תרופות סבתא לנשירת שיער

ספטמבר 18, 2022

השיער הוא חלק בולט מתווי הפנים והמראה הכללי שלנו, והוא אומר הרבה על האישיות של האדם. בין אם זה שיער שופע ופראי, מבריק, גלי או חלק, נפוח, מתולתל או מדורג – שיער מלא ובריא הוא החלום של כולנו. הסיוט הגרוע ביותר הוא נשירת שיער מופרזת ובעיות אחרות הקשורות לשיער.

 ישנן הרבה סיבות לנשירת שיער. החל מאורח חיים, בעיות הורמונליות, חוסרים תזונתיים ועד תרופות מסוימות או אפילו שימוש יתר במוצרי טיפוח המכילים כימיקלים – נשירת שיער היא בעיה מדאיגה. במאמר זה הבאנו לכם כמה תרופות ביתיות לנשירת שיער ולשיפור הצמיחה כדי להצמיח מחדש את השיער באופן טבעי.

תרופות סבתא ביתיות מועילות לנשירת שיער:

1. עיסוי שמן חם

אין דבר שמועיל לזקיקי השיער ולקרקפת יותר מאשר עיסוי שיער טוב עם שמן חם. בחרו את סוג השמן המועדף, זה יכול להיות קוקוס, חרדל, זית, שומשום, שקדים או אפילו תערובת נחמדה של כמה מהם. בצעו עיסוי עמוק עם שמן חם, ולאחר מכן עטפו את השיער במגבת חמה. זוהי בהחלט אחת התרופות הביתיות הפשוטות ביותר לנשירת שיער. מומלץ לבצע את העיסוי לפחות פעם בשבוע.

2. ביצה וגבן חלב

השיער עשוי מתערובת של חלבון וחלבון ביצה יכול לעשות פלאים בחיזוק ושיקום צמיחת השיער. גבן הוא מרכך מצוין ועשוי לסייע בהחזרת הברק לשיער. ניתן למצוא את שני המוצרים בכל סופר. עיסוי קבוע של שילוב זה יסייע עם נשירת השיער.

3. אמלה וריתה (אבקת אגוזי הסבון)

אמלה (דומדמנית הודית) וריתה (אגוזי סבון) שימשו מאז ומעולם לטיפול בשיער. באמלה יש פיטונוטריינטים, מינרלים וויטמינים הממריצים את צמיחת השיער ומגבירים את זרימת הקרקפת. ויטמין C הקיים באמלה מסייע בייצור חלבון קולגן, החיוני לצמיחת שיער. ריתה, לעומת זאת, עשירה בספונינים אשר מסייעים לצמיחת שיער בריא.

 מריחה של שילוב אבקת אמלה וריתה פעם בשבוע תעצור נשירת שיער ותעזור לצמיחת שיער מחדש באופן טבעי.

4. זרעי חילבה

תבלין פלא נוסף וזמין במטבח שלכם. זרעי חילבה הם לא רק תבלין טוב לשדרוג האוכל שלכם, אלא גם יכולים להוות חלק ממשטר הטיפוח הביתי שלכם. מלבד היפטרות מזיהומים פטרייתיים וחיידקיים מהקרקפת, זרעי חילבה גם מקדמים צמיחת שיער ומחזקים את זקיקי השיער. משרים כמה זרעי חילבה במים למשך הלילה. בבוקר, טוחנים למשחה ומורחים אותה על השיער והקרקפת. השאירו אותה לעשרים דקות לפני שתשטפו. אפשר גם להכין תערובת שמן של זרעי חילבה. השרו את הזרעים האלה בשמן קוקוס למשך יום או יומיים. אחסנו את השמן במקום קריר והשתמשו בו כדי לעסות את שיערכם פעם בשבוע.

עשו זאת לפחות למשך חודש כדי לסייע בהפחתת נשירת שיער.

