עשב חיטה מומלץ – כיצד לבחור ומה התועלת בו

7 מוצרי עשב חיטה נבדקו
8 שעות מחקר
50 ביקורות שנבחנו
ללא פרסומות

מספר תוספי מזון, מיצים ואבקות עשב חיטה החלו להופיע בשוק. היום, אנחנו הולכים לדון באלה – מה הם עשויים לעשות עבורכם, דוגמאות פופולריות וכיצד לזהות תוסף אבקת עשב חיטה איכותי.

בדקנו תוספי חיטה רבים על מנת לאתר עבורכם את המומלץ ביותר.

הבחירה שלנו

מדריך עשב חיטה

עשב חיטה הוא תוצר של קצירת צמחי חיטה רגילים בטרם עת – הרבה לפני שהיבול מגיע לגודלו המלא. במהלך תהליך ההתבגרות הוא מכיל צפיפות גבוהה של מיקרונוטריינטים שהופכים אותו למצוין כתוסף תזונה.

עשב חיטה נוצל לראשונה על ידי כימאי חקלאי בשנות ה-30 של המאה ה-20 תוך ניסיון להציל תרנגולות ולהגדיל את ייצור הביצים שלהן. לאחר שזה עבד בהצלחה, המחקר על היתרונות של עשב חיטה גדל באופן אקספוננציאלי: האם זה יכול להועיל גם לבני אדם?

מה הם היתרונות?

לצריכה של תוספי עשב חיטה טבעיים יכולים להיות מגוון יתרונות בריאותיים; מתכולת נוגדי חמצון ועד לבקרת סוכר בדם. ריכוז החומרים התזונתיים במוצרים אלה הוא המפתח בהחלט, ואנחנו הולכים לדון בכמה מהיתרונות החשובים ביותר שהם מביאים.

תכונות תזונתיות:

פעילות נוגדת חמצון

נוגדי חמצון [1] פועלים נגד ההשפעות של חלקיקי "רדיקלים חופשיים" בגוף שיש להם קשר למוות תאי, סרטן והזדקנות מואצת. נוגדי חמצון גם עוזרים להפחית דלקת כרונית בגוף, בעיה הקשורה לכל סוגי המחלות, החל מסוכרת, סרטן ועד למחלות מוח ניווניות.

אישה שותה

תמיכה חיסונית

עשב חיטה יכול להועיל גם במונחים של בעיות בריאותיות רבות הקשורות לחסינות, כגון דלקת פרקים, בעיות קיבה ובעיות עור. בהתחשב בשכיחותן של בעיות אלו בחיי היומיום שלנו, לא קשה להבין מדוע סוג זה של מוצר זכה לפופולריות רבה כל כך.

עמידות לאינסולין וסיכון לסוכרת

מחקרים אף מצאו כי עשב חיטה עשוי להועיל בהעלאת רמות האינסולין בקרב חולי סוכרת על ידי מאבק בדלקת. זה הופך אותו לתוסף מצוין להוספה לדיאטת הרזיה או דיאטה ששמה דגש על בקרת איכות פחמימות.

עשב חיטה וסיכונים לסרטן

מחקרים הראו גם שעשב חיטה יכול להועיל במניעת סרטן. עשב חיטה, כמו נוגדי חמצון אחרים, יכול להיות תוסף מצוין לקחת לצד טיפולי סרטן מסורתיים. מחקרים הראו שתוספי מזון יכולים להאט את צמיחתם של סוגי סרטן שונים – במיוחד סרטן הפה.

מאפיינים נוגדי זיהום

מאפיינים נוגדי זיהום מוסיפים לתועלת של תוסף עשב החיטה. מחקרים מראים עדויות לכך שצריכת עשב חיטה עוזרת להאט את הצמיחה של זיהומים מסוימים; זה יכול להיות מועיל במיוחד בטיפול בזיהומים עמידים לאנטיביוטיקה וכך להימנע מאנטיביוטיקה קשה יותר עבור זיהומים קלים.

