דיאטת ניקוי רעלים – איך עושים זאת נכון?

יולי 11, 2022

אנחנו חיים בעולם שרץ ולא מחכה לאף אחד. מזון מהיר, בידור קל וכל דבר שתרצו יוגש אליכם בצורה הכי יפה שאפשר.
הבעיה שלפעמים התעשייה משתמשת בשיטות לייצור יעיל שלא בהכרח מיטיבות עם בריאותינו. אם אי פעם הבטתם על רשימת המרכיבים במוצרי המזון שאתם קונים בסופר, יכול להיות ששמתם לב שאינכם מזהים את רוב המרכיבים בזמון שאתם אוכלים. מנוסודיום גלוטומט, E-220 ועוד כל מיני שמות שבתכלס, לא מעלים בנו אסוציאציות לאוכל. כל אלו הם חומרים מלאכותיים שמיוצרים בתעשיית המזון כדי להפוך את האוכל לנגיש, מהיר ובעל אורך חיי מדף ארוך יותר.

זאת הסיבה שדיאטת ניקוי רעלים הופכת הכרחית בימינו. גלו כיצד עושים זאת נכון ואילו יתרונות אתם תפיקו מכך.

מה הבעיה עם חומרים מלאכותיים?

חומרים אלו כמו שכתבנו הם חומרים מלאכותיים, זאת אומרת שאינם קיימים בצורה הזאת או בכלל בטבע והם מיוצרים במעבדה.
מכיוון שהם אינם חומרים טבעיים, הם זרים לגוף שלנו שעוד לא יודע איך להתמודד איתם. כשחומרים זרים נכנסים למערכת העיכול שלנו או למערכת הדם, המערכת החיסונית שלנו תזהה אותם כמאיימים ותצא למבצע חיסולים.

כדוריות דם לבנות ישלחו למיקומם של החומרים האלו ויתחילו בפעולת ניקוי. דרך אחת לראות את המלחמה של המערכת החיסונים בגופים זרים, היא דלקת. כן, כשנוצרת דלקת בגוף משמעותה היא שהמערכת החיסונית מחסלת את הגוף העויין, תהליך זה יוצר דלקת או שיותר נכון לומר שהוא הדלקת עצמו.

הבעיה היא שכשהמערכת החיסונית נלחמת בגופים זרים בתוכנו, הדלקות עלולות להיווצר בכל מקום בגוף שאילו הגופים הזרים הספיקו להגיע. דלקות אלו עלולות ליצור מצבים בריאותיים מסובכים, כאבים ואפילו מחלות.

בחורה אוכלת בריא

איך הגוף מנקה את הרעלים?

לא כל הרעלים מצליחים להסתובב בגוף שלנו ולזרוע תוהו ובוהו. למזלנו הגוף שלנו הוא מכונה מתוחכמת מאוד וחוץ ממערכת חיסונית חזקה יש לנו גם את הכבד והכליות.

הכבד והכליות הם המסננים של גופנו, תפקידם לסנן את הדם ולהחליט אילו חומרים חיוניים לנו ועוברים את הסלקציה, אילו חומרים חיוניים אך אין בהם צורך עכשיו ואפשר לאחסן אותם ואילו חומרים לא טובים לנו וצריכים לצאת מהגוף.

למרות שתפקידם לסנן את כל הרעלים שאנו אוכלים, עם הזמן תפוקתם יורדת וככל שנקשה עליהם עם כימיקלים ומזון מעובד כך הם יפגמו מהר יותר.

למה שנרצה לנקות רעלים מהגוף?

לפעמים אנחנו מרגישים מעורפלים, עייפים ולא מפוקסים לאורך זמן, הסיבה לכך יכולה להיות, שאנחנו צורכים מאכלים המכילים חומרים מסויימים שלא מטיבים לנו.

חומרים אלו מגיעים לגופינו, ועלולים לגרום לכמה בעיות:

  • הם עלולים לגרום לדלקות בגוף.
  • הם עלולים להוריד את תפקוד הכבד והכליות מכיוון שהם עוברים להתמקד בחומרים אלו.
  • הם עלולים לפגוע בבקטריה הקיבתית שלנו, מה שיפגע בתהליך היכול וקליטת החומרים המזינים.

