איך להוריד אחוזי שומן ושומן בטני (20 טיפים יעילים וקלים)

יולי 10, 2022

שומן בטני לא רק יגרום לבגדים שלך לשבת עליך לא יפה, זה יכול להיות מזיק לבריאות. זה יכול להיות מאוד מזיק.

סוג אחד של שומן בטני נקרא שומן ויסראלי – גורם לסיכון גבוה לפתח סוכרת מסוג 2, מחלות לב ומחלות אחרות.
ארגוני בריאות רבים משתמשים במדד ה-BMI (מדד המשקלל את היחס בין משקל הגוף לגובה) על מנת לחזות את הסיכון למחלות מטבוליות.
למרות זאת, זה מעט מבלבל, כי אנשים בעלי שומן בטני בסיכון גבוה גם אם הם נראים רזים.

יש כמה דרכים להוריד שומן בטני מיותר, למרות שאזור זה מוכר כאזור קשה להורדת שומן. הנה 20 טיפים אפקטיביים להורדת שומן בטני, שהוכחו על ידי מחקרים מדעיים.

1. איכלו הרבה סיבים תזונתיים שמתמוססים במים

סיבים תזונתיים בעלי יכולת התמוססות במים, יכולים לספוג מים וליצור מין ג'ל שעוזר לעכב את המזון שעובר במערכת העיכול.
מחקרים הראו שסוג זה של סיבים עוזר לרדת במשקל על ידי כך שגורם להרגשת שובע, כך שאוכלים פחות.

זה יכול אף להוריד את כמות הקלוריות שהגוף סופג מהאוכל.
בנוסף, סיבים תזונתיים מהסוג הזה עוזרים להילחם בשומן הבטני. יעילותם של הסיבים התזונתיים בהרזיה, עדיין נחקרת ועל בסיסה אנשים מאמצים דיאטות המבוססות על מאכלים עשירים בסיבים כמו דיאטה שאומרת לאכול רק תפוחים או כזו שמציעה לאכול רק אורז בשילוב תזונה נוספת ומועטה למשך שבוע או יותר.

במחקר תצפיתי שהשתתפו בו יותר מ-1,100 אנשים בוגרים, מצאו שלכל 10 גר' צריכת סיבים תזונתיים מהסוג הזה, רמת העלייה בשומן הבטני יורדת ב-3.7% תוך תקופה של 5 שנים.

השתדלו לאכול מזון עשיר בסיבים תזונתיים כל יום. מקורות מעולים לסיבים תזונתיים מסיסים כוללים:

  • זרעי פשתן
  • אטריות שיראטאקי
  • כרוב ניצנים
  • אבוקדו
  • קטניות
  • פירות יער שחורים
אבוקדו

סיכום

סיבים תזונתיים מסיסים יוכלו לעזור לכם להוריד משקל על ידי כך שהם גורמים לכם להרגיש שבעים ומורידים את ספיגת הקלוריות. נסו לכלול הרבה מאכלים עשירים בסיבים בדיאטה שלכם.

2. הימנעו מאכילת מזון שמכיל שומן טראנס

שומני טראנס נוצרים בהזרמת מימן אל תוך שומנים בלתי-רוויים, כמו שמן סויה.
הם מצויים בחלק מן המרגרינות והממרחים ומוסיפים אותם במזון מיובש וארוז, אך הרבה מיצרני המזון כבר הפסיקו להשתמש בהם. במחקרים תצפיתיים שומנים אלה התקשרו לדלקות, מחלות לב, התנגדות לאינסולין ואגירה של שומן באזור הבטן.

מחקר בן 6 שנים מצאו כי קופים שאכלו מזון עשיר בשומן טראנס העלו את כמות השומן הבטני שלהם ב-33%, לעומת אלה שאכלו מזון עשיר בשומן בלתי-רווי.

כדי לעזור להוריד שומן באזור הבטן ולשמור על הבריאות, קראו בתשומת לב את רכיבי המוצרים והמנעו מקניית מוצרים שמכילים שומני טראנס. אלה בדרך כלל רשומים כבעלי שומן רווי חלקי.

