אבקת חלבון דיימטיז

יוני 24, 2022

המותג Dymatize הוא די מוכר בשוק התוספים, והוא מייצר חטיפי חלבון, גיינרים, קריאטין, גלוטמין וכל מה שביניהם. החברה קיבלה דירוג טוב מאד באתרים המבצעים בדיקות איכות צד שלישי כמו Labdoor, והיום אנחנו נדון במוצר אשר חברה עצמה מצהירה כמוצר הדגל שלה: אבקת החלבון ISO 100.

ISO 100 הוא חלבון מי גבינה שעבר הידרוליזה, כלומר חלבון מי גבינה מבודד. בחלבון זה אחוזי השומן הנמוכים ביותר והינו בעל הערך הקלורי הנמוך ביותר. מי הגבינה הועברו דרך אנזימים שמפרקים אותם לצורה הקרובה יותר לחומצות האמינו הבסיסיות שלו.

זה אומר שהוא מתעכל מהר יותר מהחלבון מי הגבינה הסטנדרטי שבדרך כלל ניתן למצוא בשוק, ולמרות שהרבה אנשים מדגישים כמה זה טוב לשימוש לאחר אימון, אני חושב שזה אפילו יכול להיות שימושי יותר אם אתם מסוג האנשים שצורכים חלבון מי גבינה לפני או במהלך האימון. המדע אכן מציע ש-ISO-100 עשוי להיות יעיל במיוחד להתאוששות, ובנוסף להכל מחירו סביר מאוד וטעמו פנטסטי.

החלטתי לנסות את הטעמים שוקולד גורמה וחמאת בוטנים של ISO 100 כדי לראות אם המוצר הזה באמת שווה את כל ההתלהבות שיש סביבו.

מידע תזונתי עבור Dynmatize ISO 100

בשני הטעמים, כף אחת מספקת 120 קלוריות, 25 גרם חלבון, 2 גרם פחמימות (1 גרם סוכר, ללא סיבים) ו-0.5 גרם שומן.
זה מביא לתוסף שהוא 4.8 קלוריות לגרם חלבון.
(הציון הטוב ביותר שאתם יכולים להשיג בשוק הוא 4 קלוריות לגרם חלבון, וזה אפשרי אם בחלבון יש אפס פחמימות ואפס שומן).

הוא מעט מלוח, עם 160 מיליגרם של נתרן או 7 אחוז מהצריכה היומית המומלצת, אבל אם אתם צורכים אותו סביב האימונים שלכם, כנראה שתצטרכו בכל מקרה לצרוך את המלח הזה. וזה באמת לא כל כך הרבה מלח.

חוץ מזה אין הרבה מה לומר על תכולת ויטימינים ומינרלים.
הוא די דל בסידן, עם רק 10 אחוז מהצריכה היומית המומלצת והוא מכיל כולסטרול במידה בינונית – 10 מ"ג, או כ- 3 אחוז
מהצריכה היומית המומלצת.

Dymatize ISO 100 מרכיבים

חלבון מי גבינה מבודד שעבר הידרוליזה הוא המרכיב הראשון, ואחריו חלבון מי גבינה מבודד (אז זה לא 100 אחוז חלבון שעבר הידרוליזה), אבקת קקאו, מלח, לציטין סויה (בשביל שהוא יתערבב בקלות בשייק), חומרי טעם וריח טבעיים ומלאכותיים, אשלגן כלוריד וממתיק מלאכותי הנקרא סוכרלוז , הידוע גם בשם Splenda®.

Dymatize ISO 100 יתרונות ויעילות

זוהי רשימת רכיבים פשוטה ללא הפתעות אמיתיות – כמעט בכל אבקת חלבון בשוק יש לציטין סויה וסוכרלוז, אם כי רובן מכילות ממתיק מלאכותי נוסף בשם אשלגן אצסולפאם.

השאלה האמיתית כאן היא, למה לצרוך מי גבינה שעברו הידרוליזציה?
בהתחשב בעובדה ש-ISO 100 מורכב בעיקרו מחלבון מי גבינה שעבר הידרוליזה, חשוב לתאר את הצורות העיקריות של חלבון מי הגבינה.

החלבון הכי פחות מעובד הוא זה המופק מתרכיז מי גבינה, שיטת בידוד החלבון מי הגבינה היקרה מסירה את רוב הפחמימות והשומן, ויש מי גבינה שעברו הידרוליזה, שמתפרקת בחלקה על ידי אנזימים או חומצות.

