גוג'י ברי מומלץ

יוני 19, 2022

15 מוצרים נבדקו
28 שעות מחקר
59 ביקורות שנבחנו
ללא פרסומות

ישנו כיום שפע של מוצרי גוג'י ברי בשוק. מה שהופך את מלאכת האיתור של המוצר המתאים ביותר לקצת יותר מאתגרת. כיצד נדע לזהות את המוצרים הנכונים ביותר עבורנו? כיד נבחר בין כמוסות לבין התותים המיובשים עצמם? ואיזה מוצר לא יגרום לנו לבזבז כסף סתם?
בדיוק מסיבה זו, ערכנו השוואה מקיפה של מוצרי גוג'י ברי ובחרנו ב-3 המומלצים ביותר.

הבחירה שלנו
מציאה של ממש
תמורה מעולה למחיר

דירוגים

אם אתם רוצים את הגוג'י ברי בצורה הגולמית ביותר שיכולה להיות, Navitas Organics הוא המוצר המומלץ ביותר.
בגוג'י ברי המיובשים האלה אין תוספת של סולפיטים כחומר משמר וגם אין בהם תוספת סוכר.

הם גוג'י ברי אורגניים מוסמכים, מה שאומר שאתם לא צריכים לדאוג משאריות חומרי הדברה. הם גם נהדרים לבישול, לנשנוש או כתוספת לשיבולת שועל או סלט כדי להגדיל את צריכת נוגדי החמצון היומית שלכם.

יתרונות

חסרונות

כל כמוסת גוג'י ברי  רחבת ספקטרום של Planetary Herbals מכילה 700 מ"ג תמצית גוג'י ברי לצד מספר מייצבים לטובת שמירה על חיי המדף של הקפסולה.

זהו מוצר מוצק, מצוין אם אתם לא רוצים גוג'י יבשים או בתצורת אבקה.

יתרונות

חסרונות

Doctor’s Best הוא תוסף מעולה כדי לצרוך את העוצמה של נוגדי החמצון של הגוג'י ברי בצורה מרוכזת ככמוסה.

בכל כמוסה יש 600 מ"ג של תמצית גוג'י ברי, אם כי ישנם מספר חומרים משמרים ותוספים שהופכים את התוסף הזה לנקי פחות ממה שהוא יכול להיות.

יתרונות

חסרונות

הגוג'י ברי הטובים ביותר: הגוג'י ברי של Navitas Organics

Navitas מייצרים גוג'י מיובש ממקור אורגני עם אפס תוספים ואפס חומרים משמרים.
לא משנה אם אתם מבשלים את הגוג'י ברי או רק אוכלים אותם כחטיף, Navitas הם המוצלחים ביותר.
 

אורגני? כן. אפס תוספים? כן.
Navitas פשוט עושים הכל נכון בכל הנוגע לגוג'י ברי שלהם, החל מהמקום ממנו הם מביאים אותם ועד לעיבודם ואריזתם.
לשימוש כתוסף מזון או כחטיף, הגוג'י ברי המיובשים הללו הם המובילים בשוק.

למי כדאי לקנות גוג'י ברי?

הגוג'י ברי הם מקור מצוין לנוגדי חמצון רבי עוצמה עם היסטוריה ארוכה של שימוש ברפואה בוטנית סינית מסורתית.
הודות למחקר מדעי חדש, יש לנו עכשיו הרבה יותר מידע לגבי מי בדיוק יכול להפיק תועלת מהגוג'י ברי.

מחקרים מצביעים על כך שהגוג'י ברי יכולים לסייע בשליטה על רמת הסוכר בדם, מה שהופך אותם ליעילים במיוחד עבור אנשים עם תסמונת מטבולית או טרום סוכרת.

לגוג'י ברי יש גם את כל המאפיינים הנהדרים שהייתם מצפים מהם מנוגדי חמצון במזונות על:
הם מגנים על ה-DNA שלכם מפני נזקים, ומסייעים בהפחתת הדלקת הכרונית והמערכתית הקשורה לבעיות בריאות ארוכות טווח כמו מחלות לב.