בעל תכולת סיבים גבוהה, עשב חיטה הוא גם שימושי לסדירות העיכול ולהפחתת הסיכון למחלות/פציעות במערכת העיכול. הוא תוסף ללא גלוטן, ללא סויה, טבעוני לחלוטין, ולכן זהו מזון בריאות שכל אחד יכול ליהנות ממנו.

בקיצור, עשב חיטה הוא דרך מצוינת לשפר את הבריאות הכללית שלכם.

האם ישנם סיכונים הקשורים לעשב חיטה?

ישנם מעט סיכונים הקשורים לצריכה ותיסוף של עשב חיטה. עם זאת, אנשים שאלרגיים לעשב וצורות דומות שלו צריכים להיות זהירים.

מספר קטן של אנשים עלולים לחוות בחילה או עצירות לאחר צריכת עשב חיטה. זה אולי נובע מכך שהם לא רגילים לכמות כה גבוהה של סיבים בתזונה שלהם, אם כי חשוב להפסיק להשתמש במוצר זה אם הוא גורם לתסמינים של כאב כלשהו.

צורות גולמיות של עשב חיטה עשויות להיות מזוהמות גם בעובש או בחיידקים. לכן צריך לוודא שחברת אבקות עשב החיטה שרכשתם מספקת אבטחת איכות וסטנדרטים גבוהים להכנת המוצר שלהם.

אם אתם מודאגים מתופעות הלוואי האפשריות או מתגובה אלרגית לעשב חיטה, כדאי להתייעץ עם רופא לפני השימוש.

כיצד להשתמש באבקת עשב חיטה?

ניתן לצרוך את עשב החיטה בדרכים רבות. יש אנשים שמעדיפים לקחת אבקת עשב חיטה בצורה של קפסולה, מה שעוזר לבטל את הטעם החזק, מה שהופך את צריכת המנה היומית של עשב החיטה להרבה יותר קלה ומהירה.

למי שמוכן להתנסות בשייקים ומיצים, חשוב לציין: לעשב חיטה יש טעם של עשב, והוא יכול להיות טעם משתלט מאוד. מומלץ לשלב אותו עם טעם שאתם אוהבים – אבקת מי גבינה בטעם וניל או שוקולד היא בחירה טובה, כמו גם טעם הדרים שיכול לנטרל או להסוות את טעם הדשא.

אבקות מיץ עשב חיטה לעומת אבקות עשב חיטה

ישנם שני סוגי מוצרים עיקריים: אבקות עשב חיטה ואבקות מיץ עשב חיטה. הראשון מיוצר ישירות מהצמח הגולמי בתהליך זיקוק, ואילו השני עשוי ממיץ הצמח.

מוצרים מבוססי אבקה מכילים סיבים בכמות גבוהה יותר מאחר שהם שומרים על חלק מחומר הגלם של הצמח עצמו, אם כי הם פחות מרוכזים, ואבקת המיץ מכילה לרוב תוספת סיבים כדי לאזן זאת.

שאלות נפוצות על עשב חיטה

ישנם הרבה מיתוסים ומקורות מידע באיכות נמוכה סביב עשב חיטה. כתוצאה מכך, אין זה מפתיע שאנו רואים שאלות רבות שצצות לגבי הערך התזונתי, הבטיחות וכו׳.

אנחנו הולכים לענות על כמה מהשאלות החשובות והנפוצות ביותר על מנת לסייע לכם בחירה מושכלת בעת הרכישה של מוצר עשב חיטה.

כמה אבקת עשב חיטה צריך לצרוך ביום?

התחילו ממינון נמוך והעלו אותו בהדרגה – התחילו עם מנה של 15  עד 30 מיליליטר בהתחלה, והעלו לאט לאט ל- 60 מיליליטר. קחו את הזמן שלכם בעת העלאת המינונים.

מתי כדאי ליטול עשב חיטה?

הכי אידיאלי לצרוך עשב חיטה על הבוקר, במיוחד אם אתם מחפשים בוסט של אנרגיה טבעית וחיזוק לארוחת הבוקר שלכם!

