כמוסות מורינגה מומלצות

יוני 26, 2022

12 מוצרי מורינגה נבדקו
10 שעות מחקר
25 ביקורות שנבחנו
ללא פרסומות

רבים מבינים כבר שהמורינגה עוזרת ביעילות לרדת במשקל. זאת בזכות תכונתיה המאפשרות: לנקות את תאי השומן מהגוף, זירוז חילוף החומרים והגנה על מערכת העיכול. כמו גם מגוון רחב של פעולות חיוביות נוספות כגון איזון לחץ הדם, סיוע בטיפול במיגרנות, שליטה על רמות הסוכר בדם, ועוד.

אם כך אין זה מפליא שיצרנים רבים של תוספי תזונה מיהרו להשיק מוצרים המתבססים על תמצית מוצר טבעי זה. הבעיה שרבים מהם אינם מקפידים על תנאי ייצור נאותים, לא מפוקחים בנוגע למה שנכנס לתוך הקפסולה והמינונים. על כן חשוב לבחור מוצר יעיל ובטוח שישדרג את תפריט התזונה היומית שלכם.

הגורמים לפיהם בחרנו את כמוסות מורינגה המומלצות ביותר

בחירת המוצרים הכי טובים עבורכם היא תוצאה של יותר מ-10 שעות מחקר על כמוסות מורינגה שונות. אנו בחנו וחקרנו  את כל הקטגוריות שיכלו להשפיע על איכות המוצר, כך שנוכל לקבוע עבורכם איזה מוצר הכי טהור, אפקטיבי והכי חשוב – הבטוח ביותר.

לקחנו בחשבון כמה גורמים כאשר הערכנו מהם מוצרי המורינגה הטובים ביותר בשוק. הנה מספר מאפיינים שחקרנו:

האיכות והטוהר של המורינגה

בראש ובראשונה, היינו צריכים לבחון את האיכות והטוהר של המורינגה במוצרים. לקחנו בחשבון את כל הדברים החשובים – ממקור המורינגה, שיטת הייצור ועד לצבעה. רוב מוצרי המורינגה מיוצרים מעלי מורינגה שגדלו בהודו, אך הם יכולים גם להיות מקור מעצים שגדלו באפריקה ובדרום-מזרח אסיה. להערכתנו, האיכות הטובה ביותר של עלי מורינגה הם אלה שמקורם מהודו, אך זה לא תמיד נכון.

תהליך הייצור של עלי המורינגה אמור לכלול את שיטת הייבוש shade-drying [1], כלומר ייבוש אוויר בצל. זוהי שיטה ששומרת בצורה הטובה ביותר על כל הרכיבים התזונתיים במוצר. צורות אחרות של ייבוש גורמות לאבקת המורינגה לאבד את המרכיבים החשובים, ולכן מוצרים אלה נפסלים. 

שיטת ייצור זו מאופיינת בצבע ספציפי של האבקה, כך שקל לזהות מוצרים שיוצרו בשיטה זו. מורינגה איכותית ושיובשה בשיטת "shade-drying" תהיה בצבע ירוק בוהק עד ירוק מעט כהה. צבע כזה מעיד על כך שמרבית המרכיבים התזונתיים החיוניים נשמרו בתוכה, ולכן זוהי מורינגה טהורה. מוצרי מורינגה בעלי צבע ירוק בהיר עד חום הם בדרך כלל פחות איכותיים ומכילים פחות ערכים תזונתיים חיוניים.

אבקת מורינגה

שם החברה בשוק

ברגע שמצאנו את תוספי המורינגה האיכותיים ביותר, ברצוננו היה לצמצם את החיפוש ולחפש אחר חברות עם שם מעולב בשוק. חקרנו את ההיסטוריה של כל מוצר ומוצר והתחשבנו במוניטין וההסטוריה של המותג, האם היא פעילה ברשתות חברתיות, בדקנו את אופן האינטראקציה שלהן עם הלקוחות ורשומות תלונות באינטרנט.