אם עדיין לא הבנתם את זה, הגוג'י ברי הם תוסף שנועד לטווח הרחוק. כמו ברוב המקורות הטבעיים נוגדי החמצון, לא תראו את ההשפעה שלהם בין לילה.

ג'וגי ברי על העץ

לכן, אם אתם מחפשים שיפור מהיר או יתרונות מהירים באמצעות תוספים, הגוג'י ברי לא בשבילכם.
במקום זאת, הגוג'י ברי הם הבחירה הנכונה אם אתם מעוניינים בתוסף (או חטיף) שיעלו את רמות נוגדי החמצון שלכם ויפחיתו את הדלקות בטווח הרחוק.

מכיוון שהגוג'י ברי ותוספי הגוג'י ברי מגיעים בכל כך הרבה צורות שונות, קל לשלב אותם בשגרה שלכם, בין אם זה על ידי נטילת כמוסה יחד עם התוספים היומיים האחרים, באמצעות ערבוב תמצית גוג'י נוזלית בשייק, או אפילו רק על ידי הוספת כמה גוג'י ברי לשיבולת השועל בארוחת הבוקר.

איך דירגנו

הגוג'י ברי מגיעים במגוון תצורות שונים – אתם יכולים להשיג תוספי מזון המבוססים על קפסולה ומספקים תמצית גוג'י ברי מיובשת, בקבוקי תמצית גוג'י ברי נוזלית או אפילו גוג'י ברי יבש שלם. המגוון הרחב סיבך את תהליך הדירוג שלנו, אך הנה הדרך בה התמודדנו עם זה.

ראשית, הקפדנו להתמקד אך ורק במוצרים שהמרכיב הפעיל היחיד שלהם הוא הגוג'י ברי.
לעתים קרובות תמצאו את הגוג'י ברי כמרכיב בולט בתוספי נוגדי חמצון רבים שנועדו למטרות כלליות, אך לא כללנו את המוצרים הללו בדירוג שלנו. זה לא הוגן להשוות תוספים מרובי-מרכיבים, שבהכרח יהיה בהם מינון נמוך יותר של גוג'י ברי, לתוספים שמתמקדים אך ורק בגוג'י ברי.

חשוב מכך, אם אתם מחפשים ליהנות מחלק מהיתרונות המוכחים מדעית של הגוג'י ברי, כדאי לכם להתמקד במוצרים טבעיים יחסית.

קשה לבודד את ההשפעות של מרכיב רצוי אחד בלבד בתוספים מרובי-מרכיבים.
לאחר שהגבלנו את המיקוד שלנו לתוספים עם מרכיבים בודדים, הפרדנו את אלה עם עיצוב תוספים נקי ומרכיבים זרים מינימליים, כמו חומרי מילוי ועיבוי במוצרים מבוססי קפסולות או צבעים וטעמים מלאכותיים בתוספים נוזליים.

קערה עם גוג'י ברי ואגוזים

מכאן, ניתחנו את המוצרים הטובים ביותר בכל קטגוריה נפרדת של גוג'י ברי מיובשים, מבוססי קפסולה, נוזליים ושלמים.
נתנו תיעדוף למוצרים עם מינון גבוה וסממנים של טוהר כללי: שיטות ייצור טובות והוכחה של הכמות בפועל של תמצית הגוג'י ברי באמצעות חשיפה של היצרן או אישורי סחר אורגני.

לאחר שקבענו מהם המוצרים הטובים ביותר בכל קטגוריה, היינו צריכים לדרג את הקטגוריות עצמן.
שקלנו את הצרכים של רוב משתמשי הגוג'י ברי, והתחשבנו בשיקולים כמו קלות השימוש, רמת המינון וחשיפה למרכיבים זרים אחרים.

הגענו למסקנה שגוג'י ברי מיובש מלא ואבקת גוג'י ברי הם הבחירה הטובה ביותר עבור רוב האנשים, הודות לקלות שבה ניתן לשלב אותם בשגרת היום יום.

גוג'י ברי מיובשים משתלבים נהדר בסלט, יוגורט, גרנולה או שיבולת שועל, ואפשר לערבב בקלות אבקת גוג'י ברי בשייק חלבון, משקאות ירוקים, או משקאות אחרים. בחרנו את הטובים ביותר מכל קטגוריית מוצרים, ואז גיבשנו את הדירוג הסופי שלנו.
אלו הן האפשרויות הטובות ביותר של גוג'י ברי שקיימות בשוק כרגע.

