ייצור תוספי תזונה

יוני 15, 2023

תהליך ייצור תוספי תזונה כולל סדרה של שלבים מתוזמרים בקפידה כדי להבטיח את הבטיחות, היעילות והאיכות של המוצר הסופי. החל ממקור חומרי גלם ועד אריזה ותיוג, כל שלב דורש הקפדה על הפרטים והקפדה על הנחיות רגולטוריות.

ייצור משלים מתחיל ברכישת חומרי גלם איכותיים, לרבות ויטמינים, מינרלים, תמציות צמחי מרפא וחומרים פעילים נוספים. מרכיבים אלו מקורם בקפידה מספקים בעלי מוניטין ועוברים בדיקות קפדניות על מנת להבטיח את טוהרם ועוצמתם. לאחר שחומרי הגלם עוברים את בדיקות בקרת האיכות, הם מוכנים לעיבוד. להלן מדריך צעד אחר צעד עבור ייצור משלים:

 

שלב 1: הנוסחה

הכל מתחיל בנוסחה. אני מקווה, כבעלי מותג, וידאתם שנוסחת תוספי התזונה שלכם משתמשת במינונים הנכונים של מרכיבי חומרי הגלם הנכונים כדי לספק מוצר מבוסס ראיות שיהיה לו יעילות, ושיאפשר לכם לבסס טענות מבנה/פונקציות . למרות שתוסף תזונה מנוסח היטב לא יבטיח מכירות ראשוניות, הוא עושה את הסיכוי הרבה יותר שיהיו לך מכירות חוזרות עקביות ברגע שהצרכנים ישתמשו בו בפעם הראשונה.

שלב 2: בחירת חומרי גלם

תוסף תזונה מנוסח היטב דורש שימוש במרכיבים מבוססי ראיות כדי להבטיח את יעילות המוצר. ניתן לבחור מרכיבים ברחבי העולם על בסיס איכות וצורות עיניים המספקות עוצמה גבוהה וזמינות ביולוגית. לדוגמה, תוספי מינרלים רבים כוללים מלחים מינרלים הנספגים היטב הקשורים לחומצות אורגניות, כולל ציטראטים, פיקולינטים וגלוקונאטים. כמו כן, פורמולות עם תמציות צמחים עשויות לכלול תמציות סטנדרטיות עם כמויות מובטחות של התרכובת הפעילה או הסמן הטבעי בתוך עשבי התיבול.

שלב 3: תמחור הניסוח

השלב הראשון מתחיל כאשר בעל מותג מגיש בקשה לתמחור ליצרן החוזה (CM). בתורו, ה-CM יצור גרסה משלהם של הניסוח ויאמת את תמחור חומרי הגלם עבור מרכיבי מפתח מול ספקים שונים. לאחר שכל זה נעשה, ה-CM יספק הצעת מחיר לבעל המותג.

שלב 4: הגשת הזמנת רכש

הספירה לאחור האמיתית מתחילה ברגע שבעל המותג מגיש את הזמנת הרכש. עכשיו, כשהם יודעים שיש מחויבות, ה-CM יכול ללכת לעיר ולממש את התהליך.

שלב 5: הזמנת חומרי גלם

ללא ספק, זהו השלב שלוקח הכי הרבה זמן בתהליך הייצור. למה? הנה דוגמה.

 

נניח שחומר הגלם המדובר הוא פרוביוטיקה. כמיקרואורגניזמים חיים, מרכיבים פרוביוטיים מיוצרים בדרך כלל לפי הזמנה. פשוטו כמשמעו חייבים לגדל אותם על מדיום טבעי, וזה לא קורה בן לילה. למעשה, גידול פרוביוטיקה עשוי להימשך 6 שבועות לערך. עכשיו נניח שהפרוביוטיקה הזו מגיעה מאיטליה (מה שקורה לעתים קרובות), אז זה אומר שהחומר המוגמר יישלח בינלאומי – מה שייקח 1-2 שבועות.

 

כמובן, ישנם חומרי גלם רבים מלבד פרוביוטיקה – לחלקם יש יציבות טובה יותר ואולי אף מצויים ב-CM. עם זאת, רוב הסיכויים שחומרי הגלם שבחרת לא יצטיידו במלאי של ה-CM, או שלא יצטיידו בכמות מספקת, כך שעדיין יהיה צורך להזמין יותר. זה ייקח 2-4 שבועות להגיע.

שלב 6: חומרי גלם מגיעים ומוכנסים להסגר ונבדקים

 

ברגע שחומרי הגלם מגיעים ל-CM, התקנות מחייבות אותם להסגר ולבדוק לפני שהם משוחררים למלאי. סוג הבדיקה הנדרש כולל זהות ועוצמה, תאימות מיקרוביולוגית ותאימות של מתכות כבדות.

זהות ועוצמה:

 

כדי לבדוק את הזהות והעוצמה, חייבת להיות מתודולוגיה מבוססת לבדיקת מרכיב חומר הגלם. לא רק שיש לפעול לפי המתודולוגיה הזו, אלא שיהיה צורך לרכוש תקן אם ל-CM אין כבר את התקן. חומר הגלם ייבדק מול התקן באמצעות ציוד מעבדה מתאים כדי לראות אם הוא תואם. בדרך זו ניתן לבסס זהות ועוצמה.