עלינו לנסות לאכול כמה שפחות מחומרים אלו אך אם קרה ונקלענו למצב כזה, נוכל לקחת הפסקה ממאכלים מסויימים כדי להתנקות מהרעלים, לתת לגוף לחזור לפעילות תקינה ולהרגיש תחושת רעננות מעוררת.

אם נחשוב לטווח הארוך חשוב להבין שכמה שנמנע יותר ויותר מוקדם כניסת חומרים זרים ומזיקים לגופנו, כך נבטיח לעצמנו פחות בעיות בגיל מאוחר יותר ובגיל מאוחר יותר, כולם רוצים להיות בריאים.

אילו רעלים יש במזון שלנו?

בגלל שיש לנו תעשיית מזון יעילה ומתקתקת היא מוכרחה להשתמש בשיפורים וקיצורי דרך כדי לתפקד, להרוויח ולתת לנו מזון במחיר שפוי.

לצערנו הרב שיפורים אלו עולים לנו בבריאות לטווח הארוך. חשוב להבין שברוב המקרים התעשייה לא מנסה "להרוויח כסף על גבנו" אלא נוקטת באמצעים כדי למנוע מחלות וריקבון במזון.

לדוגמה: פסטור חלב. אם נגדל פרה בחצר שלנו, נאכיל אותה בדשא ונדאג לבריאותה הכללית כנראה שנוכל לשתות חלב היישר מדלי החליבה.

אך כשמדובר בתעשייה שלמה שמחזיקה במיליוני פרות לשם האכלה של מיליארדי אנשים, קשה לעקוב אחר איכות החלב ומצבן של הפרות.

לכן, כשמדובר בחלב, החוק מחייב לפסטר אותו לצורך מכירה, הפיסטור הורג את רוב החיידקים שעשויים להיות בחלב ומבטיח לנו שהחלב נקי מהם. הבעיה שבזמן תהליך הפסטור החלב מאבד את כל הטוב שלו. החימום משנה את הרכבו של החלב והורג את כל הדברים הטובים שהיינו יכולים לקבל ממנו. שלא לדבר על כל שהחלב עשוי להכיל בתוכו עוד חומרים רעילים שלא מטיבים לנו ולא מתים בתהליך הפסטור.

ישנו מגוון רחב של כימיקלים שאנחנו לא רוצים להכניס לגופנו אך להימנע מהם יהיה דבר קשה.

מתאמנת מחייכת

דוגמאות למזונות בסיסיים המכילים חומרים רעילים

  • בשר: בגדול הבשר לא קטלני ומותר למאכל אך רוב הבשר בתעשייה מכיל בתוכו חומרים מזיקים שמקורם בתרופות ובתזונה הלקוייה שמקבלת פרה ש"מיוצרת  במפעל". אפשר לדבוק בבשר אורגני [1] אך הוא יקר ובארץ קשה להיות בטוחים.

    איכות הבשר תלויה גם בסוגו, עוף אורגני יכול להיות אפשרי לגידול, בקר אורגני הוא נושא מאוד בעייתי בארץ ובתנאי האקלים. כבשים מותאמות לאקלים ולצמחייה בארץ והרבה פעמים אפשר למצוא בשר כבש מרועי צאן מקומיים שמגדים אותן בצורה מאוד אורגנית, כל עוד הן לא מקבלות מזון ממרעה הממוקדם ליד מי שפכים הן עשויות להיות הבשר הכי אורגני בארץ.

  • חלב: נושא זה שנוי במחלוקת אך החלב עשוי להיות מלא בתוספים והורמוני גדילה שלא יטיבו לנו ויפגעו במערכות הגוף. חלב אורגני עשוי להיות נקי יותר ולכן זו אופציה מצויינת בשביל להוריד את כמות הרעלים שאנחנו מכניסים

  • חומרים משמרים וכימיקלים אחרים: בגדול, כמעט כל רכיב שתקראו ברשימת הרכיבים של כל מוצר ששמו לא מזכיר לכם שום מאכל הוא כנראה לא טוב לכם. לדוגמא "E-260" כנגד "שקדים".

