מכשירי כושר ביתיים מומלצים

כושר הוא דרך חיים עבור אנשים רבים, וציוד כושר ביתי הוא חלק מהותי מכך. מכשירי כושר ביתיים מספקים הזדמנות להתאמן בנוחות של הבית, מבלי ללכת לחדר כושר או לקנות ציוד יקר. יחד עם זאת, הקנייה יכולה להיות משימה לא פשוטה, וחשוב לזכור שהמקום בבית מוגבל כמו גם התקציב לקניית ציוד. קיימים סוגים רבים ושונים של ציוד ולכל אחד יש סט שימושים, יתרונות וחסרונות משלו ולכן חשוב להתאים מכשירי כושר ביתיים מומלצים לשימושים שלכם. 

לרוב, ציוד הכושר מתחלק לפי סוג האימון:

ציוד לאימון קרדיו

נקרא גם אימון אירובי. אימון מסוג זה עוזר לבריאות הלב וכלי הדם, ושורף קלוריות. המונח אירובי מתייחס בדרך כלל לתרגילים שעובדים בעיקר על קבוצות השרירים הגדולות בגוף כמו הרגליים, הירכיים והישבן. הם מבוצעים בדרך כלל בעוצמה מתונה לפרקי זמן ממושכים. זה יכול לכלול תרגילים כמו הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים (ציוד מתאים כולל בתוכו הליכונים, מכונות אליפטיות, אופניים נייחים, מכונת חתירה, סטפרים וכו').

ציוד לאימון כח

אימון כוח הוא אימון המסייע בחיזוק כוח השרירים והגדלת הסיבולת (כולל תרגילים שעוזרים לבנות מסת שריר). הדוגמאות הנפוצות ביותר הן משקולות, פעמוני קומקום, רצועות התנגדות, ספסלי משקל וכו'.

ציוד לאימון אירובי (קרדיו)

הליכונים

אחד ממכשירי האימון הפופולריים ביותר שאנשים משתמשים בהם בבית. הליכונים הם דרך יעילה להגיע לאימון טוב תוך שיפור שיווי המשקל והקואורדינציה מבלי להעמיס יותר מדי על המפרקים- פועלים בעיקר על פלג הגוף התחתון ויעילים ביותר לשריפת קלוריות. הם נוחים מאוד לשימוש, ומגיעים בצורות וגדלים מגוונים כך שכל אחד יכול למצוא משהו מתאים. החיסרון הגדול ביותר שלהם הוא בעיקר המשקל הכבד, והעובדה שהם לרוב תופסים הרבה מקום בבית.

מכונות אליפטיות

עובדים על אותו עיקרון כמו הליכונים אבל במקום לרוץ, הם משתמשים בתנועה אליפטית כדי לחקות ריצה ללא השפעה על הברכיים והמפרקים (משפיעים גם על פלג הגוף התחתון וגם העליון). למכונות אלה יש בדרך כלל אורך צעד מתכוונן שיכול להכיל גבהים שונים, והן שקטות יותר מריצה. מצד שני, יש אנשים שמוצאים אותם פחות אינטנסיביים מהליכונים ומעדיפים להתאמן בחוץ או עם הליכון.

אופני כושר

ניתן להשתמש באופניים נייחים גם לתרגילי רכיבה וגם לאימונים אירוביים. הם מאפשרים אימונים בעלי השפעה נמוכה כיוון שהאימון מתבצע בישיבה תוך כדי דיווש (מתאים מאוד לאנשים שסובלים מבעיות מפרקים או בעיות אחרות שעלולות להחמיר במאמץ פיזי מוגבר).

מתאמן על אופני כושר

מכונת חתירה

מכונות חתירה הן אימון גוף מלא בעל השפעה נמוכה (מעולות לחיטוב הרגליים, הידיים, הבטן ועוד). הם מושלמים למי שרוצה להיכנס לכושר בבית אבל אין לו אפשרות להתחייב לזמנים או תשלומים של חדר כושר.

סטפרים

מכשירים פשוטים אלו יכולים לספק אימון אירובי טוב וגם לעזור בפיתוח השרירים. למרות שהם אינם מספקים אימון גוף מלא כמו ההליכונים והאופניים, הם יכולים לשמש לשיקום או אפילו כחלופה לריצה על ההליכון.

ציוד לאימוני כח

משקולות

אם אתם מחפשים דרך מצוינת להיכנס לכושר, לבנות שרירים ולשרוף עודפי שומן אז משקולות יכולות להיות התשובה. מתאימים גם לאימון אירובי וגם לאימוני כוח. משקולות מגיעות בכל הצורות והגדלים, וניתן להשתמש בהם לתרגילים רבים ושונים. זכרו- שימוש בחפצים כבדים או שימוש במשקל גוף לאימון כושר אינו משמש כתחלופה למשקולות.

בחור רזה מתאמן

קטלבלס

או באנגלית kettlebells, הוא סוג של משקולת עם ידית בקצה אחד, וחלק תחתון שטוח. משמשים לתרגילים שונים לחיזוק שרירי הליבה ולשיפור שיווי המשקל (למשל אצל מתרגלי יוגה).

רצועות התנגדות

רצועות התנגדות עשויות מחומר נמתח המספק כמות משתנה של כוח. לעתים קרובות הם נמכרים בערכות עם מספר רמות התנגדות, אורך ורוחב משתנה כדי להציע מגוון רחב של אפשרויות. הן מספקות דרך מצוינת לבצע אימון גוף מלא ויכולות לשמש כחלופה למשקולות ולמכונות החופשיות. יש להן מגוון רחב של יתרונות: הן קלות לשימוש, מספקות דרך נוחה להתאמן בבית או בדרכים, מגבירות את גמישות השרירים והסיבולת תוך הקטנת הסיכון לפציעה.

ספסלי משקל

יכולים להיות תוספת נהדרת לשגרת הכושר הביתית, הם מצוינים עבור תרגילי מיקוד לדוגמה לחיצות חזה והרחבות השריר התלת ראשי. עם זאת, לא כל ספסלי המשקל זהים. כאשר קונים ספסל משקולות, חשוב לוודא שיש לו את התכונות הנכונות. למשל, חשוב לבדוק שהספסל גבוה מספיק מהקרקע כדי למנוע מאמץ יתר של הגב. בנוסף, צריך לוודא שהוא רחב מספיק וארוך מספיק כדי שלא תהיה אי נוחות בזמן האימון.

אז אם אתם מתקשים למצוא זמן לחדר הכושר, או להתאמן בכלל, מכשירי כושר ביתיים מומלצים יכולים לספק לכם תנאים נוחים ונגישים להתחיל את המסע לאורך חיים בריא ופעיל יותר.

יותם פרל
יותם פרל
יותם הוא מאמן כושר, התשוקה שלו לתחום הביאה אותו לשתף את המידע עם העולם באמצעות בלוג זה. ההמלצות שלו ותכניות האימונים כבר עזרו להמון אנשים להשיג את הגוף שהם תמיד רצו ובאופן כללי להפוך לבריאים וחזקים יותר.
עשוי לעניין אותך..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.