גיינר כשר מומלץ

יוני 24, 2022

7 גיינרים נבדקו
10 שעות מחקר
25 ביקורות שנבחנו
ללא פרסומות

אתם מתאמנים בכל הכח בחדר הכושר, מתמידים באימונים ומתאמצים בכל הכח, אבל מה לעשות הגוף נשאר דק ולא גדול ושרירי כפי שחלמתם. למטרה זאת המציאו את התוסף הנפלא שנקרא גיינר. הבעיה שהם מכילים לרוב המון רכיבים ובמיוחד כאשר רוצים להקפיד על נושא הכשרות צריך לבחור בזהירות.

יש היצע מוצרים גדול מחו"ל המתיימר להיות כשר אבל לא לגמרי ברור מה עומד מאחורי תו הכשרות הזה ואם ניתן להסתמך עליו. על כן בחרתי להתמקד במוצרים המיוצרים בישראל תחת פיקוח מלא הן מצד הבריאות והן בהיבט הכשרות. המשימה היתה מורכבת אבל בסוף אני מעמיד לעיונכם 2 גיינרים כשרים מעולים ומומלצים.

המדריך לבדיקת גיינר כשר מומלץ

גיינר (Gainer) זו היא אבקה לעלייה במסה של הגוף בדגש על מסת השריר. היא מיועדת לאנשים רזים שאינם מצליחים להעלות במשקל בדרכים רגילות. כדי לעלות במשקל, צריכת הקלוריות היומית צריכה להיות יותר מכמות הקלוריות הנשרפות, וזה בדיוק מה שהאבקה עושה – מעלה את צריכת הקלוריות היומית.

בניית שריר מצריכה פעילות ספורטיבית אינטנסיבית, אך לעתים כמות הקלוריות אינה מספקת לבניית השריר מחדש וכאן נכנסים לתמונה תוספי תזונה. אבקת גיינר מעלה את כמות הקלוריות שנצרכת, כדי שלגוף לא יחסרו "אבני בניין". למעשה, גיינר הוא תוסף תזונה שלרוב מכיל רכיבים חיוניים לשמירה על משקל תקין וכמו כן להעלאת מסת השריר.
קיימות אבקות שונות ומגוונות משלל חברות שמציעות אבקות בטעמים שונים כמו שוקולד, תות, בננה וכדומה. מרכיבי האבקה ותכונותיה משתנים מחברה לחברה.

מידע נוסף על גיינר מומלץ ניתן לקבל פה.

יתרונות השימוש בגיינרים מומלצים

תוספי תזונה איכותיים מכילים כמות רבה של ויטמינים, מינרלים ואנטי אוקסידנטים [1] ובכך תורמים לבריאות.

  •         האבקות קלות לשימוש – אפשר לצרוך אותן כמשקה בוקר או כחטיף בין הארוחות.
  •         קיימות אבקות טבעיות בשוק שיכולות להתאים לאלה שרוצים לשמור על תזונה טבעית. הן אינן מכילות הורמונים, גלוטן (מה שחשוב לחולי צליאק), ממתיקים מלאכותיים, מרכיבים מהונדסים גנטית וכו'
  •         עבור הטבעונים שביננו – ישנן אבקות שמתאימות לטבעונים,  שהחלבון שלהן מופק ממקורות צמחיים כמו מאורז חום או אפונה וכו'.
  •         פעמים רבות קשה לספור קלוריות ואפילו אפשרי לטעות בספירה, ולכן קל יותר לשלוט בכמות צריכת הקלוריות כאשר צורכים אותן בצורה נוזלית ובמנות המוגדרות מראש.
  •         מחיר גמיש – מחיר האבקות נע בין  יכול להתאים כמעט לכל כיס. יש לשים לב שהמחיר משתנה בהתאם לגודל הקופסא, סוג ואיכות המרכיבים.
בחור בפוזת שרירים

חסרונות אפשריים של גיינרים

  •    בשימוש לא נכון עלולות לגרום לתוצאה הפוכה – להרזיה או השמנה במקום בניית שריר. חשוב להבין שבניית שריר לא קורית בין לילה. לא כדאי להחליף ארוחה מסודרת שהיא חלק מתכנית תזונה מסודרת, בארוחה אחת עם כמות גדולה מאוד של קלוריות. כך לא תבנה שריר אלא להיפך תגרום לגוף לאגור שומן.