יתרונות

לגוג'י ברי יש היסטוריה ארוכה ברפואה המסורתית. הגוג'י ברי שימשו את רופאי הרפואה המסורתית במשך שנים רבות בשל יכולתם להפחית דלקות, לחזק את המערכת החיסונית ולהילחם בנזקי חמצון.

מחקר מדעי מודרני חושף השפעות בריאותיות ישירות יותר של הגוג'י ברי, כגון טיפול בגורמי סיכון לסוכרת מסוג 2, הפחתת דלקות ופגיעות חמצוניות ואולי אפילו הגנה על הראייה.

הורדת רמת הסוכר

הגוג'י ברי יכולים להוריד את רמת הסוכר בדם.
מחקר שנערך על חולדות מעבדה הסובלות מסוכרת מסוג 2 גילה כי שילוב של גוג'י ברי בתזונה יכול להפחית את רמת הסוכר בדם ולשפר את הסימפטומים של סוכרת מסוג 2.

כך עולה ממחקר שפורסם ב-2015 בכתב העת Scientific Papers Animal Science and Biotechnologies.

העיתון מתאר כיצד צריכה של שילוב של גוג'י ברי במחזור הדם במהלך שבעה שבועות הובילה לשיפור ברמת הסוכר בדם בהשוואה לקבוצת ביקורת.

מחקרים אחרים שהובאו במאמר סקירה של חוקרים מאוניברסיטת פוזנן למדעי החיים בפולין גילו כי נראה כי לתרכובות פעילות בגוג'י ברי יש השפעה על הורדת רמות הסוכר בדם גם במודלים של בעלי חיים או במודלים של תאים, אם כי המנגנון המדויק העומד מאחורי השפעה זו אינו ידוע. בכל מקרה, הגוג'י ברי יכולים להיות שימושיים בניהול או בטיפול בסוכרת מסוג 2.

גוג'י ברי על שולחן עץ

הגוג'י ברי יכולים לסייע בשימור הראייה שלכם

אחד הממצאים המעניינים של המחקר אודות השימוש בגוג'י ברי לטיפול בסוכרת היה העובדה שנראה כי חלק ממרכיביו פעילים ביולוגית בעיניים. אחת ההשפעות של סוכרת מסוג 2 היא ניוון של הרשתית, חלק מרכזי בעין שלכם.

מחקר שפורסם בכתב העת המדעי Biochemical Pharmacology על ידי חוקרים מאוניברסיטת סידני באוסטרליה גילה שנראה כי לאחד המרכיבים בגוג'י ברי יש השפעה שמגנה על חלק מהתאים של הרשתית האנושית, מה שעלול להשפיע על השימוש בגוג'י ברי עבור בעיות ראייה אחרות. החוקרים ציינו שיש קשר-תלוי-מינון, כלומר ככל שצריכת הגוג'י שלכם גדולה יותר, כך ההשפעות המגינות על הרשתית שלכם גדלות.

הגוג'י ברי יכולים להגן עליכם מפני נזקי חמצון

למרות שידוע שהגוג'י ברי מכילים הרבה נוגדי חמצון, בדרך כלל קשה למדוד או לכמת עד כמה הם יכולים להגן על הגוף מפני נזקי חמצון והזדקנות.

למרבה המזל, ניסוי מבריק שפורסם בכתב העת Photochemical & Photobiological Sciences על ידי חוקרים באוסטרליה הצליח להדגים את ההשפעות המגינות של הגוג'י ברי על מודל בעלי חיים. בניסוי שלהם, הם השקו קבוצה של עכברים במשקה גוג'י ברי, או במשקה פלצבו המכיל הרבה מאותם המרכיבים, אך ללא הגוג'י ברי עצמו.

העכברים נחשפו למינון גבוה של אור אולטרה סגול, הגורם לנזק חמצוני ל-DNA ומשחרר רדיקלים חופשיים לגוף.
החוקרים מדדו את הנזק שקרה בתוך גופם של העכברים, וגילו שתמצית הגוג'י ברי הפחיתה משמעותית את מידת הנזק החמצוני.

