פרוביוטיקה מומלצת לעיכול

16 תוספי פרוביוטיקה נבדקו
14 שעות מחקר
45 ביקורות שנבחנו
ללא פרסומות

אי אפשר שלא לדבר על בריאות מערכת העיכול מבלי להזכיר תוספי פרוביוטיקה. אבל עם כל כך הרבה אפשרויות בשוק, איך תדעו מה הפרוביוטיקה הטובה ביותר עבורכם?

במאמר זה נרד לפרטים הקטנים, כולל תוספי הפרוביוטיקה הטובים ביותר שיש ומה לחפש בפרוביוטיקה איכותית. אנו גם נסביר את הזנים השונים, מספר ה-CFUs, ההבדל בין פרוביוטיקה ואנזימי עיכול, ואת היתרונות שיכולים להיות לתוספי תזונה אלו על הבריאות הכללית שלכם.

הבחירה שלנו
תמורה מעולה למחיר
מותאם לנשים

מה זה פרוביוטיקה?

פרוביוטיקה אלו יצורים חיים וחיידקים מועילים המשגשגים במערכת העיכול שלכם ומיטיבים לבריאותכם. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא כל החיידקים רעים לנו. למעשה, זנים פרוביוטיים תורמים לבריאות מערכת העיכול, למערכת החיסון שלכם ולבריאותכם הכללית. נטילת פרוביוטיקה יכולה לפעמים להיות יעילה בדיוק כמו נטילת תוסף לחיזוק המערכת החיסונית שלכם.

הגוף שלנו זקוק לפרוביוטיקה כדי לשמור על האיזון הנכון בין חיידקים טובים ורעים בתוך המעיים. איזון זה עוזר למערכת העיכול שלנו לתפקד כראוי. פרוביוטיקה מעוררת את העצבים האחראים על העברת המזון דרך מערכת העיכול. היא עוזרת להקל על בעיות בריאותיות מסוימות, כולל תסמונת המעי הרגיז (IBS) [1], שלשולים, ואפילו אקזמה ואלרגיות.

חלק מהזנים הפרוביוטיים עוזרים למעיים שלכם לספוג תרופות בצורה יעילה יותר ולהפוך מרכיבים מהמזון שאתם אוכלים לזמינים יותר לגוף על מנת שיוכל לשגשג. כך שלמעשה, המפתח למערכת חיסונית ולמטבוליזם בריאים הוא כאשר סביבת המעי רוויה בחיידקים טובים ופעילים.

פרוביוטיקה על השולחן

אז איך האורגניזמים הזעירים עושים את כל העבודה הזו? שוב, הכל עניין של איזון. אם חיידקים רעים חודרים לגופכם ומזיקים לבריאותכם, הפרוביוטיקה שאתם אוכלים או צורכים בתוסף נלחמת מול ה״שחקנים״ הרעים האלה כדי לשמור על בריאותכם. כמו כן, חיידקי מעיים מועילים נלחמים בדלקת, המהווה גורם למחלות כרוניות מובילות רבות בארה”ב, כולל סוכרת ומחלות לב.

איך אתם יכולים לתמוך במיקרוביום (סביבת החיידקים במעי) שלכם עם הרבה פרוביוטיקה? ראשית, אתם יכולים לאכול מזונות המכילים פרוביוטיקה באופן טבעי. מקורות טבעיים אלה כוללים מזונות מותססים, כגון יוגורט, כרוב כבוש, מיסו, קפיר, קימצ’י, קומבוצ’ה וטמפה.

עם זאת, אם אתם רוצים למקסם את החיידקים הטובים במעיים שלכם ולממש את היתרונות הבריאותיים של פרוביוטיקה מבלי לטבוע במרק מיסו, אז תוסף עשוי להתאים לכם. בדיוק כמו שצריכת תוסף ויטמינים באופן יומי יכול לעזור לתמוך בבריאות הכללית שלכם, פרוביוטיקה יומית עשויה לעזור לשפר את בריאות החיסון והעיכול שלכם. המפתח הוא למצוא את הפרוביוטיקה הטובה ביותר עבור הצרכים שלכם.