בנוסף, ווידאנו שכל מידע על החברה ומוצריה יהיה נגיש ברשת. מידע זה היה אמור לכלול לפחות כתובת מייל ו/או מספר טלפון, כדי שלקוחות יוכלו לתקשר בקלות עם החברה אם יש להם שאלות או תלונות.

התמחור וההחזר הכספי

המחירים של מוצרי המורינגה יכולים להשתנות מן הקצה אל הקצה וזאת כתלות באיכות המוצר וסוגו. בעולם תוספות התזונה, זול לא אומר טוב יותר, כיוון שמוצר זול מרמז על כך שאיכותו נמוכה. חיפשנו מוצרים שעלות השימוש החודשית שלהם תהיה 50 – 65 שקלים (בשימוש יומיומי), כיוון שזהו המחיר הממוצע בין מוצרים איכותיים. אם המוצרים היו יקרים מידי או זולים מידי, פסלנו אותם מן הרשימה בגלל החשש מאיכות ירודה.

בנוסף למחיר חיפשנו מוצרים שמשווקיהם מאפשרים החזר כספי. חיפשנו את אלה שמציעים את ההחזר באופן ברור וחלק, ובעלי אחריות לפחות ל-30 יום.

תהליך הייצור

מוצרי המורינגה הכי טובים צריכים להיות בעלי תו אורגני, טבעוני וללא הנדסה גנטית. חיפשנו מוצרים שמיוצרים במדינות אמינות כמו ארצות הברית, כיוון שבישראל לא מייצרים מוצרים אלה. המדינה שבה מייצרים את התוסף הוא מידע חשוב עבור הלקוח, שכן FDA לא בודקים את תחום ייצור תוספי התזונה ולכן שוק זה הוא שוב חופשי על פי רוב. לכן רצינו לוודא שהמעבדות בהן ייוצרו המוצרים יהיו מאושרות על ידי ה-FDA.

תגובות הלקוחות

ולבסוף, רצינו להיכנס לראשי הלקוחות ולראות מה באמת הם חושבים על המוצר, כן התחשבנו בתגובות הלקוחות כדי לבדוק מהן החוויות שהיו להם. חיפשנו מוצרים בעלי רוב תגובות חיוביות, אך לא בהכרח 100% תגובות חיוביות. כיום הרבה חברות משווקות מזייפות תגובות חיוביות, ולכן חברות עם 100% תגובות חיוביות הן לרוב אינן אמינות ומניפולטיביות.

יתרונות בריאותיים שמוכחים מדעית

מספר היתרונות הבריאותיים שקשורים במורינגה ממשיכים לגדול כל שנה. בעשור האחרון, המורינגה היא הנושא של מחקרים רבים והם בתורם פותחים לנו דלתות לשימושים חדשים למורינגה. כיום, קיימים יותר מתריסר יתרונות לצריכת המורינגה, שכוללים בתוכם:

מקור תזונתי עשיר

המורינגה מכילה ויטמנים ומינרלים רבים הכוללים 40+ נוגדי חמצון ו-30+ תרכובות אנטי-דלקתיות אחרות. היא מכילה את כל שמונת חומצות האמינו החיוניות והיא גם מקור מעולה לחלבון. למעשה, 30 גר' של אבקת מורינגה מכילה 8 גר' חלבון.

יכולה לעזור בוויסות רמות הסוכר בדם

סוכרת מופיעה בכ-15% מהמבוגרים, כאשר אחוזים אלה צפויים לעלות בהמשך השנים. רמות גבוהות של סוכר יכולות לגרום לנזקים בריאותיים חמורים ולהוביל להתקף לב או אירוע מוחי. המורינגה הראתה יכולת שעוזרת להוריד את העליות החדות ברמות הסוכר שלאחר האכילה, והיא גם יכולה להוריד את הכמות הכוללת של הסוכר בדם.

