מולטי ויטמין לספורטאים – המומלצים ביותר

10 מולטי ויטמין נבדקו
22 שעות מחקר
33 ביקורות שנבחנו
ללא פרסומות
אכילת תזונה מאוזנת וביצוע בחירות בריאות ביום יום הן חלק בלתי נפרד מהשגת מצוינות ספורטיבית. למרות שההרגלים הללו ראויים לשבח, הם פשוט לא יעשו את העבודה בלספק את ההזנה שהגוף צריך לביצועים מיטביים. במדריך זה נסקור כמה מתוספי מולטי ויטמינים הטובים ביותר עבור ספורטאים אשר יכולים לעזור לגשר על הפער בין רכיבי התזונה העיקריים שאתם מקבלים מהמזון לבין הוויטמינים בפועל שאורח החיים הפעיל שלכם דורש. הגוף שלכם צריך לעמוד בפני כמויות גבוהות של מתח כשאתם מתאמנים קשה, מה שמחייב את הצורך להשלים עם מולטי ויטמינים.
הבחירה שלנו
תמורה מעולה למחיר

מדריך לבחירת מולטי ויטמין לספורטאים

הויטמינים והמינרלים החיוניים ביותר עבור ספורטאים הם ויטמינים מקבוצת B, ויטמין  C, ויטמין  D, סידן, מגנזיום, אשלגן, נתרן וברזל.

  ויטמיני B ממלאים תפקיד חיוני בייצור האנרגיה בגופכם. הם עוזרים לפרק פחמימות לגלוקוז בשביל אנרגיה ומסייעים בסינתזה של שומנים וחלבונים. הוכח כי מחסור בסוג אחד של ויטמין B או בכמה – כמו ויטמין B12 – פוגע בביצועי האימון.

  ויטמין C הוא מגבר חיסוני ונוגד חמצון עיקרי הידוע במאבק נגד מחלות וזיהומים. מחקרים מראים שפעילות גופנית ארוכת טווח בעצימות מתונה יכולה למעשה לפגוע במערכת החיסונית, מה שאומר שספורטאים ואנשים פעילים מאד חייבים להשלים את הויטמין הזה בתזונה.

  ויטמין D וסידן פועלים יחד כדי לתמוך בבריאות העצם. בעוד שסידן לבדו יכול להגביר את חוזק העצם, הוא לא ייספג במלואו בגוף ללא ויטמין D.

  מגנזיום תומך בתפקוד העצבים והשרירים וממלא תפקיד בסינתזה של חלבון, שומן, פחמימות ואיזון האלקטרוליטים.

  אשלגן ונתרן הם מיקרו-נוטריינטים הפועלים יחד כדי לשמור על איזון הנוזלים בגוף. בזמן אימון הגוף מאבד אלקטרוליטים באמצעות זיעה, מה שעלול להוביל להתכווצות שרירים ועייפות. אבל אם יש לכם כמות מספקת של אשלגן ונתרן, מינרלים אלה יכולים לעזור לכם לשמור על כמות הנוזלים בתא ובכך למנוע את תופעות הלוואי הללו.

כאחד משלושת האלקטרוליטים העיקריים, אשלגן פועל בשילוב עם נתרן כדי לשמור על כיווץ שרירים תקין, תפקוד הלב ותקשורת עצבית.

  ברזל עוזר לתאי הדם האדומים להעביר חמצן לשרירים, מה שהופך אותו למינרל חיוני לשיפור הסיבולת. מחסור בברזל נצפה בדרך כלל בקרב ספורטאים שכן אימון סיבולת יומי גורם לאיבוד גבוה יותר מדי יום של מינרל זה. אז אם אתם מבצעים פעילות גופנית אינטנסיבית באופן קבוע, עליכם להגדיל את צריכת הברזל שלכם בכ-30% לפחות כדי להימנע מאובדן הדרגתי זה. 