איך בחרנו את הפרוביוטיקה הטובה ביותר

להלן הגורמים ששקלנו כדי ליצור את רשימת התוספים הפרוביוטיים הטובים ביותר שלנו:

זנים פרוביוטיים

בדקנו כמה זני פרוביוטיקה שונים כלולים בכל מוצר ואת סוגי הזנים בהם נעשה שימוש.

מספר היחידות ליצירת מושבות

מספר יחידות היווצרות מושבות, או CFUs, הוא מספר המיקרואורגניזמים הפעילים הקיימים בכל מנה של הפרוביוטיקה.

מרכיבים אחרים

בחנו האם התוסף הכיל אנזימי עיכול נוספים, סיבים או פרה-ביוטיקה כדי לעזור להגביר את בריאות העיכול.

חששות תזונתיים

הפרוביוטיקה הטובה ביותר היא גם טבעונית, ללא גלוטן, ללא מוצרי חלב, ללא סויה וללא GMO.

היתרונות של תוספי פרוביוטיקה

למה כדאי להוסיף תוסף פרוביוטיקה לשגרת היומיום? בתור התחלה, אם אתם לא נהנים לאכול הרבה מזונות מותססים, נטילת תוסף יומי של חיידקים חיים יכולה להבטיח שתוכלו להנות מהיתרונות הבריאותיים של פרוביוטיקה מבלי לשנות באופן משמעותי את התזונה שלכם.

תוסף פרוביוטיקה עובד בדיוק כמו נטילת ויטמינים ותוספי מזון לעור יבש או הוספת אבקת חלבון צמחית לתזונה. כל שעליכם לעשות הוא למצוא את המותג והצורה שיהיה לכם נוח לקחת בכל יום כדי לחזק את המצב הבריאותי שלכם.

על ידי נטילת מוצר פרוביוטי יומי, אתם עשויים להפחית את הסיכון לבעיות עיכול, החל מחוסר נוח קל ועד למחלות רציניות יותר של מערכת העיכול.

כמה מחקרים, כולל מחקר בן שישה שבועות על 70 עובדים בתעשיית הכימייה, מצביעים על קשר בין תוספת פרוביוטיקה קבועה לבין סיכון מופחת לדיכאון וחרדה. פרוביוטיקה אף הוכחה כמסייעת בחיזוק המערכת החיסונית ועשויה לעזור לגופכם להיות מוגן מפני זיהומים בדרכי הנשימה.

בחורה מחזיקה תוסף פרוביוטיקה

הפרוביוטיקה מסייעת גם לירידה במשקל. פרוביוטיקה יכולה לעזור להגביר את תחושת השובע על ידי הגברת הורמוני השובע, מה שמוביל אתכם לאכול פחות ולירידה בתיאבון. סוגים מסוימים של חיידקים, כגון Lactobacillus gasseri, קשורים להפחתה בשומן הבטני וב-BMI במחקרים על בני אדם.

מה לחפש בתוסף פרוביוטיקה

יש כמה דברים חשובים שצריך לחפש בבחירת התוסף הפרוביוטי הטוב ביותר.

זני חיידקים מרובים

בחרו בתוסף המכיל זני חיידקים מרובים. מותגים מציעים החל מזן בודד ועד עשרות זנים פרוביוטיים, ומחקרים מראים שתוספי תזונה מרובי זנים מספקים יתרונות בריאותיים רבים יותר מאשר זנים בודדים.

ספירת CFU

כל אורגניזם בתוסף פרוביוטי נקרא יחידה יוצרת מושבה, או CFU. ודאו שהמוצר שלכם מפרט ספירת CFU ספציפית, שיכולה לנוע בין 1 ליותר מ-900 מיליארד למנה. יצרני תוספי מזון נדרשים רק על ידי ה-FDA לרשום את המשקל הכולל של החיידקים במוצרים שלהם.