במחקר אחד, נשים שלקחו רק כ-7 גר' של אבקת מורינגה היו עדות לכך שהעליות החדות בסוכר ירדו ב-13.5%. מחקר אחר מצא שצריכת 50 גר' עלי מורינגה ביום יכולה להוריד את העלייה החדה של הסוכר בדם לאחר האכילה ב-20%. שני המחקרים האלה הדגישו שמצאו גם שהמורינגה מורידה את רמת הסוכר הכללית בדם.

מפחיתה דלקות

היתרונות הכי ידועות של המורינגה הן התכונות האנטי דלקתיות, כיוון שהיא מכילה יותר מ-20 תרכובות נוגדות דלקות. מחקר אחד מצא שצריכת מוצרי מורינגה יכולה להוריד דלקות שונות תוך 8 שבועות, אפילו במינון נמוך. מחקר אחר מצא שנשים שצרכו 1.5 גר' של אבקת מורינגה ליום ציינו שהיה להם שיפור ניכר בבריאות. מחקר זה ציין גם שרמות נוגדי החמצון בדם של אותן נשים עלו משמעותית.

לכן מורינגה נחשבת אלטרנטיבה מעולה לתוספים שמשפרים את בריאות המפרקים ומפחיתים דלקות כמו גלוקוזאמין וכונדרואיטין. מחקרים מצאו שמורינגה יכולה לשכך כאבים במפרקים, להוריד את הנפיחות והדלקתיות בדיוק כמו שתי התוספות האחרות, ולעתים אף טוב יותר. יתרה מכך, המורינגה בעלת יתרונות אחרים כבונוס.

מורידה את לחץ הדם ואת רמת הכולסטרול

סוכרת, רמות לחץ דם וכולסטרול גבוהים הם שלושת בעיות הבריאות הכי נפוצות בעולם. בעיות לב וכלי דם הורדות עשרות אלף אנשים לשנה שלא נבדקו ולא טופלו. סיבוכים מבעיות אלה יכולות להביא לאירוע מוחי, התקף לב ועוד.

כמה מחקרים מצאו שמורינגה יכולה לשפר את רמות לחץ הדם והכולסטרול. מחקר אחד מצא שמורינגה יכולה להוריד את רמות הכולסטרול הרע בצורה ניכרת במבוגרים וזאת בלבד מצריכת כמות קטנה של מורינגה ליום. החוקרים אף הדגישו שהמורינגה כנראה מעלה את רמות הכולסטרול הטוב וכך גורמת להיעלמות הכולסטרול הרע – זהו סוג הכולסטרול שגורם להתקפי לב.

משפרת את התפקוד המיני

למרות שהמורינגה אינה נחשבת לתוסף המיועד לשיפור התפקוד המיני, כמה מחקרים הראו שהיא יכולה לפעול כמו אדפטוגן ולה פוטנציאל לשפר את הבריאות המינית. מאחר ומיליוני אנשים בוגרים סובלים מליבידו נמוך או מהפרעה כלשהי בתפקוד המיני, מחקר זה מרתק את האוכלוסייה, בהתחשב שחוץ מיתרונות אלה, למורינגה יש הרבה מה להציע.

למרות שהמחקר נמצא בשלביו המוקדמים, נראה שהמורינגה משפרת את הליבידו והתפקוד המיני. היא נמצאה כתוסף אפקטיבי במיוחד המשפר את תסמיני האימפוטנציה שנגרמת על ידי חרדה ולחץ. מחקרים קליניים נוספים צריכים לבחון את העניין, אך כעת יש מספיק עדויות פתוחות לציפור שמראים שהמורינגה בהחלט יכולה לשפר את הליבידו והתפקוד המיני.

משפרת את פעילות מערכת העיכול

נוגדי החמצון והדלקת בצמח המורינגה נמצאו ככאלה שתומכים בפעילות מערכת העיכול. כמה מחקרים קטנים שהתמקדו בגורמי בריאות אחרים הדגישו שמשתתפי הניסוי שצרכו מורינגה הבחינו בשיפור מערכת העיכול כאחד מיתרונות המורינגה.