  •         לפעמים מאתגר להבדיל בין פעולת האבקה לעלייה במסה הכללית לבין עלייה במסת שריר. כמובן, אם מטרתכם היא עלייה במשקל, אבקה כזו היא פתרון מצוין, אך אם מטרת העל שלכם היא עלייה במסת השריר, אתם צריכים להיות דייקנים בבניית התפריט ותוכנית האימונים.

  •      תופעות לוואי – אבקות מחברות שונות יכולות להכיל מרכיבים שונים, אלרגנים כמו סויה, לקטוז, גלוטן וכדומה. אנשים הסובלים מאלרגיות מוכרחים לשים לב למרכיבי האבקה שהם רוכשים. יחד עם זאת, לאנשים בריאים, באופן כללי, אבקת הגיינר לא אמורה לעורר תופעות לוואי אלה, בהתחשב שקונים אבקה של חברה בדוקה ואיכותית.

  • הגיינר מותאם לצריכה משולבת עם הארוחות שלנו, ולכן, בעודף ויטמנים ומינרלים עלול לגרום לאי-נעימות בבטן. יש להיות קשובים לגוף ולקחת כמויות קטנות, ובהדרגה להגדיל את כמויות הצריכה. בעת הצורך ניתן להיוועץ בתזונאי לבניית תפריט יומי מותאם אישית המשלב גיינר.

מה כדאי לבדוק לפני שרוכשים גיינר?

אם עד לפני כמה עשורים, מרבית האנשים לא ידעו מהו גיינר, היום השוק רווי בפתרונות שונים, מה שלפעמים מקשה על הבחירה של המוצר הנכון. אילו עקרונות יכולים לסייע לנו לבחור את הגיינר המתאים?

בנוסף לנושא המחיר, חושב כמובן לבדוק אם אתם רוכשים את המוצר שהכי מתאים לכם. האם חשוב לכם להעלות את מסת השריר, האם חשוב לכם לקצר את זמן ההתאוששות לאחר האימון. כמו ברכישת כל מוצר, השתמשו בחוכמת ההמונים כדי לקבל תמונה מקיפה יותר לגבי איכות המוצר.

מבחינת המרכיבים, ודאו שהמרכיב העיקרי במוצר הוא החלבון (צריך להופיע בראש רשימת המרכיבים) ושכמות הסוכרים נמוכה. בעת פתיחת המארז, בידקו שהמארז סגור בצורה הרמטית. חשוב גם לבחור טעם שאתם חושבים שתוכלו להנות ממנו.

אם אתם שואפים להגדיל את נפח הגוף שלכם בדגש על מסת שרירי, חשוב להבין שהתוצאות הנלוות לשימוש בגיינרים מופיעות לאורך זמן ולא באופן מיידי, ממש כֶמו בכל אימון ספורט. חשוב להיות עקביים ולא לצפות לתוצאה מיידית. האמינו לי הסבלנות תשתלם בגדול!

סוג הכשרות

קודם כל חשוב לציין שאבקות אלו מיוצרות בארץ . אבקות המיוצרות בחו”ל, גם אם שמו עליהן חותמת כשרות זה לא משהו שניתן להיות לגמרי בטוח בו. מה שבטוח שגם מוצר כשר מחו”ל לא משתמש בחלב ישראל.

האבקות המובאות כאן לעומת זאת הן כשרות, אלו המכילות מי גבינה הן מחלב ישראל בהשגחת הרבנות ראש העין. ואילו הגיינר הצמחוני הוא כשרה פרווה וגם כן בהשגחת הרבנות ראש העין.

יותם פרל
יותם פרל
דילוג לתוכן