כדורים לנשירת שיער

ספטמבר 18, 2022

התמודדות עם נשירת שיער יכולה להיות מתסכלת, לא משנה באיזה גיל. השוק מוצף בסוגים שונים של כדורים לנשירת שיער, וכבר אי אפשר לדעת מה באמת יעיל ומביא לתוצאות, ומה הוא לא אחרת מתרמית, ובמקביל, ביקור אצל רופא עור או מומחה לנשירת שיער יכול להיות יקר.

חשוב לדעת שישנם סוגים שונים של נשירת שיער, ואפשרויות הטיפול עשויות להשתנות בהתאם.

התרופות הזמינות לטיפול בנשירת שיער מעניקות פתרון לנשירה אצל נשים או גברים. חלק מהתרופות למעשה מעטות את נשירת השיער, חלק מעודדות ומאיצות צמיחת שיער חדש, וחלק מהתרופות מבצעות את שני התהליכים במקביל.

 כדי לפשט את האפשרויות שלכם, במאמר זה נפרט את התרופות הטובות ביותר לנשירת שיער, יעילותן ותופעות הלוואי שלהן.

תרופות לנשירת שיער

ישנן תרופות לנשירת שיער הנלקחות באמצעות גלולות דרך הפה ויש הנצרכות על ידי מריחה מקומית. יש כאלו אשר ניתן לרכוש רק באמצעות מרשם ויש גם ללא מרשם.

מינוקסידיל

כשאתם חושבים על תרופות לנשירת שיער, זה כנראה הדבר הראשון שתחשבו עליו. החומר הפעיל מינוקסידיל הוא תרופה לנשירת שיער ללא מרשם.

 הוא מאושר על ידי מינהל המזון והתרופות (FDA) כטיפול בהתקרחות אנדרוגנית ונשירת שיער נשית. אבל הוא משמש גם עבור מגוון מצבים של נשירת שיער. מחקר משנת 2023 הראה שמינוקסידיל בריכוז של 5 אחוזים יכול לשפר את צמיחת השיער מחדש אצל גברים עם התקרחות אנדרוגנית.

 זו אינה האפשרות היחידה שקיימת בשוק. מינוקסידיל זמין במגוון מוצרי נשירת שיער ללא מרשם רופא, לשימוש באופן מקומי.

פורמולות של מינוקסידיל מורכבות בדרך כלל מנוזלים, קצף ושמפו. במחקרים נמרח מינוקסידיל על שיער יבש לחלוטין. רוב היצרנים מציעים לכם למרוח אותו על שיער יבש או מיובש במגבת.

 יכול להיות שתאלצו להמתין עד 4 חודשים כדי לראות תוצאות.

פינסטריד

פינסטריד היא תרופה לנשירת שיער לגברים. זו תרופת מרשם שנצרכת דרך הפה. קיימת גם גרסה של התרופה אשר ניתן למרוח מקומית על האיזור המצריך טיפול.

כדורים לנשירת שיער יכולים לשמש לטיפול בהתקרחות אנדרוגנית ובנשירת שיער אצל גברים. מחקר משנת 2018 הראה שניתן להשתמש בפינסטריד כדי להאט את נשירת השיער ולעזור לעודד צמיחת שיער חדשה.

ספירונולקטון

חלק מהתרופות המשמשות לנשירת שיער הן למעשה תרופות למצבים בריאותיים אחרים. ספירונולקטון הוא כדור משתן המשמש לטיפול בלחץ דם גבוה, והוא יכול לשמש גם כטיפול עבור נשירת שיער אצל נשים. זו תרופת מרשם הנלקחת דרך הפה. אלדקטון הוא מותג של תרופה המכילה ספירונולקטון, אך זמינות גם גרסאות גנריות.

 ספירונולקטון מיועד במיוחד לנשירת שיער אצל נשים מכיוון שהוא מכוון להורמונים מסוימים.

 סקירה משנת 2013 בחנה את הספירונולקטון כתרופה לנשירת שיער אצל נשים. מחקרים הראו שזהו טיפול יעיל להפחתת נשירת שיער, במיוחד בשילוב עם מינוקסידיל.

כיצד פועלות תרופות לנשירת שיער?

תרופות לנשירת שיער פועלות על ידי הפחתת נשירת שיער או גירוי צמיחת שיער חדש. מוצרים למריחה או לצריכה דרך הפה פועלים בדרכים שונות.

תרופה זו פועלת, בין היתר, על ידי קיצור שלב המנוחה של מחזור צמיחת השיער והנעת שערות לשלב הצמיחה הפעילה. עם זאת, המנגנון המדויק שבו פועל מינוקסידיל עדיין לא מובן במלואו.