סיכום

כמה מחקרים קישרו צריכה מרובה של שומני טראנס לאגירת שומן באזור הבטן. בלי קשר לירידה במשקל, הגבלת כמות הצריכה של שומני הטראנס היא רעיון טוב.

3.אל תשתו יותר מידי אלכוהול

לאלכוהול יכול להיות יתרון בריאותי כאשר שותים אותו בכמויות קטנות, אך אם שותים בכמויות גדולות, התוצאות יכולות להיות חמורות. מחקרים הראו ששתייה מופרזת של אלכוהול יכולה לגרום גם לאגירה של שומן באזור הבטן.

מחקרים תצפיתיים מקשרים שתייה מופרזת של אלכוהול להגדלת הסיכון להשמנת יתר וצבירת שומן במרכז הגוף, כלומר, אחסון השומן סביב המותניים. הגבלת צריכת האלכוהול יכולה לעזור להקטין את גודל המותניים.
אתם לא צריכים להימנע משתייה בכלל, אך הגבלת כמות השתייה היומית יכולה לעזור.

מחקר אחד שעסק בצריכת אלכוהול כלל יותר מ-2,000 איש.
ממצאיו הראו שמי ששתה אלכוהול על בסיס יומי, אך בממוצע פחות מכוס אחת, היו בעלי פחות שומן באזור הבטן מאשר אלה ששתו לעתים נדירות יותר אך בכמויות גדולות.

סיכום

שתייה מופרזת של אלכוהול יכולה להיות קשורה לכמות שומן גדולה יותר באזור הבטן.
אם אתם רוצים להקטין את גודל המותניים, שקלו להוריד את כמות צריכת האלכוהול שלכם או להימנע משתיית אלכוהול בכלל.

4. אכלו מזונות עשירים בחלבונים

חלבון הוא מרכיב תזונתי חשוב מאוד לשמירה על משקל בריא. תזונה עשירה בחלבון מעלה את רמת ההורמון PYY, שבשחרורו אנו מרגישים שבעים. דבר זה מוריד את התיאבון ומשפר את תחושת השובע.

חלבון גם מעלה את קצב חילוף החומרים ועוזר לשמור על מסת השריר בזמן הירידה במשקל.
מחקרים תצפיתיים רבים הראו שאנשים שצרכו יותר חלבונים, נטו להיות אלה עם פחות שומן באזור הבטן, מאשר אלה שהתזונה שלהם הייתה דלת חלבון. בדקו מה צריכה להיות צריכת החלבון היומית שלכם ודאגו למלא אותה.

וודאו שאתם כוללים בכל ארוחה שלכם מקורות טובים של חלבון , כמו:

  • בשר
  • דגים
  • ביצים
  • מוצרי חלב
  • מי גבינה
  • שעועית

במקרה והחלטתם להשתמש בתוסף חלבון, בדקו את המדריך שלנו לבחירת תוספי חלבון, כך תדעו לבחור את התוסף הנכון עבורכם בין אם זו אבקה, חטיף או תערובת לפנקייק חלבון. כדי להפוך את צריכת החלבון לחוויה יותר טעימה, נסו מתכוני חלבון המשלבים תוסף חלבון בהכנה, את הטובים ביותר ריכזנו כאן באתר.

סיכום

מזון עשיר בחלבון, כמו דגים, בשר רזה ושעועית שהיא מקור חלבון מן הצומח, הם בדיוק המזון שאתם צריכים אם אתם מנסים להוריד משקל.

5. הורידו את רמת הסטרס

מצבי סטרס יכולים לגרום לאגירת שומן באזור הבטן, בכך שהם "מפעילים" את בלוטות האדרנל וגורמים להם לייצר קורטיסול – הורמון הסטרס. מחקרים הראו שרמות גבוהות של קורטיסול מעלים את התיאבון ומכוונים את השומן להיאגר באזור הבטן.

בנוסף, נשים בעלות מותניים רחבות מלכתחילה נוטות לייצור מוגבר של קורטיסול בתגובה למצבי סטרס. כמות גבוהה של קורטיסול מוסיפה לאגירת השומן במרכז הגוף.

