חומץ תפוחים לטיפול בפטרת ציפורניים – האם זה עובד?

יולי 13, 2022

הבחירה שלנו
חומץ תפוחים - My Healty Way

הטיפול בבעיה המציקה של פטרת הציפורניים יכול להיות ממש פשוט. יתכן מאוד, שתמצאו את הפתרון ממש בהישג יד – חומץ התפוחים שנמצא בכל מטבח.
הוא עשוי מיץ תפוחים שעבר שני שלבי תסיסה ומכיל ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו, חומצות אורגניות (חומצה אצטית וחומצת לימון), ועוד המון רכיבים חיוביים וחיוניים. טיפול בחומץ תפוחים לפטרת הציפורניים זוהי פרקטיקה שעובדת כבר מאות שנים בהצלחה.

גלו כיצד להכין את התרופה בעצמכם ולהשתמש בה לסילוק יעיל של הפטרייה מהציפורניים.

חומץ תפוחים לפטרת ציפורניים: איך זה עובד?

ישנם טריליוני חיידקים החיים על העור שלנו ולרוב הם מגינים על העור מפני פטריות ופתוגנים אחרים. עם זאת, לפעמים אורגניזמים עלולים לצאת מאיזון, ואז יכולים להופיע זיהומים או מצבי עור אחרים.

צמיחת יתר של פטריות היא למעשה הגורם ל- Tinea Pedis או מה שמכונה בדרך כלל "כף רגל של ספורטאי". זה נגרם כתוצאה מצמיחת יתר של פטריות כמו: קנדידה, אלביקנס, טריכופיטון, אפידרמופיטון ומיקרוספורום. במקרה של כף רגל, פטריות אלה משגשגות בתנאים לחים וחמימים- כמו כפות הרגליים שלנו לאחר שהן נמצאות בתוך גרביים ונעליים כל היום או לאחר אימון.
לחומץ תפוחים יש יתרונות אנטי-ויראליים, אנטי-בקטריאליים ואנטי פטרייתיים, כולם מסייעים לייצר מאזן חיידקים נכון על גבי העור שלך ולחסל את החיידקים המזיקים.

בדיקות ומחקרים רבים הצביעו על היכולות האנטי -פטרייתיות של חומץ התפוחים באופן כללי – בעוד שיש פחות מחקר על כף הרגל הספציפית. עם זאת, במחקר שנערך בשנת 2018, מדענים גילו כי החומץ יכול לעכב את צמיחת C. albicans בצלחת פטרי. הוא פועל על ידי הרס מבנה התא של הפטרייה, יחד עם אנזימים ספציפיים שהפטרייה צריכה כדי לשרוד.

ציפורניים מושלמות
טיפול בחומץ תפוחים לציפורניים מושלמות

סימנים לפטרת ציפורניים

אז איך תדעו שיש לכם זיהום פטרייתי [1]? ובכן, סביר להניח שתתחילו להבחין בכמה שינויים באופן בו האצבעות והרגליים שלכם נראות, מרגישות ומריחות.

להלן הסימנים השכיחים ביותר ל"כף רגל של ספורטאי":

  •         הצהבה של הציפורניים
  •         הצטברות של פסולת מתחת לציפורן
  •         עור סדוק ויבש
  •         עיבוי הציפורן
  •         פיצול ציפורניים
  •         שינוי צורת הציפורן (כמו קצוות כפופים או בליטות)
  •         ריח לא נעים במיוחד

כיצד להשתמש בחומץ תפוחים בפטרת ציפורניים?

הדרך הטובה והיעילה ביותר להשתמש בחומץ תפוחים לטיפול בצמיחת פטריות היא באמצעות השריית הרגליים בתמיסה מבוססת חומץ תפוחים. אפשר לעשות את זה בבית בקלות.

בצעו את ההוראות הבאות לפחות פעם בשבוע (זה יותר לצורך מניעה במקרים של מצבים כרוניים), או שתוכלו לעשות זאת מדי יום עד 3 פעמים ביום בהתאם לחומרת המצב.

  •         מצאו חומץ תפוחים אורגני איכותי. רצוי כזה המכיל את רכיב "האם", מאמינים ששכבה זאת, שלרוב מסוננת, בעלת סגולות מרפא חשובות.
  •         מלאו אמבט שאליו תוכלו להכניס את כף הרגל ביחס של 2 יחידות מים חמים ל-1 יחידת חומץ תפוחים.
  •         לאחר מכן, יש להשרות את כפות הרגליים במשך 10 עד 20 דקות, לשטוף במים ולשים קרם רגליים איכותי.
פינוק וריפוי לכף הרגל והציפורניים עם אמבט חומץ תפוחים
פנקו את הציפורניים שלכם עם תמיסה המכילה חומץ תפוחים

כיצד למנוע פטרת בציפורניים

לאחר שטיפלתם בזיהום, קרוב לוודאי שתרצו להימנע ממנו בעתיד. זה הגיוני, כי "כף רגל של הספורטאי" מעצבנת, לא אסטתית וכואבת. הדרך הטובה ביותר להימנע מפטרת ציפורניים היא לוודא שאתם מקפידים על היגיינה נכונה של כף הרגל: שימו לב לשטוף את כפות הרגליים לאחר האימון, לטפל בציפורני הרגליים שלכם באופן קבוע עם טיפוח וטיפול מספק לציפורן, להחליף נעליים וגרביים לחות ושימוש בקרם רגליים וציפורניים כחלק משגרת הטיפוח.

סיכום

זיהומים בכף רגל פטרייתית הם נפוצים, בדרך כלל לא עד כדי כך רציניים אך עלולים להיות מתסכלים מבחינה אסטתית ולגרום לתחושת אי נוחות לסובלים מהם לעיתים קרובות. בכל מקרה, לא מומלץ להזניח אותם כי זה יכול להתפתח לנזק חמור יותר לכף הרגל.
בראש ובראשונה, יש להשתדל להימנע מהם על ידי שמירת היגיינת הרגליים הנכונה על ידי שטיפת כפות הרגליים, במיוחד לאחר אימון, הגבלת זמן השהייה בגרביים ונעליים לחות ושמירה על בריאות הציפורניים.

לקריאת מאמרים נוספים בנושא, שעשויים לעניין אותך:

הבחירה שלנו
חומץ תפוחים - My Healty Way
יותם פרל
יותם פרל
דילוג לתוכן