    ישנם חומרים מעטים שהם אינם לא מזיקים והם נכתבים על האריזה בשם קוד מסויים אך רובם זרים לנו.
    נכון הם לא בהכרח קטלניים ובגלל זה מותר להשתמש בהם, אך לאורך זמן, הם עלולים לפגוע בכם ואף להביא לבעיות בריאותיות.

    שימו לב לחומרים אלו בתוספי המזון שלכם, באבקות החלבון ובמיוחד בגיינרים תופעות לוואי נגרמות פעמים רבות בגלל החומרים האלו.

  • ירקות ופירות: גידול ירקות ופירות בארץ הוא בין המתקדמים בעולם. כל זה לא היה אפשרי ללא קצת עזרה מחומרי הדברה, דשנים כימיקליים מיוחדים והינדוס גנטי. כמובן, שמרוב אלו איננו יכולים לברוח אך חשוב לזכור שכל כימיקל, ויש רבים מהם, שנכנס לתוך ירק יכנס גם לגוף שלנו. השאלה היא איך גופנו מתמודד עם חומרים אלו וכמו שציינו מקודם עם רובם הוא יצליח להתמודד, אך יש תמיד אחוז קטן שיצליח לפגוע בנו.

    גם פה אפשר לעבור לתזונה אורגנית אך יעילותה גם מוטלת בספק מכיוון שישנם חומרים שבלעדיהם קשה מאוד לגדל מזון והם עוברים את מחסום ה"אורגני בלבד", אך כנראה החלפה לאורגני תעזור משמעותית להוריד את צריכת החומרים המזיקים.

  • סוכר: כמובן שלא נגיד לכם לוותר על כל הפחמימות ולהפסיק לצרוך אותן, הן חיוניות לנו.
    אך סוכר הוא כן דלקתי וכן עלול לפגוע בגופנו אם נגזים איתו.
    כמה שפחמימה יותר פשוטה ויותר מזוקקת ומעובדת, כך היא יותר מזיקה לנו.
    נסו להימנע מסוכר פשוט כמו שהוא, ורוב הממתיקים למיניהם.
  • רגישויות ואלרגיות: חלקנו עשויים להיות רגישים לכל מיני חומרים שנמצאים בסל הצריכה הבסיסי שלנו גם אם הם אורגניים וישירות מהטבע. ישנן שלל רגישויות כמו רגישות לגלוטן, לקטוז או פרוקטוז. הן לא בהכרח יגרמו לנו להתגרד ולהתנפח, אך הן עשויות לגרום לנו להרגיש כאבים מסויימים, קשיים בעיכול ותחושות נפשיות לא נעימות, אנחנו עשויים בכלל לא לשים לב אליהן אך הן עלולות להוריד את איכות החיים שלנו.

איך נדע איזה רעלים מפריעים לאיכות חיינו?

לאחר שהבנו מהם רעלים ומה מקורם, אנחנו רוצים להתנקות מהם, להיפטר מכל הגועל ולהרגיש טוב יותר, מה עושים?
אם נשאל כל אדם ברחוב "איך אתה מרגיש?" כנראה שהוא יענה לנו שהוא מרגיש טוב, כך גם רובנו.

אך אנחנו לא באמת ניהיה מודעים שאנחנו מרגישים רע עד שננסה לגרום לעצמנו להרגיש טוב ואם אכן נצליח, נאמר לעצמנו: "וואי איך לא שמתי לב לזה מקודם".

קשה לדעת מה בדיוק גורם לבעיות בגוף ואילו רעלים מקשים עלינו, לכן מה שנעשה הוא לבנות דיאטת ניקוי רעלים לכל סוג מהרעלים שציינו בנפרד וכך נדע איזה מהם באמת מפריע לנו.

