מוזיקה לאימונים

אנשים רבים אוהבים להאזין למוזיקה בזמן פעילות גופנית, באופן מפתיע מסתבר שיש סיבות מדעיות לכך שהשילוב הזה עובד כל כך טוב. ישנם יתרונות רבים להאזנה למוזיקה בזמן האימון, ניתן לסכם זאת בצורה פשוטה, האזנה למוזיקה גורמת לפעילות גופנית להיות קלה ומהנה יותר ומאפשרת לך להתאמן קשה יותר ממה שהיית עושה בשקט.

כעת אעבור על הסיבות בהרחבה ובהמשך אביא רעיונות לפלייליסטים מעניינים שישדרגו את האימון שלך.

מוזיקה יכולה לעזור לך לעמוד בקצב

מוזיקה יוצרת בגוף "תגובת קצב" על פי המגזין סיינטיפיק אמריקן. תגובת הקצב הזו היא הנטייה של אנשים לסנכרן את התנועות שלהם עם קצב המוזיקה ולפעול בצורה עקבית ויעילה מבחינה השקעת האנרגיה.
בניו יורק טיימס התפרסמה לא מזמן כתבה של פרופסור חבר לפסיכולוגיית ספורט באוניברסיטת ברונל באנגליה. הוא אומר אומר שהקצב הטוב ביותר הוא בין 120 ל-140 פעימות לדקה (BPM). רוב מוזיקת ​​הריקודים המסחרית ושירי רוק רבים נמצאים בטווח הזה או בקרבתו. קצב זה תואם בדרך כלל לדופק הממוצע אליו נרצה להגיע (ונגיע) במהלך אימון.
הנה כמה דוגמאות דוגמאות של שירים שיכולים להיכנס מבחינת הקצב לפלייליסט שלכם:

הסרט רוקי Eye of a Tiger

ריהאנה Umbrella

Drop It Like It's Hot של סנופ דוג

הם כולם שירים שיעשו את העבודה מבחינת הקצב כי נמצאים בטווח של 120 עד 140 BPM. למעשה, ישנן אפליקציות לסמארטפון כמו jog.fm כדי לעזור לך להתאים את הקצב לקצב האימון שלך.

מוזיקה משפרת את מצב הרוח ומניעה לפעילות

מחקר שפורסם ב- Frontiers in Psychology מצא שאנשים מאזינים למוזיקה כדי לשפר את מצב הרוח שלהם ולהתחבר טוב יותר למודעות עצמית. האם נכון לומר שאנחנו מרגישים יותר מוטיבציה לעשות משהו אם נמצאים במצב רוח טוב? לדעתי, כן.

מוזיקה מסיחה את הדעת מהקושי הפיזי

מוזיקה מתחרה בתחושות הנלוות הפחות נעימות של אימון – זיעה מתגברת ותחושת השרירים ש"רומזים" שאולי התאמנת מספיק להיום… המוזיקה זמסיחה את דעתך מהרגשות הפיזיים השליליים, לפי המגזין סיינטיפיק אמריקן. מכיוון שמוזיקה מעלה את מצב הרוח היא יכולה להניע אותך להמשיך לעבור אי נוחות פיזית. האמינו לי מניסיון של שנים, אם לא נותנים לעייפות להכריע, מודים לעצמינו אחר כך.

מוזיקה גורמת לך להתאמן קשה יותר

מחקר בכתב העת Journal of Sports Exercise Psychology מצא שמוזיקה מוטיבציונית עזרה למתעמלים לדחות עייפות. במאמר של American Council on Exercise מצוין שמוזיקה יכולה להגביר את הסיבולת במהלך אימון עד 15 אחוז.

מוזיקה עושה חשק לזוז

מסתבר ש"מוזיקת ​​גרוב" הוא מונח מדעי. מחקר ב-Brain and Cognition מראה שגרוב "איכות מוזיקלית שיכולה לעורר תנועה במאזין" מרגש את האזור במוח שאחראי לתנועה שממש עושה חשק לזוז.

הצעות לפלייליסטים למוזיקה לאימונים

עם כל היתרונות האלה תרצה לבחור פלייליסט ארוך מספיק שיספיק לאימון שלם. אז באופן כללי כאמור כדאי לבחור שירים שה-BPM שלהם תואם לקצב הלב שברצונך להשיג במהלך האימון שלך – שירים מהירים יותר לעוצמה גבוהה יותר, שירים איטיים יותר לעוצמה קלה או מתונה. בחרו שירים שאתם אוהבים וגורמים לכם להרגיש טוב. קחו אוזניות ומחזיק טוב לטלפון או לנגן ה-MP3 ותנו למוזיקה ללוות אתכם תוך כדי האימון.

הנה המלצות ל-10 פלייליסטים שאהבתי ויעשו את העבודה באימון:

יותם פרל
יותם פרל
יותם הוא מאמן כושר, התשוקה שלו לתחום הביאה אותו לשתף את המידע עם העולם באמצעות בלוג זה. ההמלצות שלו ותכניות האימונים כבר עזרו להמון אנשים להשיג את הגוף שהם תמיד רצו ובאופן כללי להפוך לבריאים וחזקים יותר.
עשוי לעניין אותך..