למרות שעדיין לא התבצעו מחקרים בבני אדם שנחשפו לכמויות טבעיות של נזקים חמצוניים, זה בכל זאת נראה מבטיח – נזק חמצוני, והדלקות והפגיעות בדנ"א הנלוות אליו – הם אחד המסלולים הביולוגיים העיקריים שגורמים להזדקנות.
אם הגוג'י ברי יכולים למנוע נזק זה, זה יכול לגרום לכם להרגיש צעירים יותר, בריאים יותר ואנרגטיים יותר.

גוג'י ברי על רקע שחור

הגוג'י ברי יכולים להפחית את הדלקות

על פי סקירה שפורסמה ב-Food Research International [1], מספר מחקרים הראו השפעות תא ספציפיות להפחתת דלקות הודות לגוג'י ברי או לתרכובות הפעילות שלהן. בדרך כלל, ניסויים אלה כוללים חשיפת מודלים של בעלי חיים או תרביות רקמות לתרכובת הגורמת לנזק חמצוני, אשר בתורו גורם לדלקת. הגוג'י ברי מכילים תרכובות שמונעות או מפחיתות נזק חמצוני זה, או את הדלקות שמגיעות אחריה.

שוב, עדיין לא התבצעו מחקרים קליניים בבני אדם, או בטיפולים במצבים בריאותיים ספציפיים, אך בהתחשב בחשיבות הדלקות בבעיות בריאות כרוניות רבות, הגוג'י ברי נראים כמו דרך מבטיחה להפחתה או אפילו למניעת חלק מהדלקות האלו.

הפעילות נוגדת החמצון של הגוג'י ברי עולה במידה ניכרת לאחר שמעכלים אותה.
חוקרי כימיה ותזונה רוצים לעתים קרובות לדעת עד כמה פירות וירקות שונים "טובים" מבחינת היכולות נוגדות החמצון שלהם.

מדענים בודקים לעתים קרובות תמציות ממקורות מזון שונים כדי לראות לאלו מהם יש את הפעילות הגבוהה ביותר נגד סוג מסוים של רדיקלים חופשיים או חומר מחמצן. באופן מסורתי, תמציות הגוג'י ברי לא מצליחות במבחנים אלה באותה מידה כמו כמה נוגדי חמצון קלאסיים ממזונות כמו רימון או אוכמניות.

ביקורת על המחקרים

עם זאת, מאמר חדש מדגיש כמה בעיות בשיטות הבדיקה המסורתיות האלו שאולי גרמו לכך שהמדענים המעיטו בערך הכוחות האנטי-אוקסידנטיים האמיתיים של הגוג'י ברי.

העיתון, שפורסם בכתב העת Journal of Agricultural and Food Sciences, בדק את הפעילות נוגדת החמצון של מספר מקורות קלאסיים של נוגדי חמצון, אך בשני תנאים: הראשון, בעקבות פרוטוקולי הבדיקה הסטנדרטיים, והשני, לאחר "עיכול" מדומה.

קערה עם גוג'י ברי

העיכול המדומה כלל חשיפה של התמציות לאנזימי עיכול הנמצאים בקיבה, עם ההשערה שאנזימי העיכול והסביבה החומצית של הקיבה יכולים לשנות את הפעילות נוגדת החמצון של התרכובות המדוברות.

החוקרים גילו שיש עלייה משמעותית בפעילות נוגדת החמצון של הגוג'י ברי לאחר שאלו נחשפו לעיכול המדומה.

ממצאים אלה מצביעים על כך שבדיקות מעבדה סטנדרטיות לא משקפות את הפוטנציאל האמיתי של הגוג'י ברי, וכי הסתכלות על מחקר אמיתי ביצורים חיים עשויה לתת תמונה ברורה יותר של היתרונות של הגוג'י ברי.

מחקר חדש הראה השפעות של הגנה על העיניים אצל מבוגרים.
בעוד שמחקרים קודמים בנושא הגוג'י ברי ובריאות העיניים הוגבלו לניסויים בבעלי חיים, מחקרים מדעיים חדשים מתחילים להוכיח יתרונות גם אצל נבדקים אנושיים.