בכדי לעזור להפחית את השומן במרכז הגוף, הרבו בפעילויות מהנות שמורידות סטרס. למשל, יוגה או מדיטציה יכולות להיות יעילות בהורדת רמות הסטרס.

סיכום

מצבי סטרס יכולים לדרבן את אגירת השומן סביב המותניים, באזור המרכזי של הגוף. אם אתם מנסים להוריד במשקל, כדאי להימנע ממצבים כאלה.

בחורה מתאמנת ביוגה

6. אל תאכלו הרבה סוכרים

סוכר לבן מכיל פרוקטוזה, וזאת התקשרה לכמה מחלות כרוניות, כאשר נצרכה בכמות גדולה. מחלות אלה כוללות מחלות לב, סוכרת מסוג 2, השמנת יתר ומחלת הכבד השומני.

מחקרים תצפיתיים הראו שיש קשר בין צריכה מופרזת של סוכר לבין קיום שומן באזור הבטן.
חשוב להבין שלא רק הסוכר הלבן שאנו מכירים יכול לגרום לאגירת השומן בבטן, אלא אפילו סוכרים "בריאים יותר" כגון דבש. ולכן, עליכם להגביל את צריכתם.

סיכום

צריכה מופרזת של סוכרים הוא גורם עיקרי לעלייה במשקל אצל אנשים רבים. הגבילו את צריכת הממתקים והמזון המעובד, שבדרך כלל אליו מוסיפים סוכר בצורה לא מבוקרת ומיותרת.
נסו להיצמד לתפריט להורדת שומן, משמעת ותזונה נכונה הם המתכון להרזיה מהירה וקלה.

7. בצעו התעמלות אירובית (קרדיו)

אימונים אירוביים (קרדיו) הם דרך אפקטיבית לשפר את הבריאות ולשרוף קלוריות. מחקרים הראו שסוג זה של אימונים הם הכי יעילים להפחתה של שומן באזור הבטן. שתיית קפה לפני אימון קרדיו מגבירה את קצב שריפת השומנים, זאת דרך מצויינת עבורכם להגביר את יעילות האימון.

למרות זאת, תוצאותיו של המחקר אינן מכריעות, הן מעורבות ולכן נותרה השאלה – האם אימון אינטנסיבי או בחוזק בינוני אפקטיבי יותר בהפחתת כמות השומן באזור הבטן. בכל מקרה, התעמלות אירובית תביא לחיזוק סיבולת לב ריאה, הלב ומערכת הדם שלכם יהיו בריאים יותר.

מחקר אחר מצא שנשים בגיל הבלות הורידו יותר שומן מכל האזורים כאשר ביצעו פעילויות אירוביות למשך 300 דקות בשבוע, בהשוואה לנשים שהתאמנו 150 דקות בשבוע.

סיכום

אימונים אירוביים הם שיטה יעילה להורדת המשקל. מחקרים הראו שזו היא שיטה טובה במיוחד כאשר רוצים להקטין את היקף המותניים.

בחור מתכונן לריצה

8. הפחיתו באכילת פחמימות, ובמיוחד פחמימות מעובדות

הפחתת הצריכה של פחמימות יכולה להיות יעילה בעת ירידה במשקל והפחתת השומן האגור באזור הבטן.
דיאטות עם פחות מ-50 גר' של פחמימות ליום, כמו הדיאטה של אטקינס לדוגמא, יכולות לגרום לשומן הבטני להיעלם באנשים הסובלים מהשמנת יתר, מסכרת סוג 2 ונשים הסובלות מתסמונת השחלות הפוליציסטיות (PCOS).
דיאטות פחות נוקשות גם עשויות לעזור, מספיק שהן מגבילות אתכם בכמות הפחמימה או באיכותה כמו דיאטת סירטפוד ורבות אחרות.

