ג'ימנמה מומלצת: גלו את סודות התוסף וכיצד להשתמש בו

12 מוצרים נבדקו
12 שעות מחקר
25 ביקורות שנבחנו
ללא פרסומות

זוהי תרופה טבעית הידועה בכינויה "הורסת הסוכרים". במגוון תרבויות משתמשים בה על מנת להפחית את התשוקה למאכלים מתוקים ולשפר את רמת הגלוקוז בדם. במדריך זה אסביר על אופן השימוש בתוסף, יתרונותיו ותופעות לוואי אפשריות בשימוש לא נכון או באי הקפדה על הכמויות.

כמו כן, איתרתי עבורך את ג'ימנמה מומלצת במיוחד עם מרכיבים טבעיים בלבד וכזאת שבאמת עושה את העבודה בשימוש עקבי לאורך זמן.

הבחירה שלנו

מה כדאי לבדוק לפני שרוכשים ג'יממנה?

צמח זה משמש ברפואה האיורוודית בגלל סגולותיו הרפואיות. ג׳ימנמה היא גפן רב שנתי שניתן למצוא באיזורים הטרופיים בהודו, אפריקה ואוסטרליה. באוסטרליה הוא ידוע כצמח הפרה.

המונח לג׳ימנמה בהינדי הוא גורמר, אשר מתורגם לעברית כהורס הסוכרים. הג׳ימנמה זכתה בשם זה בגלל שהיא מכילה חומצה ג׳ימנמית אשר מדכאת טעם של סוכר. דיכוי טעם של סוכר שימושי מאוד כאשר מטפלים בסוכרת.

חושבים שג׳ימנמה גם מונעת מהגוף לספוג סוכרים מסוימים, מה שעלול לעזור בטיפול בבעיות כמו השמנת יתר, סוכרת וכולסטרול גבוה.

במאמר תוכלו לקרוא על היתרונות הרפואיים של הג׳ימנמה, כולל כיצד היא עובדת. תמצאו גם מידע לגבי הכנה של ג׳ימנמה וסיכונים.

יתרונות בריאותיים

ג׳ימנמה  ידועה ביכולותיה להוריד השתוקקות לסוכר, והורדת הקצב בו הגוף סופג סוכר ושומנים. הפעולות האלה עוזרות בטיפול בהשמנת יתר, סוכרת וכולסטרול גבוה.

הרכיב הפעיל בג׳ימנמה הוא חומצה ג׳ימנמית. החומצה מדכאת טעם מתוק מבלי לפגוע בטעמים אחרים. מחקרים הראו שזה עוזר שהורדת השתוקקויות למאכלים עם הרבה סוכר. ההשפעה מתחילה מהר מאוד – לאחר 30 שניות, ונמשכת כשעה בלבד.

סוכרת היא מצב נפוץ הנגרם מאי יכולת של הגוף לייצר או להשתמש באינסולין. ג׳ימנמה עוזרת להגביר את יצור האינסולין על ידי שיפור גדילת התאים בלבלב, היכן שהאינסולין מיוצר.

ג׳ימנמה מקטינה את כמות הסוכר הנספג במעיים. היתרון הזה מועיל מאוד לרמת הסוכר בדם אצל אנשים הסובלים מסוכרת, או בסיכון גבוה לסוכרת.

ג׳ימנמה יכולה למנוע ספיגה של שומנים, ובכך להוריד את רמות השומנים ה״רעים״ (LDL) בדם.

אישה עם פלסטר

מה מחקרים מראים

נעשו מעט מאוד מחקרים על ג׳ימנמה. המחקרים שכן נעשו הם ברובם קטנים ולא באיכות טובה מספיק.

מחקר שנעשה ב – 2017 באורגון מצא ש – 34 מבוגרים אשר נטלו תוספים המכילים חומצה ג׳ימנמית אכלו 44% פחות מתוקים מ – 33 מבוגרים אשר לקחו פלסבו. בניגוד לכך, אלו שקיבלו פלסבו נהגו ב – 430% יותר לאכול מתוקים מיד אחר כך.

במחקר קטן שנערך בהודו ב – 2010, ניתן 500 מיליגרם ג׳ימנמה לחולי סוכרת מסוג 2 באופן יומיומי למשך 3 חודשים. התוצאות היו:

ירידה בסימפוטמים של סוכרת, כולל עייפות וצמא ירידה ברמת הסוכר בדם, כולל רמות סוכר לאחר צום ורמות סוכר לאחר ארוחה שיפור ברמות השומנים.

מחקר מ – 2014 הראה שנטילת 200 – 400 מיליגרם חומצת ג׳ימנמה ביום יכולה להוריד את רמת הספיגה של שומן במעיים.

מחקר מ – 2004 בו השתתפו 60 אנשים במשקל יתר, הראה ירידה ברמות הכולסטרול ה״רע״ (LDL) [1] ביותר מ – 20%, ועלייה ברמת הכולסטרול ה״טוב״ (HDL) ב – 22%. בנוסף, המשתתפים ירדו בין 5% – 6% ממשקל גופם.

