אבקת חלבון קלוריות

אוגוסט 27, 2022

יכול להיות ששייק החלבון שאתם שותים לאחר האימון מקשה עליכם לרזות? ובכן, זה יתכן.

בעוד ששייקים הם דרך מצוינת להשלים את החומרים המזינים הדרושים לאורח חיים פעיל, יש קלוריות באבקות חלבון. ואם אתם משתמשים בשייק חלבון באופן קבוע, הקלוריות עשויות להתחיל להצטבר.

אבל אין סיבה לדאוג. עם קצת מחקר, וקריאת תוויות, תוכלו לבחון במהירות את התוכן של שייק החלבון האהוב עליכם. תוך כדי, תראו בבירור כמה קלוריות יש לו, והאם זה מספיק – כי אנחנו כן רוצים קצת קלוריות בחיינו! נכון?

הנה הסיבה…

מהן קלוריות ולמה אנחנו צריכים אותן?

אולי תופתעו לגלות ש'קלוריה' היא בעצם לא נחשבת דבר בכלל. קלוריה היא למעשה יחידת מדידה, המתייחסת לכמות האנרגיה במזון ובשתייה – בארוחה עתירת קלוריות יש יותר אנרגיה שנאגרה בה לעומת חטיף קטן דל קלוריות. אז בהתאם למה שאתם אוכלים, לגוף שלכם יש הזדמנות להפיק הרבה אנרגיה מהמזון הזה, או מעט. זו הסיבה שאסור לעשות דמוניזציה לקלוריות בשום צורה – בכל מזון ושתייה יש קלוריות, והקלוריות חיוניות לחלוטין כדי לשמור על פעילותכם ובריאותכם.

למעשה, הקלוריות עוזרות לגוף שלנו לתפקד ברמות הבסיסיות ביותר [1], ולשמור על הלב והריאות שלנו. בנוסף, הם נותנים לנו כוח ואנרגיה לאימונים שלנו. אם אתם לא צורכים מספיק קלוריות, אתם עלולים להישאר עצבניים וחלשים.

אז כמה קלוריות אתם צריכים ביום?

הגוף שלנו שורף קלוריות כדלק, כל יום וכל היום – אפילו בזמן שאנחנו ישנים!

אז באופן כללי, אנשים פעילים בשנות ה-20-30 לחייהם צריכים כ-2500 קלוריות ביום. אם אתם פעילים במיוחד ומוציאים הרבה אנרגיה, סביר להניח שתרצו לצרוך יותר קלוריות בכדי לתמוך בצרכים היומיומיים שלכם.

אם אתם רציניים בקשר לצריכת הקלוריות שלכם, תחשבו את הצורך הקלורי היומי שלכם על סמך רמת הפעילות וקצב חילוף החומרים שלכם, מאחר והוא משתנה אצל כל אדם ואדם.

אוקיי, בואו נדבר על הקלוריות בשייק חלבון...

שייק חלבון טיפוסי, ללא מרכיבים נוספים, מכיל בסביבות 100-150 קלוריות לכל כוס הגשה. זה בערך עשירית מסך הקלוריות היומית הנדרשת לכם, אם אתם משתמשים ב-2 כוסות לכל שייק.

והעניין הוא שאם אתם משתמשים באבקת החלבון בצורה מושכלת – כחלק מתזונה בריאה ומאוזנת ואחרי אימון טוב – אז אתם בעצם צריכים את הקלוריות האלה כדי לתדלק את גופכם. לכן, למרות שיש קלוריות בשייק חלבון, הקלוריות הללו ישמשו אותנו היטב.

מה שאתם כן צריכים להיות מודעים אליו זה להאם אתם צורכים יותר קלוריות ממה שאתם שורפים ביום. מבלי לדעת כמה קלוריות יש בשייק החלבון שאתם צורכים, זה יכול להיות די קל להטות את האיזון לצריכה של יותר קלוריות משאתם צריכים.

אז זה הכל עניין של מודעות – ברוב השייקים מודפסים מספר הקלוריות שהם מכילים על התווית, כך שלברר זאת אינה בעיה.

הקלוריות הנסתרות בשייק חלבון

למען האמת, לחשב כמה קלוריות יש באבקת החלבון שלכם זה רק חצי מהתמונה, כי אלא אם כן אתם מערבבים את אבקת החלבון שלכם אך ורק עם מים, מרכיבים אחרים בשייק שלך יוסיפו קלוריות לשייק.

חלב דל שומן, יוגורט וחלב סויה יוסיפו כ-100 קלוריות נוספות לכל כוס – אבל הם גם מגבירים את כמות החלבונים בשייק!

בעוד שבחלב צמחי אחר כמו שקדים ואורז אין חלבון נוסף, הם מגיעים עם ספירת קלוריות נמוכה יותר של כ-50 קלוריות לכוס.

