אבקת חלבון סויה מומלצת

11 אבקות חלבון נבדקו
22 שעות מחקר
37 ביקורות שנבחנו
ללא פרסומות

באופן כללי, אבקות חלבון העשויות מסויה הן תוספי מזון איכותיים ומצוינים לבניית מסת שריר על בסיס תזונה צמחית.
הן ידאגו שהתזונה שלכם תהיה טובה, במיוחד בכל הנוגע לתחליפים עבור ארוחות.
רבות מהן מלאות בחומצות אמינו וחלבון חיוניות ומעולות עבור בריאות העצמות ובניית מסת שריר רזה.

בנוסף, חלק מאבקות חלבון סויה מגיעות גם בגרסאות ללא גלוטן עבור טבעוניים ואנשים עם אי סבילות למזון.
ובכל זאת, צמח הסויה הצנוע עדיין מקבל הרבה יחס רע.

כן, יש אבקת חלבון על בסיס סויה שתתאים להעדפות של כולם, אך מהן אבקות חלבון הסויה הטובות ביותר עבור מתאמנים או אנשים שעושים דיאטה צמחית?

הבחירה שלנו
NOW Sports
טעם מצוין
תמורה מעולה למחיר

אבקות חלבון הסויה המובילות שלנו:

טבעונות זו לא דרך חיים זולה, אז אם אתם מנסים לחסוך כמה שקלים בתהליך בניית מסת השרירים שלכם, נסו אבקת חלבון הסויה של NOW Sports.

אבקת חלבון זו מכילה 90% חלבון סויה מבודד, מה שהופך אותה למשקה אידיאלי לאחר אימון עצים בחדר הכושר.

בנוסף, אין בכלל פחמימות, לאלו מכם שמקפידים לספור קלוריות!

יתרונות

חסרונות

אתם יכולים גם להוסיף אבקה לאפייה שלכם ולבשל לעצמכם בראוניז חלבון אם אתם קצת משתעממים משייק החלבון הטבעוני הסטנדרטי.

עם שם שגורם למוצר להישמע ביתי ונוסטלגי, הטחנה האדומה של בוב (Bob’s Red Mill) יצרו מוצר חלבון סויה ללא שימוש בבעלי חיים, מה שאומר שהוא נטול כמעט הכל – חלב, גלוטן, ממתיקים וחומרי טעם.

התוסף הזה ממש נהדר אם אתם רוצים קצת ליהנות מהטבע.

בכל מנה של מוצר זה יש 17 גרם חלבון, כך שהוא מועמד רציני אם אתם מעוניינים לבנות שרירים תוך מטרה להשתמש רק בתזונה טבעונית אורגנית.

יתרונות

חסרונות

השלימו את אורח החיים הטבעוני שלכם עם תוסף חלבון שיכול לתת לכם בוסט אנרגיה בחדר הכושר.

תראו זה לא סוד שמרבית האנשים מעדיפים מראה שרירי וחטוב.
אבקת חלבון סויה זאת תעזור לכם להשיג את המטרה הזאת בדיוק.

היא מיועדת כביכול להורדה במשקל אבל אם תשימו להרכב התזונתי פר מנת הגשה, תגלו שם כמות יפה של 13 גרם חלבון ממקור איכותי, שיתנו לשרירים שלהם בדיוק את הכמות הדרושה כדי לגדול ולהתפתח.

הרכב תזונתי עשיר ומאוזן שמוצר זה מציע הוא בדיוק מה שאתם צריכים כדי להשיג את יעדי האימון והתזונה שלכם באפקטיביות.

יתרונות

חסרונות

מהו חלבון סויה?

חלבון סויה הוא סוג של חלבון שמקורו בצמחי פולי סויה.

הוא מגיע ב-3 תצורות שונות – קמח סויה, תרכיזים וחלבון סויה מבודד.
בחלבון המבודד בדרך כלל נעשה שימוש באבקות חלבון ותוספי בריאות בשל תכונות בניית השרירים שלו.

