קריאטין תופעות לוואי

הקריאטין הוא תוסף תזונה שספורטאים רבים נוטלים על בסיס קבוע והוא ברשימת החומרים המומלצים עבור כל מתאמן רציני. הוכח במאות מחקרים שהוא בטוח לשימוש ומועיל.

במקרים נדירים, בעיקר בשימוש מופרז, יכול לעורר הקריאטין תופעות לוואי מסוימות. במידה וזה קורה לכם, יש מה לעשות בנידון.
במאמר זה נדון בתופעות לוואי אפשריות כתוצאה משימוש קבוע בקריאטין וכיצד להימנע מהן.

גבר מתאמן על יד קדמית

אילו תופעות לוואי יש כתוצאה מקריאטין?

קריאטין הוא תוסף טבעי, קל לשימוש ובטוח יחסית עם מעט תופעות לוואי.
תופעת הלוואי הראשונה היא עלייה במשקל. זה משהו שמתאמנים רבים הנוטלים קריאטין נתקלים בו, הקריאטין מתרכז בשרירים וסופח אליהם נוזלים.

בשל תכונה זאת עשויה לחול עלייה של עד כ-2 ק”ג במשקל הגוף. בעת הפסקת נטילת הקריאטין התופעה חולפת וגופכם מקבל את צורתו המושלמת. בשל תכונה זאת מתלבטים רבים האם להמשיך בצריכת הקריאטין בעת חיטוב – המלצתנו החד משמעית, לצורך שמירה על השריר – כן.

מעבר לכך, צריכת יתר של קריאטין איננה מומלצת בעיקר במקרים הבאים:
• כאשר אתם סובלים ממחלות כבד, כליות, סוכרת ומחלות נפשיות יש להיוועץ עם הרופא המטפל על מנת לקבוע האם מותר לקחת תוסף קריאטין במצבכם ומה המינון הנכון.

• צריכה בכמות מופרזת של קריאטין (תגובה שעשויה להתרחש אצל חלק מהמתאמנים בשלב ההעמסה) יכולה להוביל לתגובות לא נעימות כגון : שלשולים, התכווצויות שרירים, כאבי בטן, סחרחורות, בחילה והקאות, חום וקשיים בנשימה.

• שילוב קריאטין עם קפאין עשוי להפחית את יעילותו.

לחצו כאן כדי לדעת איך נכון לקחת קריאטין

איך להפחית את הסיכוי לתופעות לוואי?

הקריאטין קיים באופן טבעי בגופנו ונטילת תוסף מזון זה לרוב בטוחה. אך בכל זאת ישנם דיווחים (נדירים) על תופעות לוואי אפשריות. לכן ריכזנו עבורכם מספר טיפים לשימוש בטוח:

1. תצרכו מוצרים בדוקים של מותגים מוכרים
יש לזכור כי קיימים יצרנים הפועלים ללא פיקוח מספק. מוצרי הקריאטין שהם מציעים עשויים להיות לא ממש איכותיים. יכולות להיות סטיות בכמות החומר הפעיל ואיכות המרכיבים.
על כן, העדיפו לקנות מותגים מוכרים ובדוקים שעובדים תחת נהלי בקרת איכות קפדניים ומוכנים לספק הוכחות לכך.

כאן תמצאו את חמשת המוצרים המומלצים שלנו

2. העדיפו מוצרי אבקת קריאטין מונוהידראט על פני “טבליות פלא”
מדובר במוצר בדוק שעשרות מיליוני משתמשים כבר השתמשו בו בהצלחה על מנת לשפר את איכות האימון והתוצאות שלהם.
בנוסף, מדובר במוצרים פשוטים וזולים שעושים עבודה טובה כמעט ללא תופעות לוואי. זהו תוסף מעולה למרבית האוכלוסיה ויעיל במיוחד לצמחוניים [1] (מכיוון שכמות הקריאטין אצלם נמוכה במיוחד) ומתאמנים חדשים שלא התנסו בקריאטין קודם.

בחורה מתאמנת על שולדר פרס

3. וותרו על העמסה מהירה
במידה והתנסתם עם קריאטין מונוהידראט [2] בעבר וחשתם אי נוחות בבטן, פשוט וותרו על שלב ה”העמסה המהירה” ותצרכו אותו באופן קבוע ברמה יומיומית בהיקף של 3-5 גרם ליום. קרי, הגשה אחת ליום.
תוך חודש השרירים שלכם יגיעו לרוויה מלאה ותמנעו מתופעות לוואי אפשריות.

4. היו קשובים לגופכם והיוועצו באנשי מקצוע
אם אתם בריאים הקריאטין בטוח לחלוטין לשימוש.
במידה ואתם סובלים ממחלות רקע, במיוחד ממחלות בכליות, או נוטלים תרופות כלשהן על בסיס קבוע, היוועצו ברופא טרם תחילת השימוש בקריאטין.

לסיכום, אם אתם בריאים הקפידו על כללי שימוש נכונים ובחרו מוצרים בתבונה וכך לא יגרום הקריאטין תופעות לוואי כלשהן ותקבלו בוסט נהדר לכח שלכם ויכולת ההתאוששות בין אימונים.

עוד בנושא קריאטין:

יותם פרל
יותם פרל

יותם הוא מאמן כושר מנוסה ויועץ תזונה. התשוקה שלו לתחום הביאה אותו לשתף את המידע עם העולם באמצעות בלוג זה. ההמלצות שלו ותכניות האימונים כבר עזרו לאלפי אנשים להשיג את הגוף שהם תמיד רצו ובאופן כללי להפוך לבריאים וחזקים יותר.