אתם יכולים לעקוב אחר דיאטה דלת פחמימות, זו אחת הדרכים להורדת שומן בטני שאינה מקשה מדי אך מגובה במדע ונסיון.
כמה מחקרים הראו שסך הכל צריך להחליף את הפחמימות המעובדות עם פחמימות עמילן בלתי מעובד כדי לשפר את קצב חילוף החומרים, הבריאות וכדי להוריד שומן באזור הבטן, כמובן שאפשר לשלב גם עזרים כמו תוספי תזונה או צמחי מרפא כדוגמת המורינגה להורדה במשקל.

סיכום

צריכה מרובה של פחמימות מעובדות קשורה באגירת שומן בטני. שקלו להוריד את צריכת הפחמימות, או להחליף את הפחמימות הפשוטות, המעובדות בפחמימות בריאות, כמו דגנים מלאים, קטניות, ירקות ועוד.

9. החליפו את שמני הבישול והטיגון בשמן קוקוס

מחקרים הראו ששרשראות שומן באורך בינוני שנמצאות בשמן קוקוס משפרות את המטבוליזם ומורידות את הכמות של השומן שאתם אוגרים בתגובה לצריכת קלוריות גבוהה.

בזכות כך התגלה גם שצריכת שמן קוקוס יכולה לגרום לאיבוד שומן באזור הבטן.

במחקר מסוים, גברים הסובלים מהשמנת יתר שצרכו שמן קוקוס למשך 12 שבועות הצרו את היקף המותניים שלהם ב- 2.86 ס"מ בממוצע, וכל זאת בלי לשנות את תכנית האימונים או התזונה שלהם.

למרות זאת, העדויות להיתרונות שמספק שמן הקוקוס עבור איבוד השומן באזור הבטן חלשות וניתן להתכווח עליהן.

בנוסף, זכרו ששמן קוקוס עשיר בקלוריות. במקום להוסיף אותו לתוכנית התזונה שלכם, נסו להחליף את השומנים שאתם כבר צורכים בשמן קוקוס.

סיכום

כמה מחקרים מציעים להשתמש בשמן קוקוס במקום בשמני בישול אחרים כדי להוריד שומן באזור הבטן.

10. שלבו אימוני משקולות

הרמת משקולות, או אימוני התנגדות או כוח חשובים לשמירה ועלייה במסת השריר.
בהתבסס על מחקרים שכללו אנשים הסובלים מפרה-דיאבטיס (קדם סכרת), סכרת מסוג 2 ומחלת הכבד השומני – הרמת משקולות עבורם עשויה להועיל כאשר מדובר על הורדת שומן באזור הבטן.

באחד המחקרים השתתפו מתבגרים הסובלים מהשמנת יתר. הוא הראה שהקומבינציה בין אימון כוח לאימון אירובי הובילה לירידה הכי משמעותית באותו שומן ויסראלי. אם תחליטו להיכנס לתכנית אימונים, ניתן להיוועץ במאמן כושר.

סיכום

אימון כוח יכול להיות חשוב כשבונים תכנית לירידה במשקל ויכול לעזור לכם להוריד שומן באזור הבטן.
מחקרים הראו שאימוני כוח הכי יעילים כאשר משלבים אותם עם אימונים אירוביים.

בחורה מתאמנת על משקולת

11. הימנעו ממשקאות מתוקים

משקאות מתוקים עמוסים בפרוקטוזה נוזלית, מה שיכול לגרום לכם לאגור שומן בטני. מחקרים הראו שמשקאות מתוקים מובילים לכבד שומני.

מחקר אחר, בן עשרה שבועות, מצא שאנשים ששתו משקאות עשירים בפרוקטוזה העלו משמעותית את השומן הבטני שלהם. משקאות מתוקים יכולים להיות אפילו יותר מזיקים ממזון עשיר בסוכר.

מאחר והמוח שלנו אינו מעבד קלוריות "נוזליות" באותה הדרך שהוא מאבד קלוריות "מוצקות", סביר להניח שבסופו של דבר נצרוך יותר מידי קלוריות ונאגור אותם בצורת שומן.
כדי להוריד את השומן הבטני, עדיף להימנע כלל ממשקאות מתוקים כמו:

  • משקאות מוגזים
  • תה ממותק
  • קוקטיילים שמכילים סוכר

סיכום

חשוב להימנע ממשקאות ממותקים, אם אתם רוצים להוריד כמה ק"ג.

