מגנזיום לידיים – הדרך להתמודדות עם הרעידות

מגנזיום הוא מינרל חשוב אשר לו תפקידים רבים בגוף שלנו. הוא ממלא תפקיד בהובלת המולקלות הלא אורגניות בגוף, ובכך משפיע על תפקוד השרירים שלנו. כמות נמוכה מדי של מגנזיום בגוף, עלולה לגרום לנו לסבול מתסמינים הקשורים לתפקוד שרירי כמו רעידות ידיים.

מגנזיום

יש לנו כ-25 גרם מגנזיום בגוף. מגנזיום מעורב ביותר מ-300 תגובות כימיות בגוף, כאשר רובן לוקחות חלק בחילוף החומרים של אנרגיה ממזון. מגנזיום הוא גם מרכיב מבני בעצמות ובממברנות התא, כאשר כ-60 אחוז מהמגנזיום בגוף נמצא בשלד. מגנזיום ממלא גם תפקיד מפתח באיתות התא, המסייע לווסת בלוטות ותהליכים שונים.

שרירים ומגנזיום

אחד מתפקידי המפתח של המגנזיום הוא תפקידו בהובלת יונים. מגנזיום נחוץ להובלה פעילה של יונים – חלקיקים טעונים חשמלית – על פני ממברנות התא. אחד מהיונים הללו, אשלגן, מעורב ישירות בפוטנציאל הממברנה, המערכת המווסתת אותות עצביים, התכווצויות שרירים ותפקוד הלב. ללא מגנזיום להובלת יוני אשלגן על פני ממברנות התא, המערכת כולה יוצאת מאיזון.

זה יכול לגרום לתסמינים נוירולוגיים ושריריים, כגון עוויתות שרירים, שיכולים להתבטא כרעד בידיים.

איש מבוגר מתאמן

מחסור במגנזיום

מחסור במגנזיום – הידוע גם בשם היפומגנזיה [1] – יכול להתרחש מסיבות שונות; זה לא תמיד נובע ממחסור תזונתי. על פי המכונים הלאומיים לבריאות, הסיבות יכולות לכלול צריכת אלכוהול מופרזת, תרופות ואובדן נוזלים עקב מתן שתן מוגזם, הזעה או שלשול.

זה יכול להתרחש גם בגלל בעיות ספיגה, כמו צליאק ותסמונת המעי הרגיז. תסמינים אחרים של רמת מגנזיום נמוכה כוללים עייפות, חולשת שרירים, חוסר תחושה, אובדן תיאבון ועוד.

כמויות ומקורות

כדי לסייע במניעת מחסור במגנזיום מתת תזונה, עליכם לצרוך מספיק מגנזיום בתזונה. גברים בוגרים בין גיל 19 ל-30 זקוקים ל-420 מיליגרם מגנזיום מדי יום, בעוד שנשים זקוקות ל-310 מיליגרם. מגנזיום נמצא בשפע בירקות ירוקים, שכן מגנזיום הוא מרכיב בפיגמנט הירוק כלורופיל. גם פירות, דגנים מלאים ואגוזים עשירים במגנזיום. חלב ובשר מכילים רמות מתונות של מגנזיום.

נטע לוי
נטע לוי
נטע היא יועצת תזונה מנוסה המביאה גישה הוליסטית לאימוץ אורח חיים בריא יותר עבור לקוחותיה. היא עזרה למאות אנשים לשנות את הרגלי התזונה שלהם ולאמץ תפריט בריא ונכון יותר בהתאם ליעדים אותם רוצים להשיג.
עשוי לעניין אותך..