בשר וחלב

יכול להיות שאנחנו אוכלים בשר רגיל מהסופר כל יום ולמרות שהוא מספק לנו הרבה חומרים מזינים, הוא מגיע עם שלל כימיקליים מזיקים.
מה שאפשר לעשות הוא לקחת לעצמנו תקופה קצרה, לפחות שבוע שבו נפסיק לגמרי עם צריכת בשר, בתקופה שבה לא נאכל בכלל בשר, משום סוג, נוכל לראות האם הרגשתינו השתפרה.

ואם אכן היא השתפרה כנראה שמה שיש בבשר לא עושה לנו טוב, מומלץ לנסות לעבור לבשר אורגני ולבדוק האם ההרגשה הכללית השתפרה.
לאחר שבוע זה נחזיר את הבשר ונפסיק למשך עוד שבוע צריכת מוצרי חלב מכל סוג שהוא.

אם נרגיש טוב יותר לאחר שבוע זה, יכול להיות שיש לנו רגישות, גם אם היא ממש עדינה, ללקטוז.
מומלץ לנסות גם לעבור למוצרי חלב אורגניים מכיוון שיכול להיות שההרגשה היא לא בהכרח מלקטוז אלא מרעלים שנמצאים בחלב.

אם אתם רגישים ללקטוז, אך מעוניינים להמשיך להשתמש בתוספי מזון ויודעים האם אבקת חלבון בריאה או מזיקה לכם, כדאי שתבדקו את אבקות חלבון בלי לקטוז המומלצות שלנו ואת הגיינרים נטולי לקטוז שלנו.

ירקות ופירות

כדי להתנקות מרעלים שיש בצומח שאנו אוכלים, מומלץ לנסות להפחית את צריכת המזון מהצומח או לעבור גם אם לתקופה של שבוע לירקות ופירות אורגניים.
מעבר זה יעזור לכם להתנקות מכל הרעלים הנלווים לתעשיית המזון מהצומח.

ביצים

גם ביצים יכולות להכיל בתוכן דברים מזיקים, הפסקה למשך שבוע מביצים גם יכולה לעזור להבין האם הן מזיקות לנו ואופציה מצויינת היא מעבר לביצים אורגניות או ביצי חופש.

חומרים כימיקליים כתוספים למזון

זהו לא תהליך בדיקה, התנזרות מכל דבר שמגיע באריזה ומכיל חומרים שאינם פשוט האוכל הארוז אלא כל מיני כימיקלים משונים היא ניקוי רעלים מצויין וחיוני ומשהו שכדאי לאמץ לחייכם פעם בכל כמה שבועות.

אם אתם צורכים תוספי מזון כדאי לבדוק אם יש להם תחליפים טבעיים יותר, לדוגמא במקום לשתות גיינר רגיל שעשוי להכיל כל מיני תוספים, אתם יכולים להכין גיינר בבית, ממרכיבים נקיים שאתם קונים בעצמכם.

איך מנקים רעלים?

תקופות הנסיון שבהן בדקנו למה אנחנו רגישים במיוחד גם הן שימשו כמעין ניקוי רעלים כללי. בתקופות אלו נתתם לגוף שלכם מנוח מכל הרעלים המצויים באוכל שלנו ולמדתם קצת על מה עושה לכם רע במיוחד.

כדאי לאמץ דיאטת ניקוי רעלים, חשוב לזכור שניקוי רעלים הוא משהו זמני ולא קבוע, כדי לרענן את הגוף עלינו לעביר אותו ניקוי אך לא כל הדיאטות מתאימות כדרך חיים ואנחנו ממליצים לדבוק בהן לתקופות של יומיים עד שבוע, מכיוון שבחלקן אנו נמנעים ממוצרי מזון שביום יום חיוניים והכרחיים לנו.

שיטות לעשות דיאטה לניקוי רעלים

תזונה טבעונית

תזונה טבעונית היא אופציה מצויינת לנקות מהגוף הרבה רעלים שנמצאים במזון מן החי שלנו. מה שדיאטה זו אומרת בכללי הוא שעלינו להימנע מכל מוצר מן החי ולאכול מזון אך ורק מהצומח.