מתאמן לוגם ממשקה חלבון

בסך הכל, עם אבקה ובסיס נוזלי, אתם יכולים לצפות לכך ששייק החלבון הממוצע יכיל בסביבות ה- 200 קלוריות. אבל זה עדיין בסדר. כמו שאמרנו, כולם שונים וגם המטרות שלכם יהיו שונות משל האחר.

אם ירידה במשקל היא המטרה, ואתם מתייחסים לשייק החלבון שלכם כאל חטיף שלאחר האימון, 200 קלוריות זה בסדר, אבל כנראה שתרצו להגביל זאת שם.

אם אתם מחפשים להעלות במסה ולגדול, אולי תצטרכו למצוא דרכים נוספות בכדי להוסיף קצת יותר אנרגיה לשייק שלכם.

אולי תרצו לקרוא גם על איך עובד כמון להרזיה

הקלוריות במיקסים - כמה זה יותר מדי?

לעתים קרובות שייק החלבון מבר המיצים האהוב עליכם, או אפילו אלה שנמצאים במטבח שלכם, מכילים יותר מסתם אבקת חלבון ובסיס נוזלי. שילובים כמו פירות, ירקות, אבוקדו וחמאות אגוזים יכולים להיות מצוינים להוספת טעם, הגדלת תכולת הסיבים ולתרום ויטמינים ומינרלים נוספים.

עם זאת, אם אתם סופרים קלוריות כחלק מהמטרה לירידה במשקל, כדאי שתשקלו גם את הכמות הקלורית של השילובים שאתם יוצרים.

פירות מוסיפים מתיקות טבעית טעימה, אבל חשבו היטב על סוג הפירות שאתם מוסיפים. אפילו סוכרים טבעיים, למרות שבוודאי עדיפים על סוכרים מעובדים או ממתיקים מלאכותיים כמו אספרטיים, יכולים לגרום לגוף שלכם לאגור שומן נוסף. נסו לדבוק בפירות עם תכולת סוכר נמוכה יותר, כמו פירות יער. בננה מעניקה קרמיות נפלאה לשייקים, אבל המרקם החלק הזה מגיע יחד עם הרבה סוכר וקלוריות נוספות. השתמשו באבוקדו במקום זאת למרקם טוב עוד יותר והמון סיבים ללא כל הסוכר – בנוסף, השומנים הבריאים שומרים על יציבות הסוכר בדם ומרסנים את הרעב – שווה!

גם חמאת אגוזים היא מרכיב אהוב על מתאמנים רבים הודות לחלבון הגבוה והטעם המצוין שלה. אם אתם בדיאטה מוגבלת בקלוריות, זכורו שחמאות אגוזים הן הכל מלבד דלי קלוריות, כאשר רובן מכילות כ-100 קלוריות במנה של 16 גרם בלבד.

מה לגבי שייק חלבון 'דל קלוריות'?

אנו מקווים שעכשיו הבנתם שהקלוריות אינן בהכרח האויב. כתוצאה מכך, שייקים 'דלי קלוריות' הם לא באמת דבר שכל אישה פעילה צריכה.

יתרה מכך, בעוד ששייקים 'דלי קלוריות' יכולים לקדם ספירת קלוריות קטנה יותר, הם נוטים להיות עמוסים בתוספים פחות אידיאליים כמו ממתיקים מלאכותיים. התוספות הלא טבעיות הללו הוכחו כגורמות למספר תופעות לוואי לא רצויות, כולל נפיחות, אי נוחות בבטן, כאבי ראש ואפילו עלייה במשקל.

בחורה מחייכת במטבח ליד אבקות חלבון

לכן עדיף להימנע מקטגוריית 'דל קלוריות' בכל הנוגע לאבקת החלבון שלכם – שייק באיכות גבוהה עם מרכיבים טבעיים עשוי להכיל יותר קלוריות אבל בהחלט יספק יותר תועלת תזונתית כתוצאה מכך.

בקצרה: כן יש קלוריות בשייק חלבון, אבל אם תאכלו טוב ותתעמלו, תשרפו אותן בקלות

בסופו של יום, אין צורך לחשוש מקלוריות של שייק חלבון אם הקלוריות מגיעות ממקורות טבעיים ובריאים.

הימנעו מאפשרויות 'דלי קלוריות', ושימו לב למספר הקלוריות של הבסיס הנוזלי וכל התוספות שאתם זורקים לתוך השייק. בנוסף, אם אתם שורפים כמספר הקלוריות או יותר משאתם מכניסים לגופכם ביום, אז זה שום דבר שהגוף שלכם לא יכול לעמוד בו!

תוכלו למצוא כאן את רשימת אבקות החלבון המומלצות ביותר

אבקת חלבון TNT Whey
יותם פרל
יותם פרל
דילוג לתוכן