בחור מתאמן על יד אחורית

חשוב מכך, הוא קל לעיכול ומתעכל מהר מאוד, מה שעשוי לגרום לשיפור באיכות ובמהירות ההתאוששות שלכם: מחקר משנת 2010 ב-Journal of Science and Medicine in Sport שבוצע על 28 גברים מצא שאלו שצרכו חלבון מי גבינה שעבר הידרוליזה התאוששו מהר יותר מקבוצה שנטלה חלבון מי גבינה מבודד. למען ההגינות, זהו הבדל שכנראה שימושי רק עבור ספורטאיי עילית, אבל בכל זאת הוא מעניין.

ראוי לציין כי ב- ISO 100 יש פחות מחצי גרם לקטוז למנה, כך שזה כנראה לא יגרום לבעיות אצל רוב האנשים הרגישים ללקטוז.
יש בו גם סויה ואת הממתיק המלאכותי סוכרלוז, שחלק מהאנשים עלולים למצוא כבעייתיים אם כי עלינו להדגיש שלציטין סויה בהחלט לא ישפיע לרעה על רמות הטסטוסטרון שלכם.

בניגוד להרבה מוצרי חלבון מי גבינה, ל- Iso 100 אין אנזימי עיכול נוספים כמו אמינוגן או פפאין, מה שעשוי לסייע בהפחתת הפרעות עיכול בקרב צרכנים מסוימים. יש כל כך מעט לקטוז במוצר, שלא סביר שיגרום להפרעות עיכול בקרב אנשים רבים.

אבל אם תגלו שאתם נוטים לחוות בעיות עיכול מאבקות חלבון גם כשהן נטולות לקטוז, כנראה שאין לכם מספיק מהאנזימים הנחוצים לפירוק.

Dymatize ISO 100 – מחיר

טווח המחירים הוא די גדול: אתם יכולים לקבל 725 גרם, או 24 מנות, במחירים הנעים בין 29 ל-56 דולר. בדרך כלל תמצאו את המוצר בטווח בין 30 ל-35 דולר.

אם נסתכל על המחיר פר מנה נראה שזה מגיע ל-$1.20 עד $1.40 למנה או 5 עד 6 סנט לגרם חלבון.
המחיר יורד אם רוכשים כמויות גדולות יותר. בחישוב כולל זה כמה סנטים יותר לגרם חלבון מחלבון מי גבינה הממוצע שלכם, אבל זה לא ממש מפתיע בהתחשב בכך שחלבון מי הגבינה עבר הידרוליזה שמייקרת את תהליך הייצור.

בשורה התחתונה ל- Dymatize יש מחיר די טוב עבור הערך שאתם מקבלים.

יכולת ערבוב בשייק

האבקה מתערבבת טוב מאוד.
הוא יוצא קצת מוקצף, אבל מתמוסס במהירות ובקלות, זה כנראה בגלל לציטין הסויה.

ISO 100 – טעם

ממש נהניתי מהטעם שוקולד גורמה.
זה מאוד מתוק ודי עדין, וכשהכנתי את השייק עם חלב זה גרם לו לקבל טעם לחלוטין כמו שייק מוקצף וקרמי.

בדרך כלל אני לא מופתע מאבקת חלבון שוקולד בטעם טוב עם חלב, אבל הופתעתי לגלות של- Iso 100 יש טעם נפלא גם אם מכינים את השייק עם מים. זה לא משהו שיכולתי להגיד על שאר אבקות החלבון שניסיתי, וניסיתי המון.

חשוב לי לציין שחלק גדול מהסיבה שזה טעים עם מים היא כי האבקה באמת די מתוקה אז אם אין לכם אהבה גדולה למתוק, אולי לא תהנו מהמוצר הזה כל כך. מוזמנים להציץ גם בסקירה על אבקת חלבון אלפא בהזדמנות הזאת.

שורה תחתונה

Dymatize Iso 100 - יתרונות

  • טעים עם מים
  • עשוי לעזור לכם להתאושש מהר יותר
  • כמות גבוהה של חלבון לכל קלוריה
  • דל בכולסטרול
  • כמעט ללא לקטוז

Dymatize Iso 100 - חסרונות

  • לא עשוי 100%  הידרוליזה [1]
  • מכיל סויה
  • מכיל ממתיקים מלאכותיים
  • קצת יקר

אם אתם לא ספורטאים כנראה שלא תחוו הבדל משמעותי עם חלבון מי גבינה שעבר הידרוליזה לעומת אבקל חלבון מי גבינה רגילה או חלבון מי גבינה מבודד, אבל אם אתם רוצים להשקיע באבקת חלבון שמתעכלת במהירות ובקלות כדי שתוכלו להתאושש במהירות, Dymatize עשויה לעשות את העבודה במחיר סביר בהחלט.

יותם פרל
יותם פרל
דילוג לתוכן