קולגן וחומצה הילאורונית

יוני 19, 2022

תזונה בריאה, שגרת אימונים ושימוש במוצרים לא רעילים יכולים לעזור לנו מאוד בתחום היופי והטיפוח האישי. לפעמים, נטילת תוספים נוספים בצורה של כמוסות או אבקה יכולה לשפר את בריאותנו אפילו יותר.

קולגן וחומצה היאלורונית הם שני מוצרים דומים מאוד מכיוון ששניהם טובים לבריאות העור, השיער, הציפורניים ולשניהם יש השפעות מעכבות הזדקנות. כאן, נסתכל על חומצה היאלורונית לעומת קולגן כדי להשוות את היתרונות וההשפעות של שניהם.

נטילת תוספי חומצה היאלורונית

החומצה ההיאלורונית היא חומר שקיים באופן טבעי בגוף האדם. הוא נמצא בריכוזים הגבוהים ביותר בנוזלים הנמצאים בעיניים ובמפרקים.
החומצה ההיאלורונית בה עושים שימוש בתרופות מופקת מכרבולות של תרנגולים או מיוצרת על ידי חיידקים במעבדה.

תרופות חומצה היאלורונית משמשות לרוב עבור טיפול באנשים שסובלים מכאבי מפרקים כרוניים או דלקת מפרקים ניוונית, ניתוחי עיניים, ומשמשות גם עבור מילוי שפתיים בניתוחים פלסטיים.

ניתן אף להחיל חומצה היאלורונית באופן נקודתי עבור ריפוי פצעים, כוויות, כיבים בעור ולשימוש כקרם לחות.
בגלל תכונות הריפוי והיכולת הטבעית שלה לשפר את בריאות המפרקים, נעשה שימוש בחומצה ההיאלורונית במטרה לעכב את תהליך ההזדקנות, אך אין הוכחות התומכות בטענה שחומצה היאלורונית אכן מעכבת את תהליך ההזדקנות. 

אישה מטפלת בעור שלה

חומצה היאלורונית יכולה לשמור על הזוהר של העור שלכם, והיא גם טובה עבור המפרקים – כל זאת ללא תופעות הלוואי המזיקות של מוצרי עור רעילים.

רופאי עור ורופאים אחרים ממליצים לעיתים קרובות על חומצה היאלורונית בשל היכולת שלה לשפר את מרקם ומראה העור, והיא נמצאת גם במוצרי טיפוח רבים שמטרתם למנוע את הזדקנות העור. מכיוון שחומצה היאלורונית קיימת באופן טבעי בגוף, שם היא מסייעת בשמירה על הקולגן, הגברת הלחות ואף מספקת גמישות, לכן גם צריכת חומצה היאלורונית כתוסף תזונה הינה דבר יעיל.

צריכת חומצה היאלורונית יכולה לעזור לטפל בעור יבש, זקן, הפחתת קמטים, איחוי פצעים, כוויות שמש ועוד. חומצה היאלורונית פועלת כחומר סיכה וריפוד במפרקים וברקמות אחרות. בנוסף, היא עשויה להשפיע על הדרך שבה הגוף מגיב לפצעים. עם זאת, לא כל הטענות הנ"ל אושרו על ידי ה- FDA [1] והוכחו כנכונות מחקרית.

נטילת תוספי קולגן

קולגן הוא תוסף מוכר שמסייע לצמיחת השיער ובריאותו, לגמישות העור ולעיכוב תהליך ההזדקנות. בנוסף, הוא תורם לבריאות המפרקים. הקולגן הוא החלבון הנפוץ ביותר בגוף. זהו המרכיב העיקרי שנמצא ברקמות החיבור המרכיבות כמה מחלקי הגוף, כולל את הגידים, הרצועות, העור והשרירים.
הקולגן מעורר עניין משמעותי בעולם היופי כאבקה שניתן להוסיף לשייקים או כתוסף שניתן לבלוע ככמוסה. 

ישנם שני סוגים של תוספי קולגן מומלצים שצוברים פופולריות רבה: קולגן הידרוליזה וג'לטין. ג'לטין נוצר כאשר מבשלים את הקולגן. בשניהם כבר פירקו את החלבון הגדול לפפטידים קטנים יותר, שנספגים ביתר קלות בגוף. שניהם נבדקו והוכחו כמוצרים שעוזרים להגדיל את מסת השריר, הקולגן משפר את גמישות העור ולרפא דלקות פרקים. ככל שאנו מתבגרים, הקולגן מתפרק ונעלם מגופנו.

ירידת כמות הקולגן בגוף גורמת לקמטים, עור יבש, שיער שביר וחלש ומפרקים כואבים.
לכן מאמינים שצריכת קולגן נכונה עשויה יכולה לשפר את בריאות העור והשיער (שבריאותו האידיאלית מגיעה בשילוב קולגן עם אבץ למניעת הנשירה), להפחית כאבי מפרקים וניוון, להגביר את חילוף החומרים ואת תפוקת האנרגיה המגיעה למסת השריר, לחיזוק השיער, הציפורניים, השיניים ועוד.

אישה עם שיער קצוץ בלונדיני

חומצה היאלורונית לעומת קולגן

מכיוון שיש כל כך הרבה יתרונות ברורים לשניהם, באיזה הם כדאי לבחור?
שניהם אושרו על ידי ה-FDA כבטוחים לאדם, אך המחקרים עדיין נמצאים בעיצומם.

כפי שראינו, קולגן הוא תוסף חלבון נהדר וחומצה היאלורונית מסייעת בשמירה על רמות הקולגן, לכן אנשים רבים לוקחים את שניהם יחד.
דרך מצוינת לגלות מה עובד בשבילכם, היא פשוט לנסות בעצמכם. קנו את שני התוספים ממקומות מומלצים לרכישת תוספי תזונה ווודאו שהמוצר שאתם קונים הוא מחברה מוכרת ואיכותית.

אתם לא חייבים לבחור או בחומצה היאלורונית או בקולגן, אתם יכולים להשתמש בשניהם! העיקר שתשתמשו בהם בצורה בטוחה ותמנעו מתופעות הלוואי של קולגן ושל חומצה היאלורונית.

נטע לוי
נטע לוי
דילוג לתוכן