דיאטת פירות וירקות

יוני 21, 2022

אכילה רבה של פירות וירקות, יחד עם דגנים מלאים, בשר רזה, אגוזים ושעועית, היא דרך בריאה ובטוחה אם אתם מעוניינים לרדת במשקל או לשמור על משקל בריא. בנוסף, דיאטת פירות וירקות עוזרת בהקטנת הסיכונים לחלות בסרטן ובמחלות כרוניות נוספות. פירות וירקות מספקים ויטמינים, מינרלים, סיבים וערכים תזונתיים נוספים החשובים ביותר לשמירה על בריאות.

בשביל לרדת במשקל אתם צריכים לאכול פחות קלוריות מהכמות שגופכם משתמש

זה לא אומר בהכרח לאכול פחות אוכל. ניתן ליצור גרסאות דלות קלוריות של המנות האהובות עליכם על ידי החלפה של המרכיבים רוויי הקלוריות בפירות וירקות דלי קלוריות. המים והסיבים בפירות וירקות יוסיפו לנפח המנה שלכם, כך שאתם תוכלו לאכול את אותו הגודל של המנה, רק עם פחות קלוריות. מרבית הפירות והירקות הם דלי קלוריות ובעלי אחוזי שומן נמוכים באופן טבעי, ועם זאת הם ממלאים מאוד.

דרך פשוטה לצרוך פחות קלוריות ולאכול יותר פירות וירקות במהלך היום

ארוחת בוקר: התחילו את היום בצורה הנכונה

איכלו ארוחת צהריים קלה יותר

ארוחת ערב

בחורה חותכת ירקות

אכילת חטיפים בחוכמה

חטיפים באיזור ה - 100 קלוריות  או פחות

במקום חטיפים רווי קלוריות ממכונת חטיפים, הביאו איתכם ירקות או פירות חתוכים מהבית.  שקית קטנה של צ׳יטוס או דוריטוס מכילה את אותה כמות הקלוריות של סך הפירות והירקות הבאים: תפוח קטן, כוס אחת של תותים וכוס אחת של גזר עם רבע כוס של מטבל דל קלוריות. 

החליפו את שקית הצ׳יטוס באחת או שתיים מהאופציות לעיל וכך תהנו מחטיף מספק ומשביע עם פחות קלוריות.

זכרו: החלפה נכונה היא המפתח להצלחה

זה נכון שברוב הפירות והירקות יש פחות קלוריות מאשר מאכלים רבים אחרים, אך הם בכל זאת מכילים קלוריות. אם תתחילו לאכול פירות וירקות בנוסף למה שאתם אוכלים באופן רגיל, תצרכו עודף קלוריות ותעלו במשקל. המפתח להצלחה בדיאטה הוא החלפה של מאכלים רוויי קלוריות בפירות וירקות דלי קלוריות.

טיפים נוספים לאכילה נכונה של פירות וירקות כחלק מהדיאטה שלכם

איכלו פירות וירקות בצורה בה הטבע נתן לכם אותם - או בטכניקות בישול ללא שומן או מעט שומן.

נסו לאדות את הירקות שלכם [1], השתמשו במטבלים ורטבים דלי קלוריות או דלי שומן, והשתמשו בעשבי תיבול ותבלינים בשביל להוסיף טעם. טכניקות בישול מסוימות כמו טיגון או שימוש ברטבים ומטבלים רוויי קלוריות ושומן רק יגבירו את כמות הקלוריות והשומן שאתם צורכים. איכלו את הפירות שלכם במצבם הטבעי בשביל להנות מהמתיקות הטבעית שלהם.

פירות וירקות קפואים או בקופסאות שימורים הם גם אופציה טובה.

פירות וירקות קפואים או בקופסאות שימורים יכולים להיות מזינים באותה רמה של פירות וירקות טריים. עם זאת, היזהרו לא לבחור את אלו עם תופסת סוכרים, סירופ, רוטב שמנת או מרכיבים אחרים שעלולים להוסיף קלוריות. אם תחליטו להשתמש בירקות ופירות משומרים, זכרו שבתהליך זה חלק מהויטמינים מתחמצנים ומתים, הקפידו להשלים את החוסרים בשימורים עם מולטי ויטמין מומלץ ואיכותי.

ביחרו פירות שלמים על פני מיצים ומשקאות פרי אחרים. במיצים יש הרבה פחות סיבים מאשר בפירות שלמים.

עדיף לאכול פירות שלמים כיוון שהם מכילים סיבים אשר עוזרים לכם להרגיש מלאים. כוס שתייה של מיץ תפוזים היא 85 קלוריות לעומת 65 קלוריות של תפוז שלם.

פירות שלמים טריים הם ממתק גדול יותר מאשר פירות מיובשים - עם אותה כמות הקלוריות.

קופסא קטנה של צימוקים (רבע כוס) מכילה כ – 100 קלוריות. אותה כמות קלוריות מכילה גם כוס שלמה של ענבים.

נטע לוי
נטע לוי
דילוג לתוכן