חמוציות לדלקת בשתן

יולי 26, 2022

אולי שמעתם שחמוציות מסייעות במניעת דלקות בדרכי השתן. אבל האם פירות היער החמוצים והטעימים האלה באמת מסייעים בריפוי?

המחקר על הנושא לא לגמרי ברור. כמה מחקרים מצאו ששתיית מיץ חמוציות או נטילת כדורי חמוציות יכולים למנוע דלקת בשתן, במיוחד אצל נשים שנמצאות בסיכון לזיהומים אלה. אבל מחקרים אחרים לא הגיעו למסקנה הזו. נראה שהחמוציות לא עובדות עבור כולם, והן לא מטפלות בדלקת בשתן שכבר קיימת אצלכם.

המכללה האמריקאית למיילדות וגינקולוגיה אומרת שמיץ חמוציות ותוספי חמוציות לא ממותקים עשויים להפחית את הסיכוי לדלקת בשתן אבל שעדיין לא ברור כמה אתם צריכים לקחת ולכמה זמן.

איך חמוציות עשויות לעזור לדלקת בדרכי השתן?

מדענים חשבו שחמוציות מגנות מפני דלקת בדרכי השתן על ידי הפיכת השתן לחומצי יותר, שהוא פחות ידידותי לחיידקים כמו Escherichia coli (E. coli) [1] שבדרך כלל אשמים בדלקת. אבל כעת, לחוקרים יש תיאוריה אחרת: חמוציות מקשות על חיידקים גורמי זיהום להיצמד לדפנות דרכי השתן.

יכול להיות שחומרי הזנה בחמוציות משפיעים כימית על החיידקים כך שהם לא יכולים להיצמד לדרכי השתן. או שיכול להיות שחמוציות יוצרות ציפוי חלקלק על דפנות דרכי השתן שמקשה על אי קולי להאחז בהן היטב.

חמוציות בתה

האם כדאי לקחת חמוציות לטיפול בדלקת דרכי השתן?

בגלל החומציות שלהן, לחלק מהאנשים עשוי להיות קשה לצרוך חמוציות. מיץ חמוציות גבוה במלחים הנקראים אוקסלטים, שעלולים להגדיל את הסיכוי לאבנים בכליות, במיוחד אם אתם כבר נוטים לסבול מסוגים אלה של אבנים. אם אתם נוטלים את התרופה לדילול דם Warfarin , עליכם להימנע ממוצרי חמוציות, מכיוון שחמוציות יכולות לקיים אינטראקציה עם Warfarin ולגרום לדימום.

אם אתם אוהבים מיץ חמוציות וזה לא מפריע לבטן שלכם, לא משפיע על מצב בריאותי אחר או על התרופות שאתם צורכים, מיץ חמוציות יהיה אופציה טובה לצריכה. אם תחליטו לקחת תוספי מזון, עדיף להתייעץ עם הרופא שלכם קודם.

יותם פרל
יותם פרל
דילוג לתוכן