תרופה זו פועלת על ידי חסימת פעולתו של אנזים הממיר את הורמון הטסטוסטרון להורמון אחר, דיהידרוטסטוסטרון, הגורם לנשירת שיער בגברים.

תרופה זו פועלת על ידי האטת הורמונים גבריים הנקראים אנדרוגנים, הכוללים טסטוסטרון. תרופה זו עשויה להאט את נשירת השיער עקב התקרחות אנדרוגנית ולסייע בצמיחת שיער מחדש אצל נשים.

תרופה זו פועלת בדומה לפינסטריד. היא מעכבת את האנזים שהופך טסטוסטרון לדיהידרוטסטוסטרון.

תופעות לוואי של תרופות לנשירת שיער

בעת שימוש במוצרים למריחה או נטילה דרך הפה, ייתכנו תופעות לוואי או אינטראקציות אפשריות. אם אתם מודאגים מתופעות לוואי מסוימות או רוצים לוודא שאתם יכולים לקחת תרופה לנשירת שיער עם תרופות אחרות, התייעצו עם הרופא או הרוקח.

 תופעות הלוואי של טיפולים עבור נשירת שיער על ידי מריחה כמו מינוקסידיל יכולות לכלול:

לתרופות לנשירת שיער לגברים, כגון פינסטריד ודוטאסטריד, יכולות להיות תופעות לוואי הקשורות לבריאות מינית, כגון:

תופעות הלוואי של ספירונולקטון יכולות לכלול:

ספירונולקטון יכולה להיות קשורה גם לבעיות התפתחותיות אצל העובר. הימנעו מכניסה להריון בזמן נטילתה.

 אם אתם חווים תופעות לוואי כלשהן בעת נטילת תרופות לנשירת שיער, דווחו מיד לרופא או לרוקח.

טיפולים אחרים לנשירת שיער

להלן כמה דרכים ביתיות ושינויים באורח החיים העשויים לעזור להפחית את נשירת השיער:

 ויטמינים ותוספי מזון מסוימים עשויים להיות מועילים. ויטמין  A, ויטמין C, ויטמיני B וויטמין D מועילים כולם לבריאות השיער. ברזל ואבץ עשויים גם למתן את נשירת השיער.

תזונה עשירה בחלבון עשויה ליצור שיפור במצבכם. שיער מורכב מחלבון, כך שצריכה מספקת של חלבון בתזונה היא חשובה לצמיחת שיער.

 טיפולים נוספים כמו שימוש במכשירי לייזר, זריקות סטרואידים, השתלות שיער והליכי פלזמה עשירה בטסיות אלו אפשרויות שאולי כדאי לכם לשקול, אם כי אלו טיפולים נפוצים יותר לנשירת שיער דלקתית.

מתי לפנות לרופא

פנו מיד לרופא אם אתם מבחינים בסימנים מוקדמים של נשירת שיער במטרה לקבל אבחון מוקדם. משם תוכלו להתחיל את מהלך הטיפול המומלץ לפני שהנשירה תחריף.

שאלות נפוצות

רופא עור עשוי להמליץ על מינוקסידיל למריחה, אשר זמין גם ללא מרשם. רופא עשוי לרשום פינסטריד לצריכה דרך הפה עבור גברים. תרופות אלו מאושרות על ידי הFDA עבור מצבים מסוימים הגורמים לנשירת שיער. תרופות מרשם אחרות עשויות להיות זמינות כפתרון לנשירת שיער.

ביוטין, או ויטמין B7, הוא תוסף שנלקח בדרך כלל לשיער, עור וציפורניים. ביוטין עשוי לסייע בשיפור עובי השיער ובריאות השיער באופן כללי.

נשירת שיער עלולה להיות תופעת לוואי של חוסרים תזונתיים מסוימים. רמות נמוכות של ויטמין D, סלניום, אבץ וברזל עלולות לגרום לנשירת שיער. תיסוף בכמות עודפת של נוטריינטים מסוימים, כגון ויטמין A, ויטמין E וסלניום, עלולה גם כן לגרום לנשירת שיער.

לסיכום

להרבה מאיתנו השיער מהווה מקור לביטחון. הביטחון העצמי של לא מעט אנשים נפגע כאשר הם מגלים סימנים של נשירת שיער. אם נושר לכם השיער, אתם לא לבד. אנשים רבים חווים נשירת שיער בשלב מסוים בחייהם, וישנם טיפולים רבים לטיפול בבעיה. תרופות הוכחו כאפשרות טיפול יעילה לנשירת שיער. ניתן להשיג רבות מהן בחנויות טבע, בתי מרקחת וחנויות מקוונות.

יותם פרל
יותם פרל
דילוג לתוכן