כמה גרם חלבון יש בביצה והאם אכילת הרבה ביצים זה לא בריא?

יולי 12, 2022

אחד המאכלים הבסיסיים והנפוצים ביותר במרבית תכניות התזונה הבריאות וכן בתכניות תזונה המיועדות לעלייה במסת השריר הוא הביצה הפשוטה. הסיבה לכך, שרצוי ומומלץ לפזר את צריכת החלבון על פי שעות רבות להשגת התוצאות הטובות ביותר ולספיגתו המיטבית.

לכן הביצה שכיף לאכול אותה בבוקר מהווה מקור מעולה לחלבון.

ביצת עין

האם ביצים יכולות להזיק?

לא!

כל כמה שנים מדענים אלה, מפרסמים תוצאות של מחקרים אפידמיולוגיים ומפציצים בטענות שליליות  על ביצים.

בשנת 2012, רק לשם דוגמא אחת, פורסם בכתב העת "Atherosclerosis" מחקר שהחל לשדר שאכילת ביצים היא דבר רע ומזיק לכלי הדם כמו עישון סיגריות. תזונאים מומחים פקפקו בממצאים המשונים האלה, אך הנזק כבר נעשה ופייק ניוז הללו מתפזרים על גבי האינטרנט ברמה זאת או אחרת.

לצערי, חלק מהאנשים עדיין מאמינים שאכילת ביצים, ובמיוחד חלמון, תזיק לגוף מכיוון שהם מכילים כולסטרול ושומן רווי.
לאחר קריאת מאמר זה, תראו עד כמה המחשבות האלה שגויות. ביצת התרנגולת חוותה השמצה שלא כדין ).

ביצה קשה

הגיע הזמן להפסיק להקשיב לכל דברי הכזב האלה של הפסאודו מדענים שמנדים את הביצים ולהתחיל להקשיב לקול הרוגע בתוכנו, להיות ביקורתיים כלפי מחקרים ומאמרים, כיוון שישנים מחקרים שאומרים שאכילת ביצים דווקא מועילה ומזינה, וחוץ מזה גם טעימה.

ביצים הן מזון זול וכמו כן מקור מעולה לחלבונים שכמו שאתם יודעים, מרכיב חשוב ביותר להזנת הגוף, בין אם אתם מנסים לרדת במשקל, לבנות שריר או לבחור מרכיבים נכונה לתזונה לילדים שלכם. ביצים מתאימות לכל מנה שתרצו להכין, אז אתם יכולים לאכול אותן לארוחת בוקר – כמקושקשת או ביצה קשה, כנשנוש בין הארוחות או מטוגנות בתוך קערה ענקית של סלט ירקות לארוחת ערב.

הנה כמה חלבון יש בביצה אחת

כמות החלבון משתנה כתלות בגודל הביצה, לכן הוספנו טבלה המפרטת את כמות החלבון בכל גודל ביצה בהתאם לגודל שלה כפי שמצוין ל גבי האריזה:

גודל

קלוריות

חלבון (גר')

Jumbo

90

7.9

XL

80

7

L

72

6.3

M

63

5.5

צריכת החלבון היומית שלכם תלויה בגורמים שונים, כמו משקל הגוף, אך בהרכב תזונה בריאה, כזאת שתגדיל לכם את מסת השריר צריך להגיע לרוב לכ-35% צריכת חלבון מסך צריכת המזון היומית שלכם.

שלבו את הביצים עם עוד מאכלים מלאים בחלבון כדי שכל ארוחה תספק את התפתחות השריר ושאר התאים בגוף.

שקשוקה עם ביצים

מהו החלק בביצה שמכיל הכי הרבה חלבון?

ישנן מחלוקות רבות בעניין – האם לאכול את כל הביצה [1] – את החלמון ואת החלבון.
לאחרונה, מצאו מחקרים שביצים שלמות הן מזון מעולה לירידה במשקל ושהן אינן מעלות את הסיכון למחלות לב וכלי דם, הן אחד מסוגי החלבון הבריאים ביותר לנו.

למרות שחלמון הביצה מכיל הרבה חומרים תזונתיים חשובים כמו ברזל, ויטמינים A, D, E ו-K, החלק הלבן של הביצה מכיל הרבה חלבון, הוא אפילו משמש לייצור אבקת חלבון ביצים.
הלובן מביצה אחת מכיל כ-4 גר' חלבון, לעומת זאת, החלמון מכיל 2.7 גר' חלבון.

למרות שביצה מכילה ויטמינים ומינרלים רבים, ניתן להוסיף צריכה קבועה של תוספי תזונה כמו מולטי ויטמין ותוסף ברזל. להשלמת צרכי החלבון יומיים ניתן להשתמש בתוסף חלבון כמו סופר אפקט ועוד משלל תוספי התזונה שתוכלו למצוא באינטרנט ובאתרנו בפרט.

אבקת חלבון TNT Whey
יותם פרל
יותם פרל
דילוג לתוכן