מחקר אחד כזה פורסם ב-2018 בכתב העת International Journal of Ophthalmology על ידי צוות חוקרים בסין.
המחקר חילק ל-114 אנשים עם ניוון מקולרי הקשור לגיל, באופן אקראי, פלצבו או תוסף גוג'י ברי המכילים 25 גרם של גוג'י ברי גולמיים מדי יום.

החוקרים עקבו אחר הנבדקים במשך 90 יום, והעריכו את רמת ההתקדמות של הניוון המקולרי.
החוקרים גילו שהקבוצה שקיבלה גוג'י ברי הראתה שיפורים ניכרים יותר מאשר הקבוצה שקיבלה את הפלצבו, בהתבסס על היחסים של סמנים ביולוגיים ספציפיים של ניוון מקולרי.

למרות שזה יהיה נהדר לראות מחקר ארוך טווח שבודק אם הגוג'י ברי עושים הבדל גדול בטווח הרחוק, תוצאות אלה נראות מבטיחות מאוד ויכולות להפוך את הגוג'י ברי לבחירה טובה עבור אנשים המעוניינים לשפר את בריאות העיניים שלהם.

מחקר אחר שפורסם ב-2019 מספק ראיות נוספות לכך שהגוג'י ברי יכולים להאט את ההתנוונות של תפקוד העין.
מאמר זה, שפורסם בכתב העת Journal of Ethnopharmacology, היה ניסוי קליני קטן של אנשים הסובלים ממצב רשתי ניווני הגורם לאובדן הדרגתי של תפקוד הראייה
.

בדומה למחקר הקודם, מחצית מהנבדקים קיבלו תוסף גוג'י ברי ואילו מחצית קיבלו פלצבו.
החוקרים בצעו מעקב אחר הנבדקים במשך שנה שלמה, ועקבו אחר שלמות השכבות המקולריות בשתי הקבוצות.

הם מצאו כי קבוצת הפלצבו חוותה ירידה בעובי בחלק זה של העין, אך קבוצת הגוג'י ברי לא חוותה זאת.

יתר על כן, הם לא מצאו תופעות לוואי הקשורות לתוסף הגוג'י ברי, בהחלט חדשות טובות אם את מעוניינים להשתמש בגוג'י ברי עבור בריאות העין בטווח הרחוק.

התוצאות הבולטות משני המחקרים שנידונו לעיל ידרבנו ללא ספק מחקר נוסף על תוספי גוג'י ברי ובריאות העיניים (ואולי אף מצבים ניווניים אחרים), אז מן הסתם עוד תשמעו על הגוג'י ברי בעתיד.

בחורה עם משקפי ראייה

תופעות לוואי

היו מספר מקרים מתועדים של אינטראקציות שליליות של הגוג'י ברי והתמציות שלהם עם וורפרין, מדלל דם נפוץ שניתן לאנשים עם היסטוריה של שבץ או קרישי דם.

חקר מקרה שפרסם צוות רופאים בכתב העת Pharmacology ב-2012 תיאר את אחד המקרים הללו.
אישה שעברה לאחרונה ניתוח בברך ולאחר מכן קיבלה מרשם לוורפרין צרכה מיץ גוג'י, והגיעה לחדר המיון עם חבלות ודימום מהאף.

הרופאים קבעו כי קיים קשר סביר בין מיץ הגוג'י לבין הוורפרין, שכן ברגע שהפסיקה לשתות את המיץ, הסימפטומים שלה השתפרו במהירות.

וורפרין מוכר כתרופה שמקיימת אינטראקציה עם תרכובות פעילות ביולוגיות רבות, ולכן האינטראקציות השליליות שלו עם הגוג'י ברי אולי לא כל כך מפתיעות בהתחשב בהשפעות השיטתיות והרחבות שלו.

מלבד זאת, ההשפעות השליליות היחידות הידועות שקשורות לגוג'י ברי קשורות לתגובות אלרגיות, שהן תופעת לוואי נדירות אך אפשריות בכמעט בכל חומר שמבוסס על צמחים.

בניסויים הקליניים המעטים שנערכו עד כה, לא דווח על תופעות לוואי שליליות.

