אבקת חלבון טבעונית

יוני 24, 2022

12 אבקות חלבון נבדקו
25 שעות מחקר
50 ביקורות שנבחנו
ללא פרסומות

ישנן כיום בשוק עשרות אבקות חלבון טבעוניות. כיצד נוכל לוודא שאנחנו לא זורקים מאות שקלים על מוצר לא הכי מתאים? כיצד נדע לזהות את האבקות הנכונות עבורנו, עם המרכיבים האיכותיים ביותר ובעלות הטעמים הנעימים ביותר?
בדיוק מסיבה זו, ערכנו השוואה מקיפה של אבקות חלבון טבעוניות בישראל ובחרנו ב-3 המומלצות ביותר.

מה כדאי לבדוק לפני שרוכשים אבקת חלבון טבעונית?

לקנח את האימון שלכם בשייק חלבון זה מתכון בדוק להצלחה, והסיבה לכך היא פשוטה: החלבון עוזר להזין את השרירים ולשקם את קרעי השריר הזעירים – שאחראיים לגדילת השרירים. החלבון שאותו תצרכו אחרי אימון קשה לא חייב להגיע ממוצרים מן החי, אבקת חלבון טבעונית יכולה לעזור לכם להעלות מסת שריר בהצלחה רבה.
מחקר שפורסם בכתב העת European Journal of Clinical Nutrition [1] מצא כי מדד מסת הגוף (BMI) ורמות הכולסטרול שניהם בדרך כלל נמוכים יותר בקרב טבעונים. בעוד שבצד הבריאותי, דיאטות טבעוניות נקשרו גם לסיכון נמוך ב-35% לסרטן הערמונית. כמובן שלפני בחירת חלבון טבעוני, חשוב למצוא את המוצר המתאים אישית לכם, וזה תלוי במשתנים רבים: החל מגודל התקציב שלכם, הטעם המועדף, המרקם ועד המרכיבים עצמם.

במדריך זה נעבור על כל מה שאתם צריכים לדעת לגבי אבקות חלבון טבעוניות כולל מקורות החלבון הטבעוניים הטובים ביותר.

האם חלבון מי גבינה זה טבעוני?

חלבון מי גבינה אינו טבעוני. חלבון מי גבינה מופק מחלב, המכיל גם חלבוני מי גבינה וגם חלבון קזאין. חלבון טבעוני, לעומת זאת, נעשה באמצעות מגוון רחב של מקורות חלבון כולל אפונה, אורז, המפ, ואצות.

האם חלבון טבעוני יעיל כמו חלבון מי גבינה?

בתשובה פשוטה, כן. חלבון טבעוני יעיל באותה המידה כמו מי גבינה. מחקר משנת 2019 שבחן את ההשפעה שיש לחלבון מי גבינה ואפונה על הרכב הגוף ועל ביצועי הפעילות הגופנית מצא שלא משנה באיזה חלבון הגברים בחרו, כמעט לא היה הבדל, בהרכב הגוף, בגדילת השרירים, בביצועים או בחוזק שלהם.

גבר מתאמן על שרירי החזה

מה לחפש באבקת החלבון הטבעונית שלכם

דבר ראשון – כדי להכניס יותר חלבון לתזונה הצמחונית או הטבעונית שלכם, אתם צריכים להזין את עצמכם מעבר למתכון שייק הטבעוני. אם תסתכלו מספיק טוב, הסופרמרקט המקומי שלכם עמוס בארוחות וחטיפים ידידותיים לטבעונים – כמו טופו, טמפה וסייטן – שיבנו לכם שרירים ללא נקיפות מצפון מוסריות (או כלכליות).
עם זאת, חשוב לא פחות לדעת מה נכנס לאבקת החלבון הטבעונית שלכם. אלו שלושת מהמרכיבים החשובים ביותר שיש לשים לב אליהם, לפני שאתם מבצעים את הרכישה.

היתרונות של צמחונות או טבעונות

חושבים לעשות את המעבר? מהלך חכם. היום רוב מותגי תוספי הספורט מחזיקים על המדפים מקבילות טבעוניות למוצרי חלבון מי הגבינה שלהם. מעולם לא היה זמן טוב יותר להתבסס על תזונה מהצומח. בהמשך המאמר נעבור על שורה של יתרונות שתוכלו לצפות להן במהירות ברגע שתתחילו לעשות את המעבר.

