תרגילים לצוואר תפוס

נתפס הצוואר? איך משחררים אותו? כמו כל השרירים בגוף גם בצוואר מה שנתפס הוא השרירים המפעילים אותו.
אחת הדרכים הכי יעילות לשחרור שריר תפוס היא מתיחה של השריר.

במאמר זה ניתן לכם כמה תרגילי מתיחות שאני ממליצים לעשות כל יום, אך גם אם לא תעשו אותם כל יום, לפחות השתמשו בהם אם יתפס לכם הצוואר. כדי לבצע כל אחד מהתרגילים הבאים, עליכם לשבת עם גב ישר כך שלרובכם, אנו ממליצים לשבת על כסא.

אם הצוואר התפוס מכאיב לכם כשאתם מבצעים את אחד התרגילים, בצעו את התרגיל בעדינות רבה ומתחו רק עד שאתם מרגישים ממש קצת כאב ולא יותר. בזמן שאתם מבצעים את כל אחד מהתרגילים, נשמו נשימות ארוכות ורגועות.

בחורה עם צוואר תפוס

מתיחה 1 - הטייה לצד

  1. נסו ליישר את הצוואר, משכו אותו קלות אחורה ולמעלה, דמיינו חוט שמושך את קודקוד ראשכם לתקרה.
  2. הניחו את ידכם הימנית על חלקו העליון של הצד השמאלי של ראשכם. קרוב לקודקוד.
  3. משכו עם היד את הראש הצידה בעדינות, נסו לקרב את האוזן לכתף.
  4. הישארו בתנוחה זו במשך 30 שניות.
  5. שחררו בעדינות והחזירו את ראשכם לאיזון.
  6. החליפו צדדים וחזרו על התרגיל.

 

מתיחה 2- סיבוב ראש לצדדים

  1. יישרו את הצוואר.
  2. סובבו את הראש הצידה ושמרו על כך שהוא יהיה זקוף. דמיינו שאתם מנסים לראות מה קורה מאחוריכם אך אינם יכולים להזיז את הגוף מהכתפיים ומטה.
  3. כשהגעתם לקצה היכולת שלכם הניחו את אצבעות ידכם על הסנטר ובעדינות דחפו קצת.
  4. הישארו בתנוחה זו במשך 30 שניות.
  5. החזירו את הראש לאט לאיזון.
  6. חזרו על התרגיל לצד השני.

 

תרגיל 3: הטיית הראש באלכסון

  1. יישרו את ראשכם.
  2. סובבו את ראשכם הצידה ולמעלה בצורה אלכסונית. דמיינו שאתם מנסים להביט על נקודה שנמצאת על התקרה מאחוריכם.
  3. כשהיגעתם לקצה היכולת שלכם, הניחו את האצבעות על הסנטר ודחפו קלות את הראש לכיוון המתיחה.
  4. הישארו כך 30 שניות.
  5. החליפו צדדים וחזרו על התרגיל.

תרגיל 4: הרמת עורף

  1. יישרו את ראשכם.
  2. סובבו את ראשכם טיפה הצידה. ממש כמה ס"מ בודדים.
  3. הניחו את ידכם על אחורי הראש, כך שהאגודל יושב על הנקודה הרכה שמאחורי האוזן, והאצבע (האבצע השנייה) פרוסה לאורך העורף לכיוון האוזן השנייה.
  4. דחפו את אחורי הראש למעלה כך שהסנטר פונה מטה. דמיינו שאתם מנסים לנתק את הגולגולת מהצוואר, כמובן שעשו זאת בעדינות.
  5. החזיקו כך במשך 30 שניות.
  6. החליפו צד וחזרו על התרגיל.

תרגיל 5: דחיפת ראש

  1. יישרו את ראשכם והביטו ישר.
  2. משכו את ראשכם אחורה כך שהוא ישאר ישר, כאילו אתם דוחפים את הסנטר פנימה.
  3. כשהיגעתם לקצה היכולת שלכם, הניחו את אצבעות ידכם על הצוואר ודחפו קלות פנימה.
  4. השארו כך למשך 30 שניות.

יותם פרל
יותם פרל
יותם הוא מאמן כושר, התשוקה שלו לתחום הביאה אותו לשתף את המידע עם העולם באמצעות בלוג זה. ההמלצות שלו ותכניות האימונים כבר עזרו להמון אנשים להשיג את הגוף שהם תמיד רצו ובאופן כללי להפוך לבריאים וחזקים יותר.
עשוי לעניין אותך..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.