תה ולריאן

22 סוגי תה ולריאן נבדקו
25 שעות מחקר
39 ביקורות שנבחנו
ללא פרסומות

ולריאן הוא שורש המשמש בדרך כלל כתרופה צמחית כדי לעזור לאנשים להירדם ולהקל על חרדה.
הוא זמין בדרכי נטילה שונות, כולל כמוסות המכילות אבקת שורש, כתמצית נוזלית וכחליטת צמחים או תה.

חליטת תה עם ולריאן היא דרך מקובלת להנאה מהתכונות המרגיעות של שורש זה.
למעשה, ישנם תיעודים המראים כי תה ולריאן נצרך עוד מלפני שנת 100 ביוון, על פי המכון הלאומי לבריאות (NIH).

למרות שזו הדרך הפופולרית, תה ולריאן הוא לא בהכרח הצורה הנוחה ביותר לצריכת תרופה צמחית זו, מכיוון  שהוא דורש זמן חליטה ארוך למדי כדי לקבל את האפקט הרצוי. אבל זו דרך ידועה ונכונה ללקיחת ולריאן, וייתכן שתהנו מאוד מהמשקה החם בעל התועלות המרגיעות.

אז אם אתם מעוניינים לצרוך ולריאן כתה צמחים, הנה מה שכדאי לוודא שיש ברכיבי מותגי התה השונים, וכיצד להכין אותו.

הבחירה שלנו
טעם מצוין
תמורה מעולה למחיר

מוצרי תה ולריאן המומלצים ביותר

יתרונות

יתרונות

יתרונות

מהו תה ולריאן?

הבחירה הראשונה שתצטרכו לעשות היא האם ברצונכם לחלוט תערובת צמחים המכילה ולריאן או לחלוט שורש ולריאן טהור.

אחת הסיבות שאתם עשויים להעדיף תערובת: לתה שורש ולריאן טהור יש ארומה וטעם שאנשים רבים מוצאים אותם כלא אטרקטיביים.
יש שיתארו את התה כמריח כמו רגליים או גרביים מלוכלכות.
צמחים אחרים עשויים לעזור לכסות את הריח והטעם הללו וגם להוסיף יתרונות אפשריים משלהם.

אבל האינטראקציה של ולריאן עם צמחי מרפא אחרים לא נחקרה מספיק, ולכן נטילת ולריאן כחלק מתערובת צמחים עלולה ליצור השפעות לא ידועות או תופעות לוואי. ובכל זאת, אנשים רבים מגלים שתערובת צמחים עובדת עבורם.

אם אינכם רוצים מרכיבים אחרים בתה שלכם או שאתם רוצים יותר שליטה על האיכות או הכמות של הולריאן בחליטה, תרצו לחפש שורש ולריאן טהור. שורש ולריאן שיובש ונקצץ לבישול מהיר גם בשקיות תה במנות וגם כמרכיב עצמאי שניתן למדידה עצמאית.
אם אתם קונים ולריאן טהור גולמי, תצטרכו קומקום לחליטת תה, מסנן או שקיות.

עבור כל שקיות תה המכילות ולריאן, שימו לב כמה מהשורש נמצא בפועל בכל מנה.
זה יכול להשתנות מאוד בהתאם למותג ולסוג תערובת הצמחים.
אולי תרצו מנה ספציפית בהתאם לסיבה שאתם צורכים את התה.

כיצד לאחסן תה ולריאן

עדיף לאחסן כל תכשיר של תה ולריאן במיכל אטום היטב.
בין אם באמצעות אטב מזון הדוק על שקית הניילון שבה מגיע התה ובין אם בהעברתו לכלי אטום נפרד.

אחסנו את המיכל האטום של תה ולריאן באזור קריר ויבש.
נראה כי אחסון ולריאן גולמי במקפיא הינו מספיק על מנת להאריך את טריותו.
יחד עם זאת, פתיחה וסגירה של מיכל אטום בטמפרטורות שונות עלולה לגרום ללחות להיכנס למיכל ולהפחית את טריות הצמח.

