מהו קרוספיט? המדריך למתחילים

נמאס לכם מהליכונים והרמת משקולות?
אתם הולכים לחדר הכושר כמו תמיד, אך כבר לא יכולים להתמודד עם התכנית החד גונית?
ושאלה אחרונה – האם אתם מחפשים תכנית מיוחדת, שתדרבן אתכם להיות חלק מקבוצה, שתוסיף לכם עומק לאימונים?

קרוספיט הוא לא רק סוג של אימון. זהו אורח חיים.
קרוספיט מציע גישה שונה לכושר הגופני, הוא מתכונן כך שתיווצר תמיכה בין המשתתפים באימונים, ומונע מהאימון להיות רדוד ומשעמם בזכות המגוון הרחב של התנועות.

אם אתם מכירים מישהו שעושה קרוספיט, אתם בטח תשמעו על כך. לאחר אימון הקרוספיט הראשון שלכם, אתם תרגישו את הצורך לספר לאנשים על האימון. הנה מה שאתם צריכים לדעת על קרוספיט.

בחור מתאמן על דדליפט

מה זה קרוספיט?

גרג גלסמן יצר מערכת ממותגת בשם קרוספיט שכוללת בתוכה אימונים פונקציונליים ותנועות המשתנים ללא הרף והמבוצעים בעוצמה גבוהה. אבל מה זה אומר?

תנועות פונקציונליות אלה תנועות שאנו מבצעים כל יום – הרמת חפצים, התכופפות, קפיצה או מתיחות.
אימון קרוספיט לוקח את התנועות היומיומיות האלה ומכניס אותם למערכת אימון שלמה כאשר הוא מוסיף משקל לאימוני הכוח, משלב תנועות מהירות יותר, או ארוכות יותר.

הרעיון הוא להגדיל את האנרגיה הדרושה לביצוע התנועות.
הן בונות את השרירים ואת הכוח, משפרות את הגמישות, מעלות את הסיבולת וסיבולת לב ראיה.
קרוספיט מתוכנן כך שיתאים ליכולת של כל אחד, והתהליך הוא יחסית פשוט.

כל יום, עליך לעשות אימון המתאים ליכולות שלך, בזמן שבחדר כושר, כולם מבצעים את אותו האימון.
ישנם אפילו אימונים לילדים ומתבגרים, כדי לעזור להם לאגור כוח, איזון, התמדה וסיבולת.

אלמנט חשוב אחר בקרוספיט הוא תחרות ברוח טובה.
האימון בנוי לקבוצות והרבה פעמים מייצר תחרויות, מציג לוח תוצאות ואפילו לוח הספורטאים הכי טובים; הם אפילו פעילים ברשתות החברתיות כדי לשמור על המוטיבציה של המשתתפים.

מהם היתרונות של קרוספיט?

קרוספיט הוא אימון רב עוצמה שמשלב פעולות יום-יומיות. פעולות אלה בונות כוח וסיבולת, אך לא רק זה, הן גם יעילות בחיי היום-יום.
אנשים בדרך כלל מתחילים להתאמן כדי לשנות את המראה שלהם, אבל אימונים הם יותר מסתם תכנית בחדר כושר שחוזרת על עצמה שוב ושוב.

כאשר אנחנו מתבגרים, הצורך ביכולת שלנו לתמוך בעצמינו פיזית גדל – חשבו על העברת חפצים כבדים ממקום למקום או אפילו דברים בסיסיים כמו לקום מהרצפה.
היכולת הזו יורדת עם הזמן, אם לא דואגים להיות פעילים.
יכול להיות שאתם מרימים צמיג באימון קרוספיט, אבל המטרה האמיתית של האימון היא שתוכלו להרים את ילדכם בעת הצורך, או לסחוב את כל השקיות מהסופר.

אימוני קרוספיט והמאמנים שלה לא דוגלים באותו קונספט אחיד, מה שאומר שברוב המקרים האימונים עוקבים אחר תבנית מסוימת, אבל לכל אימון אופי משלו ולו תרגילים מגוונים ומיוחדים.
בדרך כלל, אימונים אלה אורכים שעה ומחולקים לארבע קטגוריות אימון.
בהתחלה יש חימום, לאחר מכן אימון כוח או מיומנות מסוימים, ואז האימון של היום ולבסוף מתיחות וקירור השרירים.

עבור אנשים מסוימים, זהו תחליף מעולה לחדרי כושר משעממים.
הרבה תרגילים וסטים בקרוספיט נמשכים למשך רק כ-10 דקות, מה ששומר על הגיוון ועל העניין.

מהם החסרונות של קרוספיט?

כמו בכל אימון, ישנו סיכון לפציעה. אולי שמעתם שבקרוספיט מרבים להיפצע, אבל למעשה הסיכויים הם כמו בכל ספורט אחר.

החוקרים מאמינים שהפציעות קורות בגלל שהמשתתפים מתעייפים ולא מבצעים את התרגילים כראוי.

כדי למנוע פציעה, תוכלו לעקוב אחרי אמצעי הזהירות הבאים:

  • תבקרו את האופן שבו אתם מבצעים את התרגילים: האימונים מתוכננים בצורה מסוימת. אם אתם מרגישים שאתם לא מצליחים לשלוט על משקל או אם אתם משנים או לא מספיקים לעקוב אחר צעדים, בגלל שאתם עייפים, במקרים כאלה בדיוק, הפציעות קורות. שימו לב במיוחד לגב ולברכיים שלכם בזמן האימון.
  • האזינו לגופכם: אם אתם מאלה שמתאמצים יתר על המידה, ולא שמים לעצמכם גבול מסוים, אתם צריכים להיות זהירים במיוחד בזמן אימוני קרוספיט. האימונים והתנועות האלה מדמים את הדברים שאנחנו עושים בחיי היום-יום, אבל אם מתאמצים יותר מידי – יותר רחוק, יותר מהר, זה יגביר את הסיכויים לפציעה.