איך מכינים וצורכים עשב חיטה?

חשוב לשטוף היטב את עשב החיטה שאתם מכינים בבית בכדי להבטיח שנפטרתם ממזהמים פוטנציאליים. ניתן להשיג אבקות עשב חיטה מוכנות מראש ממקור מהימן. לאחר מכן ניתן לערבב את האבקה עם כמות קטנה של מים ולקחת כשוט או לערבב בשייק.

חלק מהאנשים בוחרים לרכוש עשב חיטה בצורת קפסולה על מנת לעקוף את הטעם שלפעמים לא נעים. המשמעות היא ירידה בשליטה שלכם במינון, אבל זה עניין של העדפה אישית ועד כמה אתם לא אוהבים את הטעם.

מה הטעם של אבקת עשב חיטה?

עשב חיטה הוא סוג של דשא ולכן יש לו טעם עשב. לאנשים רבים טעם זה אינו טעים כאשר עשב חיטה נצרך לבד, אך הוא יכול לעבוד היטב בשילוב עם טעמי פירות וירקות אחרים.

האם אוכל לאכול לאחר שתיית עשב חיטה?

יש לצרוך עשב חיטה על בטן ריקה – לא עם הארוחה. למרות שאנשים רבים בוחרים לצרוך אותו עם מיץ או כשייק. זה יהיה מועיל בכל מקרה, אבל יהיה לו תהליך ספיגה איטי יותר אם תצרכו אותו יחד עם ארוחה גדולה.

האם בני אדם יכולים לעכל עשב חיטה?

עיכול עשב חיטה – במיוחד בצורת מיצוי או אבקה- יכול להפוך אותו לזמין הרבה יותר עבור בני אדם. אנחנו לא מעכלים היטב את הדשא, ולכן האבקות האלה מסייעות מאד בתהליך העיכול.

האם עשב חיטה נותן אנרגיה?

עשב חיטה מעניק לגוף כמות אנרגיה עצומה ואנשים רבים מגלים שהם יכולים להשתמש בו כדי להחליף את הקפה של הבוקר שלהם. זוהי דרך נפוצה לשיפור האנרגיה בשילוב של צריכת ויטמינים, מינרלים ופיטוכימיקלים במקום ממריצים כמו קפאין.

לסיכום: אבקות, כמוסות עשב חיטה ותזונה

נעשו הרבה מחקרים על היתרונות של תוספי עשב חיטה, ובמקרים רבים התקבלו תוצאות מבטיחות. עם זאת, כמו עם תוספי מזון חדשים רבים, יש כמה חששות לגבי העיבוד והדרך שבה הם מסופקים לצרכן. הפופולריות המתעוררת של מוצרים אלה פירושה שהם מקדימים את המדע בכמה שנים.

אנחנו עדיין לא בטוחים עד כמה מוצר עשב חיטה יביא לפתרון בעיות רפואיות נפוצות. כדאי להתייחס אליו כתוספת לטיפולים נפוצים – הוא לא מספיק לכשעצמו וגם לא מהווה תחליף לתרופות מרשם.

ככל שהמחקר בנושא יתפתח והמחקרים יהיו מתוכננים בצורה יעילה יותר, תהיה האפשרות להגיע למסקנות רבות יותר ומבוססות יותר, ויתבררו היתרונות האמיתיים של עשב חיטה. לעת עתה, חשוב להסתכל על מה שאנו יודעים על עשב חיטה ולצרוך אותו בחוכמה.

סיכום -עשב החיטה הטוב ביותר

נטע לוי
נטע לוי
נטע היא יועצת תזונה מנוסה המביאה גישה הוליסטית לאימוץ אורח חיים בריא יותר עבור לקוחותיה. היא עזרה למאות אנשים לשנות את הרגלי התזונה שלהם ולאמץ תפריט בריא ונכון יותר בהתאם ליעדים אותם רוצים להשיג.
עשוי לעניין אותך..