5. תה ירוק

תה ירוק לא רק מסייע בהרגעה והפגת לחץ ומתח, הוא גם מסייע בהפחתת נשירת השיער. ניתן לאחסן שקיות תה ירוק ספוגות במים ולהשתמש בהן כמרכך מעולה לאחר חפיפה בשמפו. דרך נוספת היא להשרות 2-3 שקיות תה במים חמים ולאחר מכן לעסות את המים על הקרקפת והשיער לאחר שהתקררו. יש לשטוף במים קרירים לאחר שעה לקבלת האפקט הרצוי. תה ירוק עשיר בנוגדי חמצון ומאמינים שהוא פועל בחומר מצוין בהפחתת נשירת שיער והגברת צמיחת שיער.

6. אלוורה

צמח פלא זמין בקלות במשתלות וחנויות טבע. אלוורה מסייעת בהגברת זרימת הדם בקרקפת ומקדמת צמיחה מחודשת של השיער. היא מכילה אנזימים פרוטאוליטיים המסייעים בתיקון עור מת על הקרקפת. אלוורה גם מעניקה ומרככת את השיער ומגבירה את הברק.

את הג'ל מגבעול האלוורה ניתן למרוח על השיער והקרקפת. מומלץ להשאיר אותו למשך 30-45 דקות ולאחר מכן לשטוף במים. כדאי לבצע זאת לפחות 3-4 פעמים בשבוע לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

7. מיץ בצל

אם אתם יכולים לסבול ריח של בצל במהלך היום, אז זו גם אחת התרופות הביתיות הפשוטות והזולות ביותר לנשירת שיער. התכונות האנטיבקטריאליות בבצל עוזרות נגד זיהומים בקרקפת ותכולת הגופרית משפרת את זרימת הדם לזקיקי השיער. טוחנים בצל עד לקבלת מיץ. בעזרת צמר גפן מורחים את המיץ על כל הקרקפת. השאירו אותו למשך 30 דקות. לאחר מכן שטפו את השיער עם שמפו עדין ומים רגילים. ניתן למרוח מיץ בצל פעם בשבוע כדי לקדם את צמיחת השיער ולהפחית נשירת שיער.

8. מיץ לימון

מריחת מיץ לימון טרי על הקרקפת והשיער עשויה לסייע בהסרת קשקשים וכן בשיפור איכות השיער וצמיחה מחודשת. מרחו מיץ לימון על השיער והקרקפת והשאירו למשך 15-20 דקות. שטפו עם שמפו ושימו לב להבדל לאחר שימוש קבוע.

לסיכום

מצאו את תרופת הסבתא המתאימה והמועדפת עליכם, השתמשו בה באופן עקבי במשך חודש או חודשיים לפחות על מנת לראות תוצאות. תרופות אלו יכולות לשמש גם עבור ילדים. כל המרכיבים הללו בטוחים לשימוש מכיוון שהם טבעיים.

 מומלץ לא להתבסס רק על תרופות ביתיות אלה לבעיות נשירת השיער שלכם. אכילה נכונה, כולל מזון עשיר בחלבון, מינרלים וויטמינים תשפר אוטומטית את בריאות השיער.

 מלבד משטר טיפוח השיער שאתם מתכוונים לפעול לפיו כדי לעצור את נשירת השיער ולהצמיח את השיער מחדש באופן טבעי, ישנם כמה דברים שכדאי להימנע מהם אם אתם רוצים להשיג תוצאות טובות יותר:

  1. הימנעו ממקלחות חמות. מים חמים מייבשים את הקרקפת והשיער. עדיף תמיד לשטוף את השיער במים פושרים. אם אתם רגילים למקלחת במים חמים, השתמשו במים חמימים כאשר אתם שוטפים את השיער שלכם.
  1. אל תסרקו את השיער כשהוא עדיין רטוב.
  1. הימנעו ממוצרי טיפוח לשיער המכילים פרבנים או סולפטים.
  1. כדאי להימנע מתסרוקות צמודות שכן הן עלולות להוביל לשבירת שיער ויכולות להחליש גם את זקיקי השיער.
  1. זה ידוע שמתח ולחץ מזיקים לבריאות הכללית, אך קיים גם קשר ישיר לנשירת שיער. נסו להפחית את הלחץ היומיומי ומצאו דרכים להרגיע את עצמכם במהלך היום.
יותם פרל
יותם פרל
דילוג לתוכן