כדורי טסטוסטרון – איפה קונים והאם יש תוספים טבעיים?

פברואר 21, 2023

טסטוסטרון הוא הורמון המיוצר באשכים אצל גברים ובכמויות קטנות יותר בשחלות של נשים. הוא ממלא תפקיד קריטי בפיתוח ותחזוקה של מאפיינים מיניים גבריים, כגון צמיחת שיער פנים וגוף, העמקת קול, פיתוח מסת השריר והגדלת צפיפות העצם. הטסטוסטרון גם עוזר לווסת את התפקוד המיני, כולל חשק המיני וייצור זרע. אצל נשים, הטסטוסטרון עוזר לשמור על מסת השריר והעצם, והוא עשוי גם להשפיע על החשק המיני. רמות הטסטוסטרון בדרך כלל מגיעות לשיא במהלך גיל ההתבגרות ועד גיל 30 בערך, ולאחר מכן יורדות בהדרגה עם הגיל.

תוספי טסטוסטרון נועדו להעלות את רמות הטסטוסטרון בגוף והם מכילים בדרך כלל צורות טבעיות או סינתטיות של טסטוסטרון, או מרכיבים התומכים בייצור טסטוסטרון ו/או מגבילים את הפיכתו להורמונים אחרים. תוספי טסטוסטרון מגיעים בצורות שונות, כולל גלולות, כמוסות, ג'לים, מדבקות וזריקות. הם נמצאים בשימוש לעתים קרובות בקרב גברים שיש להם רמות טסטוסטרון נמוכות עקב הזדקנות או מצבים רפואיים, כמו גם ספורטאים ומפתחי גוף המעוניינים לשפר את הביצועים הפיזיים שלהם ואת פיתוח השרירים. חשוב להתייעץ עם רופא לפני תחילת השימוש בתוספי טסטוסטרון.

תוספי תזונה אחרים שמגבירים את רמות הטסטוסטרון:

טריבולוס: יש מחקרים המצביעים על כך שתוספי טריבולוס יכולים להעלות הטסטוסטרון, מה שעשוי לגרום לשיפור כוח השרירים וביצועים אתלטיים. לרכישת טריבולוס איכותי במבצע לחץ כאן.

ויטמין K2: ויטמין K2 הוא ויטמין שנמצא במזונות מסוימים, כמו גבינה וחלמוני ביצה. הוא הוכח כמגביר את רמות הטסטוסטרון בגברים.

אשווגנדה (Ashwagandha): אשווגנדה הוא צמח רב עוצמה ששימש במשך מאות שנים ברפואה המסורתית לטיפול במגוון מחלות. בין יתרונותיה הרבים, הוכח כי אשווגנדה משפרת את התפקוד המיני הכללי ומגבירה את רמות הטסטוסטרון בגברים. 

מונוקה (Mucuna Pruriens): היא תמצית צמחית שהוכחה כמגבירה את רמות הטסטוסטרון בגברים. מאמינים שהיא פועלת על ידי הגברת רמות הדופמין במוח, מה שיכול לעורר את ייצור הטסטוסטרון.

ויטמין D: ויטמין מסיס בשומן החיוני לתפקוד תקין של הגוף. הוא מיוצר באופן טבעי בעור בחשיפה לאור השמש וניתן להשיגו גם באמצעות תזונה ותוספי מזון. הוכח כי ויטמין D ממלא תפקיד בייצור הטסטוסטרון. מחקרים הצביעו על כך שגברים עם רמות נמוכות של ויטמין D עשויים להפיק תועלת מתוספים כדי לעזור להעלות את רמות הטסטוסטרון שלהם.

בורון: בורון הוא מינרל שנמצא במזונות מסוימים, כמו אגוזים ואבוקדו. הוא הוכח כמגביר את רמות הטסטוסטרון בגברים על ידי הפחתת רמות SHBG (גלובולין קושר הורמוני מין) והעלאת רמות הטסטוסטרון החופשי.

מקורות פופולריים לרכישת תוספי טסטוסטרון:

חנויות תוספים מקוונות מציעות מגוון רחב של תוספי טסטוסטרון בצורות שונות. אחד מהאתרים הנפוצים והמוכרים הוא iherb.com. בעת הרכישה, הקפידו לעשות את המחקר ולהסתכל על ביקורות של אנשים על המוצרים השונים על מנת לבחור מוצר אמין ואיכותי. לחצו כאן לרכישת תוספי טסטוסטרון.

יותם פרל
יותם פרל
דילוג לתוכן