עם זאת, משקל זה יכול לכלול חיידקים חיים ומתים. מכיוון שאתם יכולים להפיק תועלת רק ממיקרואורגניזמים חיים, ספירת CFU היא המדד הטוב ביותר לבקרת איכותו ויעילותו של התוסף.
בנוסף, חיידקים מתים עם הזמן. אז לאחר בדיקת ספירת ה-CFU, ודאו שהמוצר מציג את המועד האחרון לשימוש ולא רק את מועד הייצור שלו.

עם זאת, יותר CFUs לא תמיד שווה תוצאות טובות יותר. מכיוון שהמיקרוביום של כל אחד שונה, אין מספר אחד נכון של CFUs עבורכם. תוספי הפרוביוטיקה הטובים ביותר יהיו בסביבות ה-50 מיליארד, וזכרו שכמות גדולה יותר היא לא תמיד טובה יותר, אבל היא בדרך כלל יקרה יותר.

בדיקות מעבדה

המוצרים הטובים ביותר נבדקו במעבדה של צד שלישי. המשמעות היא שמעבדה מדעית עצמאית העריכה את יעילות המוצר על מנת להבטיח שהוא עומד בטענות המפורטות על האריזה שלו, כולל מספר ה-CFUs ורמת האיכות שלו.

בסופו של יום, יש לנבור במידע רב בכדי לבחור את התוסף הפרוביוטי הטוב ביותר לאורח החיים שלכם. אבל עם הבנה טובה יותר של משמעות המושגים שעל האריזה, אתם יכולים להיות צרכנים חכמים יותר ולמצוא את המוצר הנכון שיעזור לסביבה החיידקית של המעיים שלכם לשגשג.

כיצד להשתמש בפרוביוטיקה

רוב תוספי הפרוביוטיקה הם למעשה תוספי תזונה שאתם נוטלים מדי יום, כקפסולה או אבקה. מותגים מסוימים ממליצים ליטול אותם עם הארוחה בעוד שאחרים ממליצים ליטול את הפרוביוטיקה לפני הארוחה. כמעט את כולם מומלץ לקחת עם כוס מים מלאה.

אנשים רבים נוטלים פרוביוטיקה כל השנה כדי לתמוך בבריאות המעיים המתמשכת, בעוד שאחרים נוטלים אותם לפרק זמן מסוים כדי לעזור לאזן מחדש את המיקרוביום שלהם. פרוביוטיקה יכולה להיות טובה גם לנסיעות אם אתם סובלים מבעיות עיכול בזמן הנסיעה או הטיסה.

בטיחות ותופעות לוואי

פרוביוטיקה נחשבת בדרך כלל בטוחה מכיוון שהיא מכילה חיידקים ומיקרואורגניזמים שכבר נמצאים בגוף האדם. בימים הראשונים לאחר נטילתם, הם עלולים לגרום לקלקול קיבה, שלשולים ונפיחות כאשר מערכת העיכול שלכם מסתגלת לזנים החדשים של פרוביוטיקה.

ישנם מקרים מסוימים שבהם אנשים צריכים להיות זהירים ביותר כאשר נוטלים פרוביוטיקה בגלל סיכון לזיהום. זה כולל אנשים עם מערכת חיסונית מוחלשת, אלו שעברו ניתוח לאחרונה וכל מי שיש לו מחלה קשה. למרות שהיא נדירה, פרוביוטיקה קשורה לתופעות לוואי מסוימות כולל סיכון לזיהום, פיתוח עמידות לאנטיביוטיקה ופיתוח תוצרי לוואי מזיקים מהתוסף.

שוחחו תמיד עם הרופא שלכם לפני התחלת השימוש בפרוביוטיקה, במיוחד אם יש לכם רגישות או מחלה מאובחנת במערכת העיכול.

הבחירה שלנו

פרוביוטיקה50

נטע לוי
נטע לוי
נטע היא יועצת תזונה מנוסה המביאה גישה הוליסטית לאימוץ אורח חיים בריא יותר עבור לקוחותיה. היא עזרה למאות אנשים לשנות את הרגלי התזונה שלהם ולאמץ תפריט בריא ונכון יותר בהתאם ליעדים אותם רוצים להשיג.
עשוי לעניין אותך..