בדיקות מיקרוביולוגיות:

 

לאחר מכן, יש לבדוק את חומר הגלם לגבי תאימות מיקרוביולוגית כדי לוודא שהוא אינו מכיל רמות מסוכנות של מיקרואורגניזמים כגון E. coli. לצורך כך יידרש ציוד מיוחד במעבדה מיקרוביולוגית נפרדת. מכיוון שלכל ה-CMs לא תמיד יש מעבדה מיקרוביולוגית פנימית, יתכן והמשמעות היא שחומר הגלם יצטרך להישלח למעבדה של צד שלישי לבדיקת מיקרו.

בדיקת מתכות כבדות:

 

לבסוף, יש לבצע גם בדיקות מתכות כבדות לעופרת, כספית, קדמיום וארסן.

שלב 7: עבודת ספסל

לאחר שכל חומרי הגלם ישוחררו למלאי, ה-CM יבצע את עבודת הספסל. כאן יתערבבו חומרי הגלם כולם יחד, ומספר מצומצם של טבליות וקפסולות ייוצרו במעבדה כדי לוודא שהפורמולה תעבוד בצורת מינון מוגמרת. בהתאם למצב, ה-CM עשוי לספק דגימות של הטבליות/קפסולות ללקוח לצורך הערכה. לאחר שהלקוח יאשר את הדגימות, ה-CM יכול לעבור לקבוצת הפיילוט.

 

שלב 8: אצווה טייס

 

באמצעות מה שהם למדו במהלך עבודת הספסל, ה-CM יריץ בשלב הבא אצווה פיילוט של המוצר על ציוד הייצור בפועל. זה הכרחי כדי לקבוע שהמוצר יפעל בצורה נכונה על הציוד במהלך ריצת הייצור בפועל. אם יש בעיות כלשהן, ייתכן שיהיה צורך להתאים את הניסוח, מה שעשוי לדרוש אישור של בעל המותג. אם הכל ילך כשורה, ה-CM יעבור לריצת הייצור המלאה.

שלב 9: הפעלת ייצור ובדיקה

ריצת הייצור היא כאשר המוצר המוגמר ייוצר בפועל. יש כמה שלבים בתהליך, כולל כמה בדיקות נוספות שצריך לעשות. זה כולל אחידות של תערובת, אחידות תכולה, בדיקת פירוק וחזרה על הבדיקות שנעשו על חומרי הגלם (זהות ועוצמה, תאימות מיקרוביולוגית ועמידה במתכות כבדות).

בדיקת פירוק:

 

בדיקת פירוק היא תהליך שבו נפילת הקפסולה או הטבליה מוכנסת למים מבוקרים בטמפרטורה ולאחר מכן מתסיסה (הזזה במיכל קטן) לדומה לפעולה השרירית של העיכול. אם הטבליות/קפסולות מתמוססות בתוך 45 דקות במים, סביר להניח שגם היא תתמוסס במערכת העיכול האנושית, והרכיבים התזונתיים שלה יהיו מוכנים לספיגה.

אחידות של תערובת:

 

כל חומרי הגלם המהווים תוסף תזונה נתון מעורבבים יחד במיקסר מסחרי בקנה מידה גדול. במהלך תהליך זה, חיוני שחומרי הגלם יהיו מעורבים באופן מלא ואחיד כדי להבטיח חלוקה שווה של כל ויטמין, מינרל, עשב וכדומה ("חומרי הזנה") לאורך כל המנה.

אחידות התוכן (משקל טאבלט לבדיקה נקודתית):

 

לאחר קביעה שהתערובת אחידה, השלב הבא הוא לוודא שלכל טבליה וקפסולה יש את המשקל הנכון על מנת לאמת את עוצמת התזונה שלה. זה ידוע בשם "אחידות תוכן". בזמן מילוי קפסולות או טבליות מחוררות במהלך תהליך הייצור, משקלן נבדק באופן קבוע.

בדיקת יציבות:

 

אם תאריכי תפוגה מופיעים על התווית של המוצר, יש לערוך בדיקות יציבות. בדיקת יציבות עוזרת לזהות אילו רכיבים תזונתיים הפגיעים ביותר לנזק ובאיזו מידה העוצמה מושפעת.

שלב 10: בדיקת מוצרים מוגמרים

 

לאחר ביצוע הטבליות המוגמרות מאצוות הייצור, מתבצעת חזרה על אותם סוגי בדיקות שנעשו על חומרי הגלם, כולל זהות ועוצמה, תאימות מיקרוביולוגית ועמידה במתכות כבדות. לאחר מכן, ה-CM יפיק תעודת ניתוח (COA) שתישלח לבעל המותג. לאחר שבעל המותג מאשר את ה-COA, ניתן לשלוח את המוצר המוגמר למתקן ההפצה של הלקוח, ותהליך ייצור משלים הושלם.

 

יותם פרל
יותם פרל
דילוג לתוכן