אנחנו ממליצים לכם בכל חודשיים ומעלה, לאמץ תזונה טבעונית למשך ארבעה ימים ועד שבוע.
תקופה זו תתן לכם הרגשה מרעננת, הסיבה להרגשה זו היא לא שאתם לא אוכלים בשר, אלא שאינכם צורכים רעלים שנמצאים ברוב הבשרים שיוצאים כיום מהתעשייה.

חשוב לזכור! אך ורק מהצומח זה אך ורק מהצומח, כשאנחנו ממליצים על דיאטה זו אנחנו לא מאיצים בכם ללכת לסופר ולחטוף מהמדפים כל שטות שכתוב עליה "פרווה" והיא לא מכילה ביצים.

תאכלו ירקות, קצת פירות, אגוזים, חמאות אגוזים וטחינה ונסו לדבוק בלחמים כמה שיותר נקיים ואורגנים ואינכם מוכרחים להרחיק לכת עד כדי כך, אך אתם יכולים גם לחפש לחמים בלי ביצים בתוכם.

כדי שפירות יעמדו ב"מבחן הבריאות" מומלץ לוודא שהפרי מכיל הרבה סיבים, דוגמא מצויינת היא שלל סוגי פירות היער למיניהם, נגיד גוג'י ברי, פרי בריא שאפשר לצרוך כגוג'י ברי מיובש או בתוספי גוג'י ברי. לפני צריכתו, למדו את הכמות היומית המומלצת של גוג'י ברי ועל היתרונות והחסרונות של הגוג'י ברי, כדי להיות בטוחים שהוא בול בשבילכם.

הימנעו מתוספים בתקופת ניקוי, יש הרבה אפשרויות לחלבון מן הצומח שאינן מכילות רכיבים לא אורגניים. אם אתם טבעונים ביום יום ,לא מצליחים להכניס מספיק חלבון לגוף ומוכרחים להשתמש תוספים גם בזמן הניקוי, בדקו על אילו אבקות חלבון על בסיס סויה אנחנו ממליצים.

בחורה מחזיקה משקה ומאכל טבעוני

דיאטת פליאו

זוהי דיאטה שאומרת שעלינו לאכול אך ורק מה שהאדם אכל לפני המהפכה החקלאית, התקופה שבה בני אדם התיישבו במקום אחד והתחילו לגדל אוכל לעצמם. לפי עקרונות הדיאטה, עלינו לאכול מזון נקי בלבד, דיאטה שדומה מאוד ברעיונה לעקרונות התזונה הים תיכונית.

דיאטה זו כוללת בתוכה בשר לא מעובד, ירקות, פירות, ביצים ואגוזים. תזונה קיטוגנית אוסרת גם על דגנים וקטניות.
מוצרי חלב או כל מזון שלא נמצא באריזה ואם הוא כן נמצא באריזה, אז ברכיבים שכתובים עליה אמור להיות רשום רק שמו של המוצר, לדוגמה: טחינה, שברכיביה כתוב אך ורק שומשום.

בנוסף לכך לא כל הפירות מתאימים לתזונת פליאו אך מומלץ פשוט להמעיט כמה שיותר בפירות מכיוון שפרוקטוז לא יכול לשמש את רוב הגוף ויגרום להשמנה מהירה עקב אכילה מוגזמת של פירות, נסו לאכול מקסימום פרי אחד בארוחה (אלא זה אבטיח, במקרה זה פרגנו לעצמכם בפלח דק)

אם קיימת אפשרות, מומלץ לנסות ולקנות את המזון ממקור אורגני.
מטרת הדיאטה היא לפתור אתכם מכל הכימיקלים שמצויים במזון שלנו ולהביא אתכם לאכול אך ורק אוכל שהגוף שלנו בטוח מכיר ואוהב, בלי לקחת סיכונים עם כל מיני כימיקלים ותרכובות שהגוף פשוט לא מכיר ולא יודע מה לעשות איתם.

על דיאטה זו אנחנו גם ממליצים לתקופה של ארבעה ימים עד שבוע, כל חודשיים ומעלה.

צום

בין אם זה צום לסירוגין או צום רגיל צום הוא תרופת פלא בכל הקשור לניקוי רעלים. אתם יכולים לצום 16 שעות, זה המינימום וכמה שתצומו יותר כך היתרונות יגברו. נשמע מטורף? לא כל כך.