הגוף לא מייצר באופן טבעי את חומצת האמינו החיונית הנמצאת בחלבון הסויה.
מסיבה זו, אנשים רבים הנמצאים בתזונה מוגבלת, כמו צמחונים, צורכים תוספי חלבון סויה עבור היתרונות התזונתיים שלהם.

בשל תכולת חומצת האמינו הגבוהה, חלבון הסויה נחשב על ידי תזונאים ל”חלבון מלא” שמכיל יתרונות דומים לחלבון המצוי בקטניות.

זהו גם אחד ממקורות תוספי החלבון הזולים ביותר וניתן למצוא אותו במאכלים כגון טופו וחלב סויה.

חלבון סויה מבודד מוצא את דרכו לעתים קרובות אל שייק חלבון כתחליף למי גבינה, שאנשים מסוימים עשויים להיות רגישים אליהם או נמנעים מהם מסיבות תזונתיות.

מהם סוגי חלבון הסויה הקיימים?

ישנם שני סוגים עיקריים של חלבון סויה – חלבון סויה מבודד ותרכיז חלבון סויה.

גם חלבון הסויה המבודד וגם התרכיז קיימים בפולי סויה, אשר מקולף ועובר הסרת שומן ש לפני עיבודו לחלקים השונים.

אבקת חלבון סויה מבודד הוא תוסף חלבון נפוץ בשייקים ובתוספים מחלבון סויה.
האבקה המבודדת (Isolate) מורכבת מ-90-95% חלבון וכמעט אינה מכילה שומן או פחמימות.

תרכיז חלבון סויה, לעומת זאת, מיוצר על ידי נטילת הסויה המקולפת/ללא השומן והסרת חלק מהפחמימות הקיימות בו.
הוא משמש לעתים קרובות באפייה, דגני בוקר וכמרכיב למוצרי מזון שונים.

התרכיז קל מאוד לעיכול ומכיל הרבה סיבים, ולכן הוא לעתים קרובות ממליצים עליו לילדים, קשישים ונשים בהריון שצריכים מעקב צמוד אחר בריאותם.

חלבון סויה: טוב או רע?

כשמדובר בפחד מפני אוכל ובוויכוחים אינטנסיביים לגבי כמה הם טובים או רעים לבריאותכם, הסויה נמצאת אי שם בפסגה יחד עם גלוטן, בשר אדום ועוד מספר דוגמאות.

יש שמועות רבות על כך שזה רע לבריאות, כולל טענות מופרכות שסויה יכולה להצמיח חזה גדול אצל גברים. מקורות מסוימים אף טוענים שסויה עלולה לגרום לחוסר פוריות אצל נשים.

עם זאת, לפי דבריה של ג’קלין לונדון, MS, RD, CDN מנהלת התזונה של the Good Housekeeping Institute:

מזונות המבוססים על סויה הם חלק מהמאכלים הטובים ביותר הקיימים על פני כדור הארץ.
פולי סויה מספקים מקור מעולה לחלבון צמחי, שלל ויטמינים ומינרלים החיוניים להפחתת הסיכון למחלות כרוניות ולסיבים שעוזרים לכם להרגיש שבעים ומרוצים.

היתרונות של חלבון סויה

1. תחליף לבשר

על פי נתוני מינהל המזון והתרופות בארצות הברית, חלבון סויה יכול לשמש כתחליף מצוין למוצרים מן החי בתזונה צמחית. הם מסבירים:

בניגוד לסוגים אחרים של שעועית, הסויה מציעה פרופיל חלבון “שלם”.
מוצרי חלבון סויה יכולים להחליף מזון המבוסס על בעלי חיים – המכילים גם הם חלבונים שלמים אך נוטים להכיל יותר שומן, במיוחד שומן רווי – מבלי להצריך התאמות משמעותיות בחלקים אחרים של התזונה.

– מינהל המזון והתרופות האמריקאי

2. נלחם במחלות לב

סויה מפחיתה את רמות כולסטרול ה-LDL [1] בגופכם, מה שמסייע במאבק במחלות לב. צריכת חלבון סויה מסייעת להפחית את הסיכויים של פיתוח בעיות לב בשלב מאוחר יותר בחיים.