המולטי ויטמינים הטובים ביותר יכילו את רוב, אם לא את כל הרכיבים המפורטים לעיל.

מה לחפש במולטי ויטמין לספורטאים?

מינהל המזון והתרופות אינו מסדיר תקנים עבור תוספי מזון, לכן עלינו תמיד לעשות את בדיקת הנאותות לפני רכישתם. אם קונים מוצר ישראלי חשוב לוודא שהוא מפוקח על ידי משרד הבריאות וכמובן נושא תווית כשרות במידה ורלוונטי עבורך.

אישור צד שלישי

כדי להבטיח את הבטיחות של מולטי ויטמין שמזמינים מחו"ל, ספורטאים חייבים לבחור מוצר עם הסמכה של צד שלישי, כמו NSF. אם תוסף הוא מוסמך NSF לספורט, פירוש הדבר שהארגון קבע שהוא אינו מכיל חומרים אסורים, רמות לא בטוחות של מזהמים או חומרי מיסוך.

החברה גם מוודאת אם מה שמופיע על התווית תואם את התוכן האמיתי של המולטי ויטמין. המולטי-ויטמינים הטובים ביותר עבור ספורטאים הם אלו עם הסמכה של צד שלישי, אז אנו מציעים בחום לבחור תוסף העונה על קריטריון זה.

תכולת ויטמינים ומינרלים חיוניים

לאחר מכן, בדקו האם המולטי ויטמין מספק מגוון טוב של ויטמינים ומינרלים. ישנם למעלה מ-20 מיקרו-נוטריינטים חיוניים, אז ודאו שאתם מקבלים אותם בתוסף אחד כדי לקבל את המרב תמורת הכסף שלכם. זה חשוב ביותר אם אתם נמצאים בדיאטה קפדנית כמו טבעונות או קטו.

ניתן לחלק ויטמינים ומינרלים חיוניים לארבע קטגוריות:

ויטמינים מסיסים במים

ויטמין B1 (תיאמין)

ויטמין B2 (ריבופלבין)

ויטמין B3 (ניאצין)

ויטמין B5 (חומצה פנטותנית)

ויטמין B6 (פירידוקסין)

ויטמין B7 (ביוטין)

ויטמין B9 (פולאט)

ויטמין B12 (קובלמין)

ויטמין C (חומצה אסקורבית)

ויטמינים מסיסים בשומן

ויטמין A

ויטמין D

ויטמין E

ויטמין  K

קורט מינרלים

ברזל

מנגן

נחושת

אבץ

יוד

פלואוריד

סלניום

מאקרו-מינרלים

סידן

זרחן

מגנזיום

נתרן

כלוריד

אשלגן

גופרית

ריכוז ועוצמה

לבסוף, בידקו שהריכוז של כל ויטמין ומינרל הוא ברמה שתהיה מספקת ויעילה. בידקו מה הקצבה התזונתית המומלצת עבור כל ויטמין ומינרל וודאו שהתוסף אכן עומד בדרישות.

מולטי ויטמין לספורטאים - ממה להימנע

כמו בכל תוסף תזונה אחר, כדאי להימנע מכל מולטי ויטמין שיש בו את הרכיבים הבאים:

  חומרי מילוי וצבעים מלאכותיים. חומרי מילוי משפיעים על עוצמת המוצר, ולצבעים אין שום תפקיד מלבד לגרום לטבליות להיראות "מזמינות" יותר.

  ממתיקים מלאכותיים. זה כולל סוכרלוז, אספרטיים, אשלגן אצסולפאם (אצסולפאם K) וסירופ תירס עתיר פרוקטוז המזיקים לבריאות.

  ויטמינים ומינרלים ברמה ירודה וזולה. מותגים מסוימים משתמשים בצורת הזולה יותר של ויטמינים ומינרלים בתוספי המזון שלהם כדי לחסוך בעלויות. חומרים מזינים אלה אינם זמינים ביולוגית, מה שאומר שהגוף שלכם לא יכול לנצל אותם.

