קולגן שימוש

כמות הקולגן שמומלץ לצרוך ביום משתנה בהתאם לסוג תוסף הקולגן שאתם לוקחים ולסיבות שבגללן אתם לוקחים אותו.
אין הנחיות רשמיות לגבי כמות הקולגן שמומלץ לצרוך ביום.

באופן כללי, למען שיפור בריאות העור והשיער ניתן לצרוך 2.5-10 גרם פפטידים של קולגן דרך הפה כל יום במשך 8-12 שבועות.
עבור טיפול בדלקת פרקים, ניתן לצרוך 10 גרם פפטידים של קולגן מדי יום למשך כ-5 חודשים.

הסוגים הנפוצים ביותר של תוספי קולגן כוללים:

  •    קולגן הידרוליזה: מגיע מבקר, פירות ים, עופות, חזירים ומקורות אחרים.
       זהו תוסף הקולגן הנפוץ ביותר מכיוון שהגוף יכול לספוג אותו במהירות.
       קולגן הידרוליזה זמין ככמוסה או כאבקה, ומחקר הוכיח שצריכה של 2.5-15 גרם ממנו מדי יום עשויה להיות יעילה לבריאות העור, העצמות והשיער.

  •   קולגן לא מוצמת: מגיע מהסחוס בעוף.
      כמה מחקרים הראו שצריכה של 10-40 מיליגרם של קולגן לא מוצמת ביום יכולה לשפר משמעותית את בריאות המפרקים.

  • ג’לטין: מגיע ממקורות מן החי ובעיקר משמש בבישול כמרכיב בקינוחים עם ג’לטין.
    ניתן לערבב ג’לטין ברטבים, מרקים, שייקים ומזונות אחרים כדי לקבל תוספת של חלבוני קולגן.

לרוב ההמלצה היא לצרוך ביום 1-2 כפות של תוסף אבקתי או 1-2 כמוסות.
עם זאת, מכיוון שתכולת הקולגן עשויה להשתנות באופן משמעותי בהתאם לנוסחה של התוסף, הקפידו לבדוק את הערכים התזונתיים עבור מידע מפורט יותר לגבי המינון.

כמוסות קולגן

מהו קולגן?

הקולגן הוא סוג החלבון הנפוץ ביותר בגוף והוא חלק חשוב מהמבנה של העצמות, שרירים, הגידים, העור, מערכת העיכול וכלי הדם.
בנוסף למתן גמישות לעור ולחיבור המפרקים, הקולגן מסייע גם ב:

  •   קרישת דם
  •   ריפוי פצעים 
  •  הגנה על מערכת העצבים

מה היתרונות של צריכת קולגן?

על מנת להגדיל את כמות הקולגן שמפיק הגוף שלנו מעבר למה שהוא מצליח בהתבסס על התזונה הבסיסית, ניתן לצרוך תוספי קולגן כדי לתמוך בצורה טובה יותר בבריאות המפרקים, בבניית השרירים או בבריאות העור והשיער.
היתרונות עשויים לכלול:

  •   שיפור בגמישות העור
  •   שיפור בבריאות הציפורניים והשיער
  •   שחזור רקמת סחוס שאבדה, דבר שיכול לעזור בטיפול דלקת פרקים
  •   צפיפות גבוהה יותר של המינרלים בעצמות של נשים שעברו את גיל המעבר
  •   מניעת איבוד עצמות
  •   ריפוי פצעים
  •   שיפור מסת השריר
  •   תמיכה של מעכבי הזדקנות
  • הגנה על הלב ומערכת הלב וכלי הדם

כדי להנות מהיתרונות הרבים של צריכת קולגן, כדאי להקפיד ולהשתמש במותגי קולגן מומלץ שנבדקו ונוסו על ידי רבים לפניכם.

אישה בגיל העמידה

מהי הדרך הטובה ביותר לצרוך קולגן?

אם אתם מעוניינים להוסיף תוסף קולגן [1] לתזונה שלכם, ישנן דרכים רבות לעשות זאת:

  •   אתם יכולים לקחת את התוסף כגלולה או כמוסה, כנוזל או כאבקה.
  • מכיוון שהקולגן מאוד מסיס וחסר טעם, תוכלו לערבב אותו בקלות בקפה, תה, שייקים ומזונות אחרים.
    אתם אפילו יכולים להוסיף אותו למאפים.
  • לעתים, צורכים את הקולגן עם חומצה הילאורונית. החומצה ההילאורונית עוזרת לגוף לשמור על רמת קולגן תקינה ולכן אנשים לעתים צורכים אותם ביחד.

האם יש תופעות לוואי בעקבות צריכת קולגן?

הקולגן בדרך כלל בטיחותי ורוב האנשים לא חווים תופעות לוואי שליליות כתוצאה מנטילת תוספי מזון המכילים קולגן.
עם זאת, היו דיווחים על תסמינים כגון:

  •   טעם רע
  •   הרגשת שובע
  •   תלונות אחרות הקשורות לתחושות בבטן

כמו בכל תוסף, עדיף להתייעץ עם הרופא שלכם לפני שתחליטו לצרוך קולגן, במיוחד אם אתם מתכוונים לצרוך יותר מהמינון המומלץ, מה שעלול לגרום לתופעות לוואי מצריכת קולגן.

יותם פרל
יותם פרל
יותם הוא מאמן כושר מנוסה ויועץ תזונה. התשוקה שלו לתחום הביאה אותו לשתף את המידע עם העולם באמצעות בלוג זה. ההמלצות שלו ותכניות האימונים כבר עזרו לאלפי אנשים להשיג את הגוף שהם תמיד רצו ובאופן כללי להפוך לבריאים וחזקים יותר.
עשוי לעניין אותך..