בחרו את האימון המתאים עבורכם: מאחר והאימונים השונים של קרוספיט בעלי אופי שונה, תנסו אימונים שונים. חפשו אימון עם מאמנים בעלי ניסיון ושם טוב, כך שתוכלו לקבל את העצות הטובות ביותר ממאמנים מקצועיים.

במקרה ונפצעתם, תוכלו לבצע בדיקת קראטין פוספוקינז כדי ללמוד האם קיים קרע בשריר או שזו רק מתיחה שתעבור.

איך מתחילים?

חפשו אימונים למתחילים, אם זו היא הפעם הראשונה שלכם בקרוספיט.
גם אם אתם ספורטאים מקצועיים או אם יש לכם ותק באימונים, אימון מהסוג הזה יכול להיות שונה מהאימון שאתם רגילים אליו.

האימונים למתחילים יתנו לכם את ההרגשה ההתחלתית לאיך האימונים יתנהלו, אבל בזכות זה שאתם יכולים לשנות את אופי האימון, אתם עדיין יכולים לעשות את האימון שאתם צריכים.
תתקשרו עם המאמן על היכולות שלכם או על המחשבות, שאלו שאלות, כדי לוודא שאתם מקבלים חוויה בטוחה ומהנה.

אם אתם מתחילים בכללי, כלומר לא התאמנתם כמעט אף פעם, קרוספיט מציע הרבה אימונים למתחילים מאפס.
תקבלו גישה לאימונים שעוזרים לכם לאגור כוח ומאמנים שיוודאו שאתם עובדים כראוי ומשיגים את המטרה שלכם.
הכי טוב להתחיל משניים עד שלושה אימונים בשבוע, עד שאתם משתפשפים ונכנסים למעגל האימונים.

מתאמנת קרוספיט מבצעת שולדר פרס

איזה ציוד אני צריך?

אם אתם רוצים להתאמן רציני ולהיות חלק מקהילת קרוספיט, חשוב להתאים את הנעליים [1] לאימון מהסוג הזה. נעליים כאלה הן כבדות יותר מנעלי ריצה ממוצעות, והתחתית של הנעליים רחבה יותר, כדי להגדיל את האיזון.
הנעליים צריכות להגן על החלק העליון של הרגליים והאצבעות, מה שטוב לבטיחותכם כאשר אתם תרימו משקל כבד בזמן האימון.

אם אתם רק מנסים אימוני קרוספיט, אתם לא צריכים כלום חוץ מנעלי הריצה הרגילות שלכם. בנוסף, כל הציוד שאתם צריכים קיים לרשותכם באולמות האימון. הציוד קל יחסית לשימוש.

אם אתם מתאמנים ומרגישים שאינכם מספיקים לצרוך מספיק חלבון או קלוריות, קראו על תוספי מזון ואיזה סוג מתאים לכם, אבקת חלבון או גיינר? תוסף נוסף שתרצו לשקול להשתמש בו הוא קפה, שתיית קפה לפני אימון מגבירה את רמת האנדרנלין בדם והוכחה כמועילה בפעילות הנשענת על סיבולת לב הריאה שלנו.

אם גיינר הוא התוסף בשבילכם, וודאו גם שלמדתם על תופעות לוואי בגיינר ואם לדוגמה, אתם עשויים לסבול מתופעות לוואי הקשורות בלקטוז, אתם יכולים לנסות גיינר ללא לקטוז. אם חלבון הוא הבחירה שלכם, אתם לא חייבים להתחיל בהשקעה רצינית ולנסות חלבון איכותי וזול, עד שתחליטו שאתם צורכים חלבון באופן קבוע.

בכל מקרה וודאו שהתוסף שאתם צורכים מגיע ממקור אמין והוא נבדק על ידי כמה אתרים שבודקים תוספי מזון כאלו. אנחנו בודקים עבורכם מגוון מוצרים, אחת החברות ששמנו עליה עין היא דימטייז, הגיינר של דימטייז טעים וממלא, כך גם החלבון שלה.

אז למה אתם מחכים? נסו אימוני קרוספיט

עקרונות אימון הקרוספיט מתוכננים לעזור לכם לבצע פעולות יום-יומיות ולצבור כוח ויציבות. האימון המיוחד מונע שעמום ומושך אנשים שמקבלים השראה על בסיס קבוע, ונשארים מסורים לקהילה ולפעילות.

האימון מציע אפשרויות רבות שמחליפות אימונים רגילים שיעזרו לכם למצוא את האימון המתאים עבורכם. הרעיון של קרוספיט הוא מקסים, ואם עוד לא ניסיתם אותו, כדאי מאוד לנסות.

עשוי לעניין אותך גם:

יותם פרל
יותם פרל
יותם הוא מאמן כושר מנוסה ויועץ תזונה. התשוקה שלו לתחום הביאה אותו לשתף את המידע עם העולם באמצעות בלוג זה. ההמלצות שלו ותכניות האימונים כבר עזרו לאלפי אנשים להשיג את הגוף שהם תמיד רצו ובאופן כללי להפוך לבריאים וחזקים יותר.
עשוי לעניין אותך..