למעשה, כיום יש הרבה התעניינות במדע בכל הקשור לצומות וכל עוד יש לכם שומן בבטן אתם יכולים להמשיך לצום.
אך חשוב לזכור! צום הוא צום ומטרת הצום היא לא לאכול כלום, אם תאכלו קצת, תיכנסו למצב הרעבה שהוא מצב לא בריא בכלל, אז או שצמים או שלא.

כשאנחנו צמים מה שקורה הוא שהגוף מנצל את כל מאגרי הסוכר שלו ומתחיל להשתמש בשומן כמקור אנרגיה, אז לא באמת חסרה לו אנרגיה והוא מאכיל את עצמו ולכן לא תרעבו אז אין מה לדאוג.
המעבר מפחמימה לשומנים הוא אכן קשה ויגרום בהתחלה לתופעות לוואי קלות כמו עייפות ורעב אך הן יפסיקו כשהגוף יעשה את תהליך המעבר.

צום הוא ניקוי הרעלים האולטימטיבי מכיוון שהוא מנקה את ה-כל!
אנו ממליצים לא לצום יותר מיומיים אלא אם כן הרחבתם את הידע שלכם, אתם יודעים איך לצום ואין לכם בעיות רפואיות שצום עשוי להחמירן.

בזמן הצום יש לשתות כמות קטנה של מי מלח ולפני תחילת הצום לא מומלץ לצרוך הרבה פחמימות, מומלץ לנסות לפרק זמן זה דיאטה נטולת פחמימות.

דיאטת רגישויות

לאחר שבררתם מה בדיוק עושה לכם בלאגן בגוף מומלץ להימנע מזה. זה יכול להיות לקטוז, גלוטן או כבר דבר שגיליתם שאתם רגישים אליו.
גם אם אתם אוכלים אותו ביום יום מומלץ לתת הפסקות מדי פעם, גם אם זה למשך כמה ימים.

אומנם דיאטה זו לא עוסקת ישירות ברעלים אך היא חשובה מכיוון שגופים שאנחנו רגישים אליהם אינם רק מקשים עלינו אלא פוגעים בנו ומתפקדים כמו רעלים. ישנן דיאטות שונות שעובדות לפי עקרון זה אך פחות כלליות כמו דיאטת פודמאפ, דיאטה שעוסקת בסוג ספציפי של סוכרים שמזיקים לחלק גדול מהאנשים, וכמו בכל דיאטת רגישויות, האנשים בדרך כלל לא יודעים שהם רגישים.

עוד טיפים לניקוי רעלים בזמן הדיאטה

טיפ 1: סיבים תזונתיים

נחדד ונאמר כמה חשובים סיבים תזונתיים לניקוי מערכת העיכול שלנו. סיבים תזונתיים לא נכנסים למחזור הדם שלנו.

תפקידם של הסיבים התזונתיים הוא לעזור למערכת העיכול לעשות את עבודתה ולנקות אותה, סיבים תזונתיים עוברים בקיבה ובמעיים ועוזרים להוריד מהדפנות שאריות שנשארו שם כך שהמעיים נשארים נקיים מרעלים, פטריות וחיידקים מזיקים.

את הסיבים התזונתיים תמצאו בעיקר בירקות ולכן אל תחסכו אותם ממכם, במקרה והוספתם יותר ירקות לתזונה שלכם אך עדיין אתם נתקלים בבעיות עיכול, לפני שפונים לרופא אפשר לנסות תוסף תזונה, אך חשוב להיזהר לנהוג איתו באחריות ולפי ההוראות.

טיפ 2: מים

שתיית מים חשובה, הגוף שלנו משתמש במים לכל כך הרבה תהליכים בגוף, עיכול, מערכת הדם וכל שאר המערכות הגוף מתקשות לתפקד ללא כמות מספקת של מים.
מערכות ניקוי הרעלים בגוף שלנו, הכבד והכליות גם הן צריכות מים כדי לעבוד, לכן שתו מים כי בלעדיהם הן יתקשו.