12. תנוחו הרבה ודאגו ששינתכם תהיה איכותית ומספקת

שינה טובה חשובה לבריאותנו, ותורמת לשמירה על משקל תקין. מחקרים הראו כי אנשים שלא ישנו מספיק, נטו לעלות במשקל, מה שכלל גם אגירת שומן בטני.

מחקר בן 16 שנים שכלל יותר מ-68,000 נשים, מצא שאלה שישנו פחות מ-5 שעות בלילה נטו לעלות יותר במשקל מאשר אלה שישנו 7 שעות בלילה או יותר.
מקרה המתאפיין בהפסקת הנשימה לסירוגין בלילה, בזמן השינה, נקרא דום נשימה בעת השינה והוא גם כן מקושר לעודף בשומן הויסראלי.

בנוסף לשינה מספקת של 7 שעות לפחות, וודאו ששינתכם איכותית. שפרו את איכות השינה שלכם בכמה צעדים פשוטים כמו להתרחק ממסכים לפני השינה, להימנע מקפאין אחרי הבוקר ולשלב צמחי מרפא כמו תה מצמח הולריאן, ולריאן לשינה טובה הוא פתרון טבעי שעשוי לשפר את איכות השינה, קראו את הוראות השימוש לולריאן שכתבנו וזכרו לקחת תוספים באחריות. אם אתם חושבים שיש לכם דום נשימה בלילות או הפרעות שינה אחרות, פנו לרופא המטפל שלכם.

סיכום

מחסור בשינה קשור לסיכון גבוה להשמנה. שינה מספקת ואיכותית צריכה להיות אחת מההעדפות העיקריות שלכם אם אתם מתכננים לרדת במשקל ולשפר את בריאותכם.

13. עקבו אחר כמה ומה אתם אוכלים ובצעו פעילות ספורטיבית

דברים רבים יכולים לעזור לכם לרדת במשקל ולהוריד שומן בבטן, אבל להפחית את כמות הקלוריות שאתם צורכים הוא המפתח כשרוצים לשמור על משקל תקין, הפחיתו בצריכת הקלוריות שלכם וסגלו לעצמכם תפריט של תזונה בריאה.

ניהול יומן תזונה או שימוש באפליקציה או תוכנה למעקב אחר תזונתכם יכול לעזור לכם לשלוט על כמות הקלוריות שאתם צורכים. השיטה הזו הראתה יתרון ניכר בירידה במשקל, אם תכנסו לגרעון קלורי, למדו לבצע גרעון קלורי בצורה הנכונה.
אמצו דיאטה שתעזור לכם להורית במשקל, ישנן שלל דיאטות חדישות כמו דיאטה קיטוגנית, דיאטת פליאו או דיאטת צום לסירוגין.

בנוסף, כלים למעקב אחר התזונה יכולים לעזור לכם לשלוט על צריכות החלבונים, הפחמימות, הסיבים התזונתיים וחומרים תזונתיים הכרחיים אחרים. כלים רבים אף מאפשרים מעקב אחר פעילות ספורטיבית ואימונים.

אנחנו ממליצים לכם לנסות מדידה של אחוזי שומן בגופכם, מעקב אחר ההתקדמות עוזר לנו לשמור על מוטיבציה ולהיות מרוצים יותר מההתקדמות שלנו.

סיכום

השתדלו לעבוד בצורה עקבית ומסודרת בין אם באימונים שלכם ובין עם בתכנית התזונה ונמעקב אחר מה שנכנס אליכם לפה.

שעון קלוריות

14.אכלו דגים עם שומן

דגים שומניים הם בריאים ביותר. הם עשירים בחלבון איכותי ושומני אומגה 3 שמגנים עליהם ממחלות.
כמה עדויות הראו ששמני אומגה 3 יכולים גם לעזור להוריד שומן ויסראלי.

