פרוביוטיקה לתינוקות וילדים

ינואר 23, 2022

10 פרוביוטיקה נבדקו
24 שעות מחקר
48 ביקורות שנבחנו
ללא פרסומות

מיליונים ברחבי העולם כבר מבינים את חשיבות ויתרונות הפרוביוטיקה לילדים ותינוקות. חברות תוספי התזונה שהשכילו להבין זאת הציפו את השוק בכל כך הרבה מותגים שקל ללכת לאיבוד בים ההבטחות לתוסף פרוביוטיקה איכותי ובטוח.

בדיוק לשם כך הכנתי עבורכם מדריך לבחירת פרוביוטיקה לילדים ותינוקות. קודם כל המוצרים המומלצים ביותר:


פרוביוטיקה - דרך הבריאות שלי

מדריך פרוביוטיקה לילדים ולתינוקות

באופן כללי, ילדים לא חייבים לקחת פרוביוטיקה. אתם יכולים לקדם בריאות מעיים טובה על ידי אכילת תזונה מאוזנת הכוללת הרבה פירות וירקות טריים – שיש להם "פרה-ביוטיקה" בסיבים, שגם הם מועילים בתערובת. בנוסף קיימים גם מזונות עם פרוביוטיקה טבעית כמו יוגורט, קפיר ומזונות מותססים. אבל אם ילדכם נוטה לסבול מרגיזות בבטן, אולי כדאי לנסות תוסף יומי כדי לסייע בהקלה.

עם זאת, אם ילדכם סובל מבעיות עיכול ו/או קיבל לאחרונה אנטיביוטיקה, פרוביוטיקה בטוחה ומומלצת לשימוש  (אחרי התייעצות עם רופא הילדים, כמובן).

תינוק אוכל מכפית

למה פרוביוטיקה טובה?

מחקרים מסוימים מראים כי נטילת פרוביוטיקה – או תוספי מזון עם חיידקים בריאים – יכולה לעזור בבעיות עיכול נפוצות בילדות כמו עצירות ושלשולים. היא יכולה גם לעזור להקל על בעיות בבטן הנגרמות על ידי נטילת אנטיביוטיקה, שעלולה לפגוע בחיידקי המעיים ה"טובים" של הילד. מה שמביא לתופעות לוואי בפרוביוטיקה כמו כאבי בטן, עצירות, שלשולים, בחילות, חוסר תאבון וחולשה.

מומחים מאמינים כי פרוביוטיקה וסביבה חיידקית בריאה במעיים עשויות לעזור לילדים עם בעיות רפואיות אחרות כמו אסטמה ואקזמה. בכלל הפרוביוטיקה טובה לעורו של תינוקכם ותפחית גם תופעות לא נעימות כמו תפרחת החיתולים [1].

עוד תופעה מאוד לא נעימה ומוכרת היטב במיוחד להורים צעירים היא גזים וקוליק אצל תינוקות בשלבי חייהם הראשונים. נטילת פרוביוטיקה מתאימה עשויה לסייע בהפחתת תסמינים לא נעימים אלו אצל תינוקכם. 

כמו כן, תוספת של פרוביוטיקה לתפריט של ילדכם עם שלל החיידקים הידידותיים תחזק את מערכת החיסון שזה כמובן דבר מאוד חיובי, במיוחד בחורף .

האם זה מזיק ליטול פרוביוטיקה כל יום?

זה כנראה לא מזיק, אבל גם לא חובה. חוקרים עדיין לומדים על פרוביוטיקה, ובשלב זה הממצאים אם נטילתם באופן קבוע כדי לקדם בריאות כללית יעילה לילדים עדיין נחקרים ונלמדים, במיוחד מכיוון שהסביבה החיידקית של המעיים של הילדים עדיין מתפתחת (התוספים יכולים גם להיות קצת יקרים בנטילה יומיומית).

למרות שלא כולם מסכימים לגבי יתרונותיה של הפרוביוטיקה, היא נחשבת בדרך כלל בטוחה לשימוש. רק וודאו שאתם קונים מחברה בעלת מוניטין מכיוון שתוספי מזון אלה אינם מוסדרים על ידי ה- FDA, למדו מתי לקחת פרוביוטיקה וכמובן, צרו קשר עם רופא הילדים שלכם כדי לוודא שאין חששות ספציפיים לגבי ילדכם.

לסיכום

עמדת התזונאים הרווחת בכל מקרה אומרת שהעשרת תפריט ילדכם בחיידקים ידידותיים תעזור לגופם להתגונן בפני מגוון בעיות רפואיות ותעשה טוב למערכת העיכול ומערכת החיסון כך שזה כדאי. 

בכל מקרה יש לבחור במוצרים יעודיים המתאימים למבנה ומצב המעיים של הילד. על מנת לאפשר לילדכם לצרוך את הפרוביוטיקה יש לבחור במוצרים אותם ניתן לתת בטיפות או באבקה המתמוססת בנוזל.


פרוביוטיקה - דרך הבריאות שלי
נטע לוי
נטע לוי
דילוג לתוכן