שמן קיק לשיער: היתרונות, הסיכונים וכיצד בדיוק להשתמש בו

יולי 26, 2022

15שמני קיק נבדקו
20 שעות מחקר
87 ביקורות שנבחנו
ללא פרסומות

אם תחפשו ולו קצת באינטרנט על דרכים להשיג שיער ארוך ועבה יותר, אתם מיד תיתקלו בטיפים לגבי שמן קיק לצמיחת שיער. שמן השיער הזה בכלל לא חדש (שמן קיק הוא טיפול שיער בן מאות שנים ומשמש כתרופת יופי ג'מייקנית פופולרית עוד משחר ההיסטוריה), הוא אחד המרכיבים שביססו את מעמדם כמרכיב עיקרי בדרכי טיפוח שיער רבות. וזה הגיוני: שמן קיק קל למריחה, זול, נגיש ומועיל באופן מפתיע לשיער ולקרקפת שלכם.

עם זאת, אפילו למוצרים ולמרכיבים הטובים ביותר יש גבול. למרות (אזהרה: ספוילר!) ששמן קיק אולי אינו הנס לצמיחת השיער שאתם מחפשים, עדיין יש לו את המקום הראוי בשגרת טיפוח השיער שלכם. אספנו את כל העצות והתובנות הטובות ביותר  כדי לגלות מהן הדרכים הטובות ביותר להשתמש בשמן קיק באופן היעיל ביותר ולהבין אם זה באמת יכול לעזור לכם להאריך שיער.

אבל לפני שנספר הכל, זה המוצר המועדף עלינו לטיפול בשיער:

רבילד HR

מהם היתרונות של שמן קיק לשיער?

שמן קיק הוא שמן צמחי הקיים כבר מאות שנים אשר מופק משעועית קיק [1]. הוא בדרך כלל חסר צבע, אם כי סביר להניח שראיתם גרסאות צהובות או שחורות שלו באמזון או במקומות אחרים. שמן קיק שחור ג'מייקני הוא אחת הווריאציות הפופולריות יותר. הוא סמיך יותר מכיוון שהוא מבושל באפר, מה שנותן לו ריח חם וקלוי. שמן הקיק עצמו עשיר בויטמין E, חומצות שומן ומינרלים, והוא מרכך באופן טבעי, מה שהופך אותו למרכיב אידיאלי במיוחד עבור מרככים ומסכות מלחחות.

זוהי גם אפשרות מצוינת ומאוד מקובלת לטיפול בקרקפת מגורה, עודף שמן וקשקשים, הודות לעובדה ששמן קיק הוא לא רק אנטי דלקתי ואנטי מיקרוביאלי, אלא גם עוזר לשמור על הלחות בעור.

האם שמן קיק באמת טוב לצמיחת שיער?

החדשות הטובות: שמן קיק הוא דרך טיפול במחיר סביר אם אתם מעוניינים להוסיף ברק, להחליק את השיער, ולתחזק אותו. החדשות הפחות טובות: למרות שישנם הרבה סיפורי הצלחה על שמן קיק וצמיחת שיער, אין מחקרים או ראיות מדעיות שמוכיחות ששמן קיק אכן יסייע בצמיחת השיער שלכם. אבל למרות שאין ראיות חד משמעיות המקשרות ישירות בין שמן קיק לצמיחת שיער, זה לא אומר שזה לא נכון. החומצה הריצינולאית בשמן קיק עוזרת לשמור על הלחות ומקדמת קרקפת נקייה ובריאה וכל אלו חיוניים לצמיחת שיער. אז אם המטרה שלכם היא הצמחת השיער שלכם והשגת אורך ארוך במיוחד, אין סיבה שלא תשתמשו בשמן קיק כדי לקרב את עצמכם להצלחה.

כמה זמן לוקח לשמן קיק לעבוד?

חשוב לזכור שצמיחת שיער לא מתרחשת בן לילה – ללא קשר באיזה מוצרים או טיפולים אתם בוחרים. שיער צומח רק חצי סנטימטר מדי חודש, וקצב הצמיחה הזה יכול להתרחש רק אם השיער שלכם כבר במצב בריא וללא קצוות מפוצלים ונזקים מינימליים.

אז באיזו תדירות כדאי להשתמש בשמן קיק כדי להפיק את מלוא היתרונות?

אין תדירות מקובלת לגבי התדירות שבה צריך להשתמש בשמן קיק, אבל ההמלצה שלנו היא פעם אחת או פעמיים בשבוע למשך שלושה חודשים לפחות, מכיוון שזה בדרך כלל הזמן שייקח עד שתוכלו לראות צמיחה של שיער חדש.

אך גם אם חלפו שלושה חודשים ועדיין לא ראיתם שינוי משמעותי, עדיין תהנו משיער לח ומבריק.