שימו לב לתאריך התפוגה על המיכל שבו התה מגיע.
חלוף הזמן יכול להפחית משמעותית את הטעם והעוצמה של תה ולריאן.
באופן כללי, אתם יכולים לדעת עד כמה תה ולריאן טרי לפי כמה שהוא ארומטי, הן בצורתו היבשה והן כשהוא מבושל.

שלבים להכנת תה ולריאן

אחרי שבחרתם את הסוג התה ולריאן שמתאים לכם, להלן הנחיות כיצד לחלוט את התה בצורה הטובה ביותר:

שלב 1: מדדו את מנת התה הרצויה.

אם אתם משתמשים בשקית תה עם מנה קבועה, סביר להניח שתרצו לעקוב אחר ההוראות על התווית ולהשתמש בשקית תה אחת לכל מנה. אבל זכרו שכמות הוולריאן בתערובות צמחים משתנה.

 

אם אתם משתמשים בולריאן גולמי או תערובת צמחים גולמית , מדדו את החלק הרצוי.
אתם יכולים לעקוב אחר הוראות האריזה, אך זכרו כי בהתאם למטרה שלכם, המינון חשוב ומשתנה.

מינון יעיל של תה ולריאן כולל 2 עד 3 גרם מהשורש המיובש, על פי סקירת מחקרים לטיפול בנדודי שינה שפורסמה ב-American Family Physician.

עשבי תה

שלב 2: מרתיחים מים ומוזגים אותם לחליטה.

אל תשפכו את המים בזמן שהם עדיין רותחים, מכיוון שרמת החום הזו עלולה לפגוע ברכיבים הפעילים בתה ולריאן.
במקום, המתינו מספר שניות לאחר שהמים הפסיקו לרתוח לפני שתמזגו אותם.

אם אתם משתמשים בשקית תה להגשה אישית, שפכו את המים לתוך ספל המכיל את השקית.
אם אתם משתמשים בתה ולריאן גולמי, אתם יכולים להשתמש בחליטה משלכם או בשקית תה בספל, או להשתמש בסיר מיוחד המיועד להכנת תה גולמי.

שלב 3: תנו לתה לעמוד.

כסו את הספל או הסיר והניחו להשרייה של התה למשך הזמן המומלץ לפי הוראות האריזה, או לפי טעמכם או העדפותיכם.
על פי האקדמיה האמריקאית לרופאי משפחה, מנה יעילה של ולריאן צריכה להיות בהשרייה בין 10 ל-15 דקות.

בחורה מוזגת תה לחברה

שלב 4: שתו את התה בזמן הנכון.

ליעילות מקסימלית, יש לבשל תה ולריאן טרי ממש לפני שתייתו.
ככל שהוא יישב יותר זמן לאחר הבישול, על השיש או במקרר, כך הוא יהיה פחות יעיל.

לטיפול בנדודי שינה [1], יש לצרוך תה ולריאן 30 דקות עד שעתיים לפני השינה, על פי האקדמיה האמריקאית לרופאי משפחה.
התזמון שעובד הכי טוב עבורכם בטווח זה עשוי להיות תלוי באופן שבו הגוף שלכם מעבד את הרכיבים הפעילים בתה ולריאן.

נסן לבשל ולשתות תה ולריאן מוקדם יותר או קרוב יותר לשעת השינה שלכם, תלוי אם אתם מרגישים מנומנמים מוקדם מדי לפני השינה או סובלים מנדודי שינה ברגע שאתם נכנסים למיטה.

תה ולריאן מומלץ

לאחר בדיקה שהעברנו יותר מ-10 מוצרים, תה הולריאן המומלץ ביותר על פי הבדיקה שלנו הוא של Wellness Tea.
השילוב בין מוצר מעולה מבחינת רכיבים המספקים אפקטיביות גבוהה, טעם וניחוח נעימים במיוחד ותג מחיר נח, מעניקים את הבכורה בבדיקה שלנו למוצר זה.

יותם פרל
יותם פרל
יותם הוא מאמן כושר מנוסה ויועץ תזונה. התשוקה שלו לתחום הביאה אותו לשתף את המידע עם העולם באמצעות בלוג זה. ההמלצות שלו ותכניות האימונים כבר עזרו לאלפי אנשים להשיג את הגוף שהם תמיד רצו ובאופן כללי להפוך לבריאים וחזקים יותר.
עשוי לעניין אותך..