בעיות בפעילות מערכת העיכול כמו קלקול קיבה, נפיחות וגזים נרשמו בתדירות נמוכה יותר במשתתפי הניסוי. למרות שיתרון זה נמצא באופן מקרי, הוא עדיין בעל פוטנציאל ולכן חשוב להזכיר אותו.

מוצר מורינגה

משפרת את מערכת החיסון

היכולת של המורינגה לשפר את מערכת החיסון ידועה כיוון שהמוריגה מכילה יותר מ-40 נוגדי חמצון וויטמנים, מינרלים ופוליפנולים שכולם מוכרים כתרכובות שתומכות במערכת החיסון. כל התרכובות החשובות האלה עוזרות לעורר ולתמוך במערכת החיסון בכך שהן עוזרות להיפטר מרעלים ופתוגנים מזיקים ולנקז אותם מהגוף.

לכן המורינגה בדרך כלל נחשבת לאחד מן התוספות הטובות ביותר לצריכה בחורף, כאשר אנשים מתחילים לחלות בשפעת ולהתקרר.

תופעות הלוואי של המורינגה והמינון

באופן כללי, מורינגה מוכרת כתוסף תזונה בטוח לצריכה והיא ברוב המקרים אינה מניבה תופעות לוואי חריגות. למרות זאת, חלק מהצרכנים דיווחו על תחושת בחילה קלה או כאב בטן בעת צריכת המורינגה. תופעות אלה בדרך כלל נעלמות לאחר כמה ימים אך בחלק מן האנשים לגוף יכול לקחת זמן להתאים את עצמו למורינגה, במיוחד במינונים גבוהים.

למורינגה תכונות משלשלות טבעיות, אז יכול להיות שתמצאו את עצמכם בשירותים פעמים רבות יותר במהלך היום. בנוסף, המורינגה מורידה את רמת לחץ הדם והסוכר, ולכן אם אתם לוקחים תרופות מדללות דם, קראו היטב על הסיכונים ותופעות הלוואי של המורינגה. דבר זה אינו אומר שצריכת מורינגה מסוכנת אם אתם צורכים תרופה מדללת דם, אך מומלץ להגביל את צריכת המורינגה ולדבוק למינונים נמוכים.

רוב הצרכנים אינם חווים חוויה שלילית כלשהי בצריכת המורינגה, אך אם אתם מכל סיבה שהיא, חוששים שהמורינגה גרמה לכם לחוות תופעת לוואי בלתי רצוה, הפסיקו מיד לצרוך את המורינגה ופנו לרופא המטפל שלכם. אם אתם לא בטוחים האם המורינגה בטוחה או מתאימה לכם, אנא פנו לרופא שלכם לפני תחילת השימוש.

מינון המורינגה

מינון המוריגה במחקרים קליניים השתנתה ממחקר למחקר, אך בדרך כלל טווח המינונים עמד על 2-7 גר' של אבקת מורינגה. למרות זאת, מאחר ורכיבי אבקת המורינגה משתנים ממוצר למוצר, המינון האופטימלי ישתנה בהתאם למוצר.

באופן כללי, מומלץ להתחיל לצרוך את המורינגה במינון נמוך, ולאט להעלות את המינון. שיטה כזו מאפשר לגוף להסתגל לתרכובות הפעילות בצמח והיא דומה לכל שיטת תחילת טיפול בתוסף תזונה. המינון ההתחלתי האופטימלי המומלץ הוא 2 גר' ליום ולאחר מכן לאט לעלות ל-7 גר' כל יום.

סוגים שונים של תוספי מורינגה

לרוב המורינגה משווקת בשלוש צורות – אבקה, קפסולות ותה. כל צורת שיווק בעלת יתרונות וחיסרונות ייחודיים לה. קפסולות המורינגה הן בעיקר לנוחות – פשוט תיקחו 2-4 קפסולות ליום ואתם מסודרים.

נטע לוי
נטע לוי
דילוג לתוכן