בנוסף, סויה גם משפרת את מצב הוורידים, ומאפשרת לדם לזרום ללב שלכם ביתר קלות ויעילות.

3. מעולה לבריאות העצם

הסויה מכילה פיטו -אסטרוגן, מה שמקל על ספיגת סידן.
כתוצאה מכך, תוספי חלבון סויה רבים מועשרים בסידן, ומסייעים להגדיל את צריכת הסידן שלכם.
זה עוזר למנוע אובדן מסת עצם ונלחם באוסטאופורוזיס, מחלה בה העצמות שלכם מתדלדלות ככל שאתם מתבגרים.

4. מעלה את רמת האנרגיה

עובדים בעבודה פיזית ואינטנסיבית? עושים אימונים מטורפים בחדר הכושר?
הסויה מכילה חומצות אמינו בהן הגוף יכול להשתמש ולהמיר לאנרגיה.
בדרך זו, חלבון סויה לא רק עוזר לכם בבניית שרירים – הוא גם שומר על האנרגיה שלכם כאשר אתם עובדים קשה כדי להשיג את מסת השריר הרזה הזו!

5. מסייע במניעת סרטן

הסויה מכילה מרכיבים גניסטאין-פיטוכימיים שהתגלו כחומרים שמורידים את הסיכון לחלות בסרטן הערמונית וסרטן השד, מה שהופך אותה לאטרקטיבית עבור חובבי בריאות, גברים ונשים כאחד. הגניסטאין המצוי בחלבון סויה יכול למעשה לעצור את תאי הגידול לגמרי, ולגדוע את הסרטן באיבו לפני שהוא יכול להתפתח ולהחמיר.

נו, אז למה אתם מחכים? השתמשו בחלבון סויה כמרכיב חלופי במתכוני שייק החלבון שלכם.תיהנו מהיתרונות שלו באמצעות משקה טעים.

חלבון מי גבינה לעומת חלבון סויה

חלבון סויה הוא עתיר חלבון ודל בשומן ופחמימות באופן טבעי, מה שהופך אותו לאידיאלי כמשקה עבור ספורטאים, שייק חלבון ואולי אפילוכשייק שנועד להוות תחליף לארוחה טבעונית.

לרוב הוא מגיע בצורה של חלבון סויה מבודד בעל תכולת חלבון של 90-95%, מה שהופך אותו למקור חלבון מצוין.

חלבון מי גבינה מגיע מחלב פרה, ולכן הוא מתאים לצמחונים אך לא לטבעונים.

חלב פרה מכיל באופן טבעי כ-3.5% חלבון ו-4% שומן, וברגע שמי הגבינה מופרדים משאר החלב, הם עוברים תהליך עיבוד במטרה להסיר את עודפי השומנים, המים והפחמימות.

באופן כללי, שני תוספי מזון אלה יחסית זהים מבחינת תכולת החלבון והיתרונות שלו, כאשר שניהם מכילים את 9 חומצות האמינו החיוניות שגופכם אינו יכול לפתח בעצמו.

סיכום - אבקת חלבון הסויה הטובה ביותר

לאחר בדיקה מדוקדקת של מוצרים רבים אבקת חלבון הסויה של NOW Sports נבחרה כמומלצת ביותר.
אבקה זאת משלבת בתוכה מגוון יתרונות כמו: המון חלבון, מחיר נח, אין חומרים מזיקים, ערך קלורי נמוך.
וכמובן, מעל לכל אבקת חלבון זאת מבוססת על סויה והיתרונות שהיא מביא. אנחנו ממליצים על מוצר זה בחום.

יותם פרל
יותם פרל
יותם הוא מאמן כושר מנוסה ויועץ תזונה. התשוקה שלו לתחום הביאה אותו לשתף את המידע עם העולם באמצעות בלוג זה. ההמלצות שלו ותכניות האימונים כבר עזרו לאלפי אנשים להשיג את הגוף שהם תמיד רצו ובאופן כללי להפוך לבריאים וחזקים יותר.
עשוי לעניין אותך..