מינון מומלץ

בספרות הקלינית הקיימת עד כה (שעדיין מוגבלת למדי) נראה כי המינון המומלץ של הגוג'י ברי הפעיל ביולוגית נע בין 6 עד 18 גרם של גוג'י ברי מיובש (או 25 עד 120 גרם של גוג'י ברי טריים, אם כי הגישה לאלה היא דבר נדיר מחוץ לסין).

כך עולה ממאמר סקירה בנושא השימושים המסורתיים והקליניים של הגוג'י ברי שפורסם ב-Food Research International.

המחברים, שאחד מהם הוא חוקר מאוניברסיטת אילינוי שיקגו והשני הוא חוקר של FreeLife, שמייצרים מוצרי גוג'י ברי, מדווחים כי ניתן לקחת גוג'י ברי את המינון במנה אחת או לפצל אותו למספר מנות במהלך היום.

צריך לבצע מחקרים נוספים כדי לקבל עוד מידע לגבי המינון, וגם איננו יודעים מה הכמות של תמצית הגוג'י השווה לרמת המינון של 6 עד 18 גרם של גוג'י ברי מיובשים. יש צורך בניתוח כימי מתקדם יותר כדי להבין את ריכוז החומרים הפעילים בתמצית גוג'י ברי.

גוג'י ברי מיובשים

שאלות נפוצות

ש: האם גוג'י ברי טוב עבורי?

ת: הגוג'י ברי מספקים כמות מכובדת של מיקרו -חומרים כמו ויטמין A, ריבופלבין, וכמה מינרלים.
נוסף על כך, הגוג'י ברי הם מקור מצוין לנוגדי חמצון שעשויים לסייע בהגנה על העיניים, העור, ולסייע בהשגת שליטה טובה יותר על רמת הסוכר בדם.

בהשוואה לתוספים ומקורות נוגדי חמצון אחרים, המחקר התומך בגוג'י ברי נמצא בשלב מוקדם יחסית, כך שרוב היתרונות הפוטנציאליים של הגוג'י ברי מבוססים על מחקרים בבעלי חיים ועל ניסויים קליניים קטנים מאוד.

עם זאת, זוהי תוספת שקל להוסיף לשגרת התוספים או התזונה שלכם, לכן שווה להתייחס אליו.

ש: מה הטעם של הגוג'י ברי?

ת: לגוג'י יש טעם חמצמץ, דומה מעט לחמוציות ודובדבנים מיובשים.

כאשר הם מיובשים, ניתן ללעוס את הגוג'י ברי, אך אלא אם כן הם התייבשו לגמרי הם לא אמורים להיות קשים מדי.
כמו צימוקים, הם יספגו לחות בקלות אם תוסיפו אותם לקוואקר או לקערת גרנולה.

אם אתם משתמשים באבקת גוג'י ברי, הטעם יכול להיות קצת יותר חזק בגלל שטח הפנים הרחב של האבקה.

קינוח עם גוג'י ברי

ש: האם וולפברי זה אותו דבר כמו גוג'י ברי?

ת: כן, וולפברי זה שם נוסף של הגוג'י ברי.
המונח 'וולפברי' פחות נפוץ בעולם תוספי התזונה, אם כי בחנויות גינון ובמשתלות, ייתכן שתפגשו במונח 'וולפברי' לעתים קרובות יותר.

במאמר זה וברוב הספרות הרפואית והמדעית, "גוג'י ברי" או השם המדעי Lycium barbarum הם הנפוצים ביותר.

ש: האם לשימוש בגוג'י ברי יש יתרונות עבור העור?

ת: ההשפעות נוגדות החמצון של הגוג'י ברי עשויות לסייע בהגנה על העור מפני אור אולטרה סגול ולרפא עור שנפגע מקרינת השמש.

אור אולטרה סגול המגיע מהשמש הוא הגורם העיקרי להזדקנות העור ותורם גם ללחץ חמצוני הכולל בגופכם.
הסיבה שחלק מהתזונאים מאמינים שהגוג'י ברי יכולים לעזור לעור שלכם היא בגלל שמחקרי מעבדה בבעלי חיים הראו כי הגוג'י ברי יכולים לנטרל חלק מהנזק החמצוני הנגרם על ידי אור אולטרה סגול.

