ספת כושר מומלצת

אוגוסט 22, 2022

ספסל משקולות משמש כעמדה לביצוע תרגילים בסיסיים רבים באימון משקולות, כמו לחיצת חזה ותרגילים לחיזוק הידיים ושרירי הליבה. לספת כושר מומלצת צריכה להיות כרית יציבה ותומכת שעשויה מחומר איכותי כך שלא תשקע פנימה כשיושבים או שוכבים על הגב. ספסלי המשקולות הטובים ביותר יהיו בעלי רפידה יציבה (אבל לא נוקשה עד כדי כך שהיא מרגישה כמו קרש), אך עם זאת מרופדת מספיק כדי לספק נוחות עבור אימונים ארוכים. במאמר הזה ריכזנו את המידע שאתם צריכים לפני רכישת ספת כושר עבורכם כמו גם רשימה של ספות הכושר הטובות ביותר.

ספת כושר

מה חשוב לקחת בחשבון בעת רכישת ספת כושר

משקל

בין אם אתם מתכוונים להשתמש בה לעבודה עם מוט או עם משקולות יד, אתם רוצים שיהיה לספת הכושר בסיס יציב שלא יזוז או יתמוטט לכם תוך כדי העבודה עם המשקולות. החוזק נובע בחלקו ממבנה הספסל, ובחלקו מהמשקל שלו. בדרך כלל, ככל שספסל המשקולות כבד יותר, כך הוא יכול לספק יותר יציבות – אך משקל רב מידי עשוי להקשות על ההרכבה שלו. כאשר מדובר בספסלים מתכווננים, כדאי לחפש אחד שמשקלו 25 קילו או יותר. בדרך כלל לא יהיה צורך לבחון את קיבולת המשקל של הספסל, או כמות המשקל המקסימלי שהוא יכול לתמוך בו, מכיוון שלרוב ספסלי המשקולות הזמינים לשימוש ביתי יש יכולת לשאת בסביבות 300-500 ק"ג, וזה הרבה מעל למשקל שהאדם הממוצע יגיע אליו.

תוכלו להכיר פה מספר תרגילים לחזה שתוכלו לבצע בבית אם תרכשו ספת כושר מומלצת. 

התאמת זווית

ישנם שלושה סוגים עיקריים של ספסלים: ספסל שטוח, ספסל מתכוונן בעל שיפוע חיובי וספסל מתכוונן בעל שיפוע חיובי ושלילי. לספסלים שטוחים יש כרית יחידה ולא יהיה להם מושב מתכוונן, בעוד שלשני הסוגים האחרים יש אפשרות לכיוונון והתאמה. אם אתם תוהים איזה סוג של ספסל כדאי לכם לקנות, שקלו את סוגי האימונים שאתם מתכוונים לעשות. יש אנשים שמחפשים להשתמש בו רק עבור לחיצת חזה, ובמקרה זה ספסל שטוח הוא כל מה שאתם צריכים, בעוד שאנשים אחרים מחפשים משהו יותר רב תכליתי שמאפשר לבצע מספר תרגילים וזוויות שונות של עבודה – אז אולי כדאי לשקול ספסל מתכוונן.

אדם מתאמן על ספת כושר

צורת האחסון

פסלי כושר יכולים להיות מתקן קבוע במרחב חדר הכושר הביתי שלכם, או שהם יכולים להיות ניידים וניתנים לקיפול ואיחסון כמו מזרוני יוגה. עבור מתאמנים שהדאגה העיקרית שלהם היא מקום ואחסון, נמליץ על ספסל שניתן לקפל ולאחסן בקלות. ישנם ספסלי כושר המתקפלים כמו קרש גיהוץ, נעים על גלגלים, או שיש להם ידיות נשיאה. מומלץ לקחת בחשבון את כמות המקום שיש לכם בבית על מנת שתוכלו להתאמן בבטחה ומבלי להפריע לשאר בני המשפחה.

יותם פרל
יותם פרל
דילוג לתוכן