פרוסת לחם

ערך תזונתי של פרוסה מלחם מלא

לחם מלא – ערכים תזונתיים לפרוסה אחת בינונית

קלוריות

81

חלבונים

4 גרם

פחמימות

14 גרם

שומנים

1.1 גרם

כמה קלוריות בפרוסת לחם מלא?

בפרוסת לחם מלא יש כ-81 קלוריות ל-100 גרם. לחם מלא מספק תחושת שובע לטווח ארוך יותר והוא עשיר בחומרים מזינים רבים. עם זאת, מה שתמרחו על הלחם שלכם יקבע את האיכות ואת כמות הקלוריות של הארוחה. כמה רעיונות טובים יותר יכללו כריך חומוס וירקות, כריך אבוקדו עם ביצה או ממרח עגבניות עם חזה עוף.

יותם פרל
יותם פרל
דילוג לתוכן