במחקרי מעבדה, אור אולטרה סגול היא דרך פופולרית לגרום לכמות מבוקרת של נזק חמצוני.
למרות שאותם יתרונות עדיין לא הוכחו אצל אנשים, זה לא מונע מאנשים לצרוך גוג'י ברי במטרה לשפר את בריאות העור שלהם.

ש: מאיזה צמח מגיע הגוג'י ברי?

ת: הגוג'י ברי מגיעים מצמח ה-Lycium barbarum (או לפעמים מצמח ה-Lycium chinense, קרוב משפחה שלו).

הצמח נקרא לפעמים גפן הזוגיות. הוא נמצא בעיקר באסיה, מה שמסביר את הפופולריות של הגוג'י ברי בשיטות הרפואה המזרחית המסורתית. ביסודו של דבר, הצמח הוא שיח, ומייצר גוג'י ברי (שלפעמים נקראים גם וולפברי) לאחר פריחתו.

גוג'י ברי צומח על העץ

ש: האם הגוג'י ברי מזינים?

ת: הגוג'י ברי עתירים בנוגדי חמצון, מה שמסביר את היתרונות הבריאותיים הגדולים שלהם.
אבל מעבר לנוגדי חמצון, הגוג'י ברי הם גם מקור טוב לויטמין A וגם מקור מוצק לריבופלבין.

הגוג'י ברי הם גם מקור מצוין לעקבות מינרלים, כולל ברזל, נחושת, וסלניום.
זה לא צריך להיות מפתיע מדי, בהתחשב בכך שניתן למצוא יתרונות דומים למיקרו-תזונה בפירות עוצמתיים אחרים שהם גם מקורות טובים לנוגדי חמצון, כמו חמוציות, אוכמניות או פטל.

בעוד שרוב הקלוריות בגוג'י ברי מגיעות מסוכרים ופחמימות פשוטות, כל אלה קיימים באופן טבעי בפרי, ונוכחות הסיבים לצד הסוכרים אמורה להקהות את השפעתם על גופכם.

ש: מה זה גוג'י ברי?

ת: הגוג'י ברי הוא פרי קטן ואדום הצומח על גפן הזוגיות, המכונה מדעית כצמח ה-Lycium barbarum.

הצמח הוא שיח בגודל בינוני הגדל באירופה ובאסיה, והוא מוכר בזכות העובדה שהוא מצמיח את הגוג'י ברי, לו יש היסטוריה ארוכה של שימוש בשיטות רפואיות מסורתיות ועכשיו הוא נחקר באופן מעמיק יותר באמצעות טכניקות מחקר מדעיות מודרניות במטרה לחשוף יתרונות בריאותיים פוטנציאליים.

אשכולי גוג'י ברי

סיכום

לגוג'י ברי יש היסטוריה ארוכה של שימוש ברפואה מסורתית, אך המחקרים הקליניים על השימושים בו עדיין נמצאים בשלבים מוקדמים.

ישנן עדויות מבטיחות לכך שהגוג'י ברי יכולים להיות שימושיים עבור הורדת רמת הסוכר בדם, להגנה על העיניים ככל שמתבגרים, לעצור נזקים חמצוניים מקרינה אולטרה סגולה או ממקורות אחרים של רדיקלים חופשיים ולהפחתה של גורמי סיכון מסוימים שעשויים לגרום למחלות לב וכלי דם.

נראה כי לגוג'י ברי יש פוטנציאל לקיים אינטראקציה שלילית עם וורפרין, אך מלבד זאת נראה כי הוא בטוח למדי.

נראה שהמינון האופטימלי הוא כשישה עד 18 גרם של גוג'י ברי מיובשים ביום, אם כי נדרש מחקר נוסף בנושא בכדי לקבוע מינונים מומלצים.

למרות החסרונות הללו, העוצמה של נוגדי החמצון בתוסף זה מרשימה, ונעשים כיום מחקרים רבים על מנת לגלות מידע נוסף לגבי הדרך בה הגוג'י יכול להשאיר אתכם צעירים, בריאים ואנרגטיים יותר.

יותם פרל
יותם פרל
דילוג לתוכן