מחקרים שבהם השתתפו מבוגרים וילדים הסובלים ממחלת הכבד השומני הראו שתוספות תזונה של שומן דגים יכולים להוריד שומן כבד ובטן באופן ניכר.

נסו לאכול 2-3 מנות של דגים שמנים בשבוע. בחירות מעולות של דגים כאלה יהיו:

  • סלמון
  • סרדינים
  • מקרל
  • אנשובי

סיכום

אכילת דגים שמנים או לקיחת אומגה 3 יכולים לשפר את בריאותכם. כמה עדויות מראות שזה יכול גם להוריד שומן בטני באנשים הסובלים ממחלת הכבד השומני.

15. הפסיקו לשתות מיצי פירות

למרות שמיצי פירות מספקים ויטמינים ומינרלים, כמות הסוכר בהם בדיוק כמו הכמות במשקאות מתוקים כמו משקאות מוגזים ומשקאות אחרים.

שתייה מרובה של מיצי פירות יכולה להניב את אותן התוצאות ולגרום לעלייה בשומן באזור הבטן.
מנה של 240 מ"ל של מיץ תפוחים ללא תוספת סוכר מכילה 24 גר' של סוכר, כאשר חצי ממנו הוא פרוקטוזה.
כדי לתרום לאיבוד השומן הבטני, החליפו את מיצי הפירות במים, בתה ללא סוכר או בסודה עם פלח לימון או ליים.

סיכום

כאשר מדובר על אגירת שומן, מיצי פירות יכולים להיות מזיקים בדיוק כמו משקאות מוגזים ממותקים.
שקלו להימנע מכל מקור של סוכר נוזלי כדי לשפר את הסיכויים לירידה במשקל.

16. הוסיפו חומץ תפוחים לתזונה שלכם

שתיית חומץ תפוחים מציג יתרונות נפלאים לבריאותכם, הכוללים ירידה ברמת הסוכר בדם.
חומץ תפוחים מכיל חומצה אצטית, שנמצאה כגורם התורם להפחתה באגירה של שומן בטני, כך הוא מתפקד כשורף שומן טבעי.

במחקר שערך 12 שבועות שבו השתתפו גברים הסובלים מהשמנת יתר, אלה שצרכו 15 מ"ל (כף) של חומץ תפוחים ביום, הצרו את היקף המותניים ב- 1.4 ס"מ.

לקיחת 1-2 כפות של חומץ תפוחים ליום הינה דרך בריאה (עבור רוב האנשים) להוריד משקל.
למרות זאת, וודאו שאתם מוהלים את החומץ עם מים, כי חומץ שאינו מהול יכול להזיק לאימייל של השיניים שלכם.

סיכום

חומץ תפוחים יכול לעזור לכם לרדת במשקל. מחקרים שונים הראו שהוא גם יכול לעזור בהפחתת השומן הבטני.

17. אכלו מאכלים פרוביוטיים או נטלו פרוביוטיקה

פרוביוטיקה היא תרחיף שמכיל חיידקים ידידותיים. היא נמצאת בחלק מהמזון שאנו אוכלים ובתוספי תזונה. לפרוביוטיקה יתרונות רבים הכוללים שיפור בבריאות מערכת העיכול ושיפור תפקודי מערכת החיסון.

חוקרים מצאו שסוגים שונים של חיידקים משחקים חלק חשוב בשמירה על משקל תקין ואיזון בריא יכול לעזור בירידה במשקל ובהפחתת השומן באזור הבטן.

חיידקים ממשפחת לקטובצילוס נמצאו כתורמים להורדת השומן באזור הבטן: Lactobacillus fermentum, Lactobacillus amylovorus ובמיוחד Lactobacillus gasseri. 

תוספי תזונה פרוביוטיים בדרך כלל מכילים כמה סוגים של חיידקים, לכן וודאו שאתם קונים את תוספי הפרוביוטיקה המומלצים ביותר, כאלו שמכילים את הזנים הפרוביוטים הטובים ביותר או כאלו משלבים מקורות פרוביוטים טבעיים.