חשוב לא להגזים עם שתיית המים, הרעלת מים יכולה להיות קטלנית.
למעשה, הכליות שלנו יכולות לעמוד בסינון של 0.8 – 1 ליטר נוזלים בשעה, יותר מזה יכול לגרום בעיות ובמיוחד בעיות במוח מכיוון שהתאים לא יעמדו בעודף נוזלים.
ההמלצה שלנו היא 3 – 4 ליטר מים ביום.

בחורה שותה מים

טיפ 3: אל תשכחו מי מנקה את הרעלים שלכם הכי טוב

כמו שציינו הכבד והכליות הם מפעלים לניקוי רעלים, הם עושים עבודה מדהימה וההוכחה לכך היא שאנחנו אוכלים כל כך הרבה שטויות ועדיין מצליחים להישאר בחיים ולתפקד. 

אם אתם רוצים להישאר נקיים מרעלים הדבר הכי משמעותי שתוכלו לעשות הוא לדאוג לבריאותם של איברים אלו, אחת הדרכים הטובות ביותר היא: אל תכבידו עליהם!

במאמר זה נתנו לכם דרכים יצירתיות לנקות את הגוף מרעלים, משמע, לקחת הפסקה מהם כדי לתת לאיברים מנוחה ולעבוד למשך תקופה בקלות. יש מגבלה לכמה שכל אחד מסוגל לעבוד וכל גם לגוף שלנו.

אם נעמיס את הגוף ברעל בסופו של דבר הוא יפסיק להתמודד איתו ולשם אנחנו ממש לא רוצים להגיע.

טיפ 4: הימנעו מרעלים חיצוניים

מכירים את ההרגשה המרעננת כשאנחנו מקבלים כשאנחנו לוקחים נשימה עמוקה באמצע יער או על הר בצפון?
רעלים יכולים להיכנס לגופנו לא רק דרך מזון אלא גם דרך מערכת הנשימה.
כדי לוודא שאתם בטוחים עקבו אחרי כמה עקרונות פשוטים:

  • עובש: אם יש לכם רטיבות ועובשים בבית, במיוחד בחדר השינה, עשו כל מה שביכולתיכם כדי להיפטר מהם.
    בכל נשימה שלנו אנחנו נושמים מליוני חלקיקים יחד עם האוויר, חלקיקי פטריה יכולים להתפשט במערכת הנשימה ובגוף בכלל ולגרום לנזקים קשים.
    עובשים בבית הם בעיה מסוכנת שיש לטפל בה ברגע שהיא מופיעה.
  • אבק: דאגו לוודא שהבית ובמיוחד חדר השינה נקי מאבק.
    האבק מכיל בתוכו אינספור חלקיקים קטנטנים שמתאספים לאבק.
    חלקיקים אלו יכולים להיות הרבה דברים, מעט מהם אתם רוצים לנשום.
    הרבה מהרעלים שבאבק יכולים לגרום לנו נזק לאורך זמן וכדאי להימנע מלנשום אותם.
  • מיקום: אומנם זה נושא טיפה יותר כבד אבל גם כדאי לדעת.
    אם אתם גרים באיזור שבו ישנם הרבה מפעלים או הרבה תנועת רכבים, למיקום הזה יש השפעה כבדה על הבריאות שלכם.
    מיקום העבודה והמגורים הם קריטיים בכל הקשור לנשימת רעלים וכל עוד אתם באיזור תעשייתי או עירוני מאוד כמו תל-אביב אתם נושמים בכל יום כמויות גדולות של רעלים שנכנסות היישר אל תוך המערכת שלכם ולא הכל מסונן.
  • אנטיביוטיקה: אם אתם משתמשים באנטיביוטיקה או בכל תרופה אחרת שעשויה לפגוע באיזון החיידקים בקיבה, דאגו לקחת פרוביוטיקה עם אנטיביוטיקה כדי לפצות על חוסר האיזון שנוצר או שנסו לשלב מזונות המכילים פרוביוטיקה.
יותם פרל
יותם פרל
דילוג לתוכן