מולטי ויטמין לנשים בהריון – כיצד לבחור נכון?

מה לחפש בתוסף לאישה בשלבי הריון מתקדמים

בין שלל מוצרי המולטי ויטמין הקיימים כיום בשוק קל ללכת לאיבוד. תקופת ההריון מצריכה הערכות מיוחדת מבחינת תזונתך והזנת העובר שבתוכך. לשם כך ניתן להגביר את צריכת הויטמינים והמינרלים על ידי הוספת תוסף תזונה מתאים. אבל מה בדיוק חשוב לבדוק במולטי ויטמין שיתאים לאישה בהריון? על כך בסקירה הבאה.

אופן הצריכה

בין אם את מעדיפה גלולה, קפסולה או גומי, מה שיגרום לך להרגיש הכי טוב קודם כל הוא שאת מצליחה לצרוך את התוסף ברמה שגרתית באופן שאת מתחברת אליו. ודאי תמיד שמה שבחרת מכיל את כל המרכיבים הדרושים, במיוחד חומצה פולית.

עלות

העלות יכולה להיות שיקול משמעותי בבחירה שלך. את יכולה לקבל מרשם לתוסף במהלך הריון מרוב הרופאים או המיילדות, אבל מותגים גנריים הם טובים לרוב באותה מידה. אם יש לך מרשם, ייתכן שהביטוח או קופת החולים שלך יממנו את הרכישה או לפחות חלק ממנה, אבל בדקי את התוכנית שלך מכיוון שחלק מקופות החולים והביטוחים מכסים גם ויטמינים גנריים.

גם אם תגלי שאין כיסוי לגרסה ללא מרשם לא בטוח ששווה להתבאס, כי לפעמים תוסף עם מרשם בכל זאת יוצא יקר יותר מהעלות המלאה של תוסף הזמין על המדף ללא מרשם.

רכיבים

בעוד שיש הרבה חומרים מזינים חשובים בויטמינים לפני הלידה, חשוב להקפיד על נוכחותם של שלושה בולטים. חפשי תוסף הריון עם  חומצה פולית ולפחות 18 מיליגרם של ברזל.

ה-RDA לברזל עבור נשים בהריון הוא 27 מיליגרם, אבל אם את צורכת דיאטה מלאה במזונות עשירים בברזל ולוקחים תוסף למהלך ההריון, סביר להניח שתספקי את הצרכים שלך כך בקלות. רופאי נשים רבים ממליצים להשלים עם  DHA, את יכולה לקחת תוסף הריון המכיל DHA או לחפש תוסף נפרד.

שאלות נפוצות

למה כדאי לקחת ויטמינים במהלך ההריון?

ויטמינים במהלך ההריון הם כמו רשת ביטחון תזונתית שעוזרת לך לשמור על הויטמינים והמינרלים שהגוף שלך צריך כדי לגדל תינוק בריא ולקיים את ההריון שלך. הם פועלים בצורה הטובה ביותר כאשר הם נתמכים על ידי תזונה טובה.

הדוגמה הבולטת ביותר ליתרונות של נטילת ויטמינים טרום לידתיים היא העובדה שהם עוזרים לך לקבל יותר חומצה פולית. כאשר נלקחים לפני ההריון, ויטמינים טרום לידתיים עם חומצה פולית יכולים לעזור להפחית באופן דרסטי את השכיחות של מומים בתעלה העצבית כמו ספינה ביפידה ואנאצפלוס.

ויטמינים ומינרלים נוספים בעלי חשיבות בהריון כוללים ברזל, סידן, ויטמין D, DHA ויוד. הגוף שלך צריך פי שניים יותר ברזל מהרגיל במהלך ההריון כדי לבנות תאים אדומים כדי להביא חמצן לתינוק הגדל. את צריכה 1000 מיליגרם של סידן ליום כשהתינוק שלך מפתח את העצמות, השיניים והשרירים שלו.

ויטמין D עוזר לגוף לספוג סידן. יוד נחוץ להתפתחות המוח ומערכת העצבים של תינוקך.

אישה בהריון

מתי עלי להתחיל ליטול ויטמינים במהלך ההריון?

באופן אידיאלי, התחילי ליטול ויטמינים מסוג זה כמה חודשים לפני שתרצי לנסות להיכנס להריון. התחילי לקחת אותם ברגע שאת מפסיקה להשתמש באמצעי מניעה במטרה לנסות להיקלט. עם זאת, כמחצית מכלל ההריונות אינם מתוכננים. זו הסיבה מדוע חומצה פולית, באופן ספציפי, ומולטי ויטמין, באופן כללי, מומלצת לכל הנשים בגיל הפוריות, גם כשהן אינן מנסות להיכנס להריון.

יש לי בחילות בוקר ואני מתקשה לקחת את תוסף ההריון שלי. מה עליי לעשות?

לפעמים בחילות בוקר הן בהחלט מאתגרות כאשר צריך לקחת את התוסף למהלך ההריון. אם את מגלה שהבטן שלך בחוסר נוחות כשאת נוטלת את הויטמינים, נסי לקחת אותם בשעה אחרת ביום (למשל לפני השינה) או שתנסי לקחת תוסף אחר למהלך ההריון. אפשר גם לחתוך את התוסף לשניים ולקחת חצי בבוקר ואת החצי השני בלילה. נסי לקחת את התוסף עם האוכל כדי להפחית את חוסר הנוחות בבטן.

תוספי הריון הם חיוניים בכדי להבטיח שאת עונה על צרכי התזונה שלך וצרכי העובר הגדל. בחילות בוקר [1] נמצאות בדרך כלל בשיא בשליש הראשון כאשר רכיבי תזונה מרכזיים חיוניים במיוחד להתפתחות התינוק. שוחחי עם הרופא שלך כדי למצוא פתרון שיתאים לך.

נטע לוי
נטע לוי
נטע היא יועצת תזונה מנוסה המביאה גישה הוליסטית לאימוץ אורח חיים בריא יותר עבור לקוחותיה. היא עזרה למאות אנשים לשנות את הרגלי התזונה שלהם ולאמץ תפריט בריא ונכון יותר בהתאם ליעדים אותם רוצים להשיג.
עשוי לעניין אותך..