סיכום

לקיחת פרוביוטיקה יכולה לעזור לתפקודי מערכת עיכול בריאה. בנוסף, מחקרים הראו שנוכחות חיידקים ידידותיים יכולה לעזור בירידה במשקל. בנסוף לפרביוטיקה ישנם עוד תוספים להרזיה שעשויים להועיל בשילוב עם החיידקים הפרוביוטים.

18. נסו צום לסירוגין

צום לסירוגין הפך להיות פופולרי לאחרונה כשיטה לירידה במשקל. השיטה מתבטאת בתקופות אכילה וצום לסירוגין.

שיטה אחת נפוצה היא לצום 24 שעות, פעם או פעמיים בשבוע. שיטה אחרת מציעה לצום על יום למשך 16 שעות ולאכול את כל האוכל תוך תקופה של 8 שעות.

בסקירה של מחקרים על צום לסירוגין, אנשים חוו 4-7% של הפחתה בשומן בטני תוך 6-24 שבועות.
כמה עדויות הראו שצום לסירוגין, או צום באופן כללי עוזר בירידה במשקל בעיקר בקרב גברים, מאשר בנשים.

הפסיקו מיד את הצום אם אתם חווים השפעות שליליות כלשהן, ובאופן כללי ישנן שיטות צום יותר קלות והן יכולות להיות אופציה יותר טובה עבורכם.
שיטות מצויינות הדומות בעקרונותיהן לצום הן דיאטה בלי פחמימות והדיאטה הקיטוגנית.

סיכום

צום לסירוגין הוא שיטה המתבטאת בתקופות אכילה וצום לסירוגין. מחקרים הראו שזו היא אחת הדרכים הטובות ביותר לרדת במשקל ולהפחית שומן בטני.

19. שתו תה ירוק

תה ירוק הוא משקה בריא במיוחד. הוא מכיל קפאין ואת נוגדן החמצון EGCG. שניהם משפרים את חילוף החומרים בגוף.

כמה מחקרים הראו ש-EGCG (קטצ'ין) יכול לעזור בהפחתת שומן בטני. אמנם, רמת היעילות עולה כאשר משלבים צריכת תה ירוק יחד עם פעילות ספורטיבית.

סיכום

שתיית תה ירוק על בסיס קבוע קשורה לירידה במשקל, למרות שרוב הסיכויים דרך זו לא כל כך יעילה לבדה, אלא אם משלבים פעילות ספורטיבית.

שתיית תה ירוק

20. שנו את אורח חייכם ושלבו שיטות שונות

אם תעשו רק דבר אחד מהרשימה, סביר להניח שלא תהיה השפעה.
אם אתם רוצים תוצאות טובות, אתם צריכים לשלב שיטות שונות שהוכחו כיעילות לטווח הארוך כמו דיאטת פליאו ולטווח הקצר כמו דיאטת כרוב.

באופן מעניין, רוב השיטות שהוצעו קשורות באכילה בריאה ובאורח חיים בריא. שינוי אורח החיים לטווח ארוך יכול להיות המפתח להפחתת שומן באזור הבטן ולשמירה על בטן שטוחה.
כאשר יש לכם הרגלי אכילה בריאים ואתם אוכלים אוכל אמיתי ובריא, הפחתה בשומן היא תופעת לוואי טבעית.

בשביל עוד 10 טיפים יעילים לירידה מהירה במשקל המשיכו כאן.

סיכום

ירידה במשקל ושמירה על משקל תקין הוא תהליך לא פשוט, עד שאתם מתרגלים ומשנים את ההרגלים התזונתיים שלכם.

שורה תחתונה...

אין נס שיגרום לכם פתאום להוריד שומן. הירידה במשקל תמיד מצריכה מאמץ, מחויבות והתמדה.

אמצו חלק או את כל השיטות המפורטות במאמר וזה בטוח יעזור לכם להוריד כמה קילוגרמים, להצר את היקף המותניים שלכם או כדי להבליט את הקוביות בבטן.

שורף שומן BurnEat
יותם פרל
יותם פרל
דילוג לתוכן