בחורה עם שיער ארוך

האם שמן קיק טוב לריסים ולגבות?

כל עוד אתם נוקטים בזהירות (כלומר לא מכניסים אותו ישירות לעיניים), אז כן, שמן קיק בטוח לשימוש על הריסים והגבות. שוב, אין ערובה לכך ששמן קיק יגרום לשיער שלכם לצמוח מהר יותר, אבל הוא יכול לשמש כסרום מעולה לטיפוח הריסים. שמן קיק מעניק לחות לריסים ויכול לגרום להם להיראות עבים יותר ובעלי יותר ברק. בנוסף, נראה שזה יכול לסייע במניעת שבירת ריסים, דבר אשר כשלעצמו יכול להוביל לצמיחה בריאה ומהירה יותר.

דבר אחד שכדאי לזכור: שמן קיק ידוע כסותם נקבוביות. העור באזור הגבות והעפעפיים דק ונוטה להיסתם, ושימוש בשמן קיק עלול להחמיר את היווצרותם של שחורים ופצעונים. זה נכון לכל סוגי העור, אגב, לא רק לאנשים עם נטייה לשמנוניות או אקנה, לכן עדיף לגשת בזהירות ולמשל לעשות בדיקה על הצוואר שלכם או לבדוק עם רופא העור שלכם לפני השימוש על הפנים.

איך מורחים שמן קיק על השיער?

אין דרך נכונה או לא נכונה למרוח שמן קיק על השיער – יש אנשים שאוהבים להשאיר אותו למשך הלילה, בעוד שאחרים אוהבים לעסות אותו לתוך הקרקפת שלהם. השיטה הטובה ביותר עבורכם תלויה לחלוטין בסוג השיער שלכם ובסיבה לשמה אתם מעוניינים להשתמש בשמן. להזכירכם, שמן קיק שחור ג'מייקני הוא סמיך יותר, ולכן הוא הטוב ביותר עבור כל מי שיש לו שיער צפוף או גס, בעוד ששמן קיק רגיל בכבישה קרה נהדר עבור סוגי שיער עדינים יותר.

לטיפול בקרקפת:

שמן קיק מעולה לעיסוי הקרקפת, אבל אל תשכחו גם את הקצוות. מומלץ לעבוד עם השמן גם על הקרקפת וגם לאורך קווצות השיער במשך 5 עד 10 דקות. כדי לעזור לשמן באמת לחדור לקרקפת שלכם אתם יכולים להשאיר אותו על ראשכם עד יום החפיפה הבא שלכם.

לטיפול לחות לפני חפיפה:

לקבלת התוצאות הטובות ביותר, ערבבו שמן קיק עם שמנים כגון שמן חוחובה או קוקוס, כדי לדלל אותו. יש גם שאוהבים לערבב שמן קיק עם שמן זית והשילוב הזה עובד מצוין עבור לחות אינטנסיבית לפני חפיפה על שיער יבש. אתם יכולים גם לנסות לערבב כמה טיפות שמן קיק לתוך המרכך שלכם ולפזר אותו בשיער לח לפחות 30 דקות לפני השטיפה.

למיזוג עמוק למשך לילה:

מרחו על השיער שלכם שמן קיק וסגרו אותו בכובע מקלחת לפני השינה. למחרת בבוקר, סרקו בעדינות את השיער שלכם ולאחר מכן חפפו עם שמפו ומרכך. הערה: יש אנשים שחופפים פעמיים בשמפו באותה מקלחת בכדי לעזור לשטוף את שמן הקיק מהראש עד הסוף.

עבור ריסים וגבות:

לפני השינה, טבלו קלות את שמן הקיק במברשת (כמות קטנה תספיק) והחליקו בזהירות את המוצר לאורך קו הריסים מבלי להכניס את השמן לעין. שטפו והסירו את המוצר בבוקר.

טיפ בונוס: שמן קיק עובד מצוין בהסרת תוספות ריסים. השתמשו באותה הטכניקה שלעיל כדי לטפל בו זמנית בריסים שלכם ולשחרר את הדבק כדי להסיר את התוספות.

לסיכום

בעוד שחסר מידע מדעי על שמן קיק וצמיחת שיער, השמן בעל המחיר הידידותי לכל כיס יכול לעשות פלאים לשיער ולקרקפת שלכם, אשר, כמובן, חיוני לשיער בריא וארוך. וזכרו להיזהר מהרגלים יומיומיים שעלולים לגרום לנשירת שיער ולשבירת שיער באופן כללי, כמו סידור השיער בתסרוקות צמודות מאוד – למשל צמות וקוקו הדוק, הברשת שיער חזקה מדי ושימוש מוגזם במחליק. כי יש גבול כמה שמן קיק יכול לסייע, מדהים ככל שיהיה.

רבילד HR
נטע לוי
נטע לוי
אולי יעניין אותך..
דילוג לתוכן