דוגמה נפוצה תהיה שימוש בסידן קרבונאט במקום בסידן, ובתחמוצת מגנזיום במקום במגנזיום. צורות התחמוצת והקרבונט של חומרים מזינים אלה לא יכולות להיספג בגוף שלכם, מה שאומר שזה בזבוז מוחלט של כסף.

המולטי-ויטמינים הטובים ביותר עבור ספורטאים בוודאי לא יכילו אף אחד מהמרכיבים הללו, אז שימו לב לגבי המרכיבים שהוזכרו לעיל כשאתם קונים תוסף מולטי ויטמין.

מהו הזמן הטוב ביותר לקחת מולטי ויטמינים?

אין זמן מובהק הכי טוב בשביל לקחת מולטי ויטמינים. מה שחשוב יותר הוא שאתם לוקחים אותו בעקביות. עם זאת, נטילת ויטמינים מסוימים בשעה מסוימת של היום ועם הארוחות עשויה להפחית את האפשרות של תופעות לוואי, כגון בחילה או קלקול קיבה.

נטילת מולטי ויטמינים על הבוקר ולפני פעילות גופנית עשויה להיות רעיון רע, שכן שניהם עלולים ליצור רגיזות במערכת העיכול שלכם ולגרום לקיבה שלכם לייצר חומצת קיבה שתגרום אולי לצרבת או ריפלוקס. לרוב התוספים מצורפות הנחיות ספציפיות לגבי מתי לקחת את המולטי ויטמין, אז עדיף פשוט לעקוב אחר מה שהיצרן ממליץ.

האם מולטי ויטמינים עובדים והאם הם שווים את זה?

כן, מולטי ויטמינים עובדים מצויין כאשר הם נלקחים בצורה נכונה. עם זאת, עליכם לזכור שאפילו המולטי ויטמינים הטובים ביותר עבור ספורטאים אינם כדורי קסם. המטרה העיקרית שלהם היא למלא פערים תזונתיים כך שלא יהיה שום מחסור בצריכת הויטמינים או המינרלים שלכם.

כולם יכולים להפיק תועלת ממולטי ויטמינים יומיים, אבל אנשים פעילים יפיקו מהם יותר. מכיוון שספורטאים, מפתחי גוף ומרימי משקולות מוציאים יותר אנרגיה ומכניסים את גופם לסטרס מתמיד, הם נוטים להשתמש במאגרים של ויטמינים ומינרלים בגופם מהר יותר. זה מחייב את הצורך בהשלמה עם מולטי ויטמינים.

יהיה לכם קל יותר לקבל את היתרונות של מולטי ויטמינים אם תשלבו אותם עם אורח חיים בריא והרגלי אכילה נכונים.

מולטי וימינים

מהן תופעות הלוואי והסיכונים של מולטי ויטמינים?

רוב המולטי ויטמינים אינם מזיקים כאשר הם נלקחים במסגרת הצריכה המומלצת. עם זאת, חלק מהאנשים שיש להם קיבה רגישה במיוחד נוטים לחוות בחילה ואי נוחות כאשר הם נוטלים מולטי ויטמינים ללא מזון [1]. אם אתם מהאנשים האלה, עדיף לבחור תוספי מזון המיועדים להילקח עם הארוחות.

אם אתם נוטלים תרופות מרשם כלשהן, הקפידו לבדוק תחילה עם הרופא שלכם כדי לוודא שיהיה זה בטוח עבורכם לצרוך מולטי ויטמין.

סיכום - מולטי ויטמין המומלץ ביותר

נטע לוי
נטע לוי
נטע מביאה גישה הוליסטית לאימוץ אורח חיים בריא יותר. היא עזרה למאות אנשים לשנות את הרגלי התזונה שלהם ולאמץ תפריט בריא ונכון יותר בהתאם ליעדים אותם רוצים להשיג.
עשוי לעניין אותך..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.