סיכום עד כאן

אין ליטול תוספי ג׳ימנמה אם אתן בהריון או מניקות, אצל ילדים ופעוטות, אם אתם לפני ניתוח. ג׳ימנמה יכולה לגרום להיפוגליקמיה לכן אין להשתמש בה אם אתם סובלים מסוכרת, אלא אם קיבלתם אישור מהרופא.

כמויות והכנה

כמו עם תוספים טבעיים אחרים, כמות נכונה של ג׳ימנמה תלויה בגורמים שונים. הגורמים הם גיל, מצב בריאותי ועוד. לא פורסמה מנה בטוחה ויעיליה של ג׳ימנמה, לכן עיקבו תמיד אחרי ההוראות של הרופא שרשם לכם ג׳ימנמה, או אחרי ההוראות על תווית המוצר.

הכנה

על פי המסורת, ג׳ימנמה סילבסטר נצרכת בצורת תה, או על ידי לעיסה של העלים. ניתן להשיג ג׳ימנמה גם בצורת אבקה בשייק טבעוני, טבליה או כמוסה, אך הכי נהוג לשתות אותה כתה בשביל לשלוט בתאבון, במיוחד כאשר מדובר בהשמנת יתר. 

טבליות וכמוסות עוזרות לדעת שאתם לא לוקחים כמות גבוהה מדי.

כמויות

ג׳ימנמה סילבסטר בטוחה אם נלקחת בכמות המומלצת.
הכמות המומלצת היא:

מנה גדולה מדי של ג׳ימנמה יכולה לגרום להרעלה בכבד, ואפילו היה מקרה אחד ידוע של צהבת הנגרמה שמנת יתר של ג׳ימנמה במבוגרים עם סוכרת.

לסיכום

למרות שג׳ימנמה  נחשבת בטוחה כאשר לוקחים את המנה המומלצת, חשוב לזכור שתוספים טבעיים אינם נבדקים על ידי ה-FDA, מה שאומר שאתם חייבים לבדוק היטב איזה מוצר אתם קונים.

כדי להבטיח שהמוצר שאתם קונים טהור, בידקו על התווית שהוא נבדק גם במעבדה שלישית.

ג׳ימנמה  קיימת בצורת תה, אבקה, כמוסה וטבליה. אין כמות מומלצת. בשביל להיות בטוחים שהמוצר טהור יש לבדוק היטב את התווית.

ג׳ימנמה היא תרופה טבעית אשר נטען שהיא עוזרת במצבים של השמנת יתר, סוכרת וכולסטרול גבוה. היא מכילה רכיב הנקרא חומצה ג׳ימנמית אשר מדכאת טעם של סוכר ועוזרת להוריד השתוקקות למתוקים.

יש המאמינים כי ג׳ימנמה מונעת ספיגה של סוכר ושומנים במעיים, ובאותו זמן מגבירה את יצור האינסולין בלבלב. המחקרים שנעשו בעניין מועטים מדי ולא ניתן להסיק מהם מסקנה חד משמעית.

ניתן להשיג ג׳ימנמה בצורת תה, כמוסות, טבליות ואבקה. ג׳ימנמה נחשבת בטוחה לרוב, אך היא עלולה לגרום לסימפטומים של היפוגליקמיה (רמות נמוכות של סוכר בדם) אצל אנשים מסוימים. אין כמות מומלצת של ג׳ימנמה.

אין לקחת ג׳ימנמה אם אתם סובלים מסוכרת, אלא אם קיבלתם אישור מיוחד מהרופא. ילדים, פעוטות, נשים בהריון, נשים מניקות, או כל מי שעתיד לעבור ניתוח לא צריך לקחת ג׳ימנמה, כיוון שאין מספיק מחקרים לגבי הבטיחות של ג׳ימנמה במצבים אלו.

מילה אחרונה

על אף שהמחקרים מבטיחים מאוד ומראים שיש השפעה לג׳ימנמה על הורדת הסוכר בדם והורדת כולסטרול ״רע״, עדיין יש צורך במחקרים נוספים על מנת לקבל תשובות חד משמעיות.

לכן, אל תאמינו לכל הבטחה של היצרן. התייעצו עם הרופא שלכם על מנת לוודא שלתוספים אין פוטנציאל להזיק לכם. זיכרו כי העובדה שתרופה היא ״טבעית״ לא בהכרח אומר שהיא בטוחה.

סיכום - ג'ימנמה מומלצת

נטע לוי
נטע לוי
נטע היא יועצת תזונה מנוסה המביאה גישה הוליסטית לאימוץ אורח חיים בריא יותר עבור לקוחותיה. היא עזרה למאות אנשים לשנות את הרגלי התזונה שלהם ולאמץ תפריט בריא ונכון יותר בהתאם ליעדים אותם רוצים להשיג.
עשוי לעניין אותך..
× ליווי תזונה אישי חינם (3 מקומות)