אוכל טבעוני

על ידי מעבר לחלבון טבעוני, העור שלכם יהיה נקי וחלק יותר

אם אתם הולכים לחדר כושר באופן קבוע ושומרים על כושר, מאוד סביר להניח שגם המראה והביטחון העצמי שלכם עומדים בראש סדר העדיפויות שלכם. מחקרים רבים מצביעים על כך שתזונה מהצומח יכולה להוביל לריפוי אקנה, להפחתת השומניות, ולהחלמה של פצעים ביעילות.

צריכת חלבון מי גבינה קשורה להתפרצויות אקנה, מכיוון שהיא מגבירה את הייצור של הורמון הנקרא פקטור גדילה דמוי אינסולין 1, או IGF-1. באופן דומה, חלבון מי גבינה עלול לגרום לחוסר איזון בייצור הסוכר בדם, שעלול לגרום לפצעים בעור שלכם. עברו לתזונה טבעונית כדי לקבל מראה חלק יותר.

חלבון טבעוני מתעכל הרבה יותר בקלות

בהשוואה לרשימת הרכיבים (המפוקפקת לעיתים קרובות) של אבקות חלבון מי גבינה, חלבון טבעוני עשוי להיות טוב יותר למעיים שלכם. אפונה, ירקות, קטניות, אגוזים וזרעים הם כולם מרכיבים נפוצים בחלבון טבעוני, עם רמות בריאות של סיבים שיכולות לשפר את העיכול תוך כדי הפחתת סימני גזים ונפיחות.

אתם מקבלים תוספת של נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים

אבקות חלבון על בסיס צמחי עמוסות בויטמינים ומינרלים החיוניים לבריאות אופטימלית והן מלאות בפיטוכימיקלים – תרכובות המיוצרות על ידי צמחים – שיכולות לשפר את בריאותכם. מהצד השני, חלק מחלבוני מי גבינה יכולים להכיל תוספת הורמונים, סטרואידים אנבוליים ואנטיביוטיקה. אולי הגיע הזמן ללכת בעקבות הטבע.

סיכום - אבקת החלבון הטבעונית טובה ביותר

אבקות חלבון מומלצות יספקו תוספת חלבון נחוצה לשגרה היומית שלכם וישפר את תוצאות האימון ע”י הגדלת מסת השריר וקיצור זמן ההתאוששות. אבקות טבעוניות מהוות שדרוג על פני אבקות החלבון הרגילות. אם רוצים תוצאות הפכו אותן לחלק אינטגרלי מתכנית האימונים והתזונה שלכם.ֶ
לאחר בדיקת מוצרים מרובים הקיימים בשוק אנו ממליצים על אבקת החלבון הטבעונית של אלפא VEGAN. מדובר באחת מאבקות החלבון הטבעוניות המובילות בעולם, בעלת הרכב סופר עשיר ומגוון מקורות חלבונים איכותיים וגם טעם נהדר.

אבקת חלבון זאת מכילה תשלובת מגוונת ועשירה של חלבון ספירולינה, חלבון אפונה וחלבון סויה. אלפא VEGAN הינה אבקת חלבון בעלת ערך ביולוגי גבוה, המכילה 88% חלבון צמחי, ללא רכיבים מן החי וללא תוספת סוכר (מלבד הסוכרים הנמצאים באופן טבעי בירקות ופירות) המגיעה במגוון טעמים: קרם עוגיות, שוקולד פאדג', פרי בננה.
אני הוספתי לשייק שלי את טעם הבננה והיה מאוד מועיל וטעים. התוצאות לא איחרו לבוא והטעם, ובכן זה עניין סובייקטיבי, אבל אנחנו מצאנו אותו ממש טעים. עושה חשק לשתות את זה גם ללא קשר לתכנית התזונה והאימונים המומלצת. כמו כן, מכילה אבקה זאת חומצות אמינו המסייעות לבניית השריר בצורה הטובה ביותר.

אבקה טבעונית זאת מכילה 26 גרם חלבון ו-0 גרם שומן רווי ושומן טרנס בכל מנת הגשה.

